Ik zag er in jouw lijstje een paar staan die ik niet ken maar wel benieuwd naar benquote:Op maandag 13 juni 2005 14:28 schreef cafca het volgende:
[..]
Als ik dit lijstje zie, ben ik er nog een paar vergeten...
Zoals?quote:Op maandag 13 juni 2005 14:30 schreef Berkery het volgende:
[..]
Ik zag er in jouw lijstje een paar staan die ik niet ken maar wel benieuwd naar ben![]()
Bijvoorbeeld:quote:
Inspiral Carpets weet ik niet precies waar die vandaan komt, maar ik hem laatst een keer ergens gehoord, en vond het een erg goeie uitvoeringquote:Op maandag 13 juni 2005 14:37 schreef Berkery het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld:
Inspiral Carpets-Arnold Layne
Ciccone Youth-Addicted to Love
Motorhead & Wendy O. Williams-Stand by your man
Alarm-Knockin' on heaven's door
Waarom per se van een andere band?quote:Op maandag 13 juni 2005 10:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
k, herstel: een cover is een nummer van een andere band, wat je live speelt of in een studio.
Ik blijf em toch leuker vinden dan het origineelquote:Op maandag 13 juni 2005 14:50 schreef ranja het volgende:
Ciccone youth - Addicted to love is gewoon Kim Gordon die dat nummer 'zingt' op een electrobeat
Nee, dat vind ik niet. Dan kun je alle unplugged sessies wel covers noemen. De eigenschap van een cover is nou net dat een band een nummer van een andere band doet.quote:Op maandag 13 juni 2005 14:55 schreef nerd4sale het volgende:
Waarom per se van een andere band?
Als je bijvoorbeeld de unplugged versie van Layla van Eric Clapton naast de originele studio-opname legt, is het een totaal andere interpretatie. Ik zou dat dan in ieder geval als cover beschouwen.
Layla is technisch gezien van Derek & Dominos, maar goed dat is natuurlijk de band waar Clapton in zatquote:Op maandag 13 juni 2005 14:55 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Waarom per se van een andere band?
Als je bijvoorbeeld de unplugged versie van Layla van Eric Clapton naast de originele studio-opname legt, is het een totaal andere interpretatie. Ik zou dat dan in ieder geval als cover beschouwen.
Ja, als ik nog kan editen doe ik dat vandaag nog even.quote:Op zondag 12 juni 2005 20:53 schreef ranja het volgende:
Methodmicth kun je nog achterhalen wat de orginelen van je lijst zijn?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |