Hieraan voldoe ik. Verder zijn de voorwaarden dat je minstens 26 van de 39 weken voor de eerste werkloosheidsdag hebt gewerkt. Dit haal ik precies. Er is ook nog een voorwaarde die betrekking heeft op de afgelopen zes jaar, maar ik denk niet dat dat op mij echt van toepassing is aangezien ik net 19 ben geworden.quote:1. U bent werkloos
U bent werkloos wanneer u:
* minimaal vijf arbeidsuren per week verliest (of als u minder dan tien uur per week werkte, minimaal de helft van de totale arbeidsuren);
* geen recht meer hebt op loon over die verloren arbeidsuren;
* beschikbaar bent om passende arbeid te accepteren, door te solliciteren.
Officieel ben ik namelijk niet ontslagen, maar is mijn contract niet verlengd. De reden hiervan heet officieel een slechte werkhouding, maar het kwam er eigenlijk op neer dat een bepaalde supervisor mijn grote mond zo af en toe niet zo kon waarderen.quote:2. Er is geen reden voor uitsluiting
Bijvoorbeeld: het ontslag is u zelf niet aan te rekenen.
Ik heb daar niets over kunnen vinden, heb je daar nog een bron van dan? Ik zou het op zich wel begrijpelijk vinden namelijk.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 15:21 schreef Troeta het volgende:
Nee, als je studiefinanciering krijgt, krijg je geen WW
Tyf op met je gezeik, man.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 15:29 schreef ASroma het volgende:
zoek gewoon een bijbaanhad je het maar beter moeten doen bij het call-center dan was je contract wel verlengd
lol je gaat dus binnekort een nieuwe baan betrekken? waarom heb je daan een ww uitkering nodig? volgens mij, als jij er eenmaal in zou zitten dan zal het wel zo zijn van nou, hmmm best makkelijk zo, blijf er nog een tijdje in. Overigens betwijfel ik of je ww krijgt als je al stufi krijgt.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 15:31 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Tyf op met je gezeik, man.
Ik heb al een paar dingen op het oog, zoals er staat, en verder heb ik het daar ook prima gedaan en prima verkocht. Verder ging daar ook het topic niet over.
Zoals ik al schrijf is het meer voor de zekerheid. Ik heb over anderhalve week al een bespreking van een nieuwe baan, maar dat is puur freelance en nog niet 100% zeker.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 15:36 schreef ASroma het volgende:
[..]
lol je gaat dus binnekort een nieuwe baan betrekken? waarom heb je daan een ww uitkering nodig? volgens mij, als jij er eenmaal in zou zitten dan zal het wel zo zijn van nou, hmmm best makkelijk zo, blijf er nog een tijdje in. Overigens betwijfel ik of je ww krijgt als je al stufi krijgt.
Dat kun je inderdaad niet. Ik was een van de beste verkopers, maar een van m'n supervisors vond me gewoon erg eigenwijs (en terecht) en dat vond ze reden genoeg om het erdoor te drukken. Dat is dus gelukt. Het is verder geen excuus of iemand anders de schuld geven, maar zo is het gewoon gegaan. Dat is me ook zo uitgelegd.quote:En als je echt zo goed als verkoper was gweest, dan had je absoluut een nieuwe contract aangeboden gekregen, maar goed ik kan jou situatie natuurlijk niet in schatten.
van de site vd. UvA gepikt:quote:De belangrijkste voorwaarden om een WW-uitkering te krijgen zijn:
je moet werkloos zijn
je hebt er alles aan gedaan om een beroep op de WW te voorkomen;
je hebt - in de regel - van de laatste 39 weken vóórdat je werkloos werd, er 26 hebben gewerkt;
je moet beschikbaar zijn voor werk.
De belangrijkste voorwaarde om een WW-uitkering te houden is dat je er alles aan doet om zo snel mogelijk weer aan het werk te gaan. Voor de WW geldt ten aanzien van solliciteren naar werk het begrip "passende arbeid". Dat houdt ongeveer in dat je solliciteert naar alle werk dat ligt in het verlengde van het laatste dienstverband (het laatste half jaar) en werk op hetzelfde functieniveau.
Casus:
Studente Psychologie heeft tijdens haar studie een bijbaantje gehad als bediende in de horeca. Het contract eindigt zonder dat zij dat wil. Er kan dan een WW-recht ontstaan als zij aan alle voorwaarden van de WW voldoet. Ten aanzien van de sollicitatieplicht wordt er van haar verwacht dat zij naar werk zoekt in hetzelfde beroep of gerelateerde beroep/functieniveau. Daarnaast mag zij natuurlijk ook best solliciteren naar werk in het verlengde van haar studie; maar niet uitsluitend.
Kijk, dat is goed nieuws, persoonlijk gezien. Als de stufi geen roet in het eten gooit ga ik het iig proberen, niet geschoten is altijd mis zoals je zegt. Bedankt.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 15:40 schreef Charmian het volgende:
In principe istie nu natuurlijk van rechtswege afgelopen, maar niet verlengt. Als je het werkgeversgedeelte invult van de WW-aanvraag dan moet je dus inderdaad aangeven waarom een contract niet verlengd is. Wil dat callcenter je dwarszitten dan zetten ze daar neer dat je disfunctioneerde of in ieder geval niet voldoende. Ik denk dat het er dus heel erg van af hangt wat het callcenter zegt, en hoe de pet staat van degene die jouw WW-aanvraag straks behandeld.
Op zich schiet je met mijn antwoord niks op, maar niet geschoten is altijd mis.
Pasgeleden heeft er iemand bij ons met een disciplinair ontslag een aanvraag gedaan (tuurlijk zo verwijtbaar als de pest) waarom zou jij dat dan niet doen.
Vwb de studiefinanciering: ik heb een kennis die op dit moment een WW-uitkering heeft maar ook studiefinanciering krijgt. Dat gaat dus wel samen.
Bij een callcenter maken ze gemakkelijk korte metten met je ,maar 't is ook eigenlijk niet ter zake doende vind ik.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 15:36 schreef ASroma het volgende:
En als je echt zo goed als verkoper was gweest, dan had je absoluut een nieuwe contract aangeboden gekregen,
Bedankt. 70% van 450-500 euro is voor mij best een flinke aanvulling.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 15:42 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
van de site vd. UvA gepikt:
Klik hiero
Dus dan heb je wel recht op WW, maar veel zal het wel niet wezen.
Kun jij niet een keer stoppen met mij stalken? Kom je aandacht tekort ofzo?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 15:44 schreef donald_dick het volgende:
wat een kutsloeber ben jeje leeft al zowat op de staat en nu wil je nog meer
Officiëel is het natuurlijk nog een lening. Het telt ook niet als inkomen; bij je belastingaangifte of aanvraag voor huursubsidie is het ook niet de bedoeling dat je het invult.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 15:46 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Bij een callcenter maken ze gemakkelijk korte metten met je ,maar 't is ook eigenlijk niet ter zake doende vind ik.![]()
Ik denk overgens niet dat je ww krijgt als je ook al een ander * inkomen * hebt.
Zie ik net dat 't toch schijnt te kunnen. Gewoon aanvragen dan maar zou ik zeggen.![]()
Gewoon ww aanvragen dan, ik wens je idg veel succes.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 15:50 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Officiëel is het natuurlijk nog een lening. Het telt ook niet als inkomen; bij je belastingaangifte of aanvraag voor huursubsidie is het ook niet de bedoeling dat je het invult.
kutsloebers moeten bij hunnaam genoemd wordenquote:Op zaterdag 11 juni 2005 15:47 schreef heiden6 het volgende:
Kun jij niet een keer stoppen met mij stalken? Kom je aandacht tekort ofzo?![]()
Typisch? Was erg gezellig hoor, wel een oude foto. Die jij trouwens ook niet zomaar mag plaatsen.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 15:58 schreef ASroma het volgende:
[afbeelding]
typisch![]()
(sorry moest het doen)
Waarom is dat terecht? Ik zit toch zonder werk, net als een ander die zijn baan kwijtraakt?quote:Op zondag 12 juni 2005 09:21 schreef Prego het volgende:
stufi en ww? nou nee....
en terecht ook trouwens
Ja, dat zal ik doen. Dat ik beschikbaar ben voor werk, blijkt natuurlijk al uit het feit dat ik gewerkt heb. Dat is al een voorwaarde.quote:Op zondag 12 juni 2005 19:20 schreef cora4034 het volgende:
De term is inderdaad beschikbaar zijn voor werk.
Toch denk ik dat volgens de wet er vanuit wordt gegaan dat als je vt student bent je zogezegt niet beschikbaar bent voor de arbeidsmarkt. En dus daarom geen recht op ww.
Een vt studie wordt gezien als een 36 urige werkweek, dat jij in de praktijk er best nog 30 uur kunt bijklussen , daar kijkt de wet niet naar.
maar bel het uwv morgen eens op, zij horen er verstand van te hebben.
Ah ja. Het gaat er dus om dat je beschikbaar bent voor ongeveer hetzelfde als je deed. Dat is wel logisch, aangezien daar de hoogte en duur van de uitkering van afhangen. Dank!quote:Op zondag 12 juni 2005 19:25 schreef Charmian het volgende:
http://www.socialezekerheid.nl/
hier staat alles over de WW-uitkering incl. studie vs ww-uitkering.
Imo denk ik wat dat betreft dat heiden6 de goede kant op denkt, hij studeert immers al dus het aantal uren dat hij beschikbaar is voor werk verandert niet.
Beschikbaarheid
Voorwaarden voor een WW-uitkering; beschikbaarheid
In de WW moet u beschikbaar zijn voor werk. Dit betekent dat u geen verplichtingen mag hebben die u belemmeren in het aanvaarden van passend werk. U kunt bijvoorbeeld niet zomaar een opleiding gaan volgen of een tijd naar het buitenland vertrekken. Hiervoor moet u eerst toestemming hebben van het UWV. Op de aanvraagformulieren voor de WW-uitkering geeft u aan voor hoeveel uur u per week beschikbaar bent. Het is belangrijk dat u hetzelfde aantal uren beschikbaar bent als dat u werkte voor uw werkloosheid. Geeft u namelijk minder uren op, omdat u bijvoorbeeld parttime wilt gaan werken in plaats van fulltime, dan zult u minder uitkering ontvangen.
Als je premie mag betalen lijkt het mij ook logisch dat je eventueel recht op een uitkering hebt.quote:Op zondag 12 juni 2005 19:41 schreef Troeta het volgende:
...
Zou ook wat zijn zeg, studenten in de WW...
Mijn ouders wonen in het buitenland, en van hen krijg ik geen cent. Ik ben negentien, dus dat lijkt me niet meer dan normaal, en verder is dat niet iets waar het CWI zich mee zou moeten bemoeien als je het mij vraagt. Lenen doe ik al veel te veel.quote:Op zondag 12 juni 2005 19:41 schreef Troeta het volgende:
Als je studiefinanciering ontvangt zijn je ouders nog financieel verantwoordelijk voor je.
Heb je geen ouders of krijgen hun een uitkering, of hebben ze het minimumloon kan je extra lenen bij de studiefinanciering...
Dus als je geen geld hebt, zeggen ze bij het CWI dat je ouders je moeten helpen omdat je nog een student bent.
Dat slaat nergens op, tenzij ik m'n betaalde premie ook terugkrijg. En dat is natuurlijk niet zo.quote:Zou ook wat zijn zeg, studenten in de WW...
jij wordt al gesponsord door de staat cq belastingbetaler met je stufi, is dat niet voldoende voor je? vraag maar een lening aan zoals vele anderenquote:Op zondag 12 juni 2005 17:20 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Waarom is dat terecht? Ik zit toch zonder werk, net als een ander die zijn baan kwijtraakt?
En kun je 'nou nee' ook onderbouwen, of ga je er alleen vanuit? Dat ging ik namelijk ook.
Als je premie moet betalen: moet je ook de bijbehorende uitkering kunnen genieten.quote:Op zondag 12 juni 2005 19:59 schreef Prego het volgende:
[..]
jij wordt al gesponsord door de staat cq belastingbetaler met je stufi, is dat niet voldoende voor je? vraag maar een lening aan zoals vele anderen![]()
Het is hier WGR niet POL. Bovendien betaal ik al die onzinnige premies toch wel, dus dan kan ik er net zo goed iets voor terugkrijgen als ik er recht op heb.quote:Op zondag 12 juni 2005 19:59 schreef Prego het volgende:
[..]
jij wordt al gesponsord door de staat cq belastingbetaler met je stufi, is dat niet voldoende voor je? vraag maar een lening aan zoals vele anderen![]()
Hoe het zit als ze in het buitenland zitten weet ik niet, blijven ze daar voorgoed?quote:Op zondag 12 juni 2005 19:58 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Mijn ouders wonen in het buitenland, en van hen krijg ik geen cent. Ik ben negentien, dus dat lijkt me niet meer dan normaal, en verder is dat niet iets waar het CWI zich mee zou moeten bemoeien als je het mij vraagt. Lenen doe ik al veel te veel.
[..]
Dat slaat nergens op, tenzij ik m'n betaalde premie ook terugkrijg. En dat is natuurlijk niet zo.
Niet iedere student zit op een studentenkamertje en brengt de was naar pa en ma. Ik moet gewoon werken anders kan ik niet eten.![]()
dat is je eigen probleem...quote:Op zondag 12 juni 2005 20:03 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het is hier WGR niet POL. Bovendien betaal ik al die onzinnige premies toch wel, dus dan kan ik er net zo goed iets voor terugkrijgen als ik er recht op heb.
Overigens is stufi is nog geen vijfhonderd euro, kun jij daarvan leven?
quote:Op maandag 13 juni 2005 00:27 schreef Rapaille het volgende:
Ik weet wel een vacature, het is in den haag (naast station hollands spoor) het is een callcenter
Die zag ik ergens staan ja, ga een dezer dagen eens een mailtje tikken. Wil eerst die andere afspraak gedaan hebben zondag want dan weet ik meer over hoeveel ik beschikbaar ben.quote:Op maandag 13 juni 2005 00:27 schreef Troeta het volgende:
T-Mobile? Of was dat verhuisd...
Tuurlijk. Maar ik betaal belachelijk hoge premies voor zoiets, en dit is precies waar die voor bedoeld zijn.quote:
Ja.quote:het feit dat je die vraag nog serieus vraagt...
of was het en retorische vraag?
Pensioen is bedoeld voor als je met pensioen gaat. Ik ben niet met pensioen. Ik ben m'n baan kwijt, en daarvoor is de WW.quote:dat gezeur over je btaalt toch premie vind ik ook maar kwats... je gaat toch ook geen voorschot vragen op je pensioen?
Zoals ik al eerder heb gezegd wil ik z.s.m. weer gewoon aan het werk, maar is dit meer voor de zekerheid.quote:en bovendien: ook al is het aanbod schraal, wil je echt werken vind je echt wel werk, ook al moet je een riool schoon spuiten.
Dat maak ik zelf wel uit, en de gevolgen daarvan neem ik ook voor m'n rekening. Als ik WW krijg en ik weiger zo'n pauperbaan vind ik het terecht dat ik dat verlies.quote:je bent niet bepaald in de positie om nog eisen te gaan stellen ook
Niet dat ik weet. Zes maanden vanaf het moment dat je het krijgt.quote:bovendien: je moet je binnen 24h melden bij het cwi daarvoor anders krijg je sowiso een strafmaand op jeuitkering.
Ik schreef al eerder dat ik al een paar baantjes op het oog heb, maar dat ik voorlopig nog niet beginnen en dat dit voor de zekerheid is. Lees anders het topic een keer voor je begint te blaten, randmongool. Bovendien zijn dat jouw zaken niet. Gefrustreerde proleet.quote:en heb je binnen die maand nog geen bijbaantje vraag ik me af of jezelf niet iets verkeerd doet
Dat vind ik nogal mild. Ik heb al tien keer uitgelegd dat ik geen zin heb in dit soort gezeik, en waarom het nergens op slaat.quote:en ja ik ben zwart wit en kort door de bocht
Maar het niet asociaal vinden om als een lui varken WW te gaan zitten trekken waar anderen voor betalenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 04:07 schreef heiden6 het volgende:
Sommigen vinden het nog steeds 'asociaal' als jij liever niet (onder dwang) meebetaalt aan verzekeringen, subsidies en allerlei andere dingen waar je niet om gevraagd hebt.
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |