abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27834238
Beetje lang verhaal, maar ik heb een paar vragen, en ik hoop dat iemand antwoorden heeft.

Het afgelopen half jaar heb ik een bijbaan gehad in een callcenter, voor drie avonden in de week (soms iets meer, vier of vijf). Deze had en heb ik nodig om rond te komen.

Nu is afgelopen woensdag mijn contract afgelopen en niet verlengd... inmiddels heb ik al wat nieuwe baantjes op het oog, maar het kan nog wel een paar weken duren voor ik aangenomen wordt en je weet maar nooit.

Omdat je het in Nederland eigenlijk maar nooit weet, vroeg ik me af of ik misschien recht had op een WW-uitkering of iets anders.

Officieel ben ik gewoon student, en ik krijg ook studiefinanciering, maar voorzover ik er informatie over kon vinden maakt dit niet uit.
quote:
1. U bent werkloos
U bent werkloos wanneer u:

* minimaal vijf arbeidsuren per week verliest (of als u minder dan tien uur per week werkte, minimaal de helft van de totale arbeidsuren);
* geen recht meer hebt op loon over die verloren arbeidsuren;
* beschikbaar bent om passende arbeid te accepteren, door te solliciteren.
Hieraan voldoe ik. Verder zijn de voorwaarden dat je minstens 26 van de 39 weken voor de eerste werkloosheidsdag hebt gewerkt. Dit haal ik precies. Er is ook nog een voorwaarde die betrekking heeft op de afgelopen zes jaar, maar ik denk niet dat dat op mij echt van toepassing is aangezien ik net 19 ben geworden.

Ik verdiende ongeveer 450 euro per maand (gemiddeld), dat hing af van hoeveel ik werkte (nulurencontract, ongeveer 15-20 uur per week)). Bij een berekening heb ik het totalt bruto salaris van de afgelopen zes maanden verdubbeld en ingevoerd als bruto jaarsalaris.

Mijn eerste vraag is eigenlijk of dit de goede manier is om het te berekenen, of dat ik gewoon het salaris van wat ik heb gewerkt als een jaarsalaris moet invullen. Ik heb afgelopen zomer tot september een ander baan gehad, wat ik dan mee mee zou moeten rekenen, en dan kom ik uit op negen maanden. Dit vermenigvuldigen met 1 1/3?

De tweede vraag die ik heb heeft betrekking op een andere voorwaarde, namelijk:
quote:
2. Er is geen reden voor uitsluiting
Bijvoorbeeld: het ontslag is u zelf niet aan te rekenen.
Officieel ben ik namelijk niet ontslagen, maar is mijn contract niet verlengd. De reden hiervan heet officieel een slechte werkhouding, maar het kwam er eigenlijk op neer dat een bepaalde supervisor mijn grote mond zo af en toe niet zo kon waarderen.

Op zich zou je kunnen zeggen dat dat mijn eigen schuld is (vind ik wel), hoewel dit nooit van tevoren is aangegeven; ook niet toen na de eerste drie maanden mijn contract werd verlengd met nogmaals drie maanden. Verder is de reden natuurlijk niets officieels aangezien het niet gaat om ontslag, maar om het niet verlengen van een contract waarvoor nergens een opgaaf van reden gedaan hoeft te worden.

Zou dit ervoor zorgen dat ik geen recht heb op een uitkering, of heb ik nu daadwerkelijk recht op ongeveer 260 euro per maand, de komende zes maanden?

(Ik kan hopelijk z.s.m. weer aan de slag, maar ik heb wel een redelijk groot probleem als ik nu van m'n stufi moet leven. Discussies over uitkeringen heb ik geen zin in hier, ik ben er zelf ook niet zo'n fan van maar je betaalt er toch wel voor dus dan moet je het maar gebruiken ook.)

Is er hier iemand die verstand van zaken heeft en mij kan helpen? Bij voorbaat dank.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_27834311
Nee, als je studiefinanciering krijgt, krijg je geen WW
pi_27834323
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 15:21 schreef Troeta het volgende:
Nee, als je studiefinanciering krijgt, krijg je geen WW
Ik heb daar niets over kunnen vinden, heb je daar nog een bron van dan? Ik zou het op zich wel begrijpelijk vinden namelijk.
pi_27834457
zoek gewoon een bijbaan had je het maar beter moeten doen bij het call-center dan was je contract wel verlengd
pi_27834509
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 15:29 schreef ASroma het volgende:
zoek gewoon een bijbaan had je het maar beter moeten doen bij het call-center dan was je contract wel verlengd
Tyf op met je gezeik, man.

Ik heb al een paar dingen op het oog, zoals er staat, en verder heb ik het daar ook prima gedaan en prima verkocht. Verder ging daar ook het topic niet over.
pi_27834602
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 15:31 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Tyf op met je gezeik, man.

Ik heb al een paar dingen op het oog, zoals er staat, en verder heb ik het daar ook prima gedaan en prima verkocht. Verder ging daar ook het topic niet over.
lol je gaat dus binnekort een nieuwe baan betrekken? waarom heb je daan een ww uitkering nodig? volgens mij, als jij er eenmaal in zou zitten dan zal het wel zo zijn van nou, hmmm best makkelijk zo, blijf er nog een tijdje in. Overigens betwijfel ik of je ww krijgt als je al stufi krijgt.
En als je echt zo goed als verkoper was gweest, dan had je absoluut een nieuwe contract aangeboden gekregen, maar goed ik kan jou situatie natuurlijk niet in schatten.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 15:40:59 #7
111260 Charmian
a little joy
pi_27834718
In principe istie nu natuurlijk van rechtswege afgelopen, maar niet verlengt. Als je het werkgeversgedeelte invult van de WW-aanvraag dan moet je dus inderdaad aangeven waarom een contract niet verlengd is. Wil dat callcenter je dwarszitten dan zetten ze daar neer dat je disfunctioneerde of in ieder geval niet voldoende. Ik denk dat het er dus heel erg van af hangt wat het callcenter zegt, en hoe de pet staat van degene die jouw WW-aanvraag straks behandeld.
Op zich schiet je met mijn antwoord niks op, maar niet geschoten is altijd mis.
Pasgeleden heeft er iemand bij ons met een disciplinair ontslag een aanvraag gedaan (tuurlijk zo verwijtbaar als de pest) waarom zou jij dat dan niet doen.
Vwb de studiefinanciering: ik heb een kennis die op dit moment een WW-uitkering heeft maar ook studiefinanciering krijgt. Dat gaat dus wel samen.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_27834756
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 15:36 schreef ASroma het volgende:

[..]

lol je gaat dus binnekort een nieuwe baan betrekken? waarom heb je daan een ww uitkering nodig? volgens mij, als jij er eenmaal in zou zitten dan zal het wel zo zijn van nou, hmmm best makkelijk zo, blijf er nog een tijdje in. Overigens betwijfel ik of je ww krijgt als je al stufi krijgt.
Zoals ik al schrijf is het meer voor de zekerheid. Ik heb over anderhalve week al een bespreking van een nieuwe baan, maar dat is puur freelance en nog niet 100% zeker.

Het is gewoon heel simpel, ik wil niet het risico lopen dat ik volledig aan de grond zit, als dat niet hoef.

Ik betwijfel dat zelf ook, maar zoals je kunt lezen staat er niets over in de definitie van 'werkloos', en heb ik verder niets kunnen vinden.
quote:
En als je echt zo goed als verkoper was gweest, dan had je absoluut een nieuwe contract aangeboden gekregen, maar goed ik kan jou situatie natuurlijk niet in schatten.
Dat kun je inderdaad niet. Ik was een van de beste verkopers, maar een van m'n supervisors vond me gewoon erg eigenwijs (en terecht) en dat vond ze reden genoeg om het erdoor te drukken. Dat is dus gelukt. Het is verder geen excuus of iemand anders de schuld geven, maar zo is het gewoon gegaan. Dat is me ook zo uitgelegd.

Maar kun je nu a.j.b. opbokken als je niets on topic te melden hebt? Als ik jouw mening over mij wil horen laat ik het wel weten, goed?
  zaterdag 11 juni 2005 @ 15:42:51 #9
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_27834768
quote:
De belangrijkste voorwaarden om een WW-uitkering te krijgen zijn:

je moet werkloos zijn
je hebt er alles aan gedaan om een beroep op de WW te voorkomen;
je hebt - in de regel - van de laatste 39 weken vóórdat je werkloos werd, er 26 hebben gewerkt;
je moet beschikbaar zijn voor werk.

De belangrijkste voorwaarde om een WW-uitkering te houden is dat je er alles aan doet om zo snel mogelijk weer aan het werk te gaan. Voor de WW geldt ten aanzien van solliciteren naar werk het begrip "passende arbeid". Dat houdt ongeveer in dat je solliciteert naar alle werk dat ligt in het verlengde van het laatste dienstverband (het laatste half jaar) en werk op hetzelfde functieniveau.

Casus:
Studente Psychologie heeft tijdens haar studie een bijbaantje gehad als bediende in de horeca. Het contract eindigt zonder dat zij dat wil. Er kan dan een WW-recht ontstaan als zij aan alle voorwaarden van de WW voldoet. Ten aanzien van de sollicitatieplicht wordt er van haar verwacht dat zij naar werk zoekt in hetzelfde beroep of gerelateerde beroep/functieniveau. Daarnaast mag zij natuurlijk ook best solliciteren naar werk in het verlengde van haar studie; maar niet uitsluitend.
van de site vd. UvA gepikt:
Klik hiero

Dus dan heb je wel recht op WW, maar veel zal het wel niet wezen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Eindredactie Games zaterdag 11 juni 2005 @ 15:44:36 #10
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_27834806
wat een kutsloeber ben je je leeft al zowat op de staat en nu wil je nog meer
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_27834807
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 15:40 schreef Charmian het volgende:
In principe istie nu natuurlijk van rechtswege afgelopen, maar niet verlengt. Als je het werkgeversgedeelte invult van de WW-aanvraag dan moet je dus inderdaad aangeven waarom een contract niet verlengd is. Wil dat callcenter je dwarszitten dan zetten ze daar neer dat je disfunctioneerde of in ieder geval niet voldoende. Ik denk dat het er dus heel erg van af hangt wat het callcenter zegt, en hoe de pet staat van degene die jouw WW-aanvraag straks behandeld.
Op zich schiet je met mijn antwoord niks op, maar niet geschoten is altijd mis.
Pasgeleden heeft er iemand bij ons met een disciplinair ontslag een aanvraag gedaan (tuurlijk zo verwijtbaar als de pest) waarom zou jij dat dan niet doen.
Vwb de studiefinanciering: ik heb een kennis die op dit moment een WW-uitkering heeft maar ook studiefinanciering krijgt. Dat gaat dus wel samen.
Kijk, dat is goed nieuws, persoonlijk gezien. Als de stufi geen roet in het eten gooit ga ik het iig proberen, niet geschoten is altijd mis zoals je zegt. Bedankt.

Mocht iemand nog info hebben, dan hoor ik het graag.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 15:46:53 #12
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_27834868
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 15:36 schreef ASroma het volgende:

En als je echt zo goed als verkoper was gweest, dan had je absoluut een nieuwe contract aangeboden gekregen,
Bij een callcenter maken ze gemakkelijk korte metten met je ,maar 't is ook eigenlijk niet ter zake doende vind ik.

Ik denk overgens niet dat je ww krijgt als je ook al een ander * inkomen * hebt.

Zie ik net dat 't toch schijnt te kunnen. Gewoon aanvragen dan maar zou ik zeggen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_27834888
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 15:42 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

van de site vd. UvA gepikt:
Klik hiero

Dus dan heb je wel recht op WW, maar veel zal het wel niet wezen.
Bedankt. 70% van 450-500 euro is voor mij best een flinke aanvulling.
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 15:44 schreef donald_dick het volgende:
wat een kutsloeber ben je je leeft al zowat op de staat en nu wil je nog meer
Kun jij niet een keer stoppen met mij stalken? Kom je aandacht tekort ofzo?
pi_27834955
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 15:46 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Bij een callcenter maken ze gemakkelijk korte metten met je ,maar 't is ook eigenlijk niet ter zake doende vind ik.

Ik denk overgens niet dat je ww krijgt als je ook al een ander * inkomen * hebt.

Zie ik net dat 't toch schijnt te kunnen. Gewoon aanvragen dan maar zou ik zeggen.
Officiëel is het natuurlijk nog een lening. Het telt ook niet als inkomen; bij je belastingaangifte of aanvraag voor huursubsidie is het ook niet de bedoeling dat je het invult.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 15:58:26 #15
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_27835146
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 15:50 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Officiëel is het natuurlijk nog een lening. Het telt ook niet als inkomen; bij je belastingaangifte of aanvraag voor huursubsidie is het ook niet de bedoeling dat je het invult.
Gewoon ww aanvragen dan, ik wens je idg veel succes.
Je hebt er net zoveel recht op als een ander tenslotte.
En je hebt er toch óók voor gewerkt en studeert nu om straks ook weer te kunnen werken immers.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 11 juni 2005 @ 15:58:42 #16
97934 ASroma
Flamboyant
pi_27835154

typisch

(sorry moest het doen )
  Eindredactie Games zaterdag 11 juni 2005 @ 15:58:54 #17
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_27835160
nevermind
  Eindredactie Games zaterdag 11 juni 2005 @ 16:03:05 #18
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_27835246
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 15:47 schreef heiden6 het volgende:

Kun jij niet een keer stoppen met mij stalken? Kom je aandacht tekort ofzo?
kutsloebers moeten bij hunnaam genoemd worden
pi_27835585
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 15:58 schreef ASroma het volgende:
[afbeelding]

typisch

(sorry moest het doen )
Typisch? Was erg gezellig hoor, wel een oude foto. Die jij trouwens ook niet zomaar mag plaatsen.
pi_27851043
OK, even een korte uitleg over het stelsel van de WW:
Twee soorten uitkeringen, de kortdurende uitkering en de loongerelateerde uitkering.

De kortdurende uitkering:
- lengte uitkering: duurt 6 maanden, te rekenen vanaf de dag dat het recht op uitkering is ontstaan
- hoogte uitkering: bedraagt 70% van het minimumloon of 70% van het dagloon, je krijgt het laagste bedrag
- toegangseis: je hebt in de 39 weken voorafgaand aan de dag waarop het recht van uitkering is ontstaan minimaal 26 weken gewerkt

De loongerelateerde uitkering:
- toegangseis 1: je hebt in de 39 weken voorafgaand aan de dag waarop het recht van uitkering is ontstaan minimaal 26 weken gewerkt
- toegangseis 2: je hebt gedurende de afgelopen 5 jaar tenminste 4 jaar loon ontvangen, en dit over minimaal 52 dagen per jaar
- lengte uitkering: bij een arbeidsverleden van 4 jaren, zes maanden; 5 jaar, negen maanden; 10 jaren, een jaar (langer lijkt me bij jou niet van toepassing)
- hoogte uitkering: 70% van het dagloon
pi_27851088
stufi en ww? nou nee....
en terecht ook trouwens
pi_27861021
quote:
Op zondag 12 juni 2005 09:21 schreef Prego het volgende:
stufi en ww? nou nee....
en terecht ook trouwens
Waarom is dat terecht? Ik zit toch zonder werk, net als een ander die zijn baan kwijtraakt?

En kun je 'nou nee' ook onderbouwen, of ga je er alleen vanuit? Dat ging ik namelijk ook.
pi_27863396
Ik heb de volgende invalshoek waarom ik zou zeggen dat je geen recht op op ww.

bij ww moet je volledig ter beschikking staan om te kunnen werken.
Als je nog als voltijd student staat ingeschreven kan dat niet.

Was je deeltijd student dan had je geloof ik wel recht op ww.

Maar ik ben geen deskundige
Dat is eens wat anders...
pi_27863737
Is het niet zo dat je beschikbaar moet zijn om te kunnen werken ('passende arbeid')? En dus niet 'beschikbaar om full time te kunnen werken?

Als je minder werkt krijg je sowieso al minder uitkering natuurlijk, aangezien het gebaseerd is op je vorige loon. Het lijkt me niet dat je full time beschikbaar moet zijn; het gaat er alleen om dat je ieder passend aanbod accepteert. Als ik dus een ontzettend kansloze baan aangeboden krijg, of iets wat alleen full time is, zou ik deze kunnen accepteren, en als ik dat dan niet doe verlies ik mijn WW. Lijkt me. En lijkt me ook terecht.

(Je kunt trouwens ook niet zomaar zeggen dat een student niet full time kan werken, want dat is alleen maar de praktijk. Wettelijk ligt dat denk ik anders.)
pi_27863995
De term is inderdaad beschikbaar zijn voor werk.
Toch denk ik dat volgens de wet er vanuit wordt gegaan dat als je vt student bent je zogezegt niet beschikbaar bent voor de arbeidsmarkt. En dus daarom geen recht op ww.
Een vt studie wordt gezien als een 36 urige werkweek, dat jij in de praktijk er best nog 30 uur kunt bijklussen , daar kijkt de wet niet naar.

maar bel het uwv morgen eens op, zij horen er verstand van te hebben.
Dat is eens wat anders...
  zondag 12 juni 2005 @ 19:25:32 #26
111260 Charmian
a little joy
pi_27864141
http://www.socialezekerheid.nl/
hier staat alles over de WW-uitkering incl. studie vs ww-uitkering.
Imo denk ik wat dat betreft dat heiden6 de goede kant op denkt, hij studeert immers al dus het aantal uren dat hij beschikbaar is voor werk verandert niet.

Beschikbaarheid
Voorwaarden voor een WW-uitkering; beschikbaarheid
In de WW moet u beschikbaar zijn voor werk. Dit betekent dat u geen verplichtingen mag hebben die u belemmeren in het aanvaarden van passend werk. U kunt bijvoorbeeld niet zomaar een opleiding gaan volgen of een tijd naar het buitenland vertrekken. Hiervoor moet u eerst toestemming hebben van het UWV. Op de aanvraagformulieren voor de WW-uitkering geeft u aan voor hoeveel uur u per week beschikbaar bent. Het is belangrijk dat u hetzelfde aantal uren beschikbaar bent als dat u werkte voor uw werkloosheid. Geeft u namelijk minder uren op, omdat u bijvoorbeeld parttime wilt gaan werken in plaats van fulltime, dan zult u minder uitkering ontvangen.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_27864213
quote:
Op zondag 12 juni 2005 19:20 schreef cora4034 het volgende:
De term is inderdaad beschikbaar zijn voor werk.
Toch denk ik dat volgens de wet er vanuit wordt gegaan dat als je vt student bent je zogezegt niet beschikbaar bent voor de arbeidsmarkt. En dus daarom geen recht op ww.
Een vt studie wordt gezien als een 36 urige werkweek, dat jij in de praktijk er best nog 30 uur kunt bijklussen , daar kijkt de wet niet naar.

maar bel het uwv morgen eens op, zij horen er verstand van te hebben.
Ja, dat zal ik doen. Dat ik beschikbaar ben voor werk, blijkt natuurlijk al uit het feit dat ik gewerkt heb. Dat is al een voorwaarde.

Ik denk dat de wet er niet naar kijkt wat jij precies uitspookt; als je beschikbaar bent voor werk en je voldoet aan de voorwaarden is het in orde.

Het UWV zal ik morgen eens met een bezoekje verblijden; iedereen hier bedankt. Ik laat nog wel even weten hoe het afloopt. Dan weet iedereen hier in ieder geval hoe het zit.
pi_27864269
quote:
Op zondag 12 juni 2005 19:25 schreef Charmian het volgende:
http://www.socialezekerheid.nl/
hier staat alles over de WW-uitkering incl. studie vs ww-uitkering.
Imo denk ik wat dat betreft dat heiden6 de goede kant op denkt, hij studeert immers al dus het aantal uren dat hij beschikbaar is voor werk verandert niet.

Beschikbaarheid
Voorwaarden voor een WW-uitkering; beschikbaarheid
In de WW moet u beschikbaar zijn voor werk. Dit betekent dat u geen verplichtingen mag hebben die u belemmeren in het aanvaarden van passend werk. U kunt bijvoorbeeld niet zomaar een opleiding gaan volgen of een tijd naar het buitenland vertrekken. Hiervoor moet u eerst toestemming hebben van het UWV. Op de aanvraagformulieren voor de WW-uitkering geeft u aan voor hoeveel uur u per week beschikbaar bent. Het is belangrijk dat u hetzelfde aantal uren beschikbaar bent als dat u werkte voor uw werkloosheid. Geeft u namelijk minder uren op, omdat u bijvoorbeeld parttime wilt gaan werken in plaats van fulltime, dan zult u minder uitkering ontvangen.
Ah ja. Het gaat er dus om dat je beschikbaar bent voor ongeveer hetzelfde als je deed. Dat is wel logisch, aangezien daar de hoogte en duur van de uitkering van afhangen. Dank!
pi_27864613
Als je studiefinanciering ontvangt zijn je ouders nog financieel verantwoordelijk voor je.
Heb je geen ouders of krijgen hun een uitkering, of hebben ze het minimumloon kan je extra lenen bij de studiefinanciering...
Dus als je geen geld hebt, zeggen ze bij het CWI dat je ouders je moeten helpen omdat je nog een student bent.

Zou ook wat zijn zeg, studenten in de WW...
  zondag 12 juni 2005 @ 19:51:11 #30
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_27864951
quote:
Op zondag 12 juni 2005 19:41 schreef Troeta het volgende:
...

Als je premie mag betalen lijkt het mij ook logisch dat je eventueel recht op een uitkering hebt.
Als alleen al het feit dat je student je uitsluit voor een WW-uitkering begrijp ik niet
waarom je als student dan wel WW-premie zou moeten betalen.

Er zijn natuurlijk wel allemaal randvoorwaarden, die zijn hierboven al vaak genoeggenoemd,
en het lijkt alsof TS daar aan voldoet.
pi_27865213
quote:
Op zondag 12 juni 2005 19:41 schreef Troeta het volgende:
Als je studiefinanciering ontvangt zijn je ouders nog financieel verantwoordelijk voor je.
Heb je geen ouders of krijgen hun een uitkering, of hebben ze het minimumloon kan je extra lenen bij de studiefinanciering...
Dus als je geen geld hebt, zeggen ze bij het CWI dat je ouders je moeten helpen omdat je nog een student bent.
Mijn ouders wonen in het buitenland, en van hen krijg ik geen cent. Ik ben negentien, dus dat lijkt me niet meer dan normaal, en verder is dat niet iets waar het CWI zich mee zou moeten bemoeien als je het mij vraagt. Lenen doe ik al veel te veel.
quote:
Dat slaat nergens op, tenzij ik m'n betaalde premie ook terugkrijg. En dat is natuurlijk niet zo.

Niet iedere student zit op een studentenkamertje en brengt de was naar pa en ma. Ik moet gewoon werken anders kan ik niet eten.
pi_27865234
quote:
Op zondag 12 juni 2005 17:20 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Waarom is dat terecht? Ik zit toch zonder werk, net als een ander die zijn baan kwijtraakt?

En kun je 'nou nee' ook onderbouwen, of ga je er alleen vanuit? Dat ging ik namelijk ook.
jij wordt al gesponsord door de staat cq belastingbetaler met je stufi, is dat niet voldoende voor je? vraag maar een lening aan zoals vele anderen
  zondag 12 juni 2005 @ 20:01:36 #33
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_27865327
quote:
Op zondag 12 juni 2005 19:59 schreef Prego het volgende:

[..]

jij wordt al gesponsord door de staat cq belastingbetaler met je stufi, is dat niet voldoende voor je? vraag maar een lening aan zoals vele anderen
Als je premie moet betalen: moet je ook de bijbehorende uitkering kunnen genieten.
pi_27865414
quote:
Op zondag 12 juni 2005 19:59 schreef Prego het volgende:

[..]

Het is hier WGR niet POL. Bovendien betaal ik al die onzinnige premies toch wel, dus dan kan ik er net zo goed iets voor terugkrijgen als ik er recht op heb.

Overigens is stufi is nog geen vijfhonderd euro, kun jij daarvan leven?
pi_27874093
quote:
Op zondag 12 juni 2005 19:58 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Mijn ouders wonen in het buitenland, en van hen krijg ik geen cent. Ik ben negentien, dus dat lijkt me niet meer dan normaal, en verder is dat niet iets waar het CWI zich mee zou moeten bemoeien als je het mij vraagt. Lenen doe ik al veel te veel.
[..]

Dat slaat nergens op, tenzij ik m'n betaalde premie ook terugkrijg. En dat is natuurlijk niet zo.

Niet iedere student zit op een studentenkamertje en brengt de was naar pa en ma. Ik moet gewoon werken anders kan ik niet eten.
Hoe het zit als ze in het buitenland zitten weet ik niet, blijven ze daar voorgoed?
Maar op papier zijn toch echt je ouders financieel verantwoordelijk voor je, kunnen ze dat niet zijn door lage inkomens ofzo, krijg jij de hoogst mogelijke studiefinanciering.
Volgens mij heb je dat al omdat ik 500 euro las.
Met 500 euro moet je het redden volgens de overheid (? Wie bepaalt de hoogtes van de stufi?)
Omdat een student goedkoper uit is met vaste lasten enzo, omdat een student op een kamertje kan zitten van 200 euro incl. en goedkopere verzekeringen kan nemen.

Iemand die fulltime gewerkt heeft, heeft meestal een huis met hogere vaste lasten, dus die mag een uitkering van 750 euro ofzo.
Ik denk dat dit de reden er ongeveer van is.
En het zou teveel geld kosten om alle studenten die ineens geen bijbaan meer hebben een WW te geven.
Dan zullen de uitkeringen voor gezinnen en ex-werkenden en weet ik het ook omhoog moeten.

En ik snap dat je 500 euro weinig vind, dat vind ik ook, snap je nu dat mensen met uitkeringen klagen dat ze te weinig krijgen?
pi_27874150
Ik weet wel een vacature, het is in den haag (naast station hollands spoor) het is een callcenter
pi_27874171
T-Mobile? Of was dat verhuisd...
pi_27874851
quote:
Op zondag 12 juni 2005 20:03 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het is hier WGR niet POL. Bovendien betaal ik al die onzinnige premies toch wel, dus dan kan ik er net zo goed iets voor terugkrijgen als ik er recht op heb.

Overigens is stufi is nog geen vijfhonderd euro, kun jij daarvan leven?
dat is je eigen probleem...
het feit dat je die vraag nog serieus vraagt...
of was het en retorische vraag?
dat gezeur over je btaalt toch premie vind ik ook maar kwats... je gaat toch ook geen voorschot vragen op je pensioen?

en bovendien: ook al is het aanbod schraal, wil je echt werken vind je echt wel werk, ook al moet je een riool schoon spuiten. je bent niet bepaald in de positie om nog eisen te gaan stellen ook
bovendien: je moet je binnen 24h melden bij het cwi daarvoor anders krijg je sowiso een strafmaand op jeuitkering. en heb je binnen die maand nog geen bijbaantje vraag ik me af of jezelf niet iets verkeerd doet

en ja ik ben zwart wit en kort door de bocht

[ Bericht 11% gewijzigd door Prego op 13-06-2005 01:08:16 ]
pi_27876091
quote:
Op maandag 13 juni 2005 00:27 schreef Rapaille het volgende:
Ik weet wel een vacature, het is in den haag (naast station hollands spoor) het is een callcenter
quote:
Op maandag 13 juni 2005 00:27 schreef Troeta het volgende:
T-Mobile? Of was dat verhuisd...
Die zag ik ergens staan ja, ga een dezer dagen eens een mailtje tikken. Wil eerst die andere afspraak gedaan hebben zondag want dan weet ik meer over hoeveel ik beschikbaar ben.
quote:
Op maandag 13 juni 2005 01:02 schreef Prego het volgende:

[..]

dat is je eigen probleem...
Tuurlijk. Maar ik betaal belachelijk hoge premies voor zoiets, en dit is precies waar die voor bedoeld zijn.
quote:
het feit dat je die vraag nog serieus vraagt...
of was het en retorische vraag?
Ja.
quote:
dat gezeur over je btaalt toch premie vind ik ook maar kwats... je gaat toch ook geen voorschot vragen op je pensioen?
Pensioen is bedoeld voor als je met pensioen gaat. Ik ben niet met pensioen. Ik ben m'n baan kwijt, en daarvoor is de WW.
quote:
en bovendien: ook al is het aanbod schraal, wil je echt werken vind je echt wel werk, ook al moet je een riool schoon spuiten.
Zoals ik al eerder heb gezegd wil ik z.s.m. weer gewoon aan het werk, maar is dit meer voor de zekerheid.
quote:
je bent niet bepaald in de positie om nog eisen te gaan stellen ook
Dat maak ik zelf wel uit, en de gevolgen daarvan neem ik ook voor m'n rekening. Als ik WW krijg en ik weiger zo'n pauperbaan vind ik het terecht dat ik dat verlies.
quote:
bovendien: je moet je binnen 24h melden bij het cwi daarvoor anders krijg je sowiso een strafmaand op jeuitkering.
Niet dat ik weet. Zes maanden vanaf het moment dat je het krijgt.
quote:
en heb je binnen die maand nog geen bijbaantje vraag ik me af of jezelf niet iets verkeerd doet
Ik schreef al eerder dat ik al een paar baantjes op het oog heb, maar dat ik voorlopig nog niet beginnen en dat dit voor de zekerheid is. Lees anders het topic een keer voor je begint te blaten, randmongool. Bovendien zijn dat jouw zaken niet. Gefrustreerde proleet.
quote:
en ja ik ben zwart wit en kort door de bocht
Dat vind ik nogal mild. Ik heb al tien keer uitgelegd dat ik geen zin heb in dit soort gezeik, en waarom het nergens op slaat.
pi_27876145
Gadverdamme zeg!!!!

Kun je nog zo hard roepen dat je het allemaal niet wil horen, maar je bent écht een sloeber

Je betaald hiervoor premies??? NEE, we betalen met z'n ALLEN geen premies voor STUDENTEN die te LAM zijn om meteen weer aan het werk te gaan, wat gewoon kan!

En dan kan je wel met dat achterlijke verhaal komen dat je 'een paar baantjes op het oog hebt' maar in de tussentijd kun je ook je energie steken in een tijdelijk ander baantje, in plaats van je energie te steken in 'hoe je zo lui mogelijk aan geld kunt komen' ....

pfff, en maar klagen...
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 04:07 schreef heiden6 het volgende:

Sommigen vinden het nog steeds 'asociaal' als jij liever niet (onder dwang) meebetaalt aan verzekeringen, subsidies en allerlei andere dingen waar je niet om gevraagd hebt.
[..]
Maar het niet asociaal vinden om als een lui varken WW te gaan zitten trekken waar anderen voor betalen
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')