abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 juli 2005 @ 17:29:33 #101
82589 S-Two
barba macacu
pi_28449402
Vond Klompe altijd een goede speler en zoals Frits ook al zegt: het kan nooit kwaad
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  zondag 3 juli 2005 @ 18:07:17 #102
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_28450323
mmm, van mij hoeft hij niet te komen.. lijkt me zeer blessuregevoelig en we zoeken een rechtsachter.. geen centrale verdediger die al 2 a 3 seizoenen niks heeft (kunnen) laten zien..
  zondag 3 juli 2005 @ 20:27:54 #103
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_28453911
Laat hem lekker meetrainen, dan zien ze bij de FC wel hoe hij het doet en of hij eventueel van meerwaarde kan zijn. Lijkt me niet verkeerd...mits blessurevrij natuurlijk

[ Bericht 29% gewijzigd door Noca op 03-07-2005 20:33:53 ]
pi_28453944
Ik zag hem laatst nog lopen in de stad met Piet van Dijken, da's dan wel weer een beetje jammer.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  maandag 4 juli 2005 @ 00:34:12 #105
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_28462979
quote:
Op zondag 3 juli 2005 20:27 schreef Noca het volgende:
Laat hem lekker meetrainen, dan zien ze bij de FC wel hoe hij het doet en of hij eventueel van meerwaarde kan zijn. Lijkt me niet verkeerd...mits blessurevrij natuurlijk
Centraal achterin hebben we al genoeg spelers. Daarbij heeft Klompe de laatste jaren bewezen erg blessuregevoelig te zijn. Dat was zelfs de reden waarom Groningen niet met hem in zee wilde vorig seizoen, en dan zou men hem nu vastleggen na een jaar blessureleed bij RKC?
quote:
Op zondag 3 juli 2005 20:28 schreef FritsVanEgters het volgende:
Ik zag hem laatst nog lopen in de stad met Piet van Dijken, da's dan wel weer een beetje jammer.
Hoezo?
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_28463102
Klompe zou ik ook niet zo een contract voor een jaar aanbieden, het is een goede jongen en een prima verdediger maar inderdaad te vaak geblesseerd.
That's all folks!
  maandag 4 juli 2005 @ 06:55:51 #107
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_28465797
Dat wordt een mooi stadion zeg. Lekkere Engelse sfeer ook. Is alleen maar goed voor Nederland om de stadions uit te breiden. Wordt Euroborg nu het 6de stadion van Nederland qua grootte als ik het goed begrijp?
pi_28469755
quote:
Op maandag 4 juli 2005 00:34 schreef The_Verve het volgende:
[..]

Hoezo?
Omdat dat een sukkel is. De provinciale versie van Harry Vermeegen.
  maandag 4 juli 2005 @ 12:39:30 #109
121632 Thomas87
Democracy is coming!
pi_28471960
Piet van Dijken

Forwardstudent tegen nieuwe Forward-trainer Martin Drent: "Trainer zijn is voor talentlozen"
Martin Drent: "Studeren ook!"
pi_28472339
pi_28473198
http://www.rtvnoord.nl/omroep/omroep_wieiswie.asp?wid=40
quote:

Piet is een bekende stadjer en duizendpoot die zelden een blad voor zijn mond neemt en van zijn hart geen moordkuil maakt.

Hij begon zijn medialoopbaan bij de Groningse stadsomroep OOG. Voor die omroep, en vanaf 1995 voor TV Noord, maakte hij een lange reeks afleveringen van het legendarische interviewprogramma 'Herestraat Helemaal'.

Op Radio Noord is hij vooral bekend geworden door zijn dagelijkse opiniepeiling in de rubriek ''De Straat'. Piet is bovendien sportkenner en discjockey. Ook van auto's heeft hij verstand, zegt hij zelf.
pi_28479909
Piet van Dijken kom ik zo vaak tegen in de stad, dat wil je niet weten. Maar iedereen schijnt hem altijd tegen te komen, dus er is niks bijzonders aan. Vorige week tot twee keer toe Rooie Rinus tegengekomen.

En Groningen heeft een Urugayaanse rechtsback op proef, Bruno Silva. Ex-international
  maandag 4 juli 2005 @ 17:09:51 #113
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_28482344
Och, ik vind Piet van Dijken wel een goeie gast. Kleurrijk figuur.
quote:
Op maandag 4 juli 2005 16:05 schreef savelkoul het volgende:
En Groningen heeft een Urugayaanse rechtsback op proef, Bruno Silva. Ex-international
Nog niet, ze willen hem op proef...
quote:
Mogelijk Uruguayaan op stage

In de loop van deze week komt mogelijk de Uruguayaan Bruno Silva op stage. De 25-jarige Zuid-Amerikaan speelde afgelopen zaterdag met Danubio de laatste competitiewedstrijd van dit seizoen in Uruguay. Hij is een kandidaat voor de positie van rechtsback, die nog vacant is bij FC Groningen.

Bruno Silva werd op 29 maart 1980 geboren in Melo. Hij maakte zijn profdebuut in 2000 bij Danubio. Afgelopen zaterdag speelde hij zijn 106e duel voor diezelfde club. In 2004 werd hij tijdelijk verhuurd aan het Russische Rostov, waarvoor hij vier wedstrijden speelde. In 2003 speelde Silva drie interlands namens Uruguay.

De FC hoopt de speler voor een week op stage naar Groningen te halen om een goed beeld te krijgen en zelf zijn kwaliteiten te kunnen beoordelen. In het verleden speelde al eens eerder één Uruguayaan voor FC Groningen: Mario Rodriquez.

bron:fcgroningen.nl
pi_28486398
Die ken ik niet. Maar gezien zijn nationaliteit, is ie keihard.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_28498451
Zou wel een aanwinst zijn als ie keihard is, maar hij moet het eerst nog maar eens laten zien.
That's all folks!
pi_28520897
Leuk trouwens voor Groningen, Ter Leede uit in de beker.
www.thuisuiteten.nl
pi_28521639
quote:
Op maandag 4 juli 2005 19:29 schreef methodmich het volgende:
Die ken ik niet. Maar gezien zijn nationaliteit, is ie keihard.
In Rusland kon hij niet echt aardig kennelijk.

Even serieus. Zuidamerikaanse slagers zijn altijd bruikbaar in de Nederlandse competitie, zeker als ze ook nog een beetje kunnen voetballen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 7 juli 2005 @ 17:10:06 #119
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_28593302
Morten Berre

7/7/2005 10:31

Morten Berre, naast Erik Nevland een tweede Noor waarop FC Groningen z'n zinnen heeft gezet, komt aanstaande maandag al even naar de Martinistad toe.
'We hebben hem uitgenodigd om hem samen met zijn vriendin kennis te laten maken met de club en de stad', verklaart Groningen-woordvoerder Richard van Elsacker, 'Opdat hij, op het moment zijn contract in Noorwegen afloopt, voor ons zal kiezen.'

De Noorse competitie, waar Berre momenteel topscorer is met negen treffers, ligt nu even stil.

Vi.nl

07 juli 2005, 14:41
Door: Philip Folkvord
FC Groningen heeft vanaf volgende week twee Noorse aanvallers in de selectie. De transfer van Morten Berre, speler van het Noorse Vålerenga Fotball, wordt volgende week afgerond. Trainer Ron Jans heeft tevens de beschikking over Erik Nevland.
Een Noors aanvalsduo bij Groningen behoort komend seizoen dus tot de mogelijkheden. Nevland, die afgelopen seizoen liefst zestien maal wist te scoren in twintig wedstrijden, kent Berre in ieder geval al. Drie jaar geleden speelden beide spelers samen bij Viking FK.

Berre doet het dit seizoen zeker niet onaardig. De 29-jarige Noor is topscorer van de Noorse Tippeligaen en staat met Vålerenga op een verdienstelijke derde plaats.

Vålerenga heeft de vervanger van Berre deze week al binnen gehaald. De ervaren Noors international Tore André Flo kwam gratis over van het Italiaanse Siena. Flo heeft bij Vålerenga een contract getekend voor anderhalf seizoen.

Voetbalprimeur.nl
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_28593437
Toch per direct dus?

En hadden we niet beter zelf Flo kunnen nemen?
pi_28593698
Berre Nevland

Klinkt goed
  donderdag 7 juli 2005 @ 17:26:58 #122
82589 S-Two
barba macacu
pi_28593840
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 17:14 schreef FritsVanEgters het volgende:
Toch per direct dus?
Lijkt mij dus niet, zie:
quote:
'Opdat hij, op het moment zijn contract in Noorwegen afloopt, voor ons zal kiezen.'
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_28593951
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 17:26 schreef S-Two het volgende:

[..]

Lijkt mij dus niet, zie:
[..]
In het tweede berichtje staat "Vanaf volgende week heeft Groningen twee Noren in de selectie".
  donderdag 7 juli 2005 @ 17:31:43 #124
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_28593992
Maar voetbalprimeur is nou niet echt betrouwbaar. Die zullen het wel weer verkeerd hebben begrepen...
  donderdag 7 juli 2005 @ 17:33:41 #125
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_28594044
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 17:30 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

In het tweede berichtje staat "Vanaf volgende week heeft Groningen twee Noren in de selectie".
Zover ik weet willen die Noren hem niet laten gaan voordat de competitie daar is afgelopen..daarnaast is voetbalprimeur ook niet zo betrouwbaar als bijv de VI lijkt mij

Denk dat hij vanaf November hier te zien is.

edit: wat the verve zegt dus
  donderdag 7 juli 2005 @ 17:58:16 #126
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_28594663
Zie hem liever meteen vanaf het begin spelen, maar in november vindt ik ook prima .
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  donderdag 7 juli 2005 @ 22:45:33 #127
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_28605421
quote:
Het seizoen is alweer even voorbij en het afscheid van de vertrekkende spelers ligt eveneens alweer een tijdje achter ons. Een afscheid dat logischerwijs voornamelijk in het teken stond van cultfiguur Martin Drent, wiens kwaliteiten als voetballer en als mens volgend jaar aan de Langeleegte zijn te bewonderen. Door deze terechte aandacht voor ‘local hero’ Drent werd het afscheid van een ander echter onterecht overschaduwd. Een ander die net zoals Drent, uitgroeide tot een zeer vertrouwd gezicht in het Gronings groen-wit. Zijn naam is enkel van een iets exotischer orde: Hugo Alves Velame.

Door mijn relatief korte loopbaan als aanhanger van de FC is Hugo een speler die altijd deel heeft uitgemaakt van het team dat ik voor mij liet spelen en zodoende een zeer vertrouwt gezicht is geworden, voor mij en voor veel van mijn medesupporters. In een complexe wereld waarin niets meer is wat het lijkt, is het soms aangenaam om weg te kunnen duiken en je te laten gaan in het voetbal-subcultuurtje waar de verhoudingen nog altijd lekker duidelijk liggen: goed tegen kwaad, oftewel FC Groningen tegen de tegenstander. Kijkend door die groene bril was Hugo altijd een fijne bondgenoot. Een grote lach en vrolijke samba-achtige bewegingen na zijn doelpunten die dezelfde vreugde uitstraalden als het gevoel dat wij op de tribunes met hem deelden. In de strijd van goed tegen kwaad kon toch iedereen zo zien dat die sympathieke verschijning bij het goede hoorde?

In theorie is het bijna een ridicule combinatie. Tropisch ‘samba’ Brazilië met nuchter en fris Noord-Nederland. In de praktijk blijkt het echter prima samen te gaan. Als twee tegenpolen die elkaar aantrekken.
Hugo is als FC Groningen. Geen wereldspeler die elke week onnavolgbare acties op de mat legt en zichzelf zodoende naar bovenmenselijke hoogte tilt. Voor zulke decadentie moet je niet in het noorden zijn. FC Groningen is nog wel een club van echte mensen, zoals Hugo als speler ook nog een mens is. Echter wel één die op het gras ook zijn grillen kent, net zoals de club FC Groningen momenten van tegenslag kent, maar nooit tot een grijze muis zal verworden. Voetballen kan Hugo dus echt wel. Braziliaans-Groningse dribbels waarmee hij in potentie zowel elke topverdediging kan doorsnijden alsmede tegen elke laagvlieger kan stranden. Op de momenten dat je even denkt alles aan te kunnen toch weer met beide voeten terug op Aarde worden gezet. Het echte leven zoals het is. Iets dat we graag terugzien in onze club en in onze spelers die haar kleuren verdedigen. Spelers zoals Hugo.

De bescheidenheid van een echte prof - “dat besliest de trainer” - en natuurlijk treffers voor groen-wit tegen Twente, Ajax en Heerenveen. Maar blijkbaar hoorde de Zuid-Amerikaanse spelmaker tot de huisraad van het Oosterpark en verdwijnt die nu samen met dat stadion uit de Martinistad.
In het team van FC Groningen zijn echte Groningers altijd een welkome aanwinst. Spelers waarmee de club’s volgers zich kunnen identificeren. Echte Groningers kunnen echter ook wel uit Rio de Janeiro komen, zo is dus gebleken.

Hugo, het ga je goed. Vergeet straks niet, terug in Brazilië, waar je huis aan die andere zijde van de oceaan staat. Maar voor die tijd zullen we je eerst misschien nog in Nederland mogen aanschouwen. In vreemde kleuren die je ongetwijfeld niet zullen staan. Waarschijnlijk zal ik niet enkel namens mezelf spreken wanneer ik stel dat dat aanzicht pijn zal doen in het voetbalhart.

Ondanks dat zijn vertrek al enige tijd bekend was moest dit alsnog geschreven worden, als afscheid van die andere cult-voetballer die laatst de poorten van het Oosterpark Stadion uitliep.
pi_28605822
Mooi stuk. Hugo
  donderdag 7 juli 2005 @ 23:02:55 #129
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_28606125
Ik las hem net al op fcgforum, mooi stuk
  donderdag 7 juli 2005 @ 23:11:54 #130
121632 Thomas87
Democracy is coming!
pi_28606508
Mooi stuk idd. Hugo is een goede voetballer met veel techniek, maar als groot fan ben ik eerlijk gezegd blij dat ie weg gaat. Hij had een torenhoog salaris en het rendement was gewoon laag (vaak wissel). Maar ik heb zeker van Hugo genoten (ooit).
Forwardstudent tegen nieuwe Forward-trainer Martin Drent: "Trainer zijn is voor talentlozen"
Martin Drent: "Studeren ook!"
  vrijdag 8 juli 2005 @ 01:51:44 #131
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_28612324
Damn, wat kun jij mooi schrijven, Crouninga! Schitterend, rillingen.

Komt misschien ook omdat Hugo (zowel als speler en als mens) al jaren mijn favoriete voetballer bij Groningen is.

Past overigens ook uitstekend in dit topic: Het VBL-columnhoekje deel 6
pi_28623068
Daar moet ie ook gewoon in komen!
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 8 juli 2005 @ 22:37:18 #133
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_28639026
quote:
FC Groningen heeft vanavond de eerste wedstrijd van de voorbereiding met dubbele cijfers gewonnen. Tegen de amateurs van VV Haren verdeelde FC Groningen de goals keurig over twee helften. Koen van de Laak scoorde in de tweede helft binnen anderhalve minuut een loepzuivere hattrick.
bron:FC Groningen

Van de Laak scoort 4x in 45 minuten, waarvan 3 in anderhalve minuut lekker begin

Uitslag was 0-10 en saillant detail is dat Nevland het net niet wist te vinden
pi_28639030
Vandaag naar de eerste oefenwedstrijd van het seizoen geweest. Haren-Groningen 0-10. De eerste helft, waarin zo ongeveer de overgebleven basis van vorig seizoen speelde, was wel aardig om te zien. De tweede helft veel jeugd en de nieuwelingen Levchenko, Cornelisse en Van der Laak. Laatstgenoemde maakte binnen één minuut drie treffers. Verder vrij gezapig, maar we zijn weer begonnen!
pi_28639941
Koentjuuuuh .
  vrijdag 8 juli 2005 @ 23:24:14 #136
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_28640783
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 23:02 schreef Yeahinho het volgende:
Koentjuuuuh .
pi_28647687
Koen is te goed voor groningen!
  zaterdag 9 juli 2005 @ 13:02:06 #138
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_28650198
Roorda was aanvoerder gisteren. Denk dat ie dat ook blijft komend seizoen...
  zaterdag 9 juli 2005 @ 13:12:55 #139
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_28650439
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 13:02 schreef The_Verve het volgende:
Roorda was aanvoerder gisteren. Denk dat ie dat ook blijft komend seizoen...
Wie had je liever als aanvoerder gezien dan? Toch niet Matthijs he?

Denk dat Roorda er best geschikt voor is. En de aanvoerdersband zal nog wel wat gaan roeleren in de oefenwedstrijden.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 13:56:24 #140
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_28651509
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 13:12 schreef Noca het volgende:
Wie had je liever als aanvoerder gezien dan? Toch niet Matthijs he?
Matthijs zeker niet, die moet ook maar afwachten hoeveel speelminuten hij krijgt.

Mijn eerste keus zou Nevland zijn (ja ja), maar omdat die niet in aanmerking komt waarschijnlijk: Danny Buijs.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 14:05:12 #141
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_28651701
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 13:56 schreef The_Verve het volgende:

[..]

Matthijs zeker niet, die moet ook maar afwachten hoeveel speelminuten hij krijgt.

Mijn eerste keus zou Nevland zijn (ja ja), maar omdat die niet in aanmerking komt waarschijnlijk: Danny Buijs.
Kan ik me in vinden, misschien dat Buijs dan ook wat minder kaarten gaat pakken
Een nieuweling zal het sowieso niet worden...ik geef Roorda de grootste kans, maar Buijs zou ook goed kunnen.
pi_28652085
Benieuwd hoe deze Voetballen tegen een BVO het gaat doen vanavond.
www.thuisuiteten.nl
pi_28659410
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 13:56 schreef The_Verve het volgende:
Lijken mij ook de meest geschikte spelers.

Waarom komt Nevland niet in aanmerking?
  zaterdag 9 juli 2005 @ 20:03:03 #144
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_28660218
Tja, ik heb gewoon zo'n voorgevoel dat Jans Nevland niet als optie ziet om aanvoerder te worden. Ik kan me natuurlijk vergissen maar dat gebeurt zelden.

Het wordt Roorda of Matthijs (hoewel die niet eens in de basis zou moeten staan volgend seizoen).
  zaterdag 9 juli 2005 @ 20:29:55 #145
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_28661127
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 20:03 schreef The_Verve het volgende:
Het wordt Roorda of Matthijs (hoewel die niet eens in de basis zou moeten staan volgend seizoen).
Aub niet Matthijs zeg! Die mag idd op de bank plaatsnemen...
  zaterdag 9 juli 2005 @ 21:46:13 #146
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_28663172
quote:
FC Groningen heeft vanavond de tweede oefenwedstrijd van de voorbereiding met ruime cijfers gewonnen. Tegen de amateurs van VV Ezinge, dat dit jaar 75 jaar bestaat, werd het 0-15. Met rust stond het al 0-8, mede door treffers van Cornelisse en Nevland die beide tweemaal scoorden. Na rust scoorde het jongelingenelftal van FC Groningen 7 keer.
Lekker weer, ook goed dat de jongelingen speeltijd krijgen!

Opvallend:
quote:
Na de thee staan er alleen jongelingen in het veld, én Tieme Klompe. De Drent, die vele jaren bij de blauw-witte westerburen speelde en vorig seizoen nog bij RKC Waalwijk, is ver teruggeworpen door blessures, maar probeert bij FC Groningen zijn oude niveau weer te halen.
Ben nou benieuwd wat ze precies gaan doen met Klompe..

Nevland was trouwens aanvoerder en Roorda speelde niet.
pi_28663267
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 14:20 schreef methodmich het volgende:
Benieuwd hoe deze Voetballen tegen een BVO het gaat doen vanavond.
15-0
  zondag 10 juli 2005 @ 01:20:38 #148
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_28669002
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 21:46 schreef Noca het volgende:
Ben nou benieuwd wat ze precies gaan doen met Klompe..
Ik ging er eerst vanuit dat hij gewoon een tijdje zou meetrainen. Nu denk ik echter dat hij een prestatiecontract waarbij hij een salaris krijgt op basis van het aantal gespeelde wedstrijden. Als ik het zo bekijk nog niet eens zo'n slechte zaak wanneer ie het niveau uit zijn Heerenveen-periode weer weet te halen.
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 21:46 schreef Noca het volgende:
Nevland was trouwens aanvoerder [afbeelding] en Roorda speelde niet.
Goede zaak (zowel dat over Nevland als dat over Roorda ).
pi_28676590
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 21:49 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

15-0
Nou, dat valt alleszins mee voor ongetrainde vijfdeklassers. Veel jeugdspelers aan het kanon zeg.
www.thuisuiteten.nl
  zondag 10 juli 2005 @ 11:47:05 #150
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_28676696
quote:
Op zondag 10 juli 2005 01:20 schreef The_Verve het volgende:

[..]

Ik ging er eerst vanuit dat hij gewoon een tijdje zou meetrainen. Nu denk ik echter dat hij een prestatiecontract waarbij hij een salaris krijgt op basis van het aantal gespeelde wedstrijden. Als ik het zo bekijk nog niet eens zo'n slechte zaak wanneer ie het niveau uit zijn Heerenveen-periode weer weet te halen.
Lijkt mij ook niet verkeerd. Maar dan moet het inderdaad een prestatiecontract zijn, denk dat Klompe daar dan ook wel iets in ziet...hij zal verder ook weinig keus hebben wat dat betreft. En mocht hij op zijn oude niveau komen dan kunnen we er nog veel plezier van hebben!

Ik hoop dat er weer eens een jeugdspeler weet door te breken dit seizoen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')