Doe maar wel, ik wil 'm ook in mijn lijst hebbenquote:Op zondag 12 juni 2005 20:56 schreef ranja het volgende:
Nog een persoonlijk twijfelgeval: Slayer & Ice T die 3 nummers van The Expoited samensmeden tot 1 nummer. Cover? Eigenlijk wel.
Ik zit zelf een beetje te twijfelen wat ik met jazz moet doen in deze lijst. Ik denk dat zo ongeveer de helft van de oudere jazz die ik in de kast heb staan geen eigen composities zijn. Dat valt wel binnen de cover-definitie zoals die gegeven is, maar valt gevoelsmatig hier toch wat buiten. Misschien omdat niemand meer aan het origineel denkt bij het horen van de "cover". Jij denkt bij My Favorite Things vooral aan Coltrane (ik ook trouwens) , maar die heeft het natuurlijk ook niet zelf geschreven.quote:Op zondag 12 juni 2005 11:10 schreef Beathoven het volgende:
[..]
John Coltrane - Giant Steps
Victor Wooten - Giant Steps
John Coltrane - My Favorite Things
Dave Brubeck - My Favorite Things
Dave Brubeck Quartet - Blue Rondo a la Turk
The Nice - Rondo
klopt, die is van Oscar Hammerstein II en Richard Rodgers. Maar ik heb het origineel nog nooit gehoord, vandaar dat ik Coltrane maar als voorbeeld gebruikt heb. Ik zal het niet al te moeilijk maken en me beperken tot platen waarbij de oorspronkelijke artiest iets bekender is.quote:Op zondag 12 juni 2005 21:57 schreef fripper het volgende:
[..]
Jij denkt bij My Favorite Things vooral aan Coltrane (ik ook trouwens) , maar die heeft het natuurlijk ook niet zelf geschreven.
Ah ja, en natuurlijk de hele 'New Standard' van Herby Hancockquote:Aan de andere kant : Human Nature en Time after Time van Miles Davis kunnen denk ik weer wel , zonder twijfel covers van Michael Jackson en Cyndi Lauper.
(dat zijn dus ook instrumentale covers van vocale nummers)
Dat zal wel komen omdat Rodgers en Hammerstein het nooit hebben opgenomen. Rodgers en Hammerstein waren liedjesschrijvers, dit is een liedje uit de musical The Sound of Music. Er is denk ik ook niet zoiets als "de oiginele opname" .quote:Op zondag 12 juni 2005 22:33 schreef Beathoven het volgende:
[..]
klopt, die is van Oscar Hammerstein II en Richard Rodgers. Maar ik heb het origineel nog nooit gehoord
Zou ik wel op een of andere manier doen, de nummer 1 van iedereen moet lijkt mij evenveel punten opleveren, ongeacht de grootte van de lijst. Als je de nr 1 van een top 100 100 punten zou geven, en de nr 1 van een top 10 maar 10, dan heeft dat vrijwel geen invloed op de eindlijst.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:28 schreef ranja het volgende:
...
Ik zit nog na te denken of ik een weging ga toepassen bij een top 10/25/50...
volgens mij ookquote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:25 schreef Berkery het volgende:
Ik geloof dat menjo zoiets doet
top 10
100-99-98
top 25
105-104-103
top 50
110-109-108
etc...
Omdat die relatief op dezelfde plek in de lijst staan... een #5 in een top 10 en een #50 in een top 100 staan allerbei halverwege, en dus geef ik daar in mijn weging allebei 50 punten aan.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:06 schreef ranja het volgende:
Hooibaal dat is precies waar ik aan zat te denken
Van de andere kant, waarom zou een nummer 10 van een top 10 minder waard zijn dan een nummer 10 van een top 100? Ik twijfel nog.
Aaaaaj, origineel is van Solomon Burkequote:Op woensdag 15 juni 2005 00:12 schreef Kozzmic het volgende:
7. Janse Bagge Bend - Sollicitere (Spencer Davis Group (Gimme some lovin'))
Misschien dat je die nog even moet posten in Fok! Cover Top 100quote:Op woensdag 15 juni 2005 01:35 schreef wackmaniac het volgende:
Dames en heren. De ultieme cover top tien:
-insert top10
quote:Op woensdag 15 juni 2005 01:37 schreef wackmaniac het volgende:
[..]
Aaaaaj, origineel is van Solomon Burke
Idd, ik doe het ongeveer zo (maar dan is de top10 natuurlijk 100-90-80 en de top25 105-101-97 etc), omdat een top100 een stuk meer werk is en daar vaak langer over is nagedacht dan over een top10. Maar alle 'nummers 1' hetzelfde wegen kan natuurlijk ook, maar net wat je wil.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 15:25 schreef Berkery het volgende:
Ik geloof dat menjo zoiets doet
top 10
100-99-98
top 25
105-104-103
top 50
110-109-108
etc...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |