Het valt allemaal wel mee hoor. Setsuko Hara speelde in de films van Yasujiro Ozu en dat is gewoon een bekende regisseur. Exclusief jouw stem leidt Hara nu met 2-1. Is dat erg? Nee, Hara is een goede actrice. En daar gaat het hier om, om de beste actrice, niet om de bekendste.quote:Op woensdag 22 juni 2005 01:28 schreef NRH het volgende:
Nicole Kidman - Setsuko Hara (Hoeveel mensen hebben haar films gezien?? Ze kan ongetwijfeld geweldig acteren, maar omdat hooguit 10% van de Nederlandse filmkijkers haar films -Aziatisch van 1962 en eerder- hebben kunnen zien, vertekent dit gigantisch de uitslag. Daarom een proteststem voor Kidman, die behoorlijk kan acteren en wel voor meer mensen beoordeelbaar is! Zou niet willen dat ze hier met 1 of 2-0 verliest omdat veel Kidman-liefhebbers niet kunnen stemmen.. Of jullie deze stem tellen, moeten jullie zelf maar bekijken. Heb in ieder geval mijn zegje gedaan)
Ik zie niet in wat het probleem is. Niemand wordt of werd tegengehouden om films van haar te gaan bekijken. En als die films nu eenmaal niet jouw ding zijn, dan is dat maar zo. Maar dan is dit duel in dit tournament ook niet jouw ding.quote:Op woensdag 22 juni 2005 01:28 schreef NRH het volgende:
Nicole Kidman - Setsuko Hara (Hoeveel mensen hebben haar films gezien?? .....)
Nou, dit is erg uitnodigend om vooral mee te blijven doen met dit soort Tournamenten....niet dus.quote:Op woensdag 22 juni 2005 10:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik zie niet in wat het probleem is. Niemand wordt of werd tegengehouden om films van haar te gaan bekijken. En als die films nu eenmaal niet jouw ding zijn, dan is dat maar zo. Maar dan is dit duel in dit tournament ook niet jouw ding.
Er zijn nu eenmaal mensen die af en toe ook eens buiten de vakjes van Hollywood en de meer commerciële Europese film een kijkje gaan nemen en daar ook leuke dingen ontdekken. En ik denk echt wel dat degenen die haar kennen op haar stemmen omdat ze haar beter vinden, niet om een "Zie mij als volgevreten filmsnob eens op de obscure Aziatische nobody stemmen"-reden.
Maar eigenlijk is het vrij irrelevant, want Kidman zal toch wel doorgaan, aangezien er toch genoeg mensen zijn die zich hier geen bal van aantrekken en all things Hollywood als hét summum van Film (met hoofdletter!) zien.
Tenslotte tellen alle stemmen mee. Ik ga me niet bezighouden met het beoordelen van de integriteit van een stem. Dit soort toernooitjes eindigen toch nooit met de "beste", hooguit met de beste van alle commerciële actrices (of eventueel de commercieelste van alle goede actrices).
Nou, nou. Dat is wat overdreven. Ik denk dat het als organisator toch moet kunnen dat je een beetje "kritisch" staat tegenover iemand die eigenlijk expliciet komt melden dat hij z'n kont afveegt met m'n reglementje. Uit protest weliswaar.quote:Op woensdag 22 juni 2005 10:35 schreef Augustina het volgende:
[..]
Nou, dit is erg uitnodigend om vooral mee te blijven doen met dit soort Tournamenten....niet dus.
Mijn eerste Tournament, maar dus ook laatste.![]()
waarom? dit is nou eenmaal de problematiek die elk tournament weer terugkomt.quote:Op woensdag 22 juni 2005 10:35 schreef Augustina het volgende:
[..]
Nou, dit is erg uitnodigend om vooral mee te blijven doen met dit soort Tournamenten....niet dus.
Mijn eerste Tournament, maar dus ook laatste.![]()
Toch raar dat dit soort discussie elk toernooi weer terug komtquote:Op woensdag 22 juni 2005 03:09 schreef Sokolsky het volgende:
Het valt allemaal wel mee hoor. Setsuko Hara speelde in de films van Yasujiro Ozu en dat is gewoon een bekende regisseur. Exclusief jouw stem leidt Hara nu met 2-1. Is dat erg? Nee, Hara is een goede actrice. En daar gaat het hier om, om de beste actrice, niet om de bekendste.
Ja, maar dat is het net. Deze discussie zou misschien logisch zijn indien het over een halve finale ging of zo. Maar ze vindt altijd plaats in een vroege ronde omdat er bij de talloze duels waarin een celeb tegen eenquote:Op woensdag 22 juni 2005 11:10 schreef ranja het volgende:
[..]
Toch raar dat dit soort discussie elk toernooi weer terug komt
....
Het zou op zich raar zijn als de winnaar voor 90% van de stemmers onbekend is ...
Hm, gevoelig voorbeeld, want ik weet dat er mensen zijn die het spijtig vonden dat ze die Koreaanse films niet hadden gezien zodat ze niet tegen Lewis konden stemmen. Die is nogal controversieel.quote:Op woensdag 22 juni 2005 11:53 schreef ranja het volgende:
Niet perse alleen bij een celeb hoor. Gewoon bij een persoonlijke favoriet van iemand. Neem ik aan.
Dat Juliette Lewis 4-4 'speelt' tegen een koreaanse met maar liefst 5 films en 2 tv-series (ook zo van genoten?) op haar repetoire ligt meer aan het feit dat niemand die koreaanse films heeft gezien dan aan het feit dat niemand Lewis goed vindt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |