abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28197040
Er zit een verschil tussen je ook voelen of alleen voelen
Lopen zeiken dat nederland te westers is en weet ik niet wat
Dan rot je terug naar het rifgebergte

Als ik hier zou lopen zeiken dat ierland te nat te koud te weet ik wat is zouden ze me ook terug naar Nederland moeten schoppen.

Als buitenlander maak je inderdaad wel eens discriminatie mee ja.... helaas heb ik niet het geluk vaneen afwijkende huidsk;leur, dus ik kan niet heel hard hulie doen dat het vaak inderdaad "eigen volk eerst" is, Maar datzelfde geld in welk land dan ook
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_28197621
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 15:54 schreef desiredbard het volgende:
Er zit een verschil tussen je ook voelen of alleen voelen
Lopen zeiken dat nederland te westers is en weet ik niet wat
Dan rot je terug naar het rifgebergte
Het is juist typisch Nederlands om over het land waar je je thuis in voelt, te zeiken
pi_28197892
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 16:13 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Het is juist typisch Nederlands om over het land waar je je thuis in voelt, te zeiken
Hehehe, een Tanzaniaanse lerares van mij is eens uit ergernis weggelopen uit de dierentuin door als die zeikende Nederlanders. "Wat een kutweer", "die leeuw lijkt ook nergens op" "hij doet ook niet veel he" "de patat is lauw" "ik vind die apen helemaal niet grappig"
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_28202293
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 16:22 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Hehehe, een Tanzaniaanse lerares van mij is eens uit ergernis weggelopen uit de dierentuin door als die zeikende Nederlanders. "Wat een kutweer", "die leeuw lijkt ook nergens op" "hij doet ook niet veel he" "de patat is lauw" "ik vind die apen helemaal niet grappig"
Hehehe Zo herkenbaar
  zondag 26 juni 2005 @ 14:03:55 #205
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_28248482
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 01:35 schreef Drugshond het volgende:
Na het zien van 'Netwerk' denk ik dat Verdonk een zeer groot probleem heeft.
De vraag is alleen welke kop gaat rollen.
  • De verantwoordelijke van de IND
  • Rita Verdonk
    (of beide).
  • Bij Netwerk werkt toch die GroenLinkse activistenteef?
    What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
    - Oriana Fallaci 1929-2006
    pi_28248503
    quote:
    Op zondag 26 juni 2005 14:03 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Bij Netwerk werkt toch die GroenLinkse activistenteef?
    Draai er maar omheen
      zondag 26 juni 2005 @ 14:09:21 #207
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_28248597
    quote:
    Op zondag 26 juni 2005 14:04 schreef Vhiper het volgende:
    Draai er maar omheen
    Ik draai niet. Het was een zeer manipulatief en tendentieus stukje propaganda, met een flinterdunne kern, dat er in Congo papieren van de IND waren gevonden. Door wie dat was gedaan kon niet worden bewezen.
    pi_28248814
    quote:
    Op zondag 26 juni 2005 14:09 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik draai niet. Het was een zeer manipulatief en tendentieus stukje propaganda, met een flinterdunne kern, dat er in Congo papieren van de IND waren gevonden. Door wie dat was gedaan kon niet worden bewezen.
    De kern is keihard: Vertrouwelijke papieren van de IND liggen bij Congoleze autoriteiten op tafel. Hoe hard wil je het hebben??

Voila, papieren van de IND, papieren die dus de verantwoordelijkheid van de IND waren, liggen nu bij autoriteiten van een buitenlandse mogendheid, iets wat Verdonk in de kamer bezweerd had dat dat nooit zou gebeuren.

De papieren liggen er. Die papieren zijn afkomstig van de IND, welke dus verantwoordelijk is. De minister is verantwoordelijk voor de IND en haar eigen uitspraken. De minister moet dus gewoon haar conclusies trekken.

Al heb jij ze zelf daar naartoe gebracht, die papieren zijn de verantwoordelijkheid van Verdonk. Dat kan je, hoe graag jij dat ook wil, niet op anderen afschuiven.
      zondag 26 juni 2005 @ 14:24:18 #209
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_28248886
    De politieke verantwoordelijkheid ligt idd bij Verdonk, maar daar houdt het wel op. Je kunt niet van een minster eisen dat ze garandeert dat zij niet het slachtoffer van wraakacties of lekken in de IND wordt. Het is ook onredelijk haar ontslag te eisen voor iets dat zij onmogelijk in de hand kan hebben (wraakacties van ambtenaren of zo) en waarvan zij mogelijk zelf het slachtoffer is.

Wel is het hoog tijd om eens iets aan de IND te doen. Afschaffen dan maar, en de poort 100% sluiten?
    pi_28249043
    quote:
    Op zondag 26 juni 2005 14:24 schreef PJORourke het volgende:
    De politieke verantwoordelijkheid ligt idd bij Verdonk, maar daar houdt het wel op. Je kunt niet van een minster eisen dat ze garandeert dat zij niet het slachtoffer van wraakacties of lekken in de IND wordt.
    Ik kan prima van een minister eisen dat vertrouwelijke stukken op z'n minst in een stevige kluis worden opgeborgen en niet "zomaar" in het buitenland terecht kunnen komen.
    quote:
    Het is ook onredelijk haar ontslag te eisen voor iets dat zij onmogelijk in de hand kan hebben (wraakacties van ambtenaren of zo) en waarvan zij mogelijk zelf het slachtoffer is.
    Het is vele malen waarschijnlijker dat die papieren daar met medeweten en toestemming van de IND in Congo liggen. Er zijn geen enkele aanwijzingen voor wraakacties of complottheorieën. Zelfs Verdonk noemt die niet, die kan niet verder komen dat die asielzoekers wel zelfmoordneigingen gehad zullen hebben.
    quote:
    Wel is het hoog tijd om eens iets aan de IND te doen. Afschaffen dan maar, en de poort 100% sluiten?
    Als jij de financiële gevolgen voor het wegvallen van het toerisme (De IND verstrekt immers ook toeristenvisa), de gevolgen van het opzeggen van Schengen en de gevolgen van de internationale veroordelingen van dit soort mensenrechtenovertredingen op je wilt nemen?

Praat dus geen onzin. Verdonk moet gewoon plaatsmaken voor iemand die ervoor zorgt dat die IND wel effectief gaat werken, waarbij mensen die netjes aan de strenge voorwaarden voldoen, gewoon hun bijdrage hier kunnen leveren, en de fraudeurs, illegalen, criminelen, e.d. eruit gooit c.q. buiten houd.
      zondag 26 juni 2005 @ 14:41:59 #211
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_28249246
    quote:
    Op zondag 26 juni 2005 14:31 schreef Vhiper het volgende:
    Ik kan prima van een minister eisen dat vertrouwelijke stukken op z'n minst in een stevige kluis worden opgeborgen en niet "zomaar" in het buitenland terecht kunnen komen.
    Ooit kennisgemaakt met de realiteit?
    quote:
    Het is vele malen waarschijnlijker dat die papieren daar met medeweten en toestemming van de IND in Congo liggen. Er zijn geen enkele aanwijzingen voor wraakacties of complottheorieën. Zelfs Verdonk noemt die niet, die kan niet verder komen dat die asielzoekers wel zelfmoordneigingen gehad zullen hebben.
    Hier zijn ook geen aanwijzingen voor, hooguit dat de IND zo'n zooi is dat men de bevelen van hogerhand niet opvolgt.
    quote:
    Als jij de financiële gevolgen voor het wegvallen van het toerisme (De IND verstrekt immers ook toeristenvisa), de gevolgen van het opzeggen van Schengen en de gevolgen van de internationale veroordelingen van dit soort mensenrechtenovertredingen op je wilt nemen?
    De visa was ik ff vergeten, maar die mogen wat mij betreft voor veel betrouwbare landen wel afgeschaft worden. Verder zou ik willen werken met een reciprociteitsregel. Wat Schengen met de IND te maken heeft zie ik niet in; Schengen is er juist om dit soort gedoe te vereenvoudigen.

Wat de VN en al hun verwante ambtenarenclubjes ervan zouden zeggen zou me werkelijk worst wezen. Als internationale verdragen je belemmeren in je eigen beleid, moet je ervan af.
    quote:
    Praat dus geen onzin. Verdonk moet gewoon plaatsmaken voor iemand die ervoor zorgt dat die IND wel effectief gaat werken, waarbij mensen die netjes aan de strenge voorwaarden voldoen, gewoon hun bijdrage hier kunnen leveren, en de fraudeurs, illegalen, criminelen, e.d. eruit gooit c.q. buiten houd.
    Verdonk mag blijven, en die IND mag best worden uitgemest, en verkleind worden. Dat kan best met een afschaffing avn de gezinshereniging en een veel stricter migratiebeleid. Ik twijfel echter nog steeds aan de legitimiteit van de meeste "vluchtelingen".
    pi_28249473
    quote:
    Op zondag 26 juni 2005 14:41 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ooit kennisgemaakt met de realiteit?
    Voortdurend, ook met de IND en het is echt een grote puinhoop.
    quote:
    Hier zijn ook geen aanwijzingen voor, hooguit dat de IND zo'n zooi is dat men de bevelen van hogerhand niet opvolgt.
    De papieren liggen daar, die zijn de verantwoordelijkheid van de IND. Het is dus aan de IND om te bewijzen dat die papieren daar niet door hun toedoen liggen. Kunnen ze dat niet bewijzen, is het aanwezig zijn van die papieren dus bewijs dat de IND er de hand in heeft gehad.
    quote:
    De visa was ik ff vergeten, maar die mogen wat mij betreft voor veel betrouwbare landen wel afgeschaft worden. Verder zou ik willen werken met een reciprociteitsregel. Wat Schengen met de IND te maken heeft zie ik niet in; Schengen is er juist om dit soort gedoe te vereenvoudigen.
    Jij wil de grens 100% dicht, dan wil je dus geen toeristen meer (Die zouden immers langer dan hun visa toestaat kunnen blijven) en dan wil je ook geen Schengen meer, anders zou elke buitenlander via een Schengenland zo illegaal hier binnen kunnen komen wandelen.
    quote:
    Wat de VN en al hun verwante ambtenarenclubjes ervan zouden zeggen zou me werkelijk worst wezen. Als internationale verdragen je belemmeren in je eigen beleid, moet je ervan af.
    Je kent de gevolgen van landen die de mensenrechten opzeggen en ze vervolgens massaal overtreden? Hoe zou Nederland het als handelsnatie doen als ze internationale sancties en boycots aan hun broek krijgen?

Je kan de rest van de wereld niet negeren, hoe wereldvreemd je ook bent.
    quote:
    Verdonk mag blijven, en die IND mag best worden uitgemest, en verkleind worden. Dat kan best met een afschaffing avn de gezinshereniging en een veel stricter migratiebeleid. Ik twijfel echter nog steeds aan de legitimiteit van de meeste "vluchtelingen".
    Zie boven. Nederland zit, dankzij Cohen en de hoogst extreme uitbreidingen van Verdonk, al aan de strengste eisen van de wereld. Nog strenger en ze gaan eerder genoemde mensenrechten schenden.
      zondag 26 juni 2005 @ 15:01:02 #213
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_28249685
    quote:
    Op zondag 26 juni 2005 14:52 schreef Vhiper het volgende:
    Zie boven. Nederland zit, dankzij Cohen en de hoogst extreme uitbreidingen van Verdonk, al aan de strengste eisen van de wereld. Nog strenger en ze gaan eerder genoemde mensenrechten schenden.
    Daar geloof ik dus niks van, Australie, Canada en Denemarken zijn veel moeilijker om binnen te komen. Tegen Schengen heb ik echter niks, maar daar heeft de IND niks mee te maken. Ik vind dat bijvoorbeeld veel Zuid-Oost Aziatische landen vrijgesteld zouden moeten worden van de visumplicht, voor, zeg, de eerste drie of zes maanden.

Ik pleit dus ook niet voor mensenrechtenschennissen, maar wel tegen idiote, achterhaalde verdragen die niet in ons belang zijn. Het gaat per slot van rekening om onze belangen en niet om het behagen van de UNHCR.

Het beleid moet geoptimaliseerd worden om zo veel mogelijk Riffers en ander onopgeleid volk buiten de deur te houden, maar gemotiveerde, enthousiaste toekomstige werknemers binnen te laten.

De gezinshereniging vanuit de Rif en Anatolie biedt voornamelijk achteruitgang en achterlijkheid.

Die vluchtelingen die wij hier in Europa krijgen zijn waarschijnlijk meestal niet de zielige, arme sloebers waarvoor ze door Vluchtelingenwerk worden versleten. Vaak zijn het middenklassers die een tocht naar Europa hebben kunnen kopen. De echte sloebers kunnen dat natuurlijk niet ebtalen.
    pi_28249899
    quote:
    Op zondag 26 juni 2005 15:01 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Daar geloof ik dus niks van, Australie, Canada en Denemarken zijn veel moeilijker om binnen te komen. Tegen Schengen heb ik echter niks, maar daar heeft de IND niks mee te maken. Ik vind dat bijvoorbeeld veel Zuid-Oost Aziatische landen vrijgesteld zouden moeten worden van de visumplicht, voor, zeg, de eerste drie of zes maanden.
    Dat zijn drie landen, waarvan ik van Canada weet dat ze minder streng zijn, zeker voor arbeidsmigranten en vluchtelingen en Denemarken sinds de laatste ophogingen van de inkomens- en leeftijdseisen van Verdonk vergelijkbaar is. We horen dus gewoon tot de strengste landen ter wereld.

Verder ben ik tegen een dergelijke vrijstelling van de visumplicht voor Zuid-oost aziatische landen, i.v.m. illegaliteit en mensensmokkel. Het wordt met een vrijstelling wel erg makkelijk zonder enige controle illegaal langer dan die eerste drie of zes maanden hier te blijven.
    quote:
    Ik pleit dus ook niet voor mensenrechtenschennissen, maar wel tegen idiote, achterhaalde verdragen die niet in ons belang zijn. Het gaat per slot van rekening om onze belangen en niet om het behagen van de UNHCR.
    Het mensenrechtenverdrag is dus een verdrag waarvan je pleit dat we die opheffen.
    quote:
    Het beleid moet geoptimaliseerd worden om zo veel mogelijk Riffers en ander onopgeleid volk buiten de deur te houden, maar gemotiveerde, enthousiaste toekomstige werknemers binnen te laten.
    Zolang in een dergelijk beleid de mensenrechten gerespecteerd worden, ben ik het met je eens.
    quote:
    De gezinshereniging vanuit de Rif en Anatolie biedt voornamelijk achteruitgang en achterlijkheid.
    Generaliserende opmerking
    quote:
    Die vluchtelingen die wij hier in Europa krijgen zijn waarschijnlijk meestal niet de zielige, arme sloebers waarvoor ze door Vluchtelingenwerk worden versleten. Vaak zijn het middenklassers die een tocht naar Europa hebben kunnen kopen. De echte sloebers kunnen dat natuurlijk niet ebtalen.
    Bij vluchtelingen gaat het maar om 1 vraag: Zijn ze echt in gevaar? Ja, dan tijdelijk toelaten totdat gevaar geweken is, zo nee, meteen terug. Zo zou het volgens mij moeten zijn.
      zondag 26 juni 2005 @ 15:09:42 #215
    94405 Tarak
    Follow the white rabbit...
    pi_28249902
    quote:
    Op vrijdag 24 juni 2005 16:22 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Schande!! Ze heeft blijkbaar totaal geen rezzpect voor onze cultuur.
    If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
      zondag 26 juni 2005 @ 15:11:25 #216
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_28249947
    Ons hele migratiebeleid is fundamenteel gericht op sloebers
    We halen al heel lang in NL voornamelijk dom werkvolk uit achtelijke gebieden, waar we eigenlijk helemaal niet van willen dat ze meer hier gaan doen als het werk waar we ons zelf te goed voor achten. We richten ons er geheel niet op de kwaliteit uit andere landen te halen.
    Het zou veel beter zijn als we zeer hoogwaardige migranten hierheen halen, aangezien dom werk sowieso verdwijnt. Een HBO/universitair geschoolde migrant kan uit taka tukastan komen, die integreert veel beter, en bied veel meer meerwaarde aan de NL economie. En dom werkvolk, dat hebben we in NL zat.
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
      zondag 26 juni 2005 @ 15:17:54 #217
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_28250091
    quote:
    Op zondag 26 juni 2005 15:09 schreef Vhiper het volgende:
    Dat zijn drie landen, waarvan ik van Canada weet dat ze minder streng zijn, zeker voor arbeidsmigranten en vluchtelingen en Denemarken sinds de laatste ophogingen van de inkomens- en leeftijdseisen van Verdonk vergelijkbaar is. We horen dus gewoon tot de strengste landen ter wereld.
    Australie is echt strenger, en de Britten gaan hun beleid ook nog aanpassen.
    quote:
    Verder ben ik tegen een dergelijke vrijstelling van de visumplicht voor Zuid-oost aziatische landen, i.v.m. illegaliteit en mensensmokkel. Het wordt met een vrijstelling wel erg makkelijk zonder enige controle illegaal langer dan die eerste drie of zes maanden hier te blijven.
    Ik heb het over landen die ver zijn in hun ontwikkeling, Maleisie, Taiwan, Zuid-Korea, Japan etc.
    quote:
    Het mensenrechtenverdrag is dus een verdrag waarvan je pleit dat we die opheffen.
    Ik weet niet precies wat er in staat. Als het om asielbeleid gaat, meteen doen. Met verdragen tegen folteren heb ik geen problemen.
    quote:
    Generaliserende opmerking
    Maar niet minder waar. Als je NL'se leraren naar hun huizen moet sturen om vrouwen uit hun isolement te halen, heb je toch echt een hoop achterlijkheid geimporteerd.
    quote:
    Bij vluchtelingen gaat het maar om 1 vraag: Zijn ze echt in gevaar? Ja, dan tijdelijk toelaten totdat gevaar geweken is, zo nee, meteen terug. Zo zou het volgens mij moeten zijn.
    Idd, helaas kunnen we dat met onze blanke huid en onze westerse interpretatie van conflicten die we slecht begrijpen, vaak niet goed beoordelen. Zo belanden gezochte oorlogsmisdadigers hier in de asielprocedure. Zijn die in gevaar? You bet. En terecht.
      zondag 26 juni 2005 @ 15:20:15 #218
    94405 Tarak
    Follow the white rabbit...
    pi_28250138
    quote:
    Op zondag 26 juni 2005 15:11 schreef Pietverdriet het volgende:
    Ons hele migratiebeleid is fundamenteel gericht op sloebers
    We halen al heel lang in NL voornamelijk dom werkvolk uit achtelijke gebieden, waar we eigenlijk helemaal niet van willen dat ze meer hier gaan doen als het werk waar we ons zelf te goed voor achten. We richten ons er geheel niet op de kwaliteit uit andere landen te halen.
    Volgens mij is dat nu wel anders. En toen we in de jaren zeventig arbeidskrachten nodig hadden, hadden we ook gewoon dom werkvolk nodig. Vergeet niet dat deze mensen allemaal tijdelijk in Nederland waren, totdat het kabinetn Den Uyl mede onder druk van de vakbonden besloot dat het onmenselijk was om mensen alleen maar een tijdelijke vergunning te geven.
    quote:
    Het zou veel beter zijn als we zeer hoogwaardige migranten hierheen halen, aangezien dom werk sowieso verdwijnt. Een HBO/universitair geschoolde migrant kan uit taka tukastan komen, die integreert veel beter, en bied veel meer meerwaarde aan de NL economie. En dom werkvolk, dat hebben we in NL zat.
    Ik denk dat er maar heel weinig hoogwaardige migranten nodig zijn, op een enkele universitaire docent na. Ook hebben we Europa waar het gros van onze arbeidsmigranten vandaan moet komen. En ken jij projecten met arbeidsmigranten die echt succesvol waren? Die verpleegsters uit Zuid-Afrika, waren toch ook al geen succes? Het klinkt allemaal als het ei van Columbus, maar het werkt niet en levert meer problemen op dan dat het problemen oplost.
    If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
    pi_28254190
    quote:
    Op zondag 26 juni 2005 15:20 schreef Tarak het volgende:
    Volgens mij is dat nu wel anders. En toen we in de jaren zeventig arbeidskrachten nodig hadden, hadden we ook gewoon dom werkvolk nodig. Vergeet niet dat deze mensen allemaal tijdelijk in Nederland waren, totdat het kabinetn Den Uyl mede onder druk van de vakbonden besloot dat het onmenselijk was om mensen alleen maar een tijdelijke vergunning te geven.
    En toch he....die tuinbouwers zitten niet voor niets zo te springen om werkvolk. Uit Europa welteverstaan. Leve de uitbreiding wat mij betreft. En over een jaar of 300 wanneer de welvaart wat beter verdeeld is, dán kunnen we nog eens genieten van een tekort aan immigranten.
    quote:
    Ik denk dat er maar heel weinig hoogwaardige migranten nodig zijn, op een enkele universitaire docent na. Ook hebben we Europa waar het gros van onze arbeidsmigranten vandaan moet komen. En ken jij projecten met arbeidsmigranten die echt succesvol waren? Die verpleegsters uit Zuid-Afrika, waren toch ook al geen succes? Het klinkt allemaal als het ei van Columbus, maar het werkt niet en levert meer problemen op dan dat het problemen oplost.
    Die verpleegsters waren alleen geen succes door het ongelooflijke domme en belemmerende beleid waardoor ze in feite niet aan het werk konden nadat ze gehaald waren nota bene!!! Het werkte dus niet omdat het ze onmogelijk aan het werk konden. Tevens is er een tekort aan verplegend personeel omdat het belachelijk moeilijk is om stageplaatsen te realiseren. Dit is ook het ene punt waarop ik Pim Fortuyn gelijk geef: de kwaliteit van de zorg kan zeker wel verbeterd worden zonder een cent extra! Schop die hele tussenlaag eruit die ervoor zorgt dat iemand die een vak leert dit niet in de praktijk kan brengen.
    Qua kenniseconomie hebben we idd zeker geen immigranten nodig. We zullen eerst de rap groeiende achterstand in moeten lopen. Met een half miljoen werklozen zou je toch zeggen dat daar iets te plaatsen moet zijn.
    If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
    pi_28263278
    quote:
    Op zondag 26 juni 2005 15:17 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Onderbouwing? Niet dat dat belangrijk is, want het verandert niets aan mijn punt dat Nederland tot de landen met de strengste migratieregels ter wereld behoort.
    quote:
    Ik heb het over landen die ver zijn in hun ontwikkeling, Maleisie, Taiwan, Zuid-Korea, Japan etc.
    Voor Japan geldt een dergelijke vrijstelling voor een visum al, voor de andere landen die je noemt, schuilt zeker een mensensmokkelgevaar. Met Taiwan heb je natuurlijk ook nog eens het probleem China. Als je Taiwanezen vrijstelt van een visaverplichting en Chinezen niet, zal China dat indirect als erkenning van de staat Taiwan zien, aangezien je ze niet als 1 land behandeld. Je zet dus de betrekkingen met China op het spel.
    quote:
    Ik weet niet precies wat er in staat. Als het om asielbeleid gaat, meteen doen. Met verdragen tegen folteren heb ik geen problemen.
    Lees ze eens zou ik zeggen. In het kort staan de meest fundamentele dingen in de mensenrechten, zoals het recht op vrijheid, het recht zelf te mogen bepalen met wie je trouwt, het recht niet gemarteld te mogen worden, etc etc etc.

Nederland is een land die zegt de mensenrechten te respecteren en eist dat ook van andere landen, zoals bijvoorbeeld Turkije, voor toetreding tot de EU, en jij wilt het verdrag dat staat voor vrijheid en respect opzeggen?!
    quote:
    Maar niet minder waar. Als je NL'se leraren naar hun huizen moet sturen om vrouwen uit hun isolement te halen, heb je toch echt een hoop achterlijkheid geimporteerd.
    Incidentele excessen, wat je generalisatie dus zeker niet rechtvaardigd.
    quote:
    Idd, helaas kunnen we dat met onze blanke huid en onze westerse interpretatie van conflicten die we slecht begrijpen, vaak niet goed beoordelen. Zo belanden gezochte oorlogsmisdadigers hier in de asielprocedure. Zijn die in gevaar? You bet. En terecht.
    Wat onze blanke huid er toe doet, ontgaat mij. Verder zijn we slim genoeg om te kunnen bepalen of iemand wel of niet terecht aanspraak kan maken op de asielprocedure.

Internationaal erkende en gezochte oorlogsmisdadigers moeten we gewoon een asielverzoek weigeren en oppakken. Dat staat overigens in de wet. Als dat niet gebeurt, is dat Verdonk dus te verwijten.
    pi_28263595
    quote:
    Op zondag 26 juni 2005 15:17 schreef PJORourke het volgende:
    Australië is zeker streng, vooral in de uitvoering van de centra (regelrechte gevangenissen). MAar dat neemt niet weg dat het hier ook streng is.
    quote:
    Dat wil niet zeggen dat je daar niets aan hoeft te doen. Tevens zordt er binnen enkele jaren een wetgeving verwacht naar Deens model, dat de leeftijdsgrenzen voor huwelijksmigratie flink opschroeft (naar 25 zelfs dacht ik).
    quote:
    Nee, er zijn internationaal erkende en begrijpelijke definities van oorlogsmisdadigers. En dat die wél en hun slachtoffers niet door de procedures heenkomen is al jaren een gotspe. Met dank aan de IND.
    pi_28265929
    quote:
    Op zondag 26 juni 2005 14:03 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Bij Netwerk werkt toch die GroenLinkse activistenteef?
    idd
    pi_28266478
    quote:
    Op zondag 26 juni 2005 15:09 schreef Vhiper het volgende:

[..]

(als ze komen om te WERKEN dan is het wat anders
    Te weinig, te laat, veel mensen hebben de buik vol
    quote:
    En dan geen uitkering etc ... en net zo hard uitzetten... aantekening in het paspoort
    quote:
    en vervangen door een imigranten PLICHTEN wet?
    quote:
    Niet waar...
    A status F status of terug
    In de meeste gevallen wil een vluchteling terug naar zijn eigen land, het is en blijft het vaderland.
    De mensen die zich hier zo graag onbeperkt willen vestigen zijn vaak economisch
    Nog niks mis me zolang ze werken bijdragen aan de staatskas en niet de boel flessen
    anders.......
    TERUG met die zooi
    pi_28266630
    quote:
    Op maandag 27 juni 2005 06:30 schreef Vhiper het volgende:
    Voor Japan geldt een dergelijke vrijstelling voor een visum al, voor de andere landen die je noemt, schuilt zeker een mensensmokkelgevaar. Met Taiwan heb je natuurlijk ook nog eens het probleem China. Als je Taiwanezen vrijstelt van een visaverplichting en Chinezen niet, zal China dat indirect als erkenning van de staat Taiwan zien, aangezien je ze niet als 1 land behandeld. Je zet dus de betrekkingen met China op het spel.
    Zover ik weet word de natie Taiwan al erkend door Nederland...
    pi_28266679
    quote:
    Op maandag 27 juni 2005 11:11 schreef desiredbard het volgende:
    (als ze komen om te WERKEN dan is het wat anders
    Te weinig, te laat, veel mensen hebben de buik vol
    Dat is een anglicisme
    En waarom denk je dat een (ex-)asielzoeker hier niet zou willen werken?
    Asielzoekers mogen overigens alleen bij uitzondering seisoensarbeid verrichten en krijgen geen uitkering, iets wat veel mensen niet weten.
    quote:
    En dan geen uitkering etc ... en net zo hard uitzetten... aantekening in het paspoort
    Krijgen ze sowieso niet dus
    quote:
    en vervangen door een imigranten PLICHTEN wet?
    Waarom denk je dat er geen plichten verbonden zijn aan immigratie?
    quote:
    Niet waar...
    A status F status of terug
    In de meeste gevallen wil een vluchteling terug naar zijn eigen land, het is en blijft het vaderland.
    De mensen die zich hier zo graag onbeperkt willen vestigen zijn vaak economisch
    Nog niks mis me zolang ze werken bijdragen aan de staatskas en niet de boel flessen
    anders.......
    TERUG met die zooi
    Mwoh, de meeste vluchtelingen zitten liever hier, ook als de oorlog afgelopen is. Of heb ik al die colonnes Joego´s gemist? En als je hier 10 jaar aan het lijntje wordt gehouden door de IND tja, dan ga je je idd hechten en inburgeren enzo. Het is neit voor niets dat asielzoekers altijd "toevallig" net voor een negatieve beschikking getransfereerd worden naar een plek ver weg van hun sociale netwerk...
    En nogmaals: als je mensen verbiedt te werken, dan moet je vervolgens niet gaan zeuren dat ze niks bijdragen. Asielzoekers staan gedwongen langs de zijlijn.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')