Villein creatuur.quote:Op donderdag 23 juni 2005 06:04 schreef Vhiper het volgende:
De voorlopig eerste reactie van Verdonk, volgens de Telegraaf van vanochtend, over hoe de papieren in handen hebben kunnen komen van de Congolese autoriteiten:
"Ik wijs naar niemand, maar het kan natuurlijk ook door een asielzoeker zijn gedaan"![]()
Waarom zou het vreemd zijn als een asielzoeker bewust papieren met zich meeneemt die hem in grote problemen brengen in zijn land?quote:Op donderdag 23 juni 2005 16:55 schreef fokje het volgende:
die mensen worden bij 'aflevering' hoogst waarschijnlijk wel gefouilleerd. Als ze dan dergelijke papieren bij zich hebben... tja. Waarom zou dat zo vreemd zijn? Ik zeg ook niet dat dat zo is overigens.
Bij uitzetting wordt je gewoon een vliegticket verstrekt en wordt je op het vliegtuig gezet. Persoonlijke begeleiding tot aan de luchthaven in het thuisland is zeldzaam, gezien de kosten. Verder hoeft niemand te melden dat betreffende asielzoeker hier asiel heeft aangevraagd, dus zonder papieren weet ook niemand dat iemand hier asiel heeft aangevraagd.quote:Op donderdag 23 juni 2005 17:52 schreef desiredbard het volgende:
Bovendien... je wordt (al dan niet met begeleiding) uit nederland terug gevlogen
Je bent dus assiel wezen aanvragen (logische conclussie) dus die persoon zal zich ook wel negatief uitgelaten hebben over zijn land van herkomst (daar hoef je geen papieren voor te lezen)
Vervolgens draagt een officier een ondergeschikte wat taken op (knuppelen etc)
Natuurlijk als deze persoon dan geinterviewd wordt krijg je vreemde verhalen
Deze zaak is een klein voorbeeldje van de incompetentie van Verdonk.quote:Nee hoor, deze zaak is op zijn ergst jammer.
Godheere, laat dat mens ophouden! Eerst wil ze incompetente pc“s cursussen laten opnemen, nu moet hier het geld weer aan op. Alsof naturalisatie en integratie een kwestie van een dag is. "Ja, eerst moest ik niets hebben van deze onreine samenleving, maar nu ik gezamenlijk het Wilhelmus heb leren zingen...."quote:Op vrijdag 24 juni 2005 08:35 schreef Vhiper het volgende:
Verdonk's nieuwste plannetje:
"Verdonk pleit voor naturalisatiedag
DEN HAAG Het kabinet praat vandaag over invoering van een naturalisatiedag. Met zo'n dag wil minister Verdonk aangeven dat naturalisatie geen vrijblijvende zaak is en dat de persoon in kwestie alle rechten en plichten op zich neemt die bij het Nederlanderschap horen.
Verdonk wil naturalisaties voortaan met een ceremonie afsluiten, bij voorkeur in de woonplaats van de nieuwkomer.
Hoe de dag eruit ziet, bepalen gemeenten voor een deel zelf. Ze kunnen een nieuwe Nederlander het Wilhelmus laten zingen of voor een culturele manifestatie kiezen. Een naturalisatiedag bestaat al in andere landen, zoals Australiė.""
Weer een prachtig voorbeeldje van pure geldverspilling. De ambtenarenuren die aan dit soort "feestjes" worden gespendeerd gaat ons weer flink wat belastingcenten kosten
Prachtig getimed ook weer, dit plannetje, hebben de mensen weer een ander gespreksonderwerp dan het wespennest dat Congo heet.
Oh Ierland doet hetzelfde.... nog effe en dan mag ikquote:Op vrijdag 24 juni 2005 08:35 schreef Vhiper het volgende:
Verdonk's nieuwste plannetje:
"Verdonk pleit voor naturalisatiedag
DEN HAAG Het kabinet praat vandaag over invoering van een naturalisatiedag. Met zo'n dag wil minister Verdonk aangeven dat naturalisatie geen vrijblijvende zaak is en dat de persoon in kwestie alle rechten en plichten op zich neemt die bij het Nederlanderschap horen.
Jaaaaa, de oplossing! Zweer je als Nederlander te gedragen en alle problemen zijn de wereld uit!quote:Op vrijdag 24 juni 2005 12:41 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Oh Ierland doet hetzelfde.... nog effe en dan mag ik![]()
Op het moment dat he je ergens vestigd zweer je een een eed aand dat land![]()
Amerika toch ook (al zou ik het me strot niet uitkrijgen)
Nee hoor laat ze maar zweren dat ze vanaf dat moment Nederlander zijn.... zo niet terug naar land van herkomst![]()
Oh, hoezo? Gaat iemand van Turkse komaf na een dergelijk feestje roepen dat hij geen Turk meer is? Ga jij hem na een dergelijk feestje niet langer zien als Turk?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:44 schreef desiredbard het volgende:
Nee mar je bent wel van dat ik ben geen Nederlander gezeik af
Oh? En hoe wil je dat afdwingen? Als jij, met een Nederlands paspoort gaat roepen, ik voel me Ier, mogen we je dan opsluiten?quote:Jij hebt trouw gezworen publikelijk, en een eed is verplichtend
Ik geloof dat er weinig mensen zijn die het hier niet naar hun zin zouden hebben. Ik hoop dat je de absurditeit van je overige argumenten inziet.quote:Al je het in NL niet naar je zin hebt moet je dat dus vooral niet doen en oprotten dus
Op het moment dat de Nederlandse autoriteiten voor iemand een reisdocument regelt lijkt het mij wel duidelijk dat bij de betreffende autoriteiten in herkomstland het duidelijk is dat iemand op z'n minst niet zelf heeft gekozen om weer naar dat land toe te gaan, cq asiel heeft aangevraagt. Bij uitgeprocedeerde asielzoekers uit dit soort landen (er zijn er meer die zich zo gedragen, niet alleen Congo) wordt ook vaak wel gezegd; ga uit jezelf, met behulp evt van het IOM naar huis en laat het er niet op aan komen dat je wordt uitegezet ; dat is gewoon gevaarlijk.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 06:39 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Bij uitzetting wordt je gewoon een vliegticket verstrekt en wordt je op het vliegtuig gezet. Persoonlijke begeleiding tot aan de luchthaven in het thuisland is zeldzaam, gezien de kosten. Verder hoeft niemand te melden dat betreffende asielzoeker hier asiel heeft aangevraagd, dus zonder papieren weet ook niemand dat iemand hier asiel heeft aangevraagd.
Doet niets af aan het feit dat de IND geen privacygevoelige informatie uit iemands persoonlijke dossier mag verstrekken aan derden, wat hier dus wel gebeurt is.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:54 schreef fokje het volgende:
[..]
Op het moment dat de Nederlandse autoriteiten voor iemand een reisdocument regelt lijkt het mij wel duidelijk dat bij de betreffende autoriteiten in herkomstland het duidelijk is dat iemand op z'n minst niet zelf heeft gekozen om weer naar dat land toe te gaan, cq asiel heeft aangevraagt. Bij uitgeprocedeerde asielzoekers uit dit soort landen (er zijn er meer die zich zo gedragen, niet alleen Congo) wordt ook vaak wel gezegd; ga uit jezelf, met behulp evt van het IOM naar huis en laat het er niet op aan komen dat je wordt uitegezet ; dat is gewoon gevaarlijk.
Nee hij zegt niet dat hij geen turk meer is ... hij zegt ook Nederlander te zijnquote:Op vrijdag 24 juni 2005 13:52 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Oh, hoezo? Gaat iemand van Turkse komaf na een dergelijk feestje roepen dat hij geen Turk meer is? Ga jij hem na een dergelijk feestje niet langer zien als Turk?
Mee eens maar als we dat aanpakken nu een beetje makkelijker maken....quote:Zal me trouwens worst wezen. Iedereen in Nederland, welke nationaliteit ze ook hebben, heeft zich gewoon aan de Nederlandse wetten te houden en wie die wetten overtreed dient gewoon keihard te worden aangepakt, klaar.
Zie mijn twee punten hierboven, en om de vraag te beantwoorden ik voel me Nederlander en Ierquote:Oh? En hoe wil je dat afdwingen? Als jij, met een Nederlands paspoort gaat roepen, ik voel me Ier, mogen we je dan opsluiten?
Nee maar je moet niet met een dubbelle nationaliteit geboren kunnen worden in de tigste generatie.quote:En als je als Nederlander geboren bent? Moet je dan als baby eerst ook een eed gaan afleggen, waar je vervolgens strafrechtelijk aan gehouden kan worden?
De Ierse IND staat inmiddels bij jou op de stoep om je het land uit te gooien?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 15:09 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Nee hij zegt niet dat hij geen turk meer is ... hij zegt ook Nederlander te zijn
Ongeacht mijn paspoort ik ben altijd ook Nederlander
En ja als er dan weer zo'n eikel is die gaat roepen "ikke geen nederlander, rezpect ikke marokkaan, dan zetten we hem met veel respect op het eerste vliegtuig naar Marokko,
Of wat het land ven herkomst ook is
Ja joh, ontneem je eigen burgers hun burgerrechten maar.quote:Mee eens maar als we dat aanpakken nu een beetje makkelijker maken....
Ik ben voor dubbele nationaliteit -> kun je namelijk de Nederlandse afnemen, en terugsturen
Ah, je mag je dus wel allebei voelen? Mooi, ga jij eens aan een willekeurige allochtoon met Nederlands paspoort vragen: Voel je je uitsluitend buitenlander, uitsluitend Nederlander of een beetje van beide?quote:Zie mijn twee punten hierboven, en om de vraag te beantwoorden ik voel me Nederlander en Ier als ik me alleen Nederlander zou voelen moet ik hier niet wezen
Ik zie het probleem niet. Wat kan jou dat schelen welk stukje papier iemand in de achterzak heeft?quote:Nee maar je moet niet met een dubbelle nationaliteit geboren kunnen worden in de tigste generatie.
(Mijn kleinkinderen moeten niet de Nederlandse Nationaliteit kunnen krijgen tenzij ze in NL geboren zijn of er 5 jaar werken
Volgens het Tweede Protocol kan een Frans en Nederlands paspoort prima naast elkaar. De amerikanen geven nog steeds een Amerikaans paspoort aan mensen geboren in hun vliegtuigen in internationaal vliegverkeer, voor zover ik weet. Israelisch recht ken ik verder niet, dus daar doe ik geen uitspraken over, maar dat het nog steeds kan, lijkt me best mogelijk.quote:OK het was vroeger een romantisch idee
Als een Francaise, zwanger van een Nederlander, In een amerikaaqns vliegtuig boven israel beviel van haar kind, dan had dat kind recht op 4 nationaliteiten.
Helaas kan dat niet meer, daar met name Nigerianen het geboorterecht misbruiken.
Nederland verstrekt geen nationaliteiten op basis van plaats van geboorte, maar op basis van nationaliteit van een van de ouders. Is een van de ouders Nederlander, heeft het kind ook de Nederlandse nationaliteit.quote:Die komen assielaanvragen met 8.5 maand zwanger, kind wordt in land x geboren en heeft daarom recht op die nationaliteit en dat maakt uitzetting heel lastig want het kind is Nederlander, de Moeder niet
En als dat Nederland is?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 15:09 schreef desiredbard het volgende:
Nee hij zegt niet dat hij geen turk meer is ... hij zegt ook Nederlander te zijn
Ongeacht mijn paspoort ik ben altijd ook Nederlander
En ja als er dan weer zo'n eikel is die gaat roepen "ikke geen nederlander, rezpect ikke marokkaan, dan zetten we hem met veel respect op het eerste vliegtuig naar Marokko,
Of wat het land ven herkomst ook is
En wat doe je dan met het hollandsche tuig?quote:Mee eens maar als we dat aanpakken nu een beetje makkelijker maken....
Ik ben voor dubbele nationaliteit -> kun je namelijk de Nederlandse afnemen, en terugsturen
Een veilig idee dat jij dus nog altijd uit te zetten bent.quote:Zie mijn twee punten hierboven, en om de vraag te beantwoorden ik voel me Nederlander en Ier
als ik me alleen Nederlander zou voelen moet ik hier niet wezen
Nou geloof me, dat verhindert uitzetting niet. Zie beleid van Verdonk.quote:Nee maar je moet niet met een dubbelle nationaliteit geboren kunnen worden in de tigste generatie.
(Mijn kleinkinderen moeten niet de Nederlandse Nationaliteit kunnen krijgen tenzij ze in NL geboren zijn of er 5 jaar werken
OK het was vroeger een romantisch idee
Als een Francaise, zwanger van een Nederlander, In een amerikaaqns vliegtuig boven israel beviel van haar kind, dan had dat kind recht op 4 nationaliteiten.
Helaas kan dat niet meer, daar met name Nigerianen het geboorterecht misbruiken.
Die komen assielaanvragen met 8.5 maand zwanger, kind wordt in land x geboren en heeft daarom recht op die nationaliteit en dat maakt uitzetting heel lastig want het kind is Nederlander, de Moeder niet
Als nederlander zeggen dat je Marokkaan bent ?????quote:
Opsluiten?quote:En wat doe je dan met het hollandsche tuig?
Door Ierland dan ja...ik vestig me niet vrijwillig in een land zoals nederland nu is.quote:Een veilig idee dat jij dus nog altijd uit te zetten bent.
Hoezo? Je hebt toch twee paspoorten? Kunnen we je Nederlandse gewoon intrekken volgens je eigen opvattingen hoorquote:Op vrijdag 24 juni 2005 15:26 schreef desiredbard het volgende:
Door Ierland dan ja...ik vestig me niet vrijwillig in een land zoals nederland nu is.
Na Puinhopen van paars, het gestotter van Potter, is het tijd voor Vernieuwing van Verdonk
klopt, mag absoluut niet. Het is dus de vraag of dat gebeurt is, geen vaststaand feit.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 15:07 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Doet niets af aan het feit dat de IND geen privacygevoelige informatie uit iemands persoonlijke dossier mag verstrekken aan derden, wat hier dus wel gebeurt is.
Ik zei bijna.... en ik denk er inderdaad over na om mijn Paspoort retour te sturen....quote:Op vrijdag 24 juni 2005 15:28 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Hoezo? Je hebt toch twee paspoorten? Kunnen we je Nederlandse gewoon intrekken volgens je eigen opvattingen hoor
Netwerk was anders aardig overtuigend en het is niet de eerste keer dat ze hierover berichten.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 15:30 schreef fokje het volgende:
[..]
klopt, mag absoluut niet. Het is dus de vraag of dat gebeurt is, geen vaststaand feit.
En dat is nou exact wat de allochtonen in Nederland ook zeggen.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 15:35 schreef desiredbard het volgende:
Paspoort of niet , dat wil niet zeggen dat ik me niet altijd OOK nederlander zal blijven voelen
en waarom mogen andere mensen dan zich niet OOK Turk of Marokkaan voelen?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 15:35 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ik zei bijna.... en ik denk er inderdaad over na om mijn Paspoort retour te sturen....
Paspoort of niet , dat wil niet zeggen dat ik me niet altijd OOK nederlander zal blijven voelen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |