In plaats van dat je gaat smijten met termen als mutsje, zou je ook kunnen nadenken over hoe het komt dat er van de 26000 gevallen blijkbaar een stuk of 11000 uiteindelijk niet eerlijk behandeld zijn geweest in hun eerste procedure.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 12:04 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
idd .. het schiet dus al aardig op.. mutsje Bloem kan tevreden zijn![]()
Hee megaultje, we hebben het hier over asielzoekers, niet over importbruidjes...quote:Op dinsdag 21 juni 2005 12:13 schreef Koos Voos het volgende:
Zie nu eens in dat geimporteerde analfabete regenjassen uit het rif gebergte niets aan onze samenleving zullen bijdragen.
Voer het greencard systeem in.. opgelost.
Ik zit er niet mee.. dat klopt.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 12:15 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
In plaats van dat je gaat smijten met termen als mutsje, zou je ook kunnen nadenken over hoe het komt dat er van de 26000 gevallen blijkbaar een stuk of 11000 uiteindelijk niet eerlijk behandeld zijn geweest in hun eerste procedure.
Maar jij leeft natuurlijk veel lekkerder onder het credo "eruit, en zo snel mogelijk" of "waarom eerlijk doen als het makkelijk kan?".
doe jij ook maar ff een cursusjequote:Op dinsdag 21 juni 2005 12:17 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hee megaultje, we hebben het hier over asielzoekers, niet over importbruidjes...
En ja, voer het greencardsysteem in.
Ook hier hoor je van mij weinig tegenspraak, echter, het migratiebeleid is iets omvangrijker dan het rifgebergte, het beslaat de hele wereld.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 12:13 schreef Koos Voos het volgende:
Zie nu eens in dat geimporteerde analfabete regenjassen uit het rif gebergte niets aan onze samenleving zullen bijdragen.
Inclusief de welbekende loterij, waarmee velen compleet ongescreend en zonder eisen het land binnenkomen?quote:Voer het greencard systeem in.. opgelost.
Je "heldin" heeft anders weinig invloed op de hoeveelheid auto's in dit land. Het aantal auto's is immers nog steeds flink stijgende. Maar je kan het zeker niet over je hart verkrijgen mensen te vertellen dat ze maar eens 1 van de 2 auto's voor de deur weg zouden moeten doen, in het belang van het millieu?quote:Op dinsdag 21 juni 2005 12:19 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Ik zit er niet mee.. dat klopt.
Ik erger mij meer aan de files en de luchtvervuiling die veroorzaakt worden door de vele auto's van teveel mensen op een klein stukje grond.
Wat selektiever aan de poort vind ik prima, Verdonk is wat mij betreft een heldin.
Vast niet zoveel als nu al het geval is.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 12:29 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ook hier hoor je van mij weinig tegenspraak, echter, het migratiebeleid is iets omvangrijker dan het rifgebergte, het beslaat de hele wereld.
[..]
Inclusief de welbekende loterij, waarmee velen compleet ongescreend en zonder eisen het land binnenkomen?![]()
Jij kan het zeker niet over je hart verkrijgen 1 van de 2 illegalen het land uit te zetten ivm het millieu ?quote:Op dinsdag 21 juni 2005 12:32 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Je "heldin" heeft anders weinig invloed op de hoeveelheid auto's in dit land. Het aantal auto's is immers nog steeds flink stijgende. Maar je kan het zeker niet over je hart verkrijgen mensen te vertellen dat ze maar eens 1 van de 2 auto's voor de deur weg zouden moeten doen, in het belang van het millieu?
"The Congressionally mandated Diversity Immigrant Visa Program makes available 50,000 permanent resident visas annually."quote:Op dinsdag 21 juni 2005 12:37 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Vast niet zoveel als nu al het geval is.
De achterdeur staat dus niet wagenwijd open en daar pleit ik ook zeker niet voor.quote:Je kan niet aan de voordeur roepen dat we een kenniseconomie moeten worden om in het moeras dat Brussel en EU heet, te overleven terwijl je de achterdeur wijd open laat staan.
De regels die jij echter de hemel in prijst gooien de deur voor echte vluchtelingen dus ook compleet dicht, of zijn compleet gebakken lucht. Een examen Nederlands waarbij de slagingseis A1 min, oftewel nog minder kennis van het Nederlands dan een Chinees die voor het eerst in z'n leven met een toeristenwoordenboekje op de wallen loopt, is een mooi voorbeeld van gebakken lucht van jouw "heldin".quote:Voor echte vluchtelingen moet er altijd een plaatsje zijn, de massa is echter de voorhoede van economische gelukszoekers.
Hoeveel zwangere alleenstaande 15 jarige nep vluchtelingen ken jij die op een gegeven moment 120% minimumloon netto verdienen om gezinshereniging mogelijk te maken?quote:Stuur eerst je zwangere dochter van 15 op pad, heb je geluk dan kan je een aantal jaren later daar de vruchtern van plukken, gezinshereniging noemen wij dat hier..
Cursusje wat?quote:
Hee megaultje, we hebben het over asielzoekers, niet over illegalen.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 12:39 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Jij kan het zeker niet over je hart verkrijgen 1 van de 2 illegalen het land uit te zetten ivm het millieu ?
Als je mijn 3000 postjes wat beter gelezen had, had je gezien dat illegalen wat mij betreft actief opgepakt en uitgezet moeten worden, allemaal.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 12:39 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Jij kan het zeker niet over je hart verkrijgen 1 van de 2 illegalen het land uit te zetten ivm het millieu ?
Da's toch een pot natquote:Op dinsdag 21 juni 2005 13:07 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Als je mijn 3000 postjes wat beter gelezen had, had je gezien dat illegalen wat mij betreft actief opgepakt en uitgezet moeten worden, allemaal.
Verder ontgaat jou het verschil tussen reguliere migranten, asielzoekers en illegalen he?
Afwachten hoe de vork precies in de steel zit dus, maar bovenop de andere misperen ziet het er niet goed uit voor Verdonk. De kernvraag is hoelang CDA en VVD deze populaire minister het hand boven het hoofd willen houden.quote:'Congo krijgt Nederlandse asielinformatie'
Gepubliceerd op dinsdag 21 juni 2005
Nederland verstrekt, in tegenstelling tot eerdere beweringen van minister Verdonk, wel degelijk vertrouwelijke informatie over uitgeprocedeerde asielzoekers aan de autoriteiten van de Democratische Republiek Congo.
Dat meldt het tv-programma Netwerk dinsdagavond op basis van eigen onderzoek in het Midden-Afrikaanse land.
Documenten
Het gaat om documenten waarin duidelijk wordt dat de Congolezen asiel hadden aangevraagd in Nederland.
Netwerk stelt dat de documenten die zij kreeg afkomstig zijn uit de archieven van de DGM, de Congolese immigratiedienst. Het gaat onder meer om interne werkdocumenten van de Nederlandse Marechaussee.
Verdonk ontkende tijdens debat
Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) had in februari de Tweede Kamer nog ervan verzekerd dat er nooit
vertrouwelijke informatie over uit te zetten personen aan welk land dan ook wordt verstrekt.
Aanleiding voor dat spoeddebat was een intern werkdocument van de Immigratie- en Naturalisatiedienst IND waarover verwarring bestond. Daarin leek te staan dat bij de aanvraag van een eenmalig reisdocument voor Congo een rapport van het eerste gehoor moest worden gevoegd. Daarin staat het hele vluchtverhaal en de motieven van de asielzoeker.
Verdonk bestreed dat en wees erop dat de IND dergelijke gegevens alleen uitwisselt met andere Nederlandse diensten zoals de vreemdelingenpolitie en de Marechaussee.
De directeur van de IND, P. Veld, wilde naar aanleiding van deze kwestie nog dat de asielorganisatie Inlia en asieladvocaten hun woorden terugnamen.
Mishandeling bij terugkeer
Teruggestuurde Congolezen worden bij terugkomst in Kinshasa opgewacht door de DGM en de ANR, een veiligheidsdienst in Congo.
Anonieme medewerkers van deze diensten zeggen dat de teruggestuurde Congolezen uit Nederland slecht worden behandeld en ook mishandeld. De IND werkt samen met de DGM om uitgeprocedeerde Congolezen terug te sturen.
Bron: Planet
quote:D66-Kamerlid Lamrechts wil onderzoek IND
Uitgegeven op 21 juni 2005 om 23:02 uur
(Novum) - Coalitiepartij D66 noemt het 'onthutsend' dat Congoleze autoriteiten over informatie over asielzoekers in Nederland beschikken. De partij vindt niet dat minister voor Vreemdelingzaken Rita Verdonk moet opstappen. "Dat gaat te snel", zegt Kamerlid Ursie Lambrechts van D66. Wel moet er volgens Lambrechts een 'groot' onderzoek gedaan worden naar betrokken organisaties en instellingen zoals de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND).
Nadat bekend werd in het actualiteitenprogramma Netwerk dat autoriteiten in Congo beschikken over informatie over Congoleze asielzoekers in Nederland, zei Tweede Kamerlid Klaas de Vries (PvdA) dat Verdonk moet opstappen. Verdonk zou de Tweede Kamer in februari verkeerd voorgelicht hebben. Toen verklaarde zij dat er nooit vertrouwelijke informatie over asielzoekers aan landen wordt verstrekt.
In de uitzending van het actualiteitenprogramma Netwerk dinsdag bleek dat de Congoleze autoriteiten wel over informatie beschikken over Congoleze asielzoekers in Nederland. In die documenten staat onder meer waarom zij niet meer in Congo kunnen of willen verblijven, meestal omdat zij tegen de regering zijn. Anonieme medewerkers zeggen in de reportage dat teruggestuurde asielzoeker veelal in de gevangenis belanden en mishandeld worden.
"Dit nieuws staat haaks op wat we eerder gehoord hebben", zegt Lambrechts. Zij heeft een groot aantal vragen en wil allereerst weten of de documenten authentiek zijn. "De onderste steen moet hoe dan ook naar boven komen. Ik neem niet genoegen met een simpel 'dit was niet juist' maar vindt dat er een uitgebreid onderzoek moet komen naar de betrokken instanties."
Lambrechts wijst erop dat de minister de kans gegeven moet worden om een reactie te geven. Dat zal zij vermoedelijk donderdag doen, in een spoeddebat over de kwestie.
Bron: Nieuws.nl
Nederlands mongool..quote:Op dinsdag 21 juni 2005 13:03 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Cursusje wat?![]()
ik reageerde op een post van jou over greencards, en die slaan niet op huwelijksmigranten, je haalt weer van alles door en bij elkaar
begin eens met Donner... Rita heeft een prima werkend ontmoedigingsbeleid.quote:Op woensdag 22 juni 2005 01:35 schreef Drugshond het volgende:
Na het zien van 'Netwerk' denk ik dat Verdonk een zeer groot probleem heeft.
De vraag is alleen welke kop gaat rollen.De verantwoordelijke van de IND Rita Verdonk
(of beide).
Voor dat pre-historisch schepsel heb ik helemaal geen woorden meer voor.quote:Op woensdag 22 juni 2005 01:43 schreef Koos Voos het volgende:
begin eens met Donner...
Machiavelli had het niet kunnen verbeterenquote:Rita heeft een prima werkend ontmoedingsbeleid.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |