"Zwart" is in die etnisch diverse contreien nogal beladen. Het verwijst naar "wilde en barbaarse" animistische "negers".quote:Op dinsdag 28 juni 2005 15:31 schreef desiredbard het volgende:
Oh en mijn collega, alleen die zwarte is hier is Ethiopier.... wat zei je ..... hij is niet zwart?
Als die man 'snachts ze mond dicht houd en niet lacht is ie onzichtbaar....
quote:En zuipen dat die ethiopiers kunnen man niet normaal meer
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 15:50 schreef desiredbard het volgende:
Klopt ..onzin dat wij dat alleen met kip mogen tenzij de gastvrouw dat toestaat
Ja en ik ken een aantal moslima's die geen doekje dragen zonder problemenquote:Mijn gekleurde collega's (ik heb een tekort aan kleur) zijn allebij moslim,
Rashid had zelfs moeite om zijn vrouw uit haar hoofdoekje te krijgen... het is vrije keuze hoor met een hoop peer-pressure ..... ze draagt het nu alleen wanneer er familie komt.
En dan hebben we het nog niet eens over de gelen, rooien en bruinen onderling...quote:En hij is geen slechte moslim (in mijn mening) hij leeft naar de koran zoals ik nara een bijbel probeer te leven. Gezonde gezellige gast die voor zichzelf denkt en in de wereld staat met beide voeten
(Volgens de bijbel is drinken ook niet goed, moeten we meer respect hebben voor ons lichaam etc etc)
Wat ik frustrerend vind is twee delig
1)een boel mensen idd niet verder kijken dan huidskleur,
2) je mag je niet negatief uitlaten over iemand die "afwijkt" (huidskleur haarkleur gebrek etc)
Dit lijd in mijn mening tot het feit dat alle zwarte bruinen rooie gele mensen over eenzelfde kam geschoren worden
Waarom zou de gemiddelde Mohammed zich aangesproken moeten voelen door het gedrag van een zekere Ali B.?quote:Laten we nu gewoon zeggen
kut-marokaan, stelende-congolees, nigeriaanse oplichter, uitkeringtrekkende nederlander,
Als alle marokkanen congolezen nigerianen en nederlanders dat doen worden bepaalde doelgroepen aangesproken. en tevens bevestigt het dat er ook
sociale marokanen, eerlijke congolezen en nigerianen en hardwerkende nederlanders zijn
Als iemand zegt luie nederlanders ...voel ik me toch echt niet aangesproken hoor
Of is de uitdrukkeing "going Dutch" ook discriminerend?
Nederlandse etiquette, lleen gevogelte mag gekloven worden mits (niet tenzij) de gastvrouw dat toestaat.quote:
natuurlijk is het "keuze"quote:Ja en ik ken een aantal moslima's die geen doekje dragen zonder problemen![]()
iddquote:En dan hebben we het nog niet eens over de gelen, rooien en bruinen onderling...
my point exactly, ik denk zelfs dat de meesten dat niet eens doenquote:Waarom zou de gemiddelde Mohammed zich aangesproken moeten voelen door het gedrag van een zekere Ali B.?
Niet MVV landen zijn ook de probleem landen dus dat dekt de lading aardigquote:Overigens staat er weer eens een onjuistheid in het bericht, deze taaltoets is voor MVV-plichtige landen, niet voor non-EU landen. Niet EU landen als de VS, Canada, Japan, Australie, etc vallen dus ook niet onder deze verplichting.
Alle probleemlanden zijn MVV plichtige landen, maar niet alle MVV plichtige landen zijn probleemlanden.quote:Op woensdag 29 juni 2005 08:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Niet MVV landen zijn ook de probleem landen dus dat dekt de lading aardig
Een MVV (Machtiging tot Voorlopig Verblijf) is een toegangsvisum tot Nederland waarmee je een verblijfsvergunning kunt aanvragen. Zonder MVV is de aanvraag van een verblijfsvergunning niet mogelijk.quote:Op woensdag 29 juni 2005 10:53 schreef desiredbard het volgende:
Wat is een MVV land
Voor het verkrijgen van de Nederlandse nationaliteit is een naturalisatietoets (w.o. een taaltest op NT2 niveau) inderdaad verplicht.quote:Toen ik vroeg of mijn vrouw recht had op een Nederlands paspoort werd mij door een slecht nederlands pratende mevrouw met hoofdoekje vertel dat "Mij Frouw ook taaltest doen moest"
Tsja, ambtenaren van Verdonk en haar maatjes he?quote:Lekkere vertegenwoordiging van de Nederlandse maatschappij die ambasade
(ach vertegenwoordiging klopt wel maar geen goed visitekaartje)
Onzin. Een MVV is geen werkvergunning en een MVV geeft ook niet per definitie recht op een werkvergunning. Dat hangt van andere zaken af.quote:Op woensdag 29 juni 2005 11:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
Een MVV is voornamelijk van belang als je behalve de Keukenhof bekijken, hier ook nog wilt werken.
Als je dat legaal wilt, heb je een MVV nodig als buitenlander, dit is voor elke buitenlander zo.
Of een Spaanse he?quote:Op woensdag 29 juni 2005 17:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zuid Amerikanen die dus in Nederland willen wonen regelen gewoon een Italiaans paspoort
Als die zaken zo rammelen, wat doen die mensen dan nog hier? Dat reken ik Verdonk dus aan. Niet welke beslissing ze neemt, maar dat die beslissing zo lang op zich laat wachten.quote:Op donderdag 30 juni 2005 02:04 schreef evert het volgende:
nou, dat debat vanavond op ned 3 over die 26.000 gezichten heeft me weer gesterkt in het vertrouwen in Verdonk. wat een kansloze verhalen allemaal.
lees de HP de tijd van 2 weken geleden maar. 4 dossiers uitgelicht, en allemaal rammelen ze.
Als Argentijnse moet je of een jaar werken in Spanje of getrouwd zijn voor een jaar met een EUb onderdaan en wonen in Spanjequote:Of een Spaanse he?
Zelfde als de Belgie route dus, waarmee het failliet van het beleid van Verdonk is aangetoond, sterker nog, waarmee is aangetoond dat Verdonk Nederlanders minder rechten geeft dan in Nederland wonende Duitsers, Spanjaarden, Fransen of andere EU burgers.quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als Argentijnse moet je of een jaar werken in Spanje of getrouwd zijn voor een jaar met een EUb onderdaan en wonen in Spanje
Verdonk is verantwoordelijk voor het beleid in Nederland en niet voor het beleid in andere EU landen. Zij is van mening dat het Nederlandse beleid het juiste is en voert daarom dat beleid uit.quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:27 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Zelfde als de Belgie route dus, waarmee het failliet van het beleid van Verdonk is aangetoond, sterker nog, waarmee is aangetoond dat Verdonk Nederlanders minder rechten geeft dan in Nederland wonende Duitsers, Spanjaarden, Fransen of andere EU burgers.
Verdonk discrimineert dus haar eigen landgenoten.
Lees jij wel? Ik zei: In Nederland wonende Duitsers, Spanjaarden, Fransen, etc hebben hier meer rechten dan Nederlanders. Ik heb het dus niet over de nationale wetten in andere landen.quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:04 schreef Tarak het volgende:
[..]
Verdonk is verantwoordelijk voor het beleid in Nederland en niet voor het beleid in andere EU landen. Zij is van mening dat het Nederlandse beleid het juiste is en voert daarom dat beleid uit.![]()
Dat "gejank" gaat dus wel degelijk ergens over. Als in Nederland wonende buitenlanders oftewel allochtonen, hier een beter ontslagrecht zouden hebben dan autochtonen zijn mensen zoals jij als eerste die op hun achterste benen staan en discriminatie roepen!quote:Dat gejank over discriminatie gaat ook nergens over, ontslagrecht, belastingrecht en het gros van het recht in andere landen is ook anders dan in Nederland, noem je dat ook discriminatie?
Je hebt het niet over de nationale wetten in andere landen...quote:Op vrijdag 1 juli 2005 07:08 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Lees jij wel? Ik zei: In Nederland wonende Duitsers, Spanjaarden, Fransen, etc hebben hier meer rechten dan Nederlanders. Ik heb het dus niet over de nationale wetten in andere landen.
"mensen zoals jij"quote:Dat "gejank" gaat dus wel degelijk ergens over. Als in Nederland wonende buitenlanders oftewel allochtonen, hier een beter ontslagrecht zouden hebben dan autochtonen zijn mensen zoals jij als eerste die op hun achterste benen staan en discriminatie roepen!
Yup, een Europees verdrag, waar Nederland dus mee akkoord is gegaan, maar voor zijn eigen burgers in negatieve zin vanaf wijkt. Verdonk heeft er dus geen moeite mee als een Duitse Marokkaan zich hier met zijn, uit Marokko geimporteerde geliefde komt vestigen (Die krijgen nog geen inburgeringscursus!), maar oh wee als het een autochtone Nederlander is die zijn liefje uit Zuid-Afrika ofzo gaat halen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 07:32 schreef Tarak het volgende:
Je hebt het niet over de nationale wetten in andere landen...Mij ben je kwijt, dus niet de nationale wetten in andere landen geven Duitsers, Spanjaarden, Fransen etc. meer rechten, maar de nederlandse wet geeft deze groepen meer rechten? Of bedoel je een europees verdrag? Dan zou Verdonk ook geen mogelijkheden hebben om er van af te wijken.
Maar je vind het niet merkwaardig als een minister haar eigen burgers minder rechten geeft, dan aan buitenlanders om partners naar Nederland te halen?quote:Ik zou het eerder juridisch nogal merkwaardig vinden.
Iets van tien jaar geleden was er ook nog de Denemarken-route. Ergens daar was er een gemeente waar je voor de wet kon trouwen zonder geboorte-akte (die je nodig hebt om te trouwen in Nl, wij proberen het al 9 jaar...). Die gemeente was dus een laatste strohalm voor een boel mensen die uitgeprocedeerd hadden en een Nederlandse partner hadden (of kochten).quote:Op vrijdag 1 juli 2005 08:24 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Yup, een Europees verdrag, waar Nederland dus mee akkoord is gegaan, maar voor zijn eigen burgers in negatieve zin vanaf wijkt. Verdonk heeft er dus geen moeite mee als een Duitse Marokkaan zich hier met zijn, uit Marokko geimporteerde geliefde komt vestigen (Die krijgen nog geen inburgeringscursus!), maar oh wee als het een autochtone Nederlander is die zijn liefje uit Zuid-Afrika ofzo gaat halen.
[..]
Maar je vind het niet merkwaardig als een minister haar eigen burgers minder rechten geeft, dan aan buitenlanders om partners naar Nederland te halen?
Niet echt verbasendquote:'Verdonk toont te weinig respect'
DEN HAAG - Minister Verdonk van Integratie moet meer respect tonen voor alle bevolkingsgroepen vinden de bewoners van de vier grote steden.
Het beleid van de minister heeft meer draagvlak onder autochtonen dan onder allochtonen. Slechts "een handje vol" allochtonen staat achter het beleid van Verdonk, tegenover eenderde van de autochtonen. Vooral Surinamers en Antillianen vinden dat Verdonk te weinig respect toont.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |