Ik heb het niet helemaal doorgelezen, maar deze quote moet volgens mij 'bewijzen' dat de maan maar maximaal 10.000 jaar oud is? Dus als ik een aantal willekeurige stenen op aarde verzamel kan ik aan de hand daarvan vervolgens de leeftijd van de aarde bepalen? Lijkt me een solide wetenschappelijke methode.quote:aanduiden dat deze ?moonrocks? op z?n hoogst misschien 10.000 jaar oud zijn.
Het trieste is dat er echt mensen zijn die dit gaan geloven, eigenlijk zouden mensen Leo Den Hollander een schrijf / publicatieverbod moeten krijgen, schandalig wát een onzin. Ik zou die man overigens wel graag eens willen ontmoeten.quote:Op woensdag 22 juni 2005 17:23 schreef Yildiz het volgende:
Mensen mensen mensen, waar gaat dit alsjeblieft heen.
Ik zag daarnet een half uur geleden een blaadje in het bushokje liggen
de titel alleen al maakte mij aan het lachen, hoe zielig ik dan ook mag zijn.
Maar daar komt ie, webiste die erop stond was www.jmwz.com > dan gaat ie vanzelf naar NL.
Ik weet niet hoor, maar zelfs in dit jaar wordt er in NL dus steevast de evolutieleer te pas en te onpas misbruikt, zoals blijkt uit de volgende teksten.
Het was het blad van juni, dus daar haal ik het het even uit
Het blad heet Nieuw Leven > http://www.jmwz.com/NieuwLeven/2005/jun/jun.htm
Een PDF file is dat.
Okey, voorpagina dan
[afbeelding]
En dat zegt het volgende, als je het niet kan lezen:
Waarom geloven mensen in de EVOLUTIE?
Tegen beter weten in?
En vooral die laatste zin maakte mij echt hardop aan het lachen, dus ik pakte het op.
Helaas was blz 11 tm 14 eruit gescheurd, maar het staat ook online.
Het volgende, 2 artikelen.
Bladzijde 10. (let ook even op de opmaak, onderstreepingen enzo, het is makkelijker om de PDF file te lezen, maar voor mensen zonder adobe plak ik het er even in.
[..]
Je leest maar even verder in het PDF bestand, anders wordt dit te groot.
Dan nu even een korte plaatjesshow, bladzijde 17 en 18 staan ze.
Thumb
[[url=http://img215.echo.cx/img215/6531/evolutie16tf.th.jpg]afbeelding][/URL]
Normaal:
[afbeelding]
Thumb[[url=http://img215.echo.cx/img215/1143/evolutie25vc.th.jpg]afbeelding][/URL]
Normaal:
[afbeelding]
Dan wil ik toch nog even de afsluitende tekst plaatsen.
Ik vind het je reinste pseudowetenschap, maargoed.
[..]
Nou, nigga please!
Wat zijn de reacties hierop? Ik persoonlijk vind het nogal dreigend overkomen, en belachelijk makend naar de wetenschap toe. Ik kan het zelfs als niet wetenschapper nog steeds niet waarderen.
Jammer.
Dit komt aardig overeen met wat die rechtsfilosoof in de 3e aflevering van God bestaat niet zei.quote:Op woensdag 22 juni 2005 18:53 schreef Doffy het volgende:
Dawkins is fel tegen religie, hartstochtelijk voor de wetenschap, en wat de kunst betreft een analfabeet ? dat zijn de drie kenmerkende eigenschappen van het oude atheïsme in een heel zuivere vorm.
Zijn aanvallen op de religie zijn zo venijnig en kwaadaardig dat ze de fijngevoelige lezer afstoten en het atheïsme een slechte naam bezorgen. Zoals een vriend van me eens opmerkte: Richard Dawkins heeft meer dan welke andere atheïst ook de zaak van de religie bevorderd.
Het lijkt mij toch dat er genoeg mensen zijn die religie op haar waarde weten te schatten. Er zijn zowel religieuze dogmatici als niet-religieuze dogmatici die er vanuit gaan dat religieuze verhalen letterlijk dienen te worden geinterpreteerd. Ook zijn er genoeg religieuze en niet-religieuze mensen die er vanuit gaan dat religieuze verhalen als metaforen dienen te worden gezien.quote:Wordt het geen tijd dat de atheïsten zich eens proberen voor te stellen hoe andere vormen van atheïsme eruit zouden kunnen zien? Niet om de ene orthodoxie te vervangen door de andere, maar domweg om andere atheïsten te prikkelen om nog meer manieren te bedenken om niet religieus te zijn ? om hen aan te moedigen hun eigen vormen van atheïsme te formuleren, in plaats van het product kant-enklaar uit het schap te pakken.
Het atheïsme zou meer een soort lego moeten zijn dan een kant-en-klaar stuk speelgoed. Het daagt je uit en biedt je de kans om je eigen, persoonlijke kijk op het leven te construeren, een visie die niet in elkaar wordt gezet volgens voorschriften van hogerhand.
Laat ik mijn eigen variant schetsen. Het zou dwaas zijn om te pretenderen dat dit de enige zinnige mogelijkheid is. Maar ik denk wel dat ze passender is voor de 21ste eeuw. Mijn soort atheïsme botst met alle drie de grondbeginselen van het oude atheïsme: het hecht waarde aan religie, het ziet de wetenschap als slechts een middel tot een doel en vindt de zin van het leven in de kunst.
Doen wetenschappers ook wel eensquote:Op woensdag 22 juni 2005 18:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ach, je weet toch dat dat soort gelovigen nooit de moeite zal nemen om zich in de materie te verdiepen... Die draaien het gewoon precies zo dat het in hun plaatje past...
Dat is waar, je hebt fundamentalisten from all walks of life en op alle mogelijke gebieden. Maar de religie grossiert er toch wel in.quote:Op woensdag 22 juni 2005 19:44 schreef livEliveD het volgende:
Doen wetenschappers ook wel eensMinder vaak, dat wel.
Het atheïsme wat Dawkins propageerd is toch wel wat anders van vorm dan dat van Nietzsche of Bakunin. Voor zover je Nietzsche een atheïst kunt noemen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 18:53 schreef Doffy het volgende:
Als discussie-stuk:
Bezie religie bovenal als een soort kunst
Dylan Evans
Er zijn vele soorten atheïsme, zoals er ook veel soorten religie zijn.
Maar terwijl vele religies nog bloeien, zijn de meeste vormen van atheïsme die er ooit geweest zijn, nu uitgestorven.
Je zou de niet-religieuze mens van tegenwoordig dan ook kunnen vergelijken met iemand die naar de winkel gaat om muesli te kopen, en ziet dat er maar één soort verkrijgbaar is. Die soort is bovendien niet zo smakelijk, want het soort atheïsme dat vandaag de dag in zwang is, is oud en aftands.
De vooraanstaande atheïsten van tegenwoordig – mensen als de evolutionaire bioloog Richard Dawkins – brengen een overtuiging aan de man die sterk negentiende- eeuws aandoet. Dat is niet verrassend, want in die tijd is ze bedacht.
Dawkins is fel tegen religie, hartstochtelijk voor de wetenschap, en wat de kunst betreft een analfabeet – dat zijn de drie kenmerkende eigenschappen van het oude atheïsme in een heel zuivere vorm.
Zijn aanvallen op de religie zijn zo venijnig en kwaadaardig dat ze de fijngevoelige lezer afstoten en het atheïsme een slechte naam bezorgen. Zoals een vriend van me eens opmerkte: Richard Dawkins heeft meer dan welke andere atheïst ook de zaak van de religie bevorderd.
........
Laat ik mijn bedoeling verduidelijken met een parabel: er was eens een begaafde kunstenaar die op een wand van zijn woning een heel mooi landschap schilderde. De mensen kwamen van heinde en verre om de wandschildering te bekijken.
Die was zo mooi dat zij er dagenlang naar bleven kijken.
Door wensdenken gedreven vergaten sommigen allengs zelfs dat zij naar een schilderij keken; zij begonnen te denken dat de wand een venster was. Daarom haalde de kunstenaar een steen uit de muur, waardoor duidelijk werd dat het schilderij alleen maar een illusie was.
Een aantal mensen die het schilderij hadden aangezien voor de werkelijkheid, waren ontsteld toen hun illusie werd verstoord.
Maar de wijze mensen dankten de kunstenaar hartelijk. ,,Door duidelijk te maken dat dit landschap fictief is’’, zeiden zij, ,,hebt u ons in staat gesteld om de schoonheid van uw kunst naar waarde te schatten.’’
Volgens mij kun je de religie het beste beschouwen als het schilderij in deze parabel.
Anders gezegd: religies zijn mooie dingen, maar hun schoonheid kan slechts ten volle worden gewaardeerd wanneer wij ze beschouwen als scheppingen van de mens – als kunstwerken.
Atheïsten die religies verwijten dat zij een vals beeld van de wereld schilderen, zijn net zo bot en onvolwassen als de gelovigen die het beeld aanzien voor de werkelijkheid.
De enige volwassen houding ten aanzien van de religie is dat je haar ziet zoals ze is – als een soort kunst, die alleen een kind zou kunnen aanzien voor de werkelijkheid, en die alleen een kind zou afwijzen, omdat ze niet echt is.
Dylan Evans is hoofdmedewerker intelligente autonome systemen aan de University of the West of England in Bristol. Hij is auteur van ‘Placebo: the belief effect’. © Guardian Newspapers Limited, 2005
NRC, vandaag.
En Dawkins wat betreft kunst een analfabeet noemen is ronduit lachwekkend, zeker gezien de zeer beperkte schrijfvaardigheid van Dylan Evans zelf. Dawkins is een bijzonder begenadigd schrijver.quote:................... Al te hard te keer gaan tegen Oost-Europa en wat daar gebeurde gold als onsportief, mogelijk was het zelfs oorlogshitserij, en het hoorde hoe dan ook in wellevende salons niet thuis.
Soms waren er mensen die zich niet aan die beschaafde afspraken hielden. Een landverhuizer als Vladimir Nabokov bijvoorbeeld was niet van oordeel dat het van een verfijnde smaak getuigde om te zwijgen over de verkeerdheden van communistisch Oost-Europa. Het leverde hem bittere vijanden op onder de literaire en academische chique van zijn tijd. De Westerse intellectuele elite was tijdens de Koude Oorlog niet echt blij met onthullingen over Oost-Europa, zeker niet als die afkomstig waren van Oost-Europeanen zelf.
Oost-Europeanen die democratische en moderne waarden voor vanzelfsprekend hielden, en dus neerzagen op het zootje ongeregeld dat Oost-Europa in zijn greep hield, waren geen welkome leden van de Westerse elite. Overlopers naar het Westen die afkomstig waren uit het Oost-Europese kamp werden al te vaak met wantrouwen en argwaan bejegend. Westerse democraten wensten geen uit verre landen afkomstige leden in hun club te accepteren die de democratische principes onderschreven. De opvattingen en mededelingen van Oost-Europeanen als Nabokov die toch echt de moderniteit belichaamden werden, waar het om Oost-Europa ging, grotendeels genegeerd.
De situatie toen deed sterk denken aan het spiegelbeeld van de klassieke zelfspotgrap van Groucho Marx en Woody Allen: Ik wil geen lid worden van een club die mij als lid accepteert. Ten tijde van de Koude Oorlog accepteerde de Westerse elite geen Oost-Europeanen die het wat betreft de moderniteit, of de vrije-markt-ideologie met hen eens waren. De Westerse elite gaf destijds verre de voorkeur aan een ernstige dialoog met het eurocommunisme, en eiste begrip voor de ideologieën van de regimes die het leven in Oost-Europa dag in dag uit tot een hel maakten.
http://www.arabistjansen.nl/toespraken.doc
Helaas voor de heer Evans, zijn parabel is zo voos als zijn literaire vaardigheden.quote:Richard Dawkins:
"My title is from Keats, who believed that Newton had destroyed all the poetry of the rainbow by reducing it to the prismatic colors. Keats could hardly have been more wrong, and my aim is to guide all who are tempted by a similar view, towards the opposite conclusion. Science is, or ought to be, the inspiration for great poetry."
Overigens is dit een goed voorbeeld waarom ik nog maar zelden een NRC aanschaf, die krant is in de greep van ietsisten en andere brabbelaars. Is er in dat krantje ooit een stuk van Dawkins gepubliceerd? Hoeveel NRC lezers, hoeveel Nederlanders zijn bekend met Richard Dawkins? Makkelijk scoren door de prutsertjes van het NRCquote:Bakunin:
With all due respect, then, to the metaphysicians and religious idealists, philosophers, politicians or poets: the idea of God implies the abdication of human reason and justice; it is the most decisive negation of human liberty, and necessarily ends in the enslavement of mankind, both in theory and practice.
Lees wat meer internationale kranten, dan zie je hoe beperkt het NRC is. Bv, enige tijd geleden stond er in het magazin van het NRC een stuk over de aanloop naar de Irak oorlog en de rol van de media en het ''BBC schandaal''. In dat NRC-stuk stond wel zo'n geweldige blunder wat betreft de rol van Lord Hutton dat voor mij de enige conclusie was dat de auteur (en dus de redacteur) van de hele affaire niets begrepen. Gelukkig is er het internetquote:Op woensdag 22 juni 2005 20:28 schreef speknek het volgende:
NRC in hand van de ietsisten? Lijkt me eerder de Volkskrant. Overigens vind ik het stukje best mooi, maar is het meer oude wijn in nieuwe zakken. Iemand die geniet van wensdromen, maar tegelijkertijd benadrukt dat het wensdromen zijn, is naar mijn mening gewoon niet helemaal eerlijk naar zichzelf. De idee dat het wensdromen zijn blijft hij houden.
Volgens mij is er maar precies 1 soort van atheisme (analoog het feit dat er precies 1 lege verzameling is in de wiskunde) in de meest letterlijke zin van het woord.quote:Op woensdag 22 juni 2005 18:53 schreef Doffy het volgende:
Als discussie-stuk:
Er zijn vele soorten atheïsme, zoals er ook veel soorten religie zijn.
Volgens mij is Dawkins een anti-theist met een fundamentalistische inslag.quote:Dawkins is fel tegen religie, hartstochtelijk voor de wetenschap, en wat de kunst betreft een analfabeet – dat zijn de drie kenmerkende eigenschappen van het oude atheïsme in een heel zuivere vorm.
Zijn aanvallen op de religie zijn zo venijnig en kwaadaardig dat ze de fijngevoelige lezer afstoten en het atheïsme een slechte naam bezorgen. Zoals een vriend van me eens opmerkte: Richard Dawkins heeft meer dan welke andere atheïst ook de zaak van de religie bevorderd.
Volgens mij maakt dhr Evans hier een cruciale fout.quote:Anders gezegd: religies zijn mooie dingen, maar hun schoonheid kan slechts ten volle worden gewaardeerd wanneer wij ze beschouwen als scheppingen van de mens – als kunstwerken.
Atheïsten die religies verwijten dat zij een vals beeld van de wereld schilderen, zijn net zo bot en onvolwassen als de gelovigen die het beeld aanzien voor de werkelijkheid.
De enige volwassen houding ten aanzien van de religie is dat je haar ziet zoals ze is – als een soort kunst, die alleen een kind zou kunnen aanzien voor de werkelijkheid, en die alleen een kind zou afwijzen, omdat ze niet echt is.
Dylan Evans is hoofdmedewerker intelligente autonome systemen aan de University of the West of England in Bristol. Hij is auteur van ‘Placebo: the belief effect’. © Guardian Newspapers Limited, 2005
NRC, vandaag.
kijk, dat zou ik nou ook wel willen doen (en doe ik hier ook regelmatig op Fok!)quote:Op woensdag 22 juni 2005 19:57 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Het atheïsme wat Dawkins propageerd is toch wel wat anders van vorm dan dat van Nietzsche of Bakunin. Voor zover je Nietzsche een atheïst kunt noemen.
Het is in ieder geval aardig om te zien hoeveel frustraties iemand als Dawkins oproept. Ik heb hem ooit, begin jaren negentig, de vloer zien dweilen met een hele zaal gelovers. Een gelover verklaarde achteraf ''dat was 10-0 voor de atheïsten''. Echt bruut![]()
Ha haquote:Op woensdag 22 juni 2005 22:46 schreef Bensel het volgende:
[..]
kijk, dat zou ik nou ook wel willen doen (en doe ik hier ook regelmatig op Fok!)
Dat moet toch een immense voldoening geven
Preciesquote:Op donderdag 23 juni 2005 15:02 schreef het_fokschaap het volgende:
Aangifte vanwege 'God bestaat niet'
dit was te verwachten natuurlijk. ben benieuwd wat de uitspraak zal zijn...
het is net als met geloof lijkt mij...je hoeft niet te geloven...in dit geval hoef je niet te kijken
Jippie, rellen!quote:Op donderdag 23 juni 2005 15:02 schreef het_fokschaap het volgende:
Aangifte vanwege 'God bestaat niet'
............
Godverdegodver, het zal ook niet. Bah. Maar kijken, ho maar, waarschijnlijk.quote:Op donderdag 23 juni 2005 15:02 schreef het_fokschaap het volgende:
Aangifte vanwege 'God bestaat niet'
dit was te verwachten natuurlijk. ben benieuwd wat de uitspraak zal zijn...
het is net als met geloof lijkt mij...je hoeft niet te geloven...in dit geval hoef je niet te kijken
Zielig zootje wereldvreemde zwarte-kousen egoïsten.quote:Op donderdag 23 juni 2005 15:02 schreef het_fokschaap het volgende:
Aangifte vanwege 'God bestaat niet'
dit was te verwachten natuurlijk. ben benieuwd wat de uitspraak zal zijn...
het is net als met geloof lijkt mij...je hoeft niet te geloven...in dit geval hoef je niet te kijken
quote:Op donderdag 23 juni 2005 15:02 schreef het_fokschaap het volgende:
Aangifte vanwege 'God bestaat niet'
dit was te verwachten natuurlijk. ben benieuwd wat de uitspraak zal zijn...
het is net als met geloof lijkt mij...je hoeft niet te geloven...in dit geval hoef je niet te kijken
Dat vind ik altijd zo'n vreemde opmerking: "wereldvreemd". Wat is wereld vreemd? Ken jij de indianen die leven in de Amerikaanse reservaten? Ken jij de orthodoxe joden in Polen? Weet jij hoe het is om te wonen in Staphorst? Enzovoort, enzovoort? Waarom zou jij minder wereldvreemd zijn dan een ander, dan wie dan ook?quote:Op donderdag 23 juni 2005 17:29 schreef pfaf het volgende:
[..]
Zielig zootje wereldvreemde zwarte-kousen egoïsten.
Dat ligt er natuurlijk maar net aan hoe je God ziet.quote:Op donderdag 23 juni 2005 19:29 schreef Zeeuwtje het volgende:
Ik zag laatst een hele mooie film over een Italiaanse jood die Auschwitz had overleefd.... toen hij gered was en in de trein zat en een andere jood vroeg over god zei hij "If God exists, Auschwitz does not exist" of zoiets in die strekking. Vond ik een goede statement, wat is het nut van God als hij er niet voor je is in extreme situaties?
Wat is het nut van God dan volgens jou?quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:25 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat ligt er natuurlijk maar net aan hoe je God ziet.
Dat weet ik niet. Het heeft naar mijn mening geen zin om God te beschrijven, omdat niemand die kennis heeft en zelfs niet of hij uberhaupt bestaat. Maar misschien heeft God (als een metafoor) geen enkel nut binnen ons tastbaar bestaan.quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:55 schreef Zeeuwtje het volgende:
Wat is het nut van God dan volgens jou?
En nog meer gratis reclame voor de RVU!quote:Op donderdag 23 juni 2005 15:02 schreef het_fokschaap het volgende:
Aangifte vanwege 'God bestaat niet'
dit was te verwachten natuurlijk. ben benieuwd wat de uitspraak zal zijn...
het is net als met geloof lijkt mij...je hoeft niet te geloven...in dit geval hoef je niet te kijken
hmmm ja, en ik denk dat zij ook niet aangeklaagd willen worden...quote:Op donderdag 23 juni 2005 23:22 schreef Doffy het volgende:
[..]
En nog meer gratis reclame voor de RVU!
Dankzij een stel reli's met lange tenen en een kansloze aanklacht! Zei iemand iets over 'de andere wang'?![]()
Ach, dan kunnen ze in het aangezicht des Heren met een goed geweten verklaren dat ze hun best hebben gedaan. Min of meer dan.quote:Op donderdag 23 juni 2005 23:22 schreef Doffy het volgende:
..............
Dankzij een stel reli's met lange tenen en een kansloze aanklacht! Zei iemand iets over 'de andere wang'?![]()
Ik denk dat god wel voor zichzelf kan zorgenquote:Op donderdag 23 juni 2005 23:53 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Ach, dan kunnen ze in het aangezicht des Heren met een goed geweten verklaren dat ze hun best hebben gedaan. Min of meer dan.
Dat wordt dan ook weer gecompenseerd door de grote ijverigheid van gelovigenquote:Op donderdag 23 juni 2005 23:55 schreef Doffy het volgende:
Gek genoeg heb ik nog nooit zo'n machteloze god gezien als die van de grote religies
Zou je niet eerst eens het verhaal gaan lezen, voordat je zaken daaruit concludeert? Er staat toch duidelijk dat Jozes een visioen tijdens zijn slaap (een droom) heeft gehad, waarin hem verteld dat hoe het zat. En dàt overtuigde hem van de eerlijkheid van Maria.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 00:02 schreef sien het volgende:
mijn theorie:
maria dies hellemaal niet de onbevlekte onvangenis (zoiets) maar ze is gewoon vreemd gegaan en heeft jozef wijs gemaak dat "god" haar ja zwanger heeft gemaakt en jozef is gewoon een simpele ziel die dat geloof........dus![]()
Met wereldvreemd bedoel ik, dat ze eens wakker moeten worden. We leven niet meer in de jaren 50. Vloeken gebeurt nu eenmaal dagelijks, en een programma tégen een God, mag net zogoed als een kerkdienst op de zondagochtend uitzenden, als je dat nog niet begrijpt ben je mijns inziens wereldvreemd en kun je het best de teletijdmachine terug naar de jaren 50 nemen.quote:Op donderdag 23 juni 2005 18:15 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zo'n vreemde opmerking: "wereldvreemd". Wat is wereld vreemd? Ken jij de indianen die leven in de Amerikaanse reservaten? Ken jij de orthodoxe joden in Polen? Weet jij hoe het is om te wonen in Staphorst? Enzovoort, enzovoort? Waarom zou jij minder wereldvreemd zijn dan een ander, dan wie dan ook?
Ken je geschiedenis voordat je een kortzichtig verhaaltje ophoud. Het christendom is ouder dan de middeleeuwen en heeft veel elementen van de oude griekse filosofen overgenomen. De kerk heeft wel een sterk staaltje power politiek gespeelt vanaf de dark ages tot de renessaince, dat klopt.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 02:16 schreef Weirdsels het volgende:
knip
Ook het tijdsargument vind ik vreemd. Alsof de tijd bepaalt hoe we moeten leven. Tijd is maar relatief en dient geen enkele andere functie dan het markeren van gebeurtenissen om deze te kunnen ordenen. De tijd is geen expliciete macht die ons een bepaalde moraal voorschrijft. Dus om te zeggen dat we iets mogen doen òmdat het toevallig 2005 is, vind ik echt nergens op slaan.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 10:03 schreef pfaf het volgende:
Met wereldvreemd bedoel ik, dat ze eens wakker moeten worden. We leven niet meer in de jaren 50. Vloeken gebeurt nu eenmaal dagelijks, en een programma tégen een God, mag net zogoed als een kerkdienst op de zondagochtend uitzenden, als je dat nog niet begrijpt ben je mijns inziens wereldvreemd en kun je het best de teletijdmachine terug naar de jaren 50 nemen.
Je zou je kunnen afvragen waarom de tijd uberhaupt invloed heeft op ons handelen. Blijkbaar wordt de mens in zijn/haar dagelijks leven dus beperkt door de moraal die in zijn/haar tijd heerst...quote:Op zaterdag 25 juni 2005 09:33 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ook het tijdsargument vind ik vreemd. Alsof de tijd bepaalt hoe we moeten leven. Tijd is maar relatief en dient geen enkele andere functie dan het markeren van gebeurtenissen om deze te kunnen ordenen. De tijd is geen expliciete macht die ons een bepaalde moraal voorschrijft. Dus om te zeggen dat we iets mogen doen òmdat het toevallig 2005 is, vind ik echt nergens op slaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |