Dat vind ik altijd zo'n vreemde opmerking: "wereldvreemd". Wat is wereld vreemd? Ken jij de indianen die leven in de Amerikaanse reservaten? Ken jij de orthodoxe joden in Polen? Weet jij hoe het is om te wonen in Staphorst? Enzovoort, enzovoort? Waarom zou jij minder wereldvreemd zijn dan een ander, dan wie dan ook?quote:Op donderdag 23 juni 2005 17:29 schreef pfaf het volgende:
[..]
Zielig zootje wereldvreemde zwarte-kousen egoïsten.
Dat ligt er natuurlijk maar net aan hoe je God ziet.quote:Op donderdag 23 juni 2005 19:29 schreef Zeeuwtje het volgende:
Ik zag laatst een hele mooie film over een Italiaanse jood die Auschwitz had overleefd.... toen hij gered was en in de trein zat en een andere jood vroeg over god zei hij "If God exists, Auschwitz does not exist" of zoiets in die strekking. Vond ik een goede statement, wat is het nut van God als hij er niet voor je is in extreme situaties?
Wat is het nut van God dan volgens jou?quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:25 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat ligt er natuurlijk maar net aan hoe je God ziet.
Dat weet ik niet. Het heeft naar mijn mening geen zin om God te beschrijven, omdat niemand die kennis heeft en zelfs niet of hij uberhaupt bestaat. Maar misschien heeft God (als een metafoor) geen enkel nut binnen ons tastbaar bestaan.quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:55 schreef Zeeuwtje het volgende:
Wat is het nut van God dan volgens jou?
En nog meer gratis reclame voor de RVU!quote:Op donderdag 23 juni 2005 15:02 schreef het_fokschaap het volgende:
Aangifte vanwege 'God bestaat niet'
dit was te verwachten natuurlijk. ben benieuwd wat de uitspraak zal zijn...
het is net als met geloof lijkt mij...je hoeft niet te geloven...in dit geval hoef je niet te kijken
hmmm ja, en ik denk dat zij ook niet aangeklaagd willen worden...quote:Op donderdag 23 juni 2005 23:22 schreef Doffy het volgende:
[..]
En nog meer gratis reclame voor de RVU!
Dankzij een stel reli's met lange tenen en een kansloze aanklacht! Zei iemand iets over 'de andere wang'?![]()
Ach, dan kunnen ze in het aangezicht des Heren met een goed geweten verklaren dat ze hun best hebben gedaan. Min of meer dan.quote:Op donderdag 23 juni 2005 23:22 schreef Doffy het volgende:
..............
Dankzij een stel reli's met lange tenen en een kansloze aanklacht! Zei iemand iets over 'de andere wang'?![]()
Ik denk dat god wel voor zichzelf kan zorgenquote:Op donderdag 23 juni 2005 23:53 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Ach, dan kunnen ze in het aangezicht des Heren met een goed geweten verklaren dat ze hun best hebben gedaan. Min of meer dan.
Dat wordt dan ook weer gecompenseerd door de grote ijverigheid van gelovigenquote:Op donderdag 23 juni 2005 23:55 schreef Doffy het volgende:
Gek genoeg heb ik nog nooit zo'n machteloze god gezien als die van de grote religies
Zou je niet eerst eens het verhaal gaan lezen, voordat je zaken daaruit concludeert? Er staat toch duidelijk dat Jozes een visioen tijdens zijn slaap (een droom) heeft gehad, waarin hem verteld dat hoe het zat. En dàt overtuigde hem van de eerlijkheid van Maria.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 00:02 schreef sien het volgende:
mijn theorie:
maria dies hellemaal niet de onbevlekte onvangenis (zoiets) maar ze is gewoon vreemd gegaan en heeft jozef wijs gemaak dat "god" haar ja zwanger heeft gemaakt en jozef is gewoon een simpele ziel die dat geloof........dus![]()
Met wereldvreemd bedoel ik, dat ze eens wakker moeten worden. We leven niet meer in de jaren 50. Vloeken gebeurt nu eenmaal dagelijks, en een programma tégen een God, mag net zogoed als een kerkdienst op de zondagochtend uitzenden, als je dat nog niet begrijpt ben je mijns inziens wereldvreemd en kun je het best de teletijdmachine terug naar de jaren 50 nemen.quote:Op donderdag 23 juni 2005 18:15 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zo'n vreemde opmerking: "wereldvreemd". Wat is wereld vreemd? Ken jij de indianen die leven in de Amerikaanse reservaten? Ken jij de orthodoxe joden in Polen? Weet jij hoe het is om te wonen in Staphorst? Enzovoort, enzovoort? Waarom zou jij minder wereldvreemd zijn dan een ander, dan wie dan ook?
Ken je geschiedenis voordat je een kortzichtig verhaaltje ophoud. Het christendom is ouder dan de middeleeuwen en heeft veel elementen van de oude griekse filosofen overgenomen. De kerk heeft wel een sterk staaltje power politiek gespeelt vanaf de dark ages tot de renessaince, dat klopt.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 02:16 schreef Weirdsels het volgende:
knip
Ook het tijdsargument vind ik vreemd. Alsof de tijd bepaalt hoe we moeten leven. Tijd is maar relatief en dient geen enkele andere functie dan het markeren van gebeurtenissen om deze te kunnen ordenen. De tijd is geen expliciete macht die ons een bepaalde moraal voorschrijft. Dus om te zeggen dat we iets mogen doen òmdat het toevallig 2005 is, vind ik echt nergens op slaan.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 10:03 schreef pfaf het volgende:
Met wereldvreemd bedoel ik, dat ze eens wakker moeten worden. We leven niet meer in de jaren 50. Vloeken gebeurt nu eenmaal dagelijks, en een programma tégen een God, mag net zogoed als een kerkdienst op de zondagochtend uitzenden, als je dat nog niet begrijpt ben je mijns inziens wereldvreemd en kun je het best de teletijdmachine terug naar de jaren 50 nemen.
Je zou je kunnen afvragen waarom de tijd uberhaupt invloed heeft op ons handelen. Blijkbaar wordt de mens in zijn/haar dagelijks leven dus beperkt door de moraal die in zijn/haar tijd heerst...quote:Op zaterdag 25 juni 2005 09:33 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ook het tijdsargument vind ik vreemd. Alsof de tijd bepaalt hoe we moeten leven. Tijd is maar relatief en dient geen enkele andere functie dan het markeren van gebeurtenissen om deze te kunnen ordenen. De tijd is geen expliciete macht die ons een bepaalde moraal voorschrijft. Dus om te zeggen dat we iets mogen doen òmdat het toevallig 2005 is, vind ik echt nergens op slaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |