interessant..maar...quote:Op donderdag 16 juni 2005 15:42 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat kan ook te maken hebben met zogeheten biofotonen. De Duitse wetenschapper Fitz-Albert Popp heeft hier veel onderzoek naar gedaan. Hij heeft aangetoond dat ieder wezen een bepaald energieveld bij zich draagt, welke een blauwdruk vormt van de eindfase van de ontwikkeling (groei). Wanneer een been wordt geamputeerd bestaat het verschijnsel fantoompijn en dit kan te maken hebben met dat energieveld wat ondanks het ontbreken van het been nog altijd in tact is.
Salamanders hebben bijvoorbeeld de mogelijkheid om hun lichaam te hergenereren volgens de energie-blauwdruk.
Bij kinderen bestaat er bijvoorbeeld al een energieveld welke het formaat heeft van het kind in het eindstadium van de ontwikkeling (volwassenheid). Hierdoor vermoeden sommige wetenschappers, waaronder Popp zelf, dat de ontwikkeling van het lichaam en de communicatie tussen de cellen niet verloopt via uitsluitend de hersenen maar via dat energie draagvlak.
Zie onder andere:
http://en.wikipedia.org/wiki/Biophoton
http://www.biophotonik.de/
Die "ziel" waar jij over praat, "zetelt" in de frontaalkwabben van de grote hersenen. Lees dat verhaal van Gage en zie wat er overblijft van jouw 'ziel'. Of die van Gage, for that matter.quote:Op donderdag 16 juni 2005 15:50 schreef Staps.nl het volgende:
Ik bedoel precies, of ongeveer:
Als de ziel (als die er al is, noem het persoonlijkheid of wat ons dan ook van dieren onderscheidt) alleen zou huizen in de hersenen. Dan zou je dat kunnen waarnemen als je de rest van het lichaam wegneemt en kijkt of er nog de (volledige) ziel aanwezig is. Er zou dan geen verandering van de ziel waarneembaar zijn.
Overigens denk ik dat de ziel, energieveld, wat dan ook, niet alleen in het lichaam zit, als er al van een lokatie te spreken valt.
Ja, maar nu moet ik ook eerlijk toegeven dat ik met dit principe van biofotonen in aanraking ben gekomen bij het lezen van The Field van Lynn McTaggart, waarbij dergelijk wetenschappelijk onderzoek wordt gerelateerd aan meer mystieke materie. Lynn McTaggert ziet biofotonen als een uiting van een bepaald energieveld welke een blauwdruk vormt van het leven en de materie (ons lichaam bijvoorbeeld) ontwikkelt zich dan aan de hand van dat blauwdruk. En dat blauwdruk zou dan een soort voorbedacht plan zijn.quote:Op donderdag 16 juni 2005 15:56 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
interessant..maar...
Nonetheless, it is universally accepted that biological systems emit photons. However, in cases not explained by black body radiation and bioluminescence, it is not yet clear how they are produced and if they are possibly related to higher-order biological processes.
Dat levende wezens fotonen uitscheiden wil ik op zich nog wel geloven: we zijn één grote electronen-keten (elektrisch systeem), dus daar zullen ook wel wat fotonen bij vrijkomen. Dat dat echter een "blauwdruk" zou vormen, daar geloof ik geen hout van.quote:Op donderdag 16 juni 2005 15:42 schreef FuifDuif het volgende:
Dat kan ook te maken hebben met zogeheten biofotonen. De Duitse wetenschapper Fitz-Albert Popp heeft hier veel onderzoek naar gedaan. Hij heeft aangetoond dat ieder wezen een bepaald energieveld bij zich draagt, welke een blauwdruk vormt van de eindfase van de ontwikkeling (groei). Wanneer een been wordt geamputeerd bestaat het verschijnsel fantoompijn en dit kan te maken hebben met dat energieveld wat ondanks het ontbreken van het been nog altijd in tact is.
Wat karakteriseert een 'ziel' dan wel? En wat is 'bewustzijn', als je dan toch bezig bent? Laat staat een 'gezamelijk bewustzijn'?quote:Op donderdag 16 juni 2005 16:00 schreef FuifDuif het volgende:
Naar mijn mening heeft al het leven een ziel, of eigenlijk, al het leven behoort tot één gezamelijk bewustzijn.
Als we al met atomen werken met achtereenvolgende modellen als (nog) kleinere deeltjes, trillingen en statistische waarschijnlijkheden, hoe moet het dan met energie. Wat volgens een huidige theorie ook weer massa is.quote:Op donderdag 16 juni 2005 16:02 schreef Doffy het volgende:
[..]
Dat levende wezens fotonen uitscheiden wil ik op zich nog wel geloven: we zijn één grote electronen-keten (elektrisch systeem), dus daar zullen ook wel wat fotonen bij vrijkomen. Dat dat echter een "blauwdruk" zou vormen, daar geloof ik geen hout van.
Daarnaast, zodra mensen gaan schermen met woorden als 'energie-veld' oid, moet je dubbel op je hoede zijn. De meeste mensen snappen niets van wat energie precies is: het woord wordt daarom om de haverklap misbruikt.
Nee, lees Einstein er maar 'ns op na.quote:Op donderdag 16 juni 2005 16:11 schreef Staps.nl het volgende:
Als we al met atomen werken met achtereenvolgende modellen als (nog) kleinere deeltjes, trillingen en statistische waarschijnlijkheden, hoe moet het dan met energie. Wat volgens een huidige theorie ook weer massa is.
Da's het mooie: inhoudsloos gezever is constant in alle tijden. Dat onderscheid het ook van wetenschap.quote:Daarom is een dergelijke discussie ook wel interessant zolang je filosofische bespiegelingen niet meteen naar de prullebak (of koeiestal) verwijst omdat er geen bewijs voor is.
Het is niet altijd zo dat het laatste wat we weten de waarheid is. Elke tijd heeft zijn eigen waarheid.
quote:Op donderdag 16 juni 2005 16:13 schreef Doffy het volgende:
[..]
Nee, lees Einstein er maar 'ns op na.
[..]
Da's het mooie: inhoudsloos gezever is constant in alle tijden. Dat onderscheid het ook van wetenschap.
Ik had het ook niet over Nederland alleen. Mijn enige punt over Nederland was: een scheiding tussen kerk en staat, staat dwars tegenover politieke partijen die een religieus kenmerk promoten. Andere landen die pretenderen dat kerk en staat gescheiden zijn, kennen daarentegen wel zeker een verschuiving naar een meer religieuze wijze van politiek voeren.quote:Op donderdag 16 juni 2005 13:18 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Ik weet niet of we nu zo pessimistisch moeten zijn. Nederland heeft nu eenmaal door een politiek bedrijfsongeval, de moord op Fortuyn, een door christenen gedomineerde regering gekregen. Waaronder, na achteraf blijkt, een aantal met hele suspecte opvattingen. Maar die mensen zijn géén afspiegeling van de maatschappij. Er is nog nooit een regering in Nederland geweest die zo impopulair is, ze breken alle records.
beroepen lijken vaak boeiend, tot je het zelf dagelijks doetquote:Op dinsdag 21 juni 2005 22:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Rechtspsycholoog, dat lijkt mij een boeiend beroep. Ook wel iets voor Alicey.
Daar zit wat ik. Kantoorklerk leek me ook altijd erg leuk totdat ik zelf een administratieve baan kreeg.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 22:50 schreef het_fokschaap het volgende:
beroepen lijken vaak boeiend, tot je het zelf dagelijks doet
Die zijn overal om je heen, jij bent alleen te koppig om ze te zien!quote:Op dinsdag 21 juni 2005 22:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Trouwens, het bestaan van god ontkennen, dat hoeft helemaal niet.
Wie claimt maakt hard.
Dus kom maar met een bewijs dat god bestaat.
Kwestie van hoog mikken.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 22:50 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
beroepen lijken vaak boeiend, tot je het zelf dagelijks doet
LOLquote:Op dinsdag 21 juni 2005 22:55 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Die zijn overal om je heen, jij bent alleen te koppig om ze te zien!Of God heeft je hart verhard omdat je dingen doet die Hij niet goedkeurt.
Al deed je het alleen om God te pesten.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 22:56 schreef Pietverdriet het volgende:
LOL
Met vrouwen als jij, vraag ik me wel eens af waarom ik homo ben
![]()
![]()
Lupa is de weg naar genezingquote:Op dinsdag 21 juni 2005 22:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
LOL
Met vrouwen als jij, vraag ik me wel eens af waarom ik homo ben
![]()
![]()
Oh, dus ik mag zeg maar met goedkeuring van God de slet uithangen?quote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:11 schreef het_fokschaap het volgende:
Lupa is de weg naar genezing
Gezonden door God !
Nodigen we de poema dan ook uit?quote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Ijsbeer en Lone Wolf,
Zullen we op de veluwe gaan zwerven, Lupa?
Wat is er mis met een samenkomen van mensen om met zijn alleen een bepaalde zingeving te beleven? Iedereen heeft het recht om een club te vormen van gelijkgezinden. Religie is daar geen uitzondering op. Hoe zou jij een algeheel verbod willen bewerkstelligen?quote:Op woensdag 22 juni 2005 11:28 schreef Doffy het volgende:
Deel 3 was ok!
Gelukkig zijn er meer zinnige mensen die vóór het verbannen van religie uit de samenleving zijn.
Daar is helemaal niets mis mee, zolang het in privé-omstandigheden gebeurt, en het niet door de Staat beschermd wordt, anders dan door de 'gewone' vrijheid van vergadering en meningsuiting.quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:04 schreef FuifDuif het volgende:
Wat is er mis met een samenkomen van mensen om met zijn alleen een bepaalde zingeving te beleven? Iedereen heeft het recht om een club te vormen van gelijkgezinden. Religie is daar geen uitzondering op. Hoe zou jij een algeheel verbod willen bewerkstelligen?
Maar op welke manier beschermt de Staat religieuze groeperingen?quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:08 schreef Doffy het volgende:
Daar is helemaal niets mis mee, zolang het in privé-omstandigheden gebeurt, en het niet door de Staat beschermd wordt, anders dan door de 'gewone' vrijheid van vergadering en meningsuiting.
Jij hebt duidelijk één en ander niet begrepen. Religie uit de samenleving bannen wordt bedoelt als dat je het maar lekker in je eigen hok gaat doen, maar niet de samenleving er mee lastig vallen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:04 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Wat is er mis met een samenkomen van mensen om met zijn alleen een bepaalde zingeving te beleven? Iedereen heeft het recht om een club te vormen van gelijkgezinden. Religie is daar geen uitzondering op. Hoe zou jij een algeheel verbod willen bewerkstelligen?
Haha. Heb je de 3e aflevering gezien?quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:12 schreef FuifDuif het volgende:
Maar op welke manier beschermt de Staat religieuze groeperingen?
Maar als die religieuze groepering nu zoveel macht heeft op basis van democratische beginselen, dan is dat toch gewoon een eerlijke gang van zaken?quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Jij hebt duidelijk één en ander niet begrepen. Religie uit de samenleving bannen wordt bedoelt als dat je het maar lekker in je eigen hok gaat doen, maar niet de samenleving er mee lastig vallen.
Voorbeeld : Euthanasie, veel mensen willen waardig sterven. Echter de religieuze hoek was (en is) daar tegen. Kan me voorstellen dat je dat zelf niet wilt, maar het punt is dat jij niet aan anderen hebt op te willen leggen dat anderen dat niet moeten mogen vanuit jouw geloofsovertuiging.
Niet helemaal, vanaf het moment dat Crombach begon over het feit dat hij beledigd werd, wanneer gelovigen zeggen dat hij als atheïst geen moraal heeft. Is het daarvoor aan de orde gekomen?quote:
Ja, uiteraard. Maar kijk naar het volgende. Wij leven in een bepaalde staat, waarin iedereen voor zijn mening mag uitkomen. Dus religieuzen mogen ook uitspreken dat zij tegen euthenasie zijn, heel simpel. Dat is hun recht. Wel, als zij een dergelijke mening willen institutionaliseren tot een wettelijk verbod, dan is dat ook hun recht. Als hen dat lukt, omdat de vormgeving van onze staat dat toelaat, dan is dat dus kennelijk zo. Dan kunnen we wel de religieuzen gaan beschuldigen, maar we zouden dan eigenlijk naar de vormgeving van de staat moeten kijken. De religieuzen maken enkel gebruik van de mogelijkheden die de staat biedt en dat doet in feite iedereen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:17 schreef speknek het volgende:
Ja, alhoewel het er wel mee samenhangt hoe je democratische beginselen definieert.
Het gaat bij euthanasie om: het kunnen beschikken over je eigen leven. Afgezien van protocollen, verantwoordelijkheden en gewetensbezwaarden, heeft dit niets in de wet te zoeken. Het probleem met religieuzen is, dat ze de samenleving naar hun eigen hand willen zetten en voor iedereen willen bepalen wat wel en niet mag; terwijl een meer liberaal persoon spreekt van opties en rechten, spreekt een religieus iemand van verboden en plichten.quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:22 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja, uiteraard. Maar kijk naar het volgende. Wij leven in een bepaalde staat, waarin iedereen voor zijn mening mag uitkomen. Dus religieuzen mogen ook uitspreken dat zij tegen euthenasie zijn, heel simpel. Dat is hun recht. Wel, als zij een dergelijke mening willen institutionaliseren tot een wettelijk verbod, dan is dat ook hun recht. Als hen dat lukt, omdat de vormgeving van onze staat dat toelaat, dan is dat dus kennelijk zo. Dan kunnen we wel de religieuzen gaan beschuldigen, maar we zouden dan eigenlijk naar de vormgeving van de staat moeten kijken. De religieuzen maken enkel gebruik van de mogelijkheden die de staat biedt en dat doet in feite iedereen.
Precies, en daarom moet religie uitsluitend een privé-aangelegenheid zijnquote:Op woensdag 22 juni 2005 12:39 schreef FuifDuif het volgende:
Want voor de religieuzen: you can't blame them for trying.
Dat doe ik dus welquote:Op woensdag 22 juni 2005 12:39 schreef FuifDuif het volgende:
Want voor de religieuzen: you can't blame them for trying.
Je leest maar even verder in het PDF bestand, anders wordt dit te groot.quote:Waarom geloof je niet gewoon?
Op een dag dreef ik mijn goedbedoelende zondagsschoolleraar tot het uiterste door mijn eindeloze serie vragen:
- Waarom deed Jezus dat?
- Kunt u dat bewijzen?
- Hoe weten we nu dat het waar is?
Op het laatst bulderde hij: ‘Tim Lahaye, als je niet ophoudt met al die vragen, trap ik je de klas uit’!
Toen voegde hij er iets aan toe dat ik geheel en al moest afwijzen:
‘Waarom geloof je niet gewoon?’ (Uit ‘Jezus, wie is Hij’)
Verwarring!
Beste lezer, terwijl ik dit schrijf, realiseer ik me dat er nogal wat verwarring is over wat ‘geloof’ of ‘geloven’ nu eigenlijk precies betekent!
Veel mensen (ik vroeger ook) denken zo ongeveer het volgende:
Geloof = een heel persoonlijk iets, waarbij iemand een bepaalde band ervaart tussen hem/haar en God. Hierbij bepalen gevoelens, persoonlijke overwegingen en gedachten hoe men hier invulling aan geeft!
Zo komt men tot onderstaande uitspraken:
- Nou, joh, als jij je daar gelukkig bij voelt…
- Ik geloof op mijn manier in God...
- Ik laat iedereen in zijn waarde...
- Niemand weet het zeker...
- Ik geloof, maar zeker weten doe ik het niet…
- Dat is heel persoonlijk...
- Ik voel gewoon dat het goed zit met mij (en God)
- Zo ervaar ik dat helemaal niet...
Geen sprong in het duister!
Luister vriend! Als u denkt dat het christelijk geloof niets meer is dan een subjectieve, gevoelsmatige band tussen een bepaald persoon en zijn (denkbeeldige) God, dan ziet u het echt verkeerd!
Het schitterende, juist fantastische van het hele christelijke geloof is, dat het gebaseerd, ja gefundeerd is op:
AANTOONBARE, HISTORISCHE FEITEN!
‘t Is alleen zo jammer dat de meeste mensen de moeite niet nemen om deze FEITEN te toetsen!
Onderstaande feitenlijst waarop ons geloof is gebaseerd, kan
----kolom 2----
sterk uitgebreid worden! Echter, het gaat om het principe!
1. De EVOLUTIELEER is wetenschappelijk gezien grote dwaasheid!
2. Het bestaan van GOD is wetenschappelijk gezien de enige logische verklaring voor ons bestaan
3. Jezus heeft echt geleefd (Historisch juist!)
4. Jezus overwon als enigste persoon blijvend de DOOD!
5. Nog steeds worden er wereldwijd doden opgewekt in Jezus’ Naam!
6. Bij nauwkeurig onderzoek kan de Bijbel niet afgedaan worden Als: SPROOKJESBOEK, MYTHOLOGISCHE verhalen, ONWETENSCHAPPELIJK, MOOIE SYMBOLIEK!
7. De Bijbel is een zeer nauwkeurig, historisch correct, wetenschappelijk verantwoord verslag van: deze wereld, de mensen en God!
1. NB: als u dit niet kunt geloven, onderzoekt u het dan zelf eens!
8. De duivel is geen mythe, maar realiteit!
9. Het grootste probleem van de mens is ZIJN ZONDIGE hart!
10. Elke Bijbelse voorspelling (profetie) is exact uitgekomen en zal exact uitkomen in de toekomst! (check het zelf als u wilt)
11. Aangezien het christendom rekening houdt met de werkelijke feiten, denken de echte christenen ook het meest logisch!
Consequent blijven denken!
Tja beste lezer, ik hoop niet dat ik al te arrogant overkom, maar het is me opgevallen dat de niet-gelovige mens doorgaans niet consequent denkt!
Voorbeeld 1 Iemand vloekt regelmatig; doet dit vaak onbewust; ’t geeft ook een gevoel van opluchting…
Maar denkt deze persoon logisch? NEE!
Als GOD niet bestaat is ’t belachelijk om Zijn naam te gebruiken!
Als GOD wel bestaat is ’t gevaarlijk!!!
Bovendien waar komt het gevoel van opluchting vandaan???
Als je boos bent, lucht het niet op om tegen de lucht aan te schoppen!!!
Voorbeeld 2 De Atheïst ontkent God!
Toch zal geen enkele ongelovige die in doodsangst verkeert
Nou, nigga please!quote:[...]
DE TIJDFACTOR
Om evolutie ook maar een zweem van kans te geven om te kunnen werken, heeft men het immense tijdperken toegedacht. Volgens het verhaal zou er geweldig veel tijd overheen gegaan voor sterren zich hadden gevormd na de kosmische explosie van een Big Bang. Ontelbare tijdperken zouden die sterren nodig gehad hebben om de zwaardere elementen te “koken” om ze daarna los te laten op het universum door middel van ontelbare supernova explosies. Daarna waren er zich steeds uitbreidende periodes nodig voor de ruimtebrokstukken om planeten te vormen. Nog meer tijdperken waren nodig om van levenloze chemicaliën organische samenstellingen te vormen, en daarna werden vele tijdsperioden toegevoegd om onze tegenwoordige staat van bestaan te ontwikkelen.
Deze immense periodes zijn eenvoudigweg “verondersteld” door de evolutionaire gemeenschap. Toch blijft het ongrijp-baar. Elke poging om deze “waarheid” van enorme tijd-perken te bevestigen en te bekrachtigen wordt door nieuwe data, die in conflict zijn met vroegere beweringen, ontkracht. Data moet aanhoudend heronderzocht worden.
Nieuwe observaties duiden aan dat het heelal - zoals omschre-ven in een populair kosmologisch model - jonger schijnt te zijn dan de oudste sterren ... Astronomen zijn tot een kruispunt gekomen. Zij moeten óf een meer ingewikkelde kosmologische voorstelling omhelzen, óf heronderzoeken hoe hun sterrentijdperioden te berekenen”.
Een recente “oorsprong van het universum” wordt aangeduid door bewijsbare data, zoals die van de rondwentelende plejaden sterren.
“Deze rondwentelende galaxies moeten van recente oorspong zijn, anders zouden deze groepen sterren lang geleden uiteengevallen zijn wegens hun extreme snelheid die de ontsnappingssnelheid van de ruimtebrokstukken overtreft.
Als deze theorie juist is, is het universum jong, aangezien het zovele snel roterende spiralen heeft”.
B. Setterfield en D. Russell hebben levensvatbare modellen geïntroduceerd die handelen over het licht dat arriveert, van sterren op verre afstand. Beide modellen introduceren data die een jong universum demonstreren. Recente onder-zoeken hebben dit concept ondersteund.
Betrouwbare, welbekende geleerden, wetenschappers van de Rice Universiteit en anderen, zoals Melvin Cook, Nobelprijs medaillist, zeggen dat hun analyses van de maanrotsblokken, door Apollo astronauten meegebracht naar de aarde, aanduiden dat deze “moonrocks” op z’n hoogst misschien 10.000 jaar oud zijn.
De leeftijd van onze aarde is in onze huidige discussie van het grootste belang. De gebruikelijkste manier van vaststel-ling van de leeftijd van de aarde, is die van radiocarbon. Moderne technologie heeft aangetoond dat deze methode eveneens foutief moet zijn.... De veronderstellingen van radiocarbon worden ten sterkste uitgedaagd, en er wordt gewaarschuwd dat radiocarbon zich binnenkort in een ernstige crisissituatie kan bevinden. De radiocarbon methode is nog steeds niet in staat om accurate en betrouwbare resultaten op te leveren. Er zijn grote tegenstrijdigheden... en de aangenomen data zijn in werkelijkheid geselecteerde data!
[...]en dan nog een stukje tekts verder gaand.
Jongens, ik ben om. Ik ga me morgen direct laten dopen; hier valt niets tegenin te brengen. Behalve misschien...quote:Tja beste lezer, ik hoop niet dat ik al te arrogant overkom, maar het is me opgevallen dat de niet-gelovige mens doorgaans niet consequent denkt!
Voorbeeld 1 Iemand vloekt regelmatig; doet dit vaak onbewust; ’t geeft ook een gevoel van opluchting…
Maar denkt deze persoon logisch? NEE!
Als GOD niet bestaat is ’t belachelijk om Zijn naam te gebruiken!
Als GOD wel bestaat is ’t gevaarlijk!!!
Bovendien waar komt het gevoel van opluchting vandaan???
Als je boos bent, lucht het niet op om tegen de lucht aan te schoppen!!!
Voorbeeld 2 De Atheïst ontkent God!
Toch zal geen enkele ongelovige die in doodsangst verkeert
Het is hard om te zeggen, maar het is gewoon lachwekkend jaquote:Op woensdag 22 juni 2005 17:37 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Jongens, ik ben om. Ik ga me morgen direct laten dopen; hier valt niets tegenin te brengen. Behalve misschien...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|