quote:David Lynch wordt hier best wel eens een goede regisseur genoemd.
Als zijn beste film dan op t.v. komt, moet ik die natuurlijk wel als filmtip aangeven:
Dune
Zaterdag 11 juni
20:30 RTL 5
gevonden.......quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:22 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Ooh, die gaat opgenomen worden vanavond![]()
quote:Small dramas, when well made, comprise some my favorite cinematic gems. Large spectaculars, flashy adventures, and spine-tingling thrillers are a major fare of movies, that's what film making technology does best. But the small dramas, well scripted, well acted, that focus on characters and dialogue, these are rare and worthwhile finds. "Quiz Show" is such a movie. Robert Redford deftly tells the story of the 1950s TV quiz show scandal, in a way that lifts it well above simple docu-drama. Supported by tremendous acting this is one of the best movies of 1994, and is highly recommended.
http://www.cbc.ca/documentaries/staircase/episode_one.htmlquote:The first documentary thriller series offers unprecedented access to a murder mystery by the Oscar-winning director Jean-Xavier de Lestrade of Murder on a Sunday Morning. It’s a series about the murder trial of a North Carolina wife whose husband was arrested for her murder.
It all began Dec. 9, 2001, at 2:41 a.m., when the rescue squad in Durham, North Carolina received an urgent call from a man who had a hard time explaining that his wife, Nortel executive Kathleen Peterson, had fallen down a flight of stairs. She was bleeding profusely, but still breathing. When the medical team arrived five minutes later, the victim was already dead, and her husband had traces of blood on his hands and face. The inspector in charge was suspicious. There was too much blood, too many wounds. A week later, American author Michael Peterson was arrested and charged with murdering his wife. But had he been falsely accused? Is this a Crime Scene or Accident?
Echt zo'n poepfilm dit.quote:
Tenminste de enige film van Lynch waar wat vermaak in zit...quote:
*proest..quote:Op donderdag 23 juni 2005 13:08 schreef victorinox het volgende:
[..]
Tenminste de enige film van Lynch waar wat vermaak in zit...
....quote:Op donderdag 23 juni 2005 13:08 schreef victorinox het volgende:
[..]
Voor iemand met jou usernaam zou je toch moeten weten dat de film kut is, en het boek geweldig. En tja, vermaak.....quote:Op donderdag 23 juni 2005 14:02 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Nog wat zinvols te melden ook, nee.. optiefen dan
Zou dit geen spoiler zijn voor t verhaal? Als ik deze heb gezien, kan ik me dan nog laten verrassen door de clue van de nieuwe versie?quote:Op donderdag 30 juni 2005 01:56 schreef victorinox het volgende:
Voor de mensen die de komende weken naar de remake van Spielberg gaan, kijk eerst maar eens de oude versie.
Die heeft een oscar gekregen voor de sfx, en heeft tenminste niet dat familiedrama-crap wat Spielberg er weer zo nodig bij moest voegen.
The War of the Worlds
Donderdag 30 Juni
15:50 SBS 6
Dat kun je ook andersom opvattenquote:Op donderdag 30 juni 2005 14:51 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Zou dit geen spoiler zijn voor t verhaal? Als ik deze heb gezien, kan ik me dan nog laten verrassen door de clue van de nieuwe versie?
In alle versie's van War of the Worlds is de clue hetzelfde.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:51 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Zou dit geen spoiler zijn voor t verhaal? Als ik deze heb gezien, kan ik me dan nog laten verrassen door de clue van de nieuwe versie?
Is er iets bijzonders aan deze film?quote:Op donderdag 30 juni 2005 13:38 schreef dvdfreak het volgende:
maandag 4 juli
14:25 - 16:00 The Destructors (1968)BBC 2
http://www.imdb.com/title/tt0062880/
Van die film heb ik gister toevallig een stuk gezien, shockin'quote:Op donderdag 30 juni 2005 13:38 schreef dvdfreak het volgende:
woensdag 6 juli
22:05 - 00:15 Boys Don't Cry (1999)RTL 5
http://www.imdb.com/title/tt0171804/
Idd shocking en triest, maar goed wassie welquote:Op donderdag 7 juli 2005 19:06 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Van die film heb ik gister toevallig een stuk gezien, shockin'![]()
Dit vind ik niet bepaald een must-see.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 11:35 schreef Atreidez het volgende:
Woensdag 20 Juli
Stille nacht
Thriller, Nederland, 2004
Om 20:30 op NED3
Regie: Ineke Houtman
Met Josefien Hendriks, Liesbeth Kamerling, Victoria Koblenko e.a
IMDB cijfer: 6.3 op 175 stemmen
http://www.filmtotaal.nl/module.php?section=fotvDetails&movieID=16097
Je bent specialer als je Bad Boys níet hebt gezienquote:Op vrijdag 15 juli 2005 18:21 schreef DeltaHF het volgende:
is vandaag niet badboys op tv?
Das op zich ook wel een aardige film
Martin Lawrence is de minst grappige neger ooit. En dan tel ik Colin Powell ook mee.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 18:34 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Je bent specialer als je Bad Boys níet hebt gezien
Dat weet ik niet.. Hij is nogal nieuw dus ik denk dat vele m nog niet gezien hebbenquote:Op vrijdag 15 juli 2005 17:57 schreef spacemangraig het volgende:
Dit vind ik niet bepaald een must-see.
http://www.filmtotaal.nl/module.php?section=fotvDetails&movieID=16109quote:The Majestic
Drama, Amerika, 2001
Om 20:30 op NET5
Regie: Frank Darabont
Met Jim Carrey, Bob Balaban, Jeffrey DeMunn e.a
IMDB cijfer: 6.7 op 9.008 stemmen
Ah... thannks voor de tip. Die heb ik al een paar keer gezien, maar als Scarlett fan kan ik hem natuurlijk niet missen. Dat wordt zondag weer aan de buis gekluisterd zitten.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 20:33 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Even ter herinnering: zondag komt Ghost World op Yorin. Toevallig net gekocht, leuke film met Scarlett Johansson, Thora Birch en Steve Buscemi.
Ja, maar dat was niet de bedoeling, zoals je zelf al aangaf:quote:Op vrijdag 15 juli 2005 21:16 schreef Atreidez het volgende:
Hij is nogal nieuw dus ik denk dat vele m nog niet gezien hebben
quote:Op donderdag 9 juni 2005 12:58 schreef Atreidez het volgende:
Post hier de spraakmakende, memorabele en gedenkwaardige films die geen notering in toplijsten hebben gekregen maar toch zeker wel de moeite zijn om naar te kijken en binnenkort dus op tv komen
Prima film, met goede cast.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 17:27 schreef milagro het volgende:
The Contender vanaaf op Ned3 om 23.35
quote:
quote:Op vrijdag 15 juli 2005 18:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Morgenavond om 22.35u The Contender op Nederland 3, die is pas de moeite.
Kun je nagaan hoe erg je hem moet gaan zienquote:
Ik wilde net zeggen hoe eens ik 't met je was, maar ik heb maar de recentste gepaktquote:
Ik ben specialerquote:Op vrijdag 15 juli 2005 18:34 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Je bent specialer als je Bad Boys níet hebt gezien
de eerste 5 minuten van de film zijn schitterend, de rest is zeer matigquote:Op maandag 18 juli 2005 18:32 schreef BliksemSchigt het volgende:
Mean Machine
Uiterst vermakelijke film voor de voetballiefhebber. Morgen op Veronica, 20.30.
Och... ik vond Monk heel vermakelijk anders..quote:Op maandag 18 juli 2005 19:57 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
de eerste 5 minuten van de film zijn schitterend, de rest is zeer matig![]()
heeeeuyquote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:21 schreef Dos37 het volgende:
Dinsdag Taxi driver
Ga het boek de boeken lezen!quote:Op donderdag 23 juni 2005 13:08 schreef victorinox het volgende:
[..]
Ik heb het boek gelezen, maar wat heeft dat met Lynch te maken?quote:
Cuul...Pitt onverstaanbaar.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 19:31 schreef Internationalist het volgende:
snatch net5 vandaag.
Hé, waarom vind je die film niet zo vreselijk als ik hem vind?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 00:49 schreef victorinox het volgende:
[..]
Ik heb het boek gelezen, maar wat heeft dat met Lynch te maken?
Die is inderdaad leuk.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 17:56 schreef Little_Meanie het volgende:
Vanavond op NED 3 om 20u23 Jalla! Jalla!
Dat is echt een goede filmquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 10:03 schreef Atreidez het volgende:
Zaterdag 6 Augustus
Happiness
Drama, Amerika, 1998
Om 00:20 op BBC2
Regie: Todd Solondz
Met Jane Adams, Jon Lovitz, Philip Seymour Hoffman e.a
IMDB cijfer: 7.8 op 12.296 stemmen
Ja, ga allemaal kijken hoe een middelmatige thriller achterstevoren wordt gezet, en nog slechter wordt.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 17:08 schreef BdR het volgende:
Memento (2000) vanavond om 20:50 op Canvas![]()
Carrie-Anne Mossquote:Op woensdag 10 augustus 2005 17:08 schreef BdR het volgende:
Memento (2000) vanavond om 20:50 op Canvasoud topic -> Memento
[afbeelding]
[afbeelding]
^^-- "Trinity" speelt er ook in
Opgelet: Canvas heeft de film verschoven naar 23.30 uur, vanwege voetbal.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 17:08 schreef BdR het volgende:
Memento (2000) vanavond om 20:50 op Canvasoud topic -> Memento
[afbeelding]
[afbeelding]
^^-- "Trinity" speelt er ook in
Inderdaad, Joe Pantoliano is dat, die speelde Cypher in The Matrix.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 19:43 schreef slindenau het volgende:
[..]
Carrie-Anne Moss.
En er speelt nog een acteur in die ook in de matrix speelt.
De meeste mensen zullen deze film wel kennen, maar zo niet: KIJKEN! Zeker de director's cut, die is nog naargeestiger dan het origineel.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 08:58 schreef Dunf het volgende:
Vrijdag 11 augustus, NDR Fernsehen , 21:00 - 00:20 Das Boot - Director's Cut
Duits (D) drama uit 1996 van Wolfgang Petersen. Met: Jürgen Prochnow, Herbert Grönemeyer, Klaus Wennemann e.a. Bron: Naar de roman van Lothar-Günther Buchheim.
Wat opvalt, in beide films speelt 'ie een karakter dat op het eerste gezicht 'ok' lijkt, maar later fout blijktquote:Op donderdag 11 augustus 2005 10:42 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Inderdaad, Joe Pantoliano is dat, die speelde Cypher in The Matrix.
Al voor de tweede keer, voor het bij de VPRO kwam, was het al eens op Canvas.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 19:55 schreef Dunf het volgende:
Ketnet/ Canvas België
TV serie: Carnivàle, Season One [ onlangs bij de VPRO]
Vanaf 24 september, 12 weken lang elke vrijdag omstreeks 21.00u.
Weet niet of het wel zo veel zin heeft om films te posten die pas over een goede maand op TV komen.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 19:55 schreef Dunf het volgende:
Ketnet/ Canvas België
Vrijdag 12 augustus 2005: Lost in La Mancha.
Zaterdag 13 augustus 2005: A Bronx tale
Woensdag 17 augustus 2005: The Man without a Past
Donderdag 18 augustus 2005: Birdy
Vrijdag 19 augustus 2005: Loss of Sexual Innocence
Vrijdag 19 augustus 2005: Monty Python’s The Meaning of Life
Woensdag 24 augustus 2005: Educating Rita
Donderdag 25 augustus 2005: Sense en Sensibility
Vrijdag 26 augustus 2005: East is East
Woensdag 31 augustus 2005: Dancer in the dark
Vrijdag 2 september 2005: Rosetta
Woensdag 7 september 2005: Meisje
TV serie: Carnivàle, Season One [ onlangs bij de VPRO]
Vanaf 24 september, 12 weken lang elke vrijdag omstreeks 21.00u.
Ik vond hem erg goed, maar veel mensen schijnen hem overgewaardeerd te vinden. Gouden Palm-onwaardig.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:41 schreef Sokolsky het volgende:
Denk dat het in dit topic thuis hoort. Vanavond komt Rosetta op TV, van de broertjes Dardenne. Nog niet gezien, 6,9 op IMDB, maar ik vond Le Fils best sterk. Heeft iemand Rosetta gezien en zo ja, is het een aanrader?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |