Onder veel ambtenaren heerst de bureaucratie inderdaad in ergerlijke mate, vooral bij Burgerzaken...quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:01 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik vraag me wel eens af wat die instanties allemaal doen inderdaad.. Schop gewoon eens de helft van die ambtenaren weg en reorganiseer..
Als de belastingdienst niets van je kan vinden doorzeuren. Dan vinden ze op een gegeven moment vanzelf wat.
Ik weet er alles van.quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:03 schreef Reya het volgende:
[..]
Onder veel ambtenaren heerst de bureaucratie inderdaad in ergerlijke mate, vooral bij Burgerzaken...
Het is trouwens wel deels aan ambtenaren te wijten, maar ook aan degenen die het beleid ontwerpen. Want uiteindelijk leven ambtenaren in de eerste plaats de interne protocollen na.quote:
Maarja, dan moeten ze gaan werken en nog eens gaan nadenken.quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:12 schreef Reya het volgende:
[..]
Het is trouwens wel deels aan ambtenaren te wijten, maar ook aan degenen die het beleid ontwerpen. Want uiteindelijk leven ambtenaren in de eerste plaats de interne protocollen na.
Niettemin zouden hervormingen in het ambtenarenapparaat niet misstaan, en dan zouden de snelheid en effectiviteit wel eens kritisch bekeken mogen worden...
Je zou je oordeel wel nader kunnen specificeren op een nauwkeuriger deel van het ambtenarenapparaat. Mijn ervaring is dat er behoorlijk bedrijfsmatig ingerichte afdelingen zijn bij bepaalde overheidsinstanties, waar totaal geen bureaucratie heerst.quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:12 schreef Reya het volgende:
Niettemin zouden hervormingen in het ambtenarenapparaat niet misstaan, en dan zouden de snelheid en effectiviteit wel eens kritisch bekeken mogen worden...
Bureaucratie is overal binnen de overheid. Er zijn echter wel onderdelen die in staat zijn om snel en efficient te werken. De Kamer van Koophandel stuurt bijvoorbeeld doorgaans binnen enkele dagen antwoord op correspondentie. Iets wat maar voor weinig andere overheidsorganen opgaat.quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:16 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Je zou je oordeel wel nader kunnen specificeren op een nauwkeuriger deel van het ambtenarenapparaat. Mijn ervaring is dat er behoorlijk bedrijfsmatig ingerichte afdelingen zijn bij bepaalde overheidsinstanties, waar totaal geen bureaucratie heerst.
Ik vind dat het beeld een beetje gekeurd wordt door de excessen.
Ze zouden nog eens moe wordenquote:Op donderdag 9 juni 2005 17:14 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maarja, dan moeten ze gaan werken en nog eens gaan nadenken.
Nou ja, ik baseer mijn constatering voornamelijk op de ervaringen van mijn vader, die al zo'n vijftien jaar ambtenaar is...maar gezien zijn werkkamer is hij zelf ook een papierwolf eerste klasquote:Op donderdag 9 juni 2005 17:16 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Je zou je oordeel wel nader kunnen specificeren op een nauwkeuriger deel van het ambtenarenapparaat. Mijn ervaring is dat er behoorlijk bedrijfsmatig ingerichte afdelingen zijn bij bepaalde overheidsinstanties, waar totaal geen bureaucratie heerst.
Ik vind dat het beeld een beetje gekeurd wordt door de excessen.
Ik kom veel in aanraking met overheidsorganen, en er zit inderdaad veel verschil in. Maar het 'standaard'-beeld van een slapende ambtenaar achter een stapel brieven met 17 handtekeningen er op, da's echt uitzondering.quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:17 schreef Alicey het volgende:
Bureaucratie is overal binnen de overheid. Er zijn echter wel onderdelen die in staat zijn om snel en efficient te werken. De Kamer van Koophandel stuurt bijvoorbeeld doorgaans binnen enkele dagen antwoord op correspondentie. Iets wat maar voor weinig andere overheidsorganen opgaat.
Zo'n beeld is inderdaad een exces. Maar er zijn gewoon veel zaken die onnodig lang duren, en dat kan best frustrerend voor de persoon in kwestie zijn.quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:21 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Ik kom veel in aanraking met overheidsorganen, en er zit inderdaad veel verschil in. Maar het 'standaard'-beeld van een slapende ambtenaar achter een stapel brieven met 17 handtekeningen er op, da's echt uitzondering.
Kloptquote:Op donderdag 9 juni 2005 17:23 schreef Reya het volgende:
Zo'n beeld is inderdaad een exces. Maar er zijn gewoon veel zaken die onnodig lang duren, en dat kan best frustrerend voor de persoon in kwestie zijn.
doe maar niet danquote:Op donderdag 9 juni 2005 17:23 schreef ReCreative het volgende:
Waarbij ik bijna organisaties wil gaan noemen. Maar laat maar zitten
.
quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:30 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Nooit iets loslaten over mij, of mijn bezigheden, op het forum, qu.
De ambtenaar die liever lui dan moe is, niet zelfstandig kan nadenken, en iedere 5 minuten naar het koffieapparaat loopt heb ik helaas wel vaak gezien.quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:21 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Ik kom veel in aanraking met overheidsorganen, en er zit inderdaad veel verschil in. Maar het 'standaard'-beeld van een slapende ambtenaar achter een stapel brieven met 17 handtekeningen er op, da's echt uitzondering.
quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:52 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Je hoeft niet sarcastisch te gaan doen.
Gelukkigquote:Op donderdag 9 juni 2005 18:08 schreef qu63 het volgende:dat was niet sarcastisch
dat was gewoon flauw
Feli!quote:Op donderdag 9 juni 2005 18:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hypotheek is geregeld.Over een week of zes (maximaal) heb ik mijn geld.
Goed zeg!quote:Op donderdag 9 juni 2005 18:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hypotheek is geregeld.Over een week of zes (maximaal) heb ik mijn geld.
Waar smaken die vegetarische broodjes bapao nou naar?quote:Op donderdag 9 juni 2005 18:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik ga even naar de AH. Vegetarische broodjes bapao halen en salade.
Haus!quote:Op donderdag 9 juni 2005 18:38 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Goed zeg!
Laat ik mn hoofd hier vandaag ook even snel zien
quote:
Eet ze dan maar.quote:Op donderdag 9 juni 2005 18:47 schreef Haushofer het volgende:
[..]
![]()
En nou gaat ie weer weg. Eten enzo.
Gaat overigens om een benedenwoning met tuin, dus het zou nog een goede start zijn ook.quote:Op donderdag 9 juni 2005 18:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik een vroeg "nummer" heb.
Hoeveel kamers?quote:Op donderdag 9 juni 2005 18:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Gaat overigens om een benedenwoning met tuin, dus het zou nog een goede start zijn ook.
Hoe kan ik nou bood op je zijn, gekkie!quote:Op donderdag 9 juni 2005 18:29 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Gelukkig. Ik dacht dat je boos was
.
<insertquote:Op donderdag 9 juni 2005 19:16 schreef miss_sly het volgende:
En het eten is weer op
En mijn sigaretje van vanmiddag was heeeeeerlijk
Word je nog bozer als ik zeg dat ik inmiddels een pakje op de aanrecht heb liggen?quote:
quote:Op donderdag 9 juni 2005 19:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Word je nog bozer als ik zeg dat ik inmiddels een pakje op de aanrecht heb liggen?
De mijne ookquote:Op donderdag 9 juni 2005 19:16 schreef miss_sly het volgende:
En het eten is weer op
En mijn sigaretje van vanmiddag was heeeeeerlijk
quote:
Ik zou zeggen, koop ze eens. Ze zijn nu in de bonus, 49 cent. Ze zijn lekker!quote:Op donderdag 9 juni 2005 18:38 schreef Alicey het volgende:
Waar smaken die vegetarische broodjes bapao nou naar?
quote:Op donderdag 9 juni 2005 18:33 schreef Alicey het volgende:
Ik kan maandag een woning bezichtigen
Ik had gereageerd, maar zag later dat huisdieren niet waren toegestaan. Ik werd echter net toch teruggebeld, en mijn huisdier zou geen probleem mogen zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |