op't gewicht van een bierflesjequote:Op donderdag 9 juni 2005 00:01 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Ja wtf, das meer dan de gemiddelde brommer
betere shit ehquote:Op donderdag 9 juni 2005 00:01 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Ja wtf, das meer dan de gemiddelde brommer
Rustig maar, ik ken de bouwer en zijn allergie voor het woord "speelgoed"quote:Op donderdag 9 juni 2005 11:16 schreef Hugster het volgende:
[..]
wat snap je niet aan --->> 1.8 kW <<---![]()
Brandstof is leuk, maar ze worden meestal veel smeriger dan een electro, dan had ik het aluminium beter blank kunnen laten.quote:Op donderdag 9 juni 2005 11:18 schreef KonnieKipke het volgende:
waarom laat je m niet op brandstof lopen?
quote:Op donderdag 9 juni 2005 11:35 schreef Neohammer het volgende:
maar ja wat wil je als eigenaar van een sexshop.![]()
Onbelast gaat ie kapot als je hem dan gebruiktquote:Op woensdag 8 juni 2005 22:12 schreef Youp het volgende:
trouwens... teering wat is dat voor een motortje... 70krpm![]()
zeker allemaal state of the art materiaal of niet?
Dit is een Plettenberg Bigmaxximum, de regelaar moet ik nog uitzoeken, wordt waarschijnlijk een Schulze Future-18.97KW.quote:Op donderdag 9 juni 2005 12:02 schreef Dualdude het volgende:
[..]
@Topicstarter
Welke pletty is dat? En wat voor regelaar heb je d'r aan hangen?
ik wil niet moeilijk doen, maar volgens mij staan je batterijen zo juist paralel...quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:31 schreef Neohammer het volgende:
Thx!
Youp: Dat klopt wel ongeveer, de meeste onderdelen zijn sterker, lichter of op een andere manier beter/mooier dan de originele. De motor is uhh Duitse degelijkheid.![]()
Errorken: Ik wil zeker een filmpje gaan maken als ie klaar is, mocht ik em dan in de prak rijden hebben we toch een leuk filmpje.(maar ik hoop het niet.) Het snijwerk wordt gedaan door "Laser cutter" iemand die ik via het internet ken. Hem ben ik ook eeuwig dankbaar.
De kosten vallen reuze mee op deze manier. (ik ben nu rond de 250 euro aan het snijden kwijt) De snijmachine leest CAD files. (DXF, DWG)
Wat betreft de stroomkabeltjes, dat vroeg ik mij dus ook al af, deze zitten er vanaf de fabriek op, dus zou op zich geen probleem moeten zijn. De batterijen worden serieel geschakeld. (het voltage zou dus omhoog gaan.) Ik laat het geheel trouwens nachecken bij ons op school, ik ben absoluut geen expert op het gebied van stroom.Tot nu toe is dit m'n schema:
[afbeelding]
Wasteil: Ik eet al maanden rijstwafels, of rijstwafelsoep, of extra geroosterde rijstwafel....
97 Ampere... moet je een eind mee komenquote:Op donderdag 9 juni 2005 12:11 schreef Neohammer het volgende:
[..]
Dit is een Plettenberg Bigmaxximum, de regelaar moet ik nog uitzoeken, wordt waarschijnlijk een Schulze Future-18.97KW.![]()
Ik ook niet, maar volgens dat schema is 1 aangesloten en maken de andere twee kortsluiting aan de draad van de aangesloten accuquote:Op donderdag 9 juni 2005 13:01 schreef 1986-Link het volgende:
[..]
ik wil niet moeilijk doen, maar volgens mij staan je batterijen zo juist paralel...
Dudequote:Op donderdag 9 juni 2005 21:12 schreef Dualdude het volgende:
[afbeelding]
(is een open dir...voor meer modelbouwpics)
Dus die vliegtuigjes zijn ook niet van jou?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:12 schreef Dualdude het volgende:
Die crashes zijn niet van mij, heb zelf nog niks gecrashed
Meesten wel jaquote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:17 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Dus die vliegtuigjes zijn ook niet van jou?
Ik rij alleen onroad hoorquote:Op woensdag 6 juli 2005 15:58 schreef Neohammer het volgende:
Ja ik ken de speedrun, lijkt me ook leuk, alleen wil ik daar denk ik niet aan meedoen met deze truck. Ik geloof dat er bochten in zitten, (wielerbaan), en deze is "fine in a straight line" zullen we maar zeggen. Maar wie weet, als mijn swaybars goed werken...
Voor het racen moet ik nog een keer een "basher" bouwen, zodat ik niet al te bang hoef te zijn voor schade.
Ik doe het met een Snij Passer. Zo een ding wat je vroeger op school had? maar dan met mesjequote:Op donderdag 7 juli 2005 14:38 schreef GenesiZ het volgende:
Ziet er heel geil uit TS. Echt heel strak. Veel succes met het behalen van je top, het zal denk ik lastig worden.
Maar ik heb een vraagje over je chassis. Je hebt een testchassis laten laseren en coaten. Maar waarom heb je het laten coaten terwijl je ook een titanium chassis gaat laten maken? en nog een vraagje. Vroeger (lees 5-6 jaar geleden) was ik ook best in-to rc auto's en het kopen van oa. andere kappen, maar de wielkasten waren altijd lelijk. Ik heb het telkens met een rond schaartje gedaan,maar echt strak werdt het nooit. Hoe doe jij dat?
Goed in snijden en dan paar keer heen en weer en door breken dat werkt altijd het makelijkstquote:Op donderdag 7 juli 2005 15:36 schreef GenesiZ het volgende:
Hmm. maar snijdt dat er dan gelijk doorheen of moet je een aantal keer heen en weer gaan. Het plastic is namelijk best dik.
Dat had ik ook was ongeveer 8 jaar geleden al een keer met de hobby begonnen maar werd het toen zat, maar sinds 3 jaar ofzo ben ik met het echte racen begonnen dus niet je rondje op een parkeerplaats rijden maar op een echt circuit.quote:Op donderdag 7 juli 2005 16:00 schreef GenesiZ het volgende:
Ik krijg weer zin om de hobby weer op te pakken, maar ik weet nu al dat ik er na 3maanden weer op uitgekeken ben
beetje offtopic dit ... sorryquote:Weismann announced it will produce a GT version of its hand-built, BMW-powered, carbon-fiber bodied sports car, making it an actual racing contender rather than just another hot, young pavement queen. The German tuning haus, which raced a version of the GT at last year’s 24-hour Nürburgring race, based the production car on its roadster, adding 15 inches in length and increasing its footprint from merely lionine to elephantine. Still, the GT shares the potent mechanicals of its open-top cousins — a 4.8-liter BMW-sourced V8, hooked to a six-speed manual transmission, with an optional SMG sequential semiautomatic transmission available later in the year.
Je hebt ook gewoon losse modules zie je normale 1024PCM vervangen. Druk je gewoon een 2,4ghz in je 3PK (I suppose, gezien je budgetquote:Op vrijdag 8 juli 2005 23:12 schreef Neohammer het volgende:
Ik ben op dit moment ook aan het proberen een Nomadio 2,4 ghz zender hier naar toe te krijgen, is lastig omdat tie bijna niet te leveren is.
nothing to addquote:Op zondag 17 juli 2005 05:50 schreef StefanP het volgende:
Damn man, echt vet! Helemaal zelf ontworpen, geregeld en gebouwd
Bij dragraces gebruiken ze ook vaak starre achterassen. Dat doen ze ook met een reden.quote:Op donderdag 21 juli 2005 23:31 schreef Neohammer het volgende:
(Zo hard mogelijk gaan met een starre as truck....en waarom zou je ook)
Dit vind ik dus wel een nadeel van accu gestookte voertuigen.quote:
Hier doe je een nieuw accupack er in, ben je ook klaar.quote:Op zaterdag 24 december 2005 12:41 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Dit vind ik dus wel een nadeel van accu gestookte voertuigen.
Bij methanol is het weer tank vol en rijden maar.
nitromethaan.. Nitromethaan heeft ook zo zijn nadelen. Teringherrie, blokjes gaan snel kapot, ruk af te stellen, moeten afkoelen en een blik nitromethaan kost ook een hoop centen. De brushless technologie en de opkomst van lipo cellen zorgen zometeen voor een ware revolutie. Ik denk dat je nog maar weinig nitromethaan modellen zult zien aangezien electro tig meer koppel bied en veel meer toeren kan maken dan een nitro blokje.quote:Op zaterdag 24 december 2005 12:41 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Dit vind ik dus wel een nadeel van accu gestookte voertuigen.
Bij methanol is het weer tank vol en rijden maar.
en nitro is zo fijn schoonmakenquote:Op zaterdag 24 december 2005 21:13 schreef pwnd het volgende:
[..]
nitromethaan.. Nitromethaan heeft ook zo zijn nadelen. Teringherrie, blokjes gaan snel kapot, ruk af te stellen, moeten afkoelen en een blik nitromethaan kost ook een hoop centen. De brushless technologie en de opkomst van lipo cellen zorgen zometeen voor een ware revolutie. Ik denk dat je nog maar weinig nitromethaan modellen zult zien aangezien electro tig meer koppel bied en veel meer toeren kan maken dan een nitro blokje.
Nice nicequote:Op woensdag 4 januari 2006 13:43 schreef Neohammer het volgende:
Kleine update: onderweg (en hopelijk morgen binnen) de Nomadio Sensor. (een 2,4 ghz zender.)
[afbeelding]
Ik ben zeer benieuwd, als ik hem heb maak ik even wat foto's of een kleine review. Ik begin ook steeds meer te neigen naar een "bumpercam", om zo een beeld te krijgen vanuit de auto. Kan dus nog komen.
Waar zou je dat voor moeten gebruiken ?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 01:19 schreef Neohammer het volgende:
En nu op jacht naar .wav bestanden om in de zender te zetten.![]()
Voor audio alerts: "warning motor overheating" of "voltage critical" of "You dont know the power of the darkside!"quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:55 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Waar zou je dat voor moeten gebruiken ?
welke kant zoek je het?quote:Op zaterdag 28 januari 2006 23:12 schreef Neohammer het volgende:
Ben ik weer!
Ik zoek een quote/text die in de achterbumper gelaserd kan worden. Ik ben bijna klaar met de tekeningen van de bumpers en wheeliebar. Nu zit ik al 2 uur op internet te zoeken en te kijken naar quotes, maar ik wordt er ietwat suf van. Iemand een idee?
Bij voorbaat dank voor de tips!![]()
Op dit moment onderweg: custom pinions. (gehard staal 26 en 30 tands)
![]()
t0y, ga eens lekker naar bed.quote:Op zondag 29 januari 2006 05:33 schreef t0y het volgende:
zo egt mooi jonge, waee ist afo
sorry ga al. fpeok oprokenquote:
quote:Op zondag 29 januari 2006 12:35 schreef Neohammer het volgende:
Bedankt GoogolIk denk dat ik jou combinatie ga gebruiken!
(beide)
quote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:44 schreef Neohammer het volgende:
Ik heb vandaag de tekeningen afgemaakt:
[afbeelding]
(Sorry voor de vernacheling van de layout of de blauwe balk, ik moet ff snel zijn!)
Morgen en overmorgen nog even werken aan de onderste skidplates, en het kan weer naar de snijder.
quote:Op woensdag 22 maart 2006 21:03 schreef Neohammer het volgende:
verhaal
[offtopic]: Je hebt gelijk, en ik begin me er ook aan te ergeren, mijn materialisme viert hoogtij. Ik heb daarom een duurzame nieuwe kast gekocht in de vorm van de stacker, deze zal er over 10 jaar nog staan, met zo af en toe wat nieuwe componenten. De schermen moeten het zeker 6 jaar volhouden, mijn oude scherm heeft het ook 8 jaar volgehouden. Ik ben van plan om mijn levensstijl aan te passen. Op dit moment gaat al mijn geld gaat naar de auto's, maar dat is na deze 2 projecten afgelopen. Dan stop ik namelijk met RC. Ik verkoop denk ik alles behalve de zender en 2 crawlers. De hele garage staat op dit moment vol met auto's en onderdelen, en dat irriteert me, Ik heb gewoon te veel bij elkaar verzameld, en daar kan ik schijnbaar toch niet mee leven.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 10:28 schreef GenesiZ het volgende:
ach, het lijkt me dat neohammer zjin geld goed uitgeeft. Als je ook 2 tft's en een CM Stacker nieuwste model hebt staan, dan is het geld wel aanwezig.
Ze zien er beide wel verschrikkelijk gelikt uit.Ik heb wel een vraagje betreffende die big-foot. Wat zit die wheelie bar hoogMoet die niet veel lager zodat je voorbanden niet tever omhoog komen?
In het huis van de motor zit al een fannetje (achterste stukje) maar verder eigenlijk niet echt, beetje luchtkoeling is natuurlijk niet verkeerd, dus er komt een gat in de kap waar die iets uitsteekt. De controller heeft wel koeling nodig, die krijgt het zwaar te verduren.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:06 schreef Repeat het volgende:
heeft zo'n motortje geen koeling nodig?
Misschien zijn er dan wel bedrijven die willen sponsoren, scheelt je een heleboel geldquote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:16 schreef Neohammer het volgende:
Ik heb nog weinig nieuws, maar ik zal even een lijstje maken voor Dubidub. (wel 100 jaar na dato....maar goed)
Project 1: Hebridean black (dat is de snelle monstertruck)
Project 2: Dragon keeper (dat is het blauwe straamodel)
Project 3: Clawhammer II (daar ben ik nu voor aan het tekenen en brainstormen. Een rockcrawler, veel aluminium maar geen leuke kleurtjes, alles functioneel. (het krast nogal op de rotsen) Ik wil het geheel er "utility" uitlaten zien.
Project 4: aluminium asbehuizing ontwerpen, ik ben hier wel mee bezig, maar heeft zeer lage prioriteit.
Er is nog 1 project dat ik in de toekomst wil doen, en dat is de nieuwe F350 High Lift van Tamiya onder handen nemen. Hij is nog niet uit, release datum is Juli voor Japan en Augustus voor Amerika. Dat gaat nog een hele klus worden, hij bestaat uit 70% plastic (exclusief kap), en de onderdelen die wel metalig zijn moeten juist vervangen worden. Daarna kap ik er mee en ga ik m'n rijbewijs halen. De laatste paar dagen krijg ik wel veel belangstelling, ik heb verzoeken gehad voor publicatie op een frontpage, in een Amerikaans rc blad en een eigen sectie op rc-junkies.com. Argh stoppen is daarom een moeilijke keuze!
Ach ja, zolang je geen rijbewijs hebt mag je nog niet met grote auto's spelenquote:Op dinsdag 6 juni 2006 17:36 schreef X-qlusive. het volgende:
ziet er allemaal vet uit !
ik weet wat dit ken kosten, heb zelf ook een TL01 van TAMIA (kosten na 2 jaar: fl. ± 2500) en een F1 onderstel met een GT1 body (kosten na 1 jaar: fl. + 1500). als ik zie hoeveel van die dingen jij helemaal opbouwd, dan klaar ik jouw voor gekik zou een leuke auto rijden voor dat geld. maar aan de andere kant, dat is mijn mening, aangezien iedereen ergens anders interesse in heeft. !
![]()
if your referring to me....... then you got the wrong guyquote:Op dinsdag 6 juni 2006 19:51 schreef Jegorex het volgende:
[..]
Ach ja, zolang je geen rijbewijs hebt mag je nog niet met grote auto's spelen![]()
NIet echt, de vertanding is te hoog, ik vermoed dat alle wielen aan de grond blijven.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:15 schreef PeuRac het volgende:
Ben je niet bang dat als je straks gas geeft dat die wagen door het hoge vermogen en zwaartepunt bij 1x gasgeven een 3 dubbele backflip maakt?
Wat je aangeeft ten opzichte van de banden, kan ik daar ook wel inkomen.. Dat profiel grijpt zich teveel vast aan het wegdek. Tenzij NeoHammer het record wil proberen te vestigen op het strand van Scheveningen, waar hij toch wel iets meer grip nodig zou hebben..quote:Op vrijdag 1 december 2006 07:36 schreef TR08 het volgende:
Nog wat kleine tips trouwens:
-De banden die je nu hebt gaan de snelheid vrij veel omlaag trekken. Als je hard wilt zijn gladde banden (hoeft geen slicks, maar dit trekkerspul is wat veel van het goede) heel erg handig. Probeer evt ook iets te fiksen om die banden wat meer uit de luchtstroom te houden.
-Die grote spoiler die ik en paar updates eerder zag gaat denk ik je auto achterover laten kantelen, tenzij je ook iets van een spoiler voor op de neus zet. Als je het kantelen tegen wilt gaan is het handig om die achterspoiler iets verder naar voren te zetten (als je hem uberhaupt nog er op houdt).
-Als je wat extra goed advies wilt mbt aero is het misschien de moeite waard om met meneer L.M.M. Boermans te gaan praten op de faculteit lucht- en ruimtevaarttechniek van de TU Delft. Hij heeft al eens een RC auto in de windtunnel gezet en er is iemand afgestudeerd bij hem op het simuleren van zo'n apparaat. Het is een erg aardige kerel en een van de meest gerespecteerde aerodynamici die je kunt vinden op het moment.
Harry Potter draak o.i.d.quote:Op donderdag 8 november 2007 01:07 schreef PeuRac het volgende:
Nicehoe kwam je ook alweer op de naam?
Ik kan niet wachten tot die rijdt
Was inderdaad een Drakensoort uit Harry Potter, had te maken met de vorm van het chassis.quote:Op donderdag 8 november 2007 01:07 schreef PeuRac het volgende:
Nicehoe kwam je ook alweer op de naam?
Ik kan niet wachten tot die rijdt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |