abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29691489
hmm ik denk dat ik mijn probleem hier kwijt moet.........

we hebben een mooie waterlelie in de tuin, de laatste dagen zijn de bladeren echter 'aangevreten' (alsof er een rups aan heeft gezeten). Dus ik vanmiddag even met een knipper de allerrotste bladeren eruit geknipt, toen zag ik allemaal hele kleine grijs-zwarte puntjes (soort luizen)

wat moet ik hiermee doen?
pi_29695321
is het geen waterslak die de schade heeft veroorzaakt?

ik zeg zomaar wat hoor, kheb geen flauw idee...
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 18:44:11 #203
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_29696160
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:53 schreef runaway het volgende:
hmm ik denk dat ik mijn probleem hier kwijt moet.........

we hebben een mooie waterlelie in de tuin, de laatste dagen zijn de bladeren echter 'aangevreten' (alsof er een rups aan heeft gezeten). Dus ik vanmiddag even met een knipper de allerrotste bladeren eruit geknipt, toen zag ik allemaal hele kleine grijs-zwarte puntjes (soort luizen)

wat moet ik hiermee doen?
het zijn in ieder geval niet de eenden en meerkoeten die mijn waterlelie hebben opgevreten

zitten die beestjes alleen op de rotte delen, of ook op de gezonde stukken? als ze alleen op de rotte stukken zitten kan het dat ze op de rotting afkomen, maar er niet voor verantwoordelijk zijn.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  woensdag 17 augustus 2005 @ 04:19:01 #204
121706 madelief68
blij blij blij blij blij
pi_29710313
effe iets anders

Ik ben op een beurs mijn hobby te buiten gegaan; knollen, of eigelijk bollen. Heel veel verschillende en oh zo mooi!
Maar nu de vraag, ik zag er bollen, die heten waterlelie, maar moest ik zonder aarde en zonder water op een mooi bordje plaatsen, en dan zouden er prachtige bloemen aan komen.
Hierna, in de tuin planten, en dan zou alles goed komen. De bol heet waterlelie.
Ben ik nou voor de gek gehouden of heb ik iets gemist?!
Een bol zonder aarde of water, die kan toch niks?!
Of wel?
Iemand enig idee?
Heb er nu een in huis, en een buiten staan...ben benieuwd.
allesj komt goet - najib amhali
pi_29718588
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 18:44 schreef Againzender het volgende:

[..]

het zijn in ieder geval niet de eenden en meerkoeten die mijn waterlelie hebben opgevreten

zitten die beestjes alleen op de rotte delen, of ook op de gezonde stukken? als ze alleen op de rotte stukken zitten kan het dat ze op de rotting afkomen, maar er niet voor verantwoordelijk zijn.
ook op de gezonde stukken dus
ik heb de plant al half kaal geknipt, en de rest eraf gespoten met de waterslang. Dat laatste vond ik ergens op google, eens kijken of het helpt
pi_29724310
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 04:19 schreef madelief68 het volgende:
effe iets anders

Ik ben op een beurs mijn hobby te buiten gegaan; knollen, of eigelijk bollen. Heel veel verschillende en oh zo mooi!
Maar nu de vraag, ik zag er bollen, die heten waterlelie, maar moest ik zonder aarde en zonder water op een mooi bordje plaatsen, en dan zouden er prachtige bloemen aan komen.
Hierna, in de tuin planten, en dan zou alles goed komen. De bol heet waterlelie.
Of wel?
Iemand enig idee?

ik denk dat je iets heb gemist idd, want dit verhaaltje klopt ergens niet. ik zou de bol gewoon lekker op een schoteltje zetten met water (zeg maar zo'n ding voor hyacinten) en dan kijken wattie doet. is hij uitgebloeid dan in de tuin planten.

*lacht nog steeds stiekum....
pi_29866210
Vorig jaar hebben wij onze tuin aangelegd, nu is hij wel redelijk begroeid maar zijn er ook nog best wel grote kale plekken.
Het liefst wil ik die lege stukken zo snel mogelijk begroeid hebben. Wat voor soort planten groeien lekker snel en breiden ook nog wat uit?

Verder hebben wij tussen de schutting en het tuinpad over de hele lengte van de tuin een strook van 30 cm breed waar nog niks staat. Dit stukje ligt vrijwel altijd in de schaduw, alleen 's ochtends wat zon. Suggesties?
If gymnastics were easy, it would be called football!
pi_29866231
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 15:49 schreef Nilasha het volgende:
Vorig jaar hebben wij onze tuin aangelegd, nu is hij wel redelijk begroeid maar zijn er ook nog best wel grote kale plekken.
Het liefst wil ik die lege stukken zo snel mogelijk begroeid hebben. Wat voor soort planten groeien lekker snel en breiden ook nog wat uit?

Verder hebben wij tussen de schutting en het tuinpad over de hele lengte van de tuin een strook van 30 cm breed waar nog niks staat. Dit stukje ligt vrijwel altijd in de schaduw, alleen 's ochtends wat zon. Suggesties?
Ehm.. oops gequote ipv ge-edit
If gymnastics were easy, it would be called football!
pi_29866325
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 04:19 schreef madelief68 het volgende:
effe iets anders

Of wel?
Iemand enig idee?
ik had hier al op gereageerd, maar ik lees dus net de groei & bloei en daar staat iets in over zogenaamde 'droogbloeiers'

als je zelf geen g&b hebt wil ik het wel overtypen, maar kom net uit ziekenhuis en kan maar met 1 hand typen dus...

voor de rest zijn al mijn plantjes in die 3 dagen echt enorm gegroeid
  maandag 22 augustus 2005 @ 17:23:08 #210
16329 Fidelio
Semper fide
pi_29867495
Hallo allemaal,
wat een leuk forum is dit. Ben dol op bloemetjes en tuinieren. Helaas kan ik mjjn groene vingers alleen op mn kleine balkonnetje gebruiken. Het is wel een heel vrolijk balkonnetje, kan nog net saampjes met mn vriend er zitten, maar als we gaan BBQ-en dan moeten er een paar bloemetjes de keuken in.

Ik heb natuurlijk een foto mijn bloeiende balkon, helaas is de foto wat op een druilerige dag genomen. Heeft iemand nog tips om mn balkon op te leuken tijdens het najaar-winter? Het liefst wat kleurige bloeiers, mag vaste beplanting zijn. Bij de zomerbloeiers heb ik hortensia's, hosta, vrouwenmantel, geraniums, lavendel, etc. Het komt allemaal ieder jaar weer boven. Ik hoor graag jullie tips!

Oh ja, foto komt nog als ik heb uitgevonden hoe dat precies werkt...
ACWW=0602-1484-8425 Naam=Frederik Town=chicago
  maandag 22 augustus 2005 @ 17:52:04 #211
16329 Fidelio
Semper fide
pi_29867932
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 17:23 schreef Fidelio het volgende:
Oh ja, foto komt nog als ik heb uitgevonden hoe dat precies werkt...
zoals beloofd, mijn balkon

pi_29868969
Dat ziet er lekker kleurrijk uit
Ik post straks nog even de zonnebloemen, ze zijn bijna allemaal uitgekomen
pi_29869955
Mooie bloemen, Fidelio!
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_29870083
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 15:57 schreef Veersesmurf het volgende:
...maar kom net uit ziekenhuis en kan maar met 1 hand typen dus...
Oei... beetje uitgeschoten met de heggenschaar ofzo?
In ieder geval beterschap ermee!
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
  maandag 22 augustus 2005 @ 20:24:12 #215
16329 Fidelio
Semper fide
pi_29870221
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 20:03 schreef Scootmobiel het volgende:
Mooie bloemen, Fidelio!
Thanks!! ik heb nog een fotootje maar dan van de andere kant. Duurde even wat langer, heb m wat kleiner gemaakt. Al is het jammer zit ik me nu te bedenken, dat ik in de hoogzomer, geen foto's heb gemaakt, t raakt nu langzamerhand toch wat uitgebloeid.

[ Bericht 1% gewijzigd door Fidelio op 22-08-2005 20:31:00 ]
pi_29883035
Wat dacht je van deze Brugmansia :

Nu 2 meter hoog en ruikt heerlijk zoet s'avonds
meer te zien op http://www.anaxotic.nl
Exotisch tuinieren in Nederland ! palmen en bananen.. gewoon in de tuin !
http://www.anaxotic.nl
pi_29883192
Ook deze is wel bijzonder genoeg denk ik :
pi_29883263
en de laatste : ( Tropisch )

pi_29885730
Prachtige tuin anakin!! (ook je site bekeken, en linkje toegevoegd aan de linkjes hier)
Ik ga me zeker wat meer inlezen in je exotische tips
pi_29885818
zondag zijn er trouwens open exoten tuinen in Nederland en Belgie !

meer info is er op www.openexotentuinen.be
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:25:47 #221
16329 Fidelio
Semper fide
pi_29894558
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 12:17 schreef Anakin25 het volgende:
Wat dacht je van deze Brugmansia :

Nu 2 meter hoog en ruikt heerlijk zoet s'avonds
meer te zien op http://www.anaxotic.nl
Zo wat een beauty die Brugmansia !! mooie site trouwens ook. Erg professioneel hoor.
pi_29899478
Thx Jullie balkonnetje is heel mooi hoor.

Ik zou alleen veels te weinig ruimte hebben
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:42:18 #223
16329 Fidelio
Semper fide
pi_29900887
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 21:03 schreef Anakin25 het volgende:
Thx Jullie balkonnetje is heel mooi hoor.

Ik zou alleen veels te weinig ruimte hebben
Hahahaha dat ben ik helemaal met je eens Had hiervoor een mooi huis met tuin, die mis ik echt. Maar goed, ik maak er het beste van. Ik zie erg uit naar huis met tuin. Dat komt over een paar jaar wel. Dus ik zou zeggen, koester je tuin en geniet van je flora en fauna
pi_29955379
gave tuin Anakin25! ik wil ook zoiets, maar daar zijn mijn ouders het niet zo erg mee eens ach ja hier in holland passen ook geen cactussen in de tuin vind ik. later (als ik in't buitenland woon) wil ik ook zo'n tuin met allemaal exoten erin! schitternd die palmen, oleanders en canna's!

*gaat vanmiddag een mango zaaien...
pi_29955664
ow ja, ook nog even pimpen met onze brugmansia. Hij wordt alleen niet zo hoog omdat hij moet overwinteren in onze garage, en die is maar amper vorstvrij dus hij stert voor een groot gedeelte af...

paar weken terug:

nu:

en nog 1:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')