het zijn in ieder geval niet de eenden en meerkoeten die mijn waterlelie hebben opgevretenquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 15:53 schreef runaway het volgende:
hmm ik denk dat ik mijn probleem hier kwijt moet.........
we hebben een mooie waterlelie in de tuin, de laatste dagen zijn de bladeren echter 'aangevreten' (alsof er een rups aan heeft gezeten). Dus ik vanmiddag even met een knipper de allerrotste bladeren eruit geknipt, toen zag ik allemaal hele kleine grijs-zwarte puntjes (soort luizen)
wat moet ik hiermee doen?
ook op de gezonde stukken dusquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 18:44 schreef Againzender het volgende:
[..]
het zijn in ieder geval niet de eenden en meerkoeten die mijn waterlelie hebben opgevreten
zitten die beestjes alleen op de rotte delen, of ook op de gezonde stukken? als ze alleen op de rotte stukken zitten kan het dat ze op de rotting afkomen, maar er niet voor verantwoordelijk zijn.
quote:Op woensdag 17 augustus 2005 04:19 schreef madelief68 het volgende:
effe iets anders
Ik ben op een beurs mijn hobby te buiten gegaan; knollen, of eigelijk bollen. Heel veel verschillende en oh zo mooi!
Maar nu de vraag, ik zag er bollen, die heten waterlelie, maar moest ik zonder aarde en zonder water op een mooi bordje plaatsen, en dan zouden er prachtige bloemen aan komen.
Hierna, in de tuin planten, en dan zou alles goed komen. De bol heet waterlelie.
Ben ik nou voor de gek gehouden of heb ik iets gemist?!
Een bol zonder aarde of water, die kan toch niks?!![]()
Of wel?
Iemand enig idee?
Heb er nu een in huis, en een buiten staan...ben benieuwd.![]()
Ehm.. oops gequote ipv ge-editquote:Op maandag 22 augustus 2005 15:49 schreef Nilasha het volgende:
Vorig jaar hebben wij onze tuin aangelegd, nu is hij wel redelijk begroeid maar zijn er ook nog best wel grote kale plekken.
Het liefst wil ik die lege stukken zo snel mogelijk begroeid hebben. Wat voor soort planten groeien lekker snel en breiden ook nog wat uit?
Verder hebben wij tussen de schutting en het tuinpad over de hele lengte van de tuin een strook van 30 cm breed waar nog niks staat. Dit stukje ligt vrijwel altijd in de schaduw, alleen 's ochtends wat zon. Suggesties?
ik had hier al op gereageerd, maar ik lees dus net de groei & bloei en daar staat iets in over zogenaamde 'droogbloeiers'quote:Op woensdag 17 augustus 2005 04:19 schreef madelief68 het volgende:
effe iets anders
Ik ben op een beurs mijn hobby te buiten gegaan; knollen, of eigelijk bollen. Heel veel verschillende en oh zo mooi!
Maar nu de vraag, ik zag er bollen, die heten waterlelie, maar moest ik zonder aarde en zonder water op een mooi bordje plaatsen, en dan zouden er prachtige bloemen aan komen.
Hierna, in de tuin planten, en dan zou alles goed komen. De bol heet waterlelie.
Ben ik nou voor de gek gehouden of heb ik iets gemist?!
Een bol zonder aarde of water, die kan toch niks?!![]()
Of wel?
Iemand enig idee?
Heb er nu een in huis, en een buiten staan...ben benieuwd.![]()
zoals beloofd, mijn balkonquote:Op maandag 22 augustus 2005 17:23 schreef Fidelio het volgende:
Oh ja, foto komt nog als ik heb uitgevonden hoe dat precies werkt...![]()
Oei... beetje uitgeschoten met de heggenschaar ofzo?quote:Op maandag 22 augustus 2005 15:57 schreef Veersesmurf het volgende:
...maar kom net uit ziekenhuis en kan maar met 1 hand typen dus...![]()
Thanks!! ik heb nog een fotootje maar dan van de andere kant. Duurde even wat langer, heb m wat kleiner gemaakt.quote:
Zo wat een beauty die Brugmansia !! mooie site trouwens ook. Erg professioneel hoor.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 12:17 schreef Anakin25 het volgende:
Wat dacht je van deze Brugmansia :
Nu 2 meter hoog en ruikt heerlijk zoet s'avonds
meer te zien op http://www.anaxotic.nl
Hahahaha dat ben ik helemaal met je eensquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 21:03 schreef Anakin25 het volgende:
ThxJullie balkonnetje is heel mooi hoor.
Ik zou alleen veels te weinig ruimte hebben
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |