abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30460114
Schitterende Passieflora idd! en dit is dan nog maar 1 soort, er zijn er echt superveel van (700 heb ik wel is gehoord)
Dit is een site van een Nederlandse kweker van exotische planten, waarvan ook 200 Passieflora's.
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  zaterdag 10 september 2005 @ 19:59:53 #272
76193 MrWes
Dutch Power Cow Member
pi_30462523
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 16:52 schreef Scootmobiel het volgende:
Wow, prachtig zeg, die passiebloem en die gladiolen, wat een kleuren!

* Is ook gek op gladiolen!

Enne, Bluezz... is dat niet een Oostindische kers?
Wij hebben dit huis in januari gekocht.
De tuin was 1 ravage.
De gladiolen zijn spontaan gekomen, best leuk.
Die passieflora komt uit de tuin v/d buren.
Hij was op sterven na dood en we mochten hebben toen ze gingen verhuizen.
Nu hebben we eigenlijk continue wel 1 bloem in bloei.
Hij is erg fraai!
Member of de [DPC]NoizyCows ( http://www.noizycows.nl )
  zondag 11 september 2005 @ 12:02:37 #273
121706 madelief68
blij blij blij blij blij
pi_30479259
THA THA,
de bol zonder water of grond is aan het uitkomen
dus.....

en weer later:

Inmiddels is-ie weer verder gegroeid. Geweldig toch?
allesj komt goet - najib amhali
  zondag 11 september 2005 @ 12:20:59 #274
121706 madelief68
blij blij blij blij blij
pi_30479815
En nog meer moois; door het warme weer is er ineens weer van alles gaan bloeien, joepiiii

Hééérlijk
pi_30480147
Haha madelief is dat een ui, die geeft vaak de mooiste bloemen
De rest is ook prachtig
pi_30482374
quote:
Op zondag 11 september 2005 12:31 schreef Bluezz het volgende:
De rest is ook prachtig
Het lijkt mij meer een herfsttijloos ofzo, aan de bloem te zien? Mooie roze krokus-achtige bloemen hebben die altijd.
Idd prachtige foto's, Madelief!
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
  zondag 11 september 2005 @ 21:45:39 #277
121706 madelief68
blij blij blij blij blij
pi_30497155
quote:
Op zondag 11 september 2005 12:31 schreef Bluezz het volgende:
De rest is ook prachtig
grrrr grrrr

Maarreh, dank voor het compliment
  zondag 11 september 2005 @ 21:52:19 #278
121706 madelief68
blij blij blij blij blij
pi_30497414
quote:
Op zondag 11 september 2005 13:44 schreef Scootmobiel het volgende:

[..]

Het lijkt mij meer een herfsttijloos ofzo, aan de bloem te zien? Mooie roze krokus-achtige bloemen hebben die altijd.
Idd prachtige foto's, Madelief!
Ik ben benieuwd inderdaad, geen water of grond, en na de bloei in de grond planten.
Maar ik heb begrepen van de verkoper dat deze plant laag blijft. En is familie van de waterlelie
Nou, ik zal nog wel een foto plaatsen alstie wat meer bloeit.
pi_30506710
Ik viind het echt geweldig, zo'n bol zonder water en dan ook bloeien. Ik vind hem wat weghebben van een krokusje.

Ik heb wel eens gemerkt als je bollen dus niet in de grond stopt en ze te warm bewaart, dat ze ook gaan uitlopen, maar ik heb ze nog nooit verder dan dat gekregen. Misschien toch een proberen met een krokusbolletje.
pi_30508856
Madelief, ik heb ook windes in de tuin gezaaid (jouw eerste foto), ze komen in allerlei kleuren op, maar de felblauwe zijn het mooist.
Tis alleen zo jammer dat ze maar amper 1 dagje bloeien.

Ik win uiteraard weer de zaadjes en dan gooi ik volgend jaar eenkant van de schutting helemaal vol.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  maandag 12 september 2005 @ 12:14:23 #281
121706 madelief68
blij blij blij blij blij
pi_30510315
Op maandag 12 september 2005 11:09 schreef shmoopy het volgende:[/b]
Madelief, ik heb ook windes in de tuin gezaaid (jouw eerste foto), ze komen in allerlei kleuren op, maar de felblauwe zijn het mooist.
Tis alleen zo jammer dat ze maar amper 1 dagje bloeien.
Ik win uiteraard weer de zaadjes en dan gooi ik volgend jaar eenkant van de schutting helemaal vol.
[/quote]

Ja, heerlijk als het allemaal door elkaar groeit; ik heb tegen de achterste muur een oranje trompetbloem (die nog niet bloeit), oostindische kers, sierkers, paarse clematis en klimmende winde door elkaar staan. Dit jaar een experiment, maar volgend jaar ga ik het heel bewust doen.Ook bij andere muurplanten.
Dit is de bewuste muur, van een tijdje terug. Inmiddels vol met rose, paarse en blauwe bloemen.

Ik ontvang een dezer dagen de winterjasmijn en daar ga ik het ook bij doen. Deze moet de passiebloem tegemoet groeien. Die plaats ik aan de huiskant, kan ik er lekker van binnenuit van genieten. Ben benieuwd!

De winterjasmijn moet de rechterkant van de muur gaan bedekken en links(buiten beeld) groeit de passiebloem.
pi_30512707
Mijn schuurmuur, met winde, waar alle knopjes (niet veel) nog achter de blaadjes zitten:

En een foto van de blauwe winde, die in een hangmandje tegen de regenpijp is opgeklommen:

pi_30514079
Oh, wat een mooie blauwe kleur heeft die zeg

en dat glijbaantje
pi_30515772
Inderdaad, mooi zeg, die blauwe winde !

Oh ja, nog even iets heel anders...
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede (en niet te dure) planten- en bloemengids voor onderweg, als ik de vrije natuur in ga. De meeste vind ik echter nogal prijzig, en vaak ook te beperkt wat goede kleurenfoto's en beschrijvingen betreft, vandaar dat ik tot zover nooit een echt goeie gevonden heb die aan m'n wensen voldeed.

Maar nu heb ik laatst op het ANWB-kantoor aan de Coolsingel in Rotterdam een mooi gidsje op de kop getikt zeg!
Het is de 'ANWB Natuurgids', met 1500 prachtige, duidelijke kleurenfoto's van 1200 dieren en planten in Europa, voor 11,50 euro.

Echt een aanradertje voor iedereen die graag wat meer de (Nederlandse en Latijnse) namen van allerlei planten en bloemen (en ook bomen, vogels, vissen, insecten e.d.) wil leren kennen.

Het is hier misschien niet echt helemáál ontopic, maar er staan ook aardig wat planten en bloemen in die je ook vaak in tuinen aantreft. Vandaar dat ik het toch maar even hier vermeld.
Misschien zijn er hier nog mensen die daar ook in geïnteresseerd zijn.
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_30517884
quote:
Op maandag 12 september 2005 14:38 schreef Bluezz het volgende:
Oh, wat een mooie blauwe kleur heeft die zeg

en dat glijbaantje
Als je zaadjes mot, geef je maar een gil, stuur ik ze wel op.
(nog even wachten tot ze helemaal 'uitgezaad' zijn, dan kan ik plukken)

Btw, ik heb vanmiddag ook nog een foto gemaakt van mijn zonnebloem met 7 (!) knoppen, ze zijn al wat pierig, maar die foto plaats ik nog wel, want ik vond het zo bijzonder dat alle knoppen uitgekomen zijn.
pi_30519315
quote:
Op maandag 12 september 2005 17:35 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Als je zaadjes mot, geef je maar een gil, stuur ik ze wel op.
(nog even wachten tot ze helemaal 'uitgezaad' zijn, dan kan ik plukken)

Btw, ik heb vanmiddag ook nog een foto gemaakt van mijn zonnebloem met 7 (!) knoppen, ze zijn al wat pierig, maar die foto plaats ik nog wel, want ik vond het zo bijzonder dat alle knoppen uitgekomen zijn.
* Bluezz wil wel graag wat shmoopy-zaad

Mijn zonnebloemen zijn bijna op, alle kopjes hangen, de laatste is onderweg om uit te komen.
Ik droog de bloemen, en dan kan ik dat zaad toch weer gebruiken ?
pi_30519873
quote:
Op maandag 12 september 2005 18:40 schreef Bluezz het volgende:

[..]

* Bluezz wil wel graag wat shmoopy-zaad

Mijn zonnebloemen zijn bijna op, alle kopjes hangen, de laatste is onderweg om uit te komen.
Ik droog de bloemen, en dan kan ik dat zaad toch weer gebruiken ?
Yup.
Ik kies altijd het moment tussen uitgebloeid zijn en dat de vogeltjes er hun maaltje mee doen.
Het bovenste laagje van de binnenkant van de bloem valt er dan vanzelf uit, en daaronder zitten dan de pitjes.
Ik neem altijd de pitjes van de beste knoppen, en de rest laat ik dus voor de vogeltjes, is ook een heel leuk gezicht.

Ik zal tegen die tijd dan ook wat van die zonnebloemzaadjes van mij meesturen, die van die 7 knoppen.
Ik barst sowieso van de zaadjes, ook van lathyrus, leeuwenbekjes in alle kleuren of grote knakgele, dus je mag een bestelling plaatsen, heur.
  dinsdag 13 september 2005 @ 00:29:38 #288
121706 madelief68
blij blij blij blij blij
pi_30529623
quote:
Op maandag 12 september 2005 13:47 schreef shmoopy het volgende:
Mijn schuurmuur, met winde, waar alle knopjes (niet veel) nog achter de blaadjes zitten:

[afbeelding]

En een foto van de blauwe winde, die in een hangmandje tegen de regenpijp is opgeklommen:

[afbeelding]
Inderdaad, schitterende kleur!
Ik heb er verschillende gezaaid, en heb werkelijk alle kleuren, staat prachtig bij elkaar
pi_30532977
quote:
Grappig zeg. Nooit gedacht dat zulke ontschuldig lijkende bloemetjes (zaadjes) zo'n effect zou hebben. I
  dinsdag 13 september 2005 @ 18:44:56 #291
130077 Ivatje
miuw, miauw...
pi_30547919
ha ha ha ha ha
pi_30552079
quote:
Op zondag 11 september 2005 12:02 schreef madelief68 het volgende:
THA THA,
de bol zonder water of grond is aan het uitkomen
dus.....
[afbeelding]
en weer later:
[afbeelding]

Inmiddels is-ie weer verder gegroeid. Geweldig toch?
Deze bolletjes heten Colchium autumnale – Herfststijloos (vandaag geleerd op school )
pi_30564112
Volgens mij is het niet herfststijloos, maar herfsttijloos.

Als het goed is krijgen wij vandaag de offerte voor het grondwerk en de bestrating van onze nieuwe tuin binnen. Ik ben zo benieuwd!

Weet je waar ik moeite mee heb? Met het kiezen van bomen voor de nieuwe tuin. Ik wil veel te veel. Als ik alles er in zet wat ik hebben wil, wordt het een bos.

Ik zag vandaag dat mijn vijgje (is nog maar ongeveer 1 meter) een baby heeft gekregen. (ongeveer 10 cm) leuk he? Wie weet trouwens of je een kleine vijg ook al buiten kunt laten overwinteren in de volle grond, of kan ik beter tot het voorjaar wachten met planten in de volle grond?
pi_30565971
Ik zou 'm nog niet in de volle grond zetten, Sorbootje.

Wist trouwens niet dat ze kleintjes konden krijgen, leuk.
pi_30571947
quote:
Op woensdag 14 september 2005 09:22 schreef Sorbootje het volgende:
Volgens mij is het niet herfststijloos, maar herfsttijloos.

Als het goed is krijgen wij vandaag de offerte voor het grondwerk en de bestrating van onze nieuwe tuin binnen. Ik ben zo benieuwd!

Weet je waar ik moeite mee heb? Met het kiezen van bomen voor de nieuwe tuin. Ik wil veel te veel. Als ik alles er in zet wat ik hebben wil, wordt het een bos.

Ik zag vandaag dat mijn vijgje (is nog maar ongeveer 1 meter) een baby heeft gekregen. (ongeveer 10 cm) leuk he? Wie weet trouwens of je een kleine vijg ook al buiten kunt laten overwinteren in de volle grond, of kan ik beter tot het voorjaar wachten met planten in de volle grond?
haha ik vond het ook al zo'n rare naam, maar goed op google (mijn vriend) stond ook herfststijloos ook met foto's.

onze vijg heeft ook een baby, maar die laten we gewoon aan de struik/boom zitten (via de wortels) in de winter. een vijg kan behoorlijk wat hebben! onze 5 jaar oude vijg heeft vorig jaar zonder kleerscheuren overleefd en lekker dat die vruchten zijn
  woensdag 14 september 2005 @ 18:31:05 #296
121706 madelief68
blij blij blij blij blij
pi_30578550
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 20:58 schreef Veersesmurf het volgende:

[..]

Deze bolletjes heten Colchium autumnale – Herfststijloos (vandaag geleerd op school )
Geweldig Veersesmurf, ik had al een vermoeden, maar wist het niet zeker. Ik las ook dat ze giftig zijn, maar goed.

Overigens, ik dacht dat je herfststijlloos schrijft

En oja, die blauwe winde is stukken groter dan andere kleuren klimmende winde toch? Zag net ineens het verschil in mijn tuin. Dacht dat de bloem nog snel even wilde bloeien en daardoor
een beetje te ver doorgeschoten was hihi.
pi_30582865
Klopt, die blauwe bloemen zijn dubbel zo groot als de andere kleuren.
pi_30583800
In Tsjechië hadden we wat citroenen gekocht om over de zalm te doen, was deze zomervakantie. Veel te veel citroenen gekocht, dus maar mee naar huis genomen (Zeeuwen ) Nou waren die dingen hier ook niet meer opgegeten, dus heb ik ze maar opengesneden en de pitjes eruit gehaald. Deze 24 uur laten weken in lauw water, en gepland in stekgrond.
Nou zag ik vanmiddag dat er 1 van die pitjes gewoon aan het ontkiemen is dat had ik dus nooit verwacht! Te hopen dat hij verder ontwikkeld en dat er straks een citroenenstruik op het terras staat
pi_30597631
Dat zou echt leuk zijn!! Hou ons op de hoogte!!

Ik heb mijn baby-vijg in een aparte pot gezet en dat lijkt goed te gaan! Het was echt een zelfstandig plantje met eigen worteltjes enzo. Hij zat niet aan mama-vijg vast...
pi_30597738
Oh en het is volgens het groene boekje écht HERFSTTIJLOOS

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')