abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27751620
Interessant verhaal.....

Ik woon al 6 jaar op dit adres, en toen ik er kwam wonen, kon ik al meteen kabel TV kijken. Toendertijd was de kabel eigendom van mijn gemeente.

Aangezien er nooit een instantie/UPC contact met mij heeft opgenomen op een abonnement af te sluiten, heb ik dat ook nooit gedaan.

Mijn gemeente heeft het medio 2000/2001 de kabel verkocht aan UPC. Ik had toen een kabel-internet abbonement via Sonera, die verviel en zou stilzwijgend overgaan naar UPC tenzij ik daar niet mee eens zou zijn.

Ik heb toendertijd gebeld dat ik interesse had in een UPC kabel internet abbonement (what was I thinking..)

Echter konden ze mij in systeem NIET vinden en werd ik 4 keer doorverbonden en de monteur die zou langskomen en is NOOIT gekomen.

Ze wilden mij ook gewoon niet helpen, althans zo kwam het over, zo van zoek het lekker maar uit.

Vanaf dat moment wist ik dat ik niet "bekend" was als kabelgebruiker.

Vervolgend heb ik een ADSL abonnement afgesloten en mijn analoge TV kabel signaal ging gewoon door tot nu en het heden....

Nu heeft UPC mij vandaag gebeld, ik was niet thuis en mijn vriendin vertelde die meneer dat hij beter mij erover kan spreken.

Ik weet dat er GEEN overeenkomst is dus ze zijn me niets verschuldigd.

Iemand nog andere tips als ik die man aan de lijn krijg?
En sta ik in mijn recht?
De policy is ook van toepassing op de sig.
  woensdag 8 juni 2005 @ 19:35:34 #2
122022 gottegottegott
Een heer van stand
pi_27751799
gewoon alles ontkennen....ze kunnen niet aantonen dat jij ook daadwerkelijk gebruik gemaakt hebt van de aansluiting. ik denk dat je voor in de toekomst wel zult moeten betalen.
pi_27751918
Zoiets handel je niet per telefoon af. Laat hem maar een brief sturen
pi_27752451
Ach zal wel weer een UPC manier zijn om te zeggen:

- we hebben een foutje ontdekt
- en wie gaat ervoor betalen

Gewoon aangeven dat je:

- Geen gebruik hebt gemaakt van de aansluiting (was hij er dan)
- Geen reactie hebt gehad op de brieven naar de gemeente (je blijft ten slotte er niet achteraan bellen)
- Geen overeenkomst.
Once upon a time bill gates played with his own joystick and thought sex must be virtual. After that windows was born.
pi_27752452
Ze moeten jou het contract opsturen, waar jouw handtekening op staat.
Kunnen ze dit niet, dan is er nooit een overeenkomst getekend door jou en kan je dus geen abonnee zijn.

Zonder die, door jou getekende, overeenkomst kan je op een nette manier zeggen, dat je niet verder in discussie gaat met hen.
Ze zullen wel blijven zeiken, maar dan vraag je of ze alles op email willen zetten en stuur je deze vraag terug. Heel kort houden, dus.
En wat ze je ook terug sturen, blijf enkel en alleen naar de door jou ondertekende overeenkomst vragen.
pi_27752952
Er zijn voor TS een aantal problemen :

- Hij eeft een abbo bij Sonera gehad, wat overgenomen is door UPC tenzij er bezwaar tegen het overnemen was (de handtekening is er dus)
- Na overname van de Sonera klanten door UPC heeft TS een tijdje diensten afgenomen van UPC (hoewel ze hem niet kenden, heeft hij toch diensten afgenomen)
- Zoals ik het lees heeft TS geen brief/mail gestuurd waarin die zijn niet bestaande klanten relatie wou beeindigen, officieel bestaat dat oude Sonera contract nog steeds (maar dan nu via UPC)
- Welk abbo wil UPC zien trouwens, TS geeft namelijk mooi aan dat die nog steeds analoog TV signaal ontvangt, maar dat hij een onbekende kabelaar is. Een TV abbo zou dus nog logischer zijn om te verlangn
pi_27753195
Je bent erg fout. Maar ok ook UPC ook. Geeft niet. Als je bewijs hebt dat JIJ hebt gebeld en dat UPC een monteur voor zouden sturen en daarbij dus ook te kennen heb gegeven van de TV aansluting tja dan is het voor UPC geen speelbare kaart. Maar anders kan het jou heel veel geld kosten.
pi_27753307
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 20:13 schreef itsalex het volgende:
Je bent erg fout. Maar ok ook UPC ook. Geeft niet. Als je bewijs hebt dat JIJ hebt gebeld en dat UPC een monteur voor zouden sturen en daarbij dus ook te kennen heb gegeven van de TV aansluting tja dan is het voor UPC geen speelbare kaart. Maar anders kan het jou heel veel geld kosten.
Ben ik erg fout?
Hoezo?
Ben ik verantwoordelijk voor de wantoestanden bij UPC dat ze op mijn adres geen kabelaansluiting bekend was in hun systeem?
Dat Sonera abonnement hebben ze echt niet meer, dat dateert van het jaar 2000 en dat hield op omdat UPC de kabelbezitter werd in mijn gemeente.
Bovendien ging dit enkel en alleen om het kabel-internet, geen TV radio abonnement.

Bedankt voor jullie antwoorden.
Het komt er in feite op neer dat er geen overeenkomst is dus er kan geen vordering gemaakt worden.
  woensdag 8 juni 2005 @ 20:20:24 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_27753384
Zonder getekend contract kan UPC denk ik het wel schudden. En zonder correspondentie op schrift of nooit rekekeningen sturen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_27753405
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 20:04 schreef frederik het volgende:
Er zijn voor TS een aantal problemen :

- Hij eeft een abbo bij Sonera gehad, wat overgenomen is door UPC tenzij er bezwaar tegen het overnemen was (de handtekening is er dus)
- Na overname van de Sonera klanten door UPC heeft TS een tijdje diensten afgenomen van UPC (hoewel ze hem niet kenden, heeft hij toch diensten afgenomen)
- Zoals ik het lees heeft TS geen brief/mail gestuurd waarin die zijn niet bestaande klanten relatie wou beeindigen, officieel bestaat dat oude Sonera contract nog steeds (maar dan nu via UPC)
- Welk abbo wil UPC zien trouwens, TS geeft namelijk mooi aan dat die nog steeds analoog TV signaal ontvangt, maar dat hij een onbekende kabelaar is. Een TV abbo zou dus nog logischer zijn om te verlangn
Nee Frederik, Ik leg het toch verkeerd uit sorry.
Het Sonera internet-abonnement verviel en UPC zou contact opnemen met mij wat ze niet deden.
Het TV/radio abonnement was van de gemeente destijds, waar ik volgens mij ook niet geregistreerd was als kabelgebruiker.
Met andere woorden, bij de bewoner voor mij zat het dus al niet goed blijkbaar!
Dus van voor 1999 al.
pi_27753460
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 19:51 schreef chatter het volgende:
Ze moeten jou het contract opsturen, waar jouw handtekening op staat.
Kunnen ze dit niet, dan is er nooit een overeenkomst getekend door jou en kan je dus geen abonnee zijn.

Zonder die, door jou getekende, overeenkomst kan je op een nette manier zeggen, dat je niet verder in discussie gaat met hen.
Ze zullen wel blijven zeiken, maar dan vraag je of ze alles op email willen zetten en stuur je deze vraag terug. Heel kort houden, dus.
En wat ze je ook terug sturen, blijf enkel en alleen naar de door jou ondertekende overeenkomst vragen.
Is het verstandig om nu wel een abonnement bij hun af te sluiten met als ingangsdatum deze maand?
  woensdag 8 juni 2005 @ 20:23:45 #12
122022 gottegottegott
Een heer van stand
pi_27753486
overeenkomsten kunnen ook stilzwijgend worden aangenomen. In dit geval zal UPC er zijn vingers niet aan willen branden, stel je voor dat ze hier een zaak van maken, dan staan ze toch gewoon gruwelijk voor lul in het openbaar met zo'n administratie.
pi_27753521
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 20:23 schreef gottegottegott het volgende:
overeenkomsten kunnen ook stilzwijgend worden aangenomen. In dit geval zal UPC er zijn vingers niet aan willen branden, stel je voor dat ze hier een zaak van maken, dan staan ze toch gewoon gruwelijk voor lul in het openbaar met zo'n administratie.
Ze staan toch al jaren voor lul met hun puinhoop?
  woensdag 8 juni 2005 @ 20:28:12 #14
122022 gottegottegott
Een heer van stand
pi_27753638
ja, dat is ergerlijk maar dit is gewoon lachwekkend
pi_27753992
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 20:23 schreef Cage333 het volgende:

[..]

Is het verstandig om nu wel een abonnement bij hun af te sluiten met als ingangsdatum deze maand?
Je hebt ADSL, als ik het goed hebt. Waarom wil je dan een Internet verbinding via de kabel ?
Kijk anders eerst eens verder, want er zijn genoeg aanbieders die breedband kunnen leveren, tegen een lagere prijs. Een paar bekenden van me, hebben Demon en die schijnt best goedkoop te zijn.
En wat als je meerdere pc's wilt gaan gebruiken ? Als je op Chello komt te zitten, moet je eerst je ip adres gaan klonen, in een router en dan pas kan je de overige pc's eraan vast knopen.
Met ADSL heb je dat probleem volgens mij helemaal niet. Ik heb er in ieder geval nog nooit iemand over gehoord.
pi_27754272
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 20:38 schreef chatter het volgende:

[..]

Je hebt ADSL, als ik het goed hebt. Waarom wil je dan een Internet verbinding via de kabel ?
Kijk anders eerst eens verder, want er zijn genoeg aanbieders die breedband kunnen leveren, tegen een lagere prijs. Een paar bekenden van me, hebben Demon en die schijnt best goedkoop te zijn.
En wat als je meerdere pc's wilt gaan gebruiken ? Als je op Chello komt te zitten, moet je eerst je ip adres gaan klonen, in een router en dan pas kan je de overige pc's eraan vast knopen.
Met ADSL heb je dat probleem volgens mij helemaal niet. Ik heb er in ieder geval nog nooit iemand over gehoord.
nee ik heb het over TV/radio abbo via UPC wat de enige aanbieder is in mijn gemeente wat betreft analoge shit op de kabel, waar deze topic over gaat.
  woensdag 8 juni 2005 @ 21:07:39 #17
122022 gottegottegott
Een heer van stand
pi_27754911
wat heeft upc eigenlijk gezegd tegen je vriendin? weet je al zeker dat ze achterstallige betaling gaan claimen, misschien willen ze alleen dat je vanaf nu gaat betalen.
pi_27755035
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 21:07 schreef gottegottegott het volgende:
wat heeft upc eigenlijk gezegd tegen je vriendin? weet je al zeker dat ze achterstallige betaling gaan claimen, misschien willen ze alleen dat je vanaf nu gaat betalen.
Sorry vermelde ik ook al niet bij mij post.
Hij vroeg aan haar of wij TV konden kijken en vroeg naar de geboortedatum van mijn vriendin.
Vaag he! hahaha
pi_27758353
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 19:30 schreef Cage333 het volgende:
Interessant verhaal.....

Ik woon al 6 jaar op dit adres, en toen ik er kwam wonen, kon ik al meteen kabel TV kijken. Toendertijd was de kabel eigendom van mijn gemeente.
<KNIP>
Ik weet dat er GEEN overeenkomst is dus ze zijn me niets verschuldigd.
Onzin.
quote:
Iemand nog andere tips als ik die man aan de lijn krijg?
En sta ik in mijn recht?
Nee; lees maar eens over 'ongerechtvaardigde verrijking'. Jij neemt diensten af, ten koste van een leverancier en daar zul je voor moeten betalen.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_27761227
Ja dat zal best Rally,

Maar....

Het antwoord is simpel als je hun voorwaarden leest. Het abonnement gaat in nadat je het hebt aangevraagd! Je hebt gewoon geen verplichtingen over een periode dat je geen klant bent. Als een bedrijf niet de moeite neemt om zijn administratie goed op orde te houden dan is dat hun probleem. Met levering van Energie ligt het anders, dat is een kostbaar product. Bij een kabelsignaal maakt het qua kosten niet uit of je dat wel of niet gebruikt.
pi_27763043
tja misschien even afwachten wat de upc meneer met je wilt bespreken ?
misschien is het gewoon een verkoper die je telefonie via kabel wilt verkopen oid
  donderdag 9 juni 2005 @ 07:44:41 #22
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27764648
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 23:43 schreef Cage333 het volgende:
Ja dat zal best Rally,

Maar....

Het antwoord is simpel als je hun voorwaarden leest. Het abonnement gaat in nadat je het hebt aangevraagd! Je hebt gewoon geen verplichtingen over een periode dat je geen klant bent. Als een bedrijf niet de moeite neemt om zijn administratie goed op orde te houden dan is dat hun probleem. Met levering van Energie ligt het anders, dat is een kostbaar product. Bij een kabelsignaal maakt het qua kosten niet uit of je dat wel of niet gebruikt.
Dat doet niet echt ter zake. Je hebt er gebruik van gemaakt, je wist dat dit signaal door UPC werd geleverd en dat je er voor moest betalen.
pi_27764667
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 07:44 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat doet niet echt ter zake. Je hebt er gebruik van gemaakt, je wist dat dit signaal door UPC werd geleverd en dat je er voor moest betalen.
Maar die bereidheid heeft hij getoond, toen dat abonnement werd overgenomen door UPC. Alleen, UPC heeft hem er nooit voor gefactureerd of zelfs maar het bestaan ervan erkend. Op dat gebied is TS volgens mij dus niets te verwijten.
pi_27764678
wij hebben hetzelfde met electriciteit en gas hier in ons nieuwe huis. dag van de overdracht een formulier met standen ondertekend, alleen heeft de maatschappij die nooit gehad. (zéggen ze) drie keer gebeld, drie keer alles opnieuw doorgegeven en drie keer is er beloofd een contract op te sturen wat nooit gedaan is.

nu stappen we over naar een andere logischerwijs en nu ineens kunnen ze ons wel vinden na 4 maanden. ik kan natuurlijk mijn kop in het zand steken en roepen maar er is geen overeenkomst zover jullie weten maar ik heb wel 4 maanden gas en licht van ze gehad, zou vreemd zijn als ik daar niet voor betaal ook al zijn ze zelf te lomp om dingen goed te regelen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_27764694
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 07:53 schreef DarkElf het volgende:
wij hebben hetzelfde met electriciteit en gas hier in ons nieuwe huis. dag van de overdracht een formulier met standen ondertekend, alleen heeft de maatschappij die nooit gehad. (zéggen ze) drie keer gebeld, drie keer alles opnieuw doorgegeven en drie keer is er beloofd een contract op te sturen wat nooit gedaan is.

nu stappen we over naar een andere logischerwijs en nu ineens kunnen ze ons wel vinden na 4 maanden. ik kan natuurlijk mijn kop in het zand steken en roepen maar er is geen overeenkomst zover jullie weten maar ik heb wel 4 maanden gas en licht van ze gehad, zou vreemd zijn als ik daar niet voor betaal ook al zijn ze zelf te lomp om dingen goed te regelen.
Ho ho. Daar zit een staartje aan. Jij hebt duidelijk getoond, wel te willen betalen. Alleedn, je hebt de mogelijkheid niet gekregen. Dan zouden ze best eens achter het net kunnen vissen,. omdat jij inderdaad niet verantwoordelijk kan worden gehouden voor hun administratieve chaos. Het is wat anders als je er gewoon niks aan doet en lekker achterover gaat zitten.
pi_27764772
ik heb helemaal geen zin in getouwtrek, terwijl ik wel gewoon hun product afgenomen heb. bovendien, al zouden we niet aan hen betalen dan nog hebben we meters die veel meer aangeven dan bij de overdracht.. neem aan dat dat heus wel verrekend gaat worden dan.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 9 juni 2005 @ 08:18:31 #27
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27764796
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 07:50 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:

[..]

Maar die bereidheid heeft hij getoond, toen dat abonnement werd overgenomen door UPC. Alleen, UPC heeft hem er nooit voor gefactureerd of zelfs maar het bestaan ervan erkend. Op dat gebied is TS volgens mij dus niets te verwijten.
Hij heeft echter diensten ontvangen, en kon dus weten dat het abonnement was overgenomen, en dat hij hiervoor diende te betalen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 juni 2005 @ 08:22:33 #28
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_27764819
Punt is natuurlijk dat gas- en elektraverbruik gewoon kan worden aangetoond via de meterstanden. Dat kan met kabelTV niet. TS kan rustig volhouden al die tijd geen gebruik te hebben gemaakt van de kabel.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_27766066
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 08:22 schreef Rewimo het volgende:
Punt is natuurlijk dat gas- en elektraverbruik gewoon kan worden aangetoond via de meterstanden. Dat kan met kabelTV niet. TS kan rustig volhouden al die tijd geen gebruik te hebben gemaakt van de kabel.
quote:
TS schreef
Ik heb toendertijd gebeld dat ik interesse had in een UPC kabel internet abbonement (what was I thinking..)
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 juni 2005 @ 09:46:43 #30
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_27766102
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 09:44 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
[..]
Hou even in de gaten dat het om twee verschillende dingen gaat hier. Hij heeft internet aangevraagd, maar de vraag van de TS betreft de kabelTV.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_27815532
Ik heb een brief van UPC ontvangen.
De eerste zin luidt: "Wij danken u hartelijk voor uw aanvraag op het standaardpakket voor radio en tv".
Met een formulier wat ik kan invullen.
Nou, leuk allemaal!

Maar ik ben geenzins van plan om klant te worden, ik scoor nog liever een testbeeld.
Dus zal ik even een briefje sturen dat ik geen interesse heb.
pi_29952177
Niks meer van gehoord, ze zijn met het schaamrood op de kaken, gestopt met hun nota's.
Mooi zo, gerechtigheid heeft gezegenvierd...
pi_29952963
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 08:18 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hij heeft echter diensten ontvangen, en kon dus weten dat het abonnement was overgenomen, en dat hij hiervoor diende te betalen.
En als je dat probeert, alleen de wederpartij voortdurend in gebreke blijft, tsja dan zou ik me persoonlijk op rechtsverwerking beroepen; immers is het gerechtvaardigd vertrouwen gewekt dat wederpartij zijn aanspraak niet meer zou doen gelden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')