Ben ik erg fout?quote:Op woensdag 8 juni 2005 20:13 schreef itsalex het volgende:
Je bent erg fout. Maar ok ook UPC ook. Geeft niet. Als je bewijs hebt dat JIJ hebt gebeld en dat UPC een monteur voor zouden sturen en daarbij dus ook te kennen heb gegeven van de TV aansluting tja dan is het voor UPC geen speelbare kaart. Maar anders kan het jou heel veel geld kosten.
Nee Frederik, Ik leg het toch verkeerd uit sorry.quote:Op woensdag 8 juni 2005 20:04 schreef frederik het volgende:
Er zijn voor TS een aantal problemen :
- Hij eeft een abbo bij Sonera gehad, wat overgenomen is door UPC tenzij er bezwaar tegen het overnemen was (de handtekening is er dus)
- Na overname van de Sonera klanten door UPC heeft TS een tijdje diensten afgenomen van UPC (hoewel ze hem niet kenden, heeft hij toch diensten afgenomen)
- Zoals ik het lees heeft TS geen brief/mail gestuurd waarin die zijn niet bestaande klanten relatie wou beeindigen, officieel bestaat dat oude Sonera contract nog steeds (maar dan nu via UPC)
- Welk abbo wil UPC zien trouwens, TS geeft namelijk mooi aan dat die nog steeds analoog TV signaal ontvangt, maar dat hij een onbekende kabelaar is. Een TV abbo zou dus nog logischer zijn om te verlangn
Is het verstandig om nu wel een abonnement bij hun af te sluiten met als ingangsdatum deze maand?quote:Op woensdag 8 juni 2005 19:51 schreef chatter het volgende:
Ze moeten jou het contract opsturen, waar jouw handtekening op staat.
Kunnen ze dit niet, dan is er nooit een overeenkomst getekend door jou en kan je dus geen abonnee zijn.
Zonder die, door jou getekende, overeenkomst kan je op een nette manier zeggen, dat je niet verder in discussie gaat met hen.
Ze zullen wel blijven zeiken, maar dan vraag je of ze alles op email willen zetten en stuur je deze vraag terug. Heel kort houden, dus.
En wat ze je ook terug sturen, blijf enkel en alleen naar de door jou ondertekende overeenkomst vragen.
Ze staan toch al jaren voor lul met hun puinhoop?quote:Op woensdag 8 juni 2005 20:23 schreef gottegottegott het volgende:
overeenkomsten kunnen ook stilzwijgend worden aangenomen. In dit geval zal UPC er zijn vingers niet aan willen branden, stel je voor dat ze hier een zaak van maken, dan staan ze toch gewoon gruwelijk voor lul in het openbaar met zo'n administratie.
Je hebt ADSL, als ik het goed hebt. Waarom wil je dan een Internet verbinding via de kabel ?quote:Op woensdag 8 juni 2005 20:23 schreef Cage333 het volgende:
[..]
Is het verstandig om nu wel een abonnement bij hun af te sluiten met als ingangsdatum deze maand?
nee ik heb het over TV/radio abbo via UPC wat de enige aanbieder is in mijn gemeente wat betreft analoge shit op de kabel, waar deze topic over gaat.quote:Op woensdag 8 juni 2005 20:38 schreef chatter het volgende:
[..]
Je hebt ADSL, als ik het goed hebt. Waarom wil je dan een Internet verbinding via de kabel ?
Kijk anders eerst eens verder, want er zijn genoeg aanbieders die breedband kunnen leveren, tegen een lagere prijs. Een paar bekenden van me, hebben Demon en die schijnt best goedkoop te zijn.
En wat als je meerdere pc's wilt gaan gebruiken ? Als je op Chello komt te zitten, moet je eerst je ip adres gaan klonen, in een router en dan pas kan je de overige pc's eraan vast knopen.
Met ADSL heb je dat probleem volgens mij helemaal niet. Ik heb er in ieder geval nog nooit iemand over gehoord.
Sorry vermelde ik ook al niet bij mij post.quote:Op woensdag 8 juni 2005 21:07 schreef gottegottegott het volgende:
wat heeft upc eigenlijk gezegd tegen je vriendin? weet je al zeker dat ze achterstallige betaling gaan claimen, misschien willen ze alleen dat je vanaf nu gaat betalen.
Onzin.quote:Op woensdag 8 juni 2005 19:30 schreef Cage333 het volgende:
Interessant verhaal.....
Ik woon al 6 jaar op dit adres, en toen ik er kwam wonen, kon ik al meteen kabel TV kijken. Toendertijd was de kabel eigendom van mijn gemeente.
<KNIP>
Ik weet dat er GEEN overeenkomst is dus ze zijn me niets verschuldigd.
Nee; lees maar eens over 'ongerechtvaardigde verrijking'. Jij neemt diensten af, ten koste van een leverancier en daar zul je voor moeten betalen.quote:Iemand nog andere tips als ik die man aan de lijn krijg?
En sta ik in mijn recht?
Dat doet niet echt ter zake. Je hebt er gebruik van gemaakt, je wist dat dit signaal door UPC werd geleverd en dat je er voor moest betalen.quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:43 schreef Cage333 het volgende:
Ja dat zal best Rally,
Maar....
Het antwoord is simpel als je hun voorwaarden leest. Het abonnement gaat in nadat je het hebt aangevraagd! Je hebt gewoon geen verplichtingen over een periode dat je geen klant bent. Als een bedrijf niet de moeite neemt om zijn administratie goed op orde te houden dan is dat hun probleem. Met levering van Energie ligt het anders, dat is een kostbaar product. Bij een kabelsignaal maakt het qua kosten niet uit of je dat wel of niet gebruikt.
Maar die bereidheid heeft hij getoond, toen dat abonnement werd overgenomen door UPC. Alleen, UPC heeft hem er nooit voor gefactureerd of zelfs maar het bestaan ervan erkend. Op dat gebied is TS volgens mij dus niets te verwijten.quote:Op donderdag 9 juni 2005 07:44 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat doet niet echt ter zake. Je hebt er gebruik van gemaakt, je wist dat dit signaal door UPC werd geleverd en dat je er voor moest betalen.
Ho ho. Daar zit een staartje aan. Jij hebt duidelijk getoond, wel te willen betalen. Alleedn, je hebt de mogelijkheid niet gekregen. Dan zouden ze best eens achter het net kunnen vissen,. omdat jij inderdaad niet verantwoordelijk kan worden gehouden voor hun administratieve chaos. Het is wat anders als je er gewoon niks aan doet en lekker achterover gaat zitten.quote:Op donderdag 9 juni 2005 07:53 schreef DarkElf het volgende:
wij hebben hetzelfde met electriciteit en gas hier in ons nieuwe huis. dag van de overdracht een formulier met standen ondertekend, alleen heeft de maatschappij die nooit gehad. (zéggen ze) drie keer gebeld, drie keer alles opnieuw doorgegeven en drie keer is er beloofd een contract op te sturen wat nooit gedaan is.
nu stappen we over naar een andere logischerwijs en nu ineens kunnen ze ons wel vinden na 4 maanden. ik kan natuurlijk mijn kop in het zand steken en roepen maar er is geen overeenkomst zover jullie weten maar ik heb wel 4 maanden gas en licht van ze gehad, zou vreemd zijn als ik daar niet voor betaal ook al zijn ze zelf te lomp om dingen goed te regelen.
Hij heeft echter diensten ontvangen, en kon dus weten dat het abonnement was overgenomen, en dat hij hiervoor diende te betalen.quote:Op donderdag 9 juni 2005 07:50 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
Maar die bereidheid heeft hij getoond, toen dat abonnement werd overgenomen door UPC. Alleen, UPC heeft hem er nooit voor gefactureerd of zelfs maar het bestaan ervan erkend. Op dat gebied is TS volgens mij dus niets te verwijten.
quote:Op donderdag 9 juni 2005 08:22 schreef Rewimo het volgende:
Punt is natuurlijk dat gas- en elektraverbruik gewoon kan worden aangetoond via de meterstanden. Dat kan met kabelTV niet. TS kan rustig volhouden al die tijd geen gebruik te hebben gemaakt van de kabel.
quote:TS schreef
Ik heb toendertijd gebeld dat ik interesse had in een UPC kabel internet abbonement (what was I thinking..)
Hou even in de gaten dat het om twee verschillende dingen gaat hier. Hij heeft internet aangevraagd, maar de vraag van de TS betreft de kabelTV.quote:
En als je dat probeert, alleen de wederpartij voortdurend in gebreke blijft, tsja dan zou ik me persoonlijk op rechtsverwerking beroepen; immers is het gerechtvaardigd vertrouwen gewekt dat wederpartij zijn aanspraak niet meer zou doen gelden.quote:Op donderdag 9 juni 2005 08:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hij heeft echter diensten ontvangen, en kon dus weten dat het abonnement was overgenomen, en dat hij hiervoor diende te betalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |