Zoals ik al zei: mij maakt het ook niet uit en ik vind zeker dat christelijken het goede voorbeeld horen te geven en nooit minachtend of erger mogen spreken over anderen, wat zij ook zijn. Als mensen de bijbel beledigend vinden, dan is dat hun zaak. Ze zijn inderdaad niet verplicht erin te lezen en gelovigen zijn niet verplicht te kijken, maar iedereen (gelovig en ongelovig) mag best wat meer zijn/haar best doen tegenwoordig om netjes met elkaar om te gaan ipv de vrijheid van meningsuiting te ge / mis-bruiken om te kunnen irriteren.quote:Op woensdag 8 juni 2005 21:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
quote:Zijn we het ook eens eens!
Op zich mee eens, maar ik vind het goed om tegen heilige huisjes aan te trappen en vanzelfsprekenheden im Frage te stellen. En dat mag er best een beetje grof aan toe gaan. In die zin ben ik voor een radicale vorm van vrijheid van meningsuiting. Zelfs een neo-nazi mag van mij zeggen wat hij denkt. Ik vind juist dat mensen zich eens niet zo gauw beledigd moeten voelen. Huiliegedoe vind ik dat.quote:Op woensdag 8 juni 2005 21:38 schreef STORMSEEKER het volgende:
Zoals ik al zei: mij maakt het ook niet uit en ik vind zeker dat christelijken het goede voorbeeld horen te geven en nooit minachtend of erger mogen spreken over anderen, wat zij ook zijn. Als mensen de bijbel beledigend vinden, dan is dat hun zaak. Ze zijn inderdaad niet verplicht erin te lezen en gelovigen zijn niet verplicht te kijken, maar iedereen (gelovig en ongelovig) mag best wat meer zijn/haar best doen tegenwoordig om netjes met elkaar om te gaan ipv de vrijheid van meningsuiting te ge / mis-bruiken om te kunnen irriteren.
Storm, als ik vragen mag, bemoeien Getuigen zich met politieke zaken? Bij verkiezingen, wat stemt "de" Getuige dan? Of stem hij/zij helemaal niet, indachtig het idee dat God de bestuurders aanstelt?quote:Op woensdag 8 juni 2005 21:38 schreef STORMSEEKER het volgende:
Ze zijn inderdaad niet verplicht erin te lezen en gelovigen zijn niet verplicht te kijken, maar iedereen (gelovig en ongelovig) mag best wat meer zijn/haar best doen tegenwoordig om netjes met elkaar om te gaan ipv de vrijheid van meningsuiting te ge / mis-bruiken om te kunnen irriteren.
het wordt tijd voor een herziene versie van de bijbelquote:Op woensdag 8 juni 2005 21:38 schreef STORMSEEKER het volgende:
iedereen (gelovig en ongelovig) mag best wat meer zijn/haar best doen tegenwoordig om netjes met elkaar om te gaan ipv de vrijheid van meningsuiting te ge / mis-bruiken om te kunnen irriteren.
[..]
![]()
Volgens mij staat in de bijbel geen opdracht om het door ieders strot te drukken. Ook staat er juist een oproep in om je niet met politiek te bemoeien.quote:Op woensdag 8 juni 2005 21:56 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
het wordt tijd voor een herziene versie van de bijbel
Natuurlijk mag je dat vragen.quote:Op woensdag 8 juni 2005 21:55 schreef Doffy het volgende:
Storm, als ik vragen mag, bemoeien Getuigen zich met politieke zaken? Bij verkiezingen, wat stemt "de" Getuige dan? Of stem hij/zij helemaal niet, indachtig het idee dat God de bestuurders aanstelt?
Ok, merciquote:Op woensdag 8 juni 2005 22:00 schreef STORMSEEKER het volgende:
Natuurlijk mag je dat vragen.
Wij stemmen inderdaad niet. Stemmen op een persoon of partij zou betekenen dat wij ons vertrouwen daar op stellen en dat doen we niet.
zei ik dan dat dat erin stond ?quote:Op woensdag 8 juni 2005 22:00 schreef Alicey het volgende:
[..]
Volgens mij staat in de bijbel geen opdracht om het door ieders strot te drukken. Ook staat er juist een oproep in om je niet met politiek te bemoeien.
ga dan ff Ned 2 kijken met Hans Liberg!quote:Op woensdag 8 juni 2005 22:04 schreef Doffy het volgende:
[..]
Ok, merci![]()
Ik vond de CU net zo'n leuk partij'tje worden, met Rouvoet. Maar nu ze weer met dit soort gekeutel aankomen, hoeft het van mij weer niet meer![]()
ze waren tegen de grondwetquote:Op woensdag 8 juni 2005 22:04 schreef Doffy het volgende:
[..]
Ok, merci![]()
Ik vond de CU net zo'n leuk partij'tje worden, met Rouvoet.
CU komt bij mij vaak hoog op de Stemwijzer.quote:Op woensdag 8 juni 2005 22:04 schreef Doffy het volgende:
Ik vond de CU net zo'n leuk partij'tje worden, met Rouvoet. Maar nu ze weer met dit soort gekeutel aankomen, hoeft het van mij weer niet meer![]()
Weet ik, maar ik vind Rouvoet wel een integere en intelligente man. En daarbij is de CU behoorlijk links, en ik ben het ook vaak met ze eens. Alleen die nogal christelijke reflexen zorgen ervoor dat ik nooit op ze zal stemmen.quote:
ik ookquote:Op woensdag 8 juni 2005 22:05 schreef Doffy het volgende:
[..]
Doe ik ook. Maar ik kan Fok!ken en tv kijken tegelijk
Ik vond z'n show van een paar jaar geleden wel erg leuk (met die euro-gitaar). Vind deze voorstelling wel erg TROSquote:Op woensdag 8 juni 2005 22:09 schreef het_fokschaap het volgende:
is dat leuk ? ik vind die Liberg een vreselijke vent
ik vind em wel humor hebben.quote:Op woensdag 8 juni 2005 22:09 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
is dat leuk ? ik vind die Liberg een vreselijke vent
dit is TATATATATATATA (met ongeveer zoveel AT-en)quote:Op woensdag 8 juni 2005 22:10 schreef Doffy het volgende:
[..]
Ik vond z'n show van een paar jaar geleden wel erg leuk (met die euro-gitaar). Vind deze voorstelling wel erg TROS![]()
jaquote:Op woensdag 8 juni 2005 22:11 schreef Reya het volgende:
[..]
Is het vreemd dat ik Hans Liberg totaal niet ken?
heb je nog kaartjes over?quote:Op woensdag 8 juni 2005 22:11 schreef het_fokschaap het volgende:
ik ga morgen naar Eric van Sauers in Zaantheater
en zondag naar Alex Klaassen en Martine Sandifort in Nieuwe de la Mar
alleen als je meegaatquote:Op woensdag 8 juni 2005 22:12 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
nee, heb nog wel kaartjes over voor Underworld in de HMH op 17 juli...Anyone ?
Is het vreemd dat ik die totaal niet ken?quote:Op woensdag 8 juni 2005 22:13 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik ben meer into Pablo Neruda, Slauerhoff en Lucebert
ik ga in ieder geval ! ik had 5 kaarten gekocht voor vrienden alvast...ik dacht...leuk...maar niemand wil meequote:
dan wil ik wel mee!quote:Op woensdag 8 juni 2005 22:14 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik ga in ieder geval ! ik had 5 kaarten gekocht voor vrienden alvast...ik dacht...leuk...maar niemand wil mee
Neequote:Op woensdag 8 juni 2005 22:13 schreef qu63 het volgende:
[..]
Is het vreemd dat ik die totaal niet ken?
Nerudaquote:Op woensdag 8 juni 2005 22:13 schreef Reya het volgende:
Ik ben meer into Pablo Neruda, Slauerhoff en Lucebert
weer een meet dus!quote:
De WFL HMH after-meetquote:Op woensdag 8 juni 2005 22:14 schreef het_fokschaap het volgende:
ik ga in ieder geval ! ik had 5 kaarten gekocht voor vrienden alvast...ik dacht...leuk...maar niemand wil mee
staan die in je mp3-lijst?quote:Op woensdag 8 juni 2005 22:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Als je Slauerhoff en Lucebert niet kent, heb je toch ergens iets gemist.
Maar jij bent ook Mevrouw de Letterdamequote:Op woensdag 8 juni 2005 22:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Als je Slauerhoff en Lucebert niet kent, heb je toch ergens iets gemist.
heb je mss iets van Slauerhoff paraat?quote:Op woensdag 8 juni 2005 22:20 schreef Reya het volgende:
Mijn hele identiteit op FOK! is in ieder geval Lucebert. Val voor Vliegengod is een bundel van hem, mijn avatar is de jonge Lucebert en mijn signature is een stuk gedicht van hem.
Pablo Neruda is een Zuid-Amerikaanse dichter en Nobelprijswinnaar.
Slauerhoff moet je haast wel kennen...maar hij was een neo-romanticus. En ook dichter.
quote:Op woensdag 8 juni 2005 22:20 schreef Reya het volgende:
mijn avatar is de jonge Lucebert
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |