Het officiële bericht in de Belgische krant " Het Nieuwsblad ":
" Simons moet bij PSV vertrek Van Bommel en Vogel opvangen
Club-voorzitter Michel D'Hooghe belegt speciale vergadering
PSV Eindhoven staat bij Club Brugge op de stoep voor Timmy Simons. Speler en club staan dicht bij een akkoord maar tussen de Nederlandse topclub en de West-Vlamingen is het nog niet rond. Geheel tegen de gebruikelijke gang van zaken in riep voorzitter Michel D'Hooghe om 17 uur een vergadering van de beheerraad bij elkaar. ,,Dat ging niet over Timmy Simons'', verraste sportleider Marc Degryse.
Het moet een van de best bewaarde geheimen in het Belgische voetbal geweest zijn. De entourage van Timmy Simons maakte al sinds het afspringen van de transfer naar Feyenoord duidelijk dat de Rode Duivel dicht bij een akkoord met een andere club stond. Welke club dat was, bleef een goed bewaard geheim. Tot gisteren na de beheerraad van Club Brugge er een lek ontstond. Nederlandse bronnen pasten de puzzel rond Simons helemaal perfect in elkaar.
Timmy Simons moet bij PSV Eindhoven het vertrek van de middenvelders Mark van Bommel (naar FC Barcelona) en Johann Vogel (naar AC Milan) opvangen. Met een ervaren Nederlandstalige speler is PSV ook gediend. De 38-voudige international, momenteel op vakantie in Egypte en herstellend van een ribletsel, ziet in Eindhoven wellicht ook meer mogelijkheden dan bij Feyenoord. PSV is de succesclub in Nederland dit seizoen: titel, beker en in de halve finale van de Champions League pas in de laatste minuut gesneuveld tegen AC Milan. Simons was gisteren niet voor commentaar bereikbaar.
Informatieve vergadering
Voorzitter Michel D'Hooghe en sportleider Marc Degryse hielden gisteren alvast de lippen op elkaar. Ze gaven wel toe dat het niet gebruikelijk is de beheerraad op een zaterdagnamiddag om 17 uur bij elkaar te roepen.
,,Ik wilde de mensen van de beheerraad informeren over de huidige toestand'', aldus Michel D'Hooghe. ,,In tegenstelling tot wat ik in de media lees, is het helemaal niet windstil op Club Brugge. Ik wil hierbij benadrukken dat we een kwalitatief sterkere ploeg dan dit seizoen tussen de lijnen willen brengen. Verder zeg ik niets. Ik kom pas met nieuws naar buiten als er iets concreet is.''
,,Dit ging niet over Timmy Simons'', benadrukte sportleider Marc Degryse. ,,Maar er gaat nog wel wat bewegen, vermoed ik. Maar zoals ik al eerder zei, zullen we eerst moeten verkopen alvorens we kunnen kopen. Deze week mag je wel een uitgaande transfer verwachten.''
Zou het al Timmy Simons kunnen zijn? Degryse wilde er alvast niks over zeggen. "