abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27779064
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 16:49 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat ben ik zeker met je eens. Ik ken een meid die het 4 keer heeft gepresteerd om ongewenst zwanger te raken.

Aan de andere kant, is het een optie om een meid die zo weinig verantwoordelijkheidsgevoel heeft een kind op te laten voeden?

Een goed antwoord lijkt mij moeilijk hier.
Inderdaad, dat is een dilemma.

Goed voorlichten is dus absoluut nodig....
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  donderdag 9 juni 2005 @ 16:51:16 #102
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27779081
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 16:46 schreef Harmen1984 het volgende:

[..]

Dat neemt niet weg dat er veel "gemaks-abortussen" worden gepleegd. Natuurlijk zijn er veel gevallen waarin het de enige uitkomst is, maar ook heel veel gevallen waar in mijn ogen veel te gemakkelijk wordt overgegaan tot abortus.......
Dus jij vind dat klinieken een deurbeleid moeten instellen: zo van: oh mevrouw, u bent te slordig met de pil omgegaan, derhalve neemt u te gemakkelijk een abortus, wij helpen u niet? zoiets? Waar geneukt wordt, vallen spaanders. Ik ben zielsblij dat ik als vrouw de keuze heb om de gevolgen van een zelfgemaakte een fout of misdrijf te dragen of om te keren. Ik moet er niet aan denken om ergens te leven waarin ik word gedwongen om die keuze te maken.
  donderdag 9 juni 2005 @ 16:51:43 #103
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27779095
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 16:50 schreef Harmen1984 het volgende:

[..]

Inderdaad, dat is een dillemma.

Goed voorlichten is dus absoluut nodig....
Voorlichten? Die meid wist er alles van, en gebruikte ook anticonceptiemiddelen die zij toevallig regelmatig "vergat"..
pi_27779110
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 16:49 schreef CANARIS het volgende:
Wanneer ik zeg dat ik dat recht neem, is dat hetzelfde als dat ik mijn mening tegen euthanasie , voor de doodstraf en voor meer suikerspinnen op kermissen verkondig.
Een mening is iets anders dan een vooroordeel. Jij lijkt ervan uit te gaan dat mensen voor de lol abortussen laten uitvoeren. De werkelijkheid is dat het voor de meeste vrouwen een enorm moeilijke beslissing is die ze bepaald niet lichtvaardig nemen.
pi_27779140
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 16:51 schreef Alicey het volgende:

[..]

Voorlichten? Die meid wist er alles van, en gebruikte ook anticonceptiemiddelen die zij toevallig regelmatig "vergat"..
In dat geval ---> Steriliseren.....
  donderdag 9 juni 2005 @ 16:54:32 #106
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27779186
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 16:53 schreef Harmen1984 het volgende:

[..]

In dat geval ---> Steriliseren.....
Het is dat dat onomkeerbaar is, maar het zou een goede optie zijn geweest. Aan de andere kant zou je er natuurlijk mee kunnen voorkomen dat zulke genen zich verder verspreiden.
pi_27779209
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 16:54 schreef Alicey het volgende:
Het is dat dat onomkeerbaar is, maar het zou een goede optie zijn geweest. Aan de andere kant zou je er natuurlijk mee kunnen voorkomen dat zulke genen zich verder verspreiden.
Nazi-alarm!
pi_27779215
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 16:37 schreef CANARIS het volgende:
HUh?

In elk europees land , met uitzondering van Ierland is Abortus toegestaan.

Legaal is het geloof ik nergens. Het is overal een soort gerommel met wettelijke tollerantie op basis van uitzonderlijke rechtspreking.
Onzin, abortus is gwoon netjes geregeld in het wetboek van Strafrecht, art 296.

Artikel 296
1.
Hij die een vrouw een behandeling geeft, terwijl hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden dat daardoor zwangerschap kan worden afgebroken, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaar en zes maanden of geldboete van de vierde categorie.
2.
Indien het feit de dood van de vrouw ten gevolge heeft, wordt gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren opgelegd of geldboete van de vierde categorie.
3.
Indien het feit is begaan zonder toestemming van de vrouw, wordt gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren opgelegd of geldboete van de vijfde categorie.
4.
Indien het feit is begaan zonder toestemming van de vrouw en tevens haar dood ten gevolge heeft, wordt gevangenisstraf van ten hoogste vijftien jaren opgelegd of geldboete van de vijfde categorie.
5.
Het in het eerste lid bedoelde feit is niet strafbaar, indien de behandeling is verricht door een arts in een ziekenhuis of kliniek waarin zodanige behandeling volgens de Wet afbreking zwangerschap mag worden verricht.

niks uitzonderingen dus via de rechtspraak
  donderdag 9 juni 2005 @ 16:58:00 #109
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27779277
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 16:55 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Nazi-alarm!
Mjah het is geen optie om daadwerkelijk toe te passen. Maar een doos die 4 keer ongewenst zwanger wordt, wil je daar het nageslacht van meemaken?
pi_27779286
edit
  donderdag 9 juni 2005 @ 16:58:57 #111
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27779299
edit
  donderdag 9 juni 2005 @ 16:59:31 #112
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27779317
na condoom en morningafter was ik ook bijna vader geweest. gelukkig was zij ook stabiel.

maw. je hebt niet altijd alles in de hand, of te maken met een stabiele situatie. bovendien als men er te laat achter komt, dan is een baby onvermijdelijk. zo'n 'luik' is een prima alternatief in sommige gevallen, het gaat mij er vooral om wat er áchter dat luik zit.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_27779451
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 16:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

Tja, ik kan je eerlijk zeggen dat als ik vandaag zwanger zou blijken te zijn, dat ik dan een abortus zou laten uitvoeren. Ik wil namelijk geen kind. Maar uiteraard doe ik alles om te voorkomen dat ik zwanger raak. Maar geen enkel voorbehoedsmiddel is 100% veilig. Ik denk overigens dat ik het kind tekort zou doen als ik het wel geboren laat worden.
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 16:51 schreef Aventura het volgende:

Dus jij vind dat klinieken een deurbeleid moeten instellen: zo van: oh mevrouw, u bent te slordig met de pil omgegaan, derhalve neemt u te gemakkelijk een abortus, wij helpen u niet? zoiets? Waar geneukt wordt, vallen spaanders. Ik ben zielsblij dat ik als vrouw de keuze heb om de gevolgen van een zelfgemaakte een fout of misdrijf te dragen of om te keren. Ik moet er niet aan denken om ergens te leven waarin ik word gedwongen om die keuze te maken.
Ik heb het niet over dwingen gehad!

Mijn punt is dat ik niet kan begrijpen dat mensen een abortus laten uitvoeren omdat het "niet goed uitkomt".

Ik ben zelf een man, maar ik kan me voorstellen dat, als je weet dat je leven in je buik hebt, je dat niet zomaar de kop gaat indrukken. Het is tenslotte je eigen vlees en bloed waar je het over hebt....

-edit-

Verkrachtingen en dergelijke daar gelaten....
  donderdag 9 juni 2005 @ 17:12:47 #114
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_27779674
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 14:30 schreef CANARIS het volgende:
Als je het kind niet wilt dan kun je het beste abortus plegen imho
?
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 14:28 schreef CANARIS het volgende:

wat een treurige instelling
Spreek jij jezelf niet vreselijk tegen hier?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_27779702
Oh, ik ben trouwens de rest van de avond offline, voor het geval dat je je afvraagt of ik wellicht met mijn staart tussen mijn benen ben gevlucht.....
pi_27781438
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 17:03 schreef Harmen1984 het volgende:
Ik ben zelf een man, maar ik kan me voorstellen dat, als je weet dat je leven in je buik hebt, je dat niet zomaar de kop gaat indrukken. Het is tenslotte je eigen vlees en bloed waar je het over hebt....
Dan is de vraag wat (menselijk) leven is... Een foetus van twee of drie maanden is in mijn ogen niet meer 'leven' dan, ik noem maar wat, een vis. En een vis heeft nog meer gevoel vermoed ik. Vissen maak ik ook niet voor mijn lol dood, maar als het alternatief is dat mijn hele leven wordt omgegooid...
pi_27784778
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 16:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

Heb jij ooit in die situatie gezeten? Ken je mensen die in die situatie zitten? Weet je hoe het is om zwanger te zijn van een verkrachter? Weet je hoe het is om 14 te zijn en zwanger? Weet je hoe het is om straatarm te zijn en zwanger? Weet je hoe het is om geestesziek te zijn en zwanger?

Nee? Dan zou ik mijn harde oordelen maar eens voor me houden.
Zoals ik al eerder zei, het zijn vrijwel altijd mannen die de 'krachtige' oordelen hebben over abortus maar ja, da's makkelijk lullen als je zelf niet zwanger kan worden.
  donderdag 9 juni 2005 @ 20:46:16 #118
8369 speknek
Another day another slay
pi_27785739
Nou, dat weet ik nog zo net niet, het zijn ook altijd de vrouwen die het willen houden. Mannen zijn denk ik zoals altijd weer veel extremer.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_27785986
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 20:46 schreef speknek het volgende:
Nou, dat weet ik nog zo net niet, het zijn ook altijd de vrouwen die het willen houden.
  donderdag 9 juni 2005 @ 21:16:42 #120
8369 speknek
Another day another slay
pi_27786808
Volgens mij doen mannen vaak luchtiger over abortus. Hoor ik althans in m'n omgeving, ik ken geen enkele vrouw die als ze zwanger worden een abortus zouden plegen, terwijl ik als ik vrouw was het zonder scrupulus weg zou laten halen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_27786873
Ja, ik dus ook. Ik weet heel zeker dat als ik nu zwanger zou worden, dat ik de zwangerschap dan zo spoedig mogelijk zou beëindigen.
  donderdag 9 juni 2005 @ 21:23:22 #122
8369 speknek
Another day another slay
pi_27787047
Ja, maar jij bent nogal een rationele vrouw (zonder je gelijk mannelijk te durven noemen ). Daar hebben een hoop vrouwen toch wat meer moeite mee.

Jij merkt op dat het waarschijnlijk niets voelt, dat het minder ontwikkeld is dan de meeste dieren en dat je het daarom niet zomaar jouw leven laat verneuken. Zo kijk ik er ook tegenaan. Als ik dat tegen mijn vriendin zeg (die toch gaat promoveren), ben ik een ziek beest dat geen kinderen verdient. (ongeveer, dan ).
pi_27787237
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 21:23 schreef speknek het volgende:
Ja, maar jij bent nogal een rationele vrouw (zonder je gelijk mannelijk te durven noemen ). Daar hebben een hoop vrouwen toch wat meer moeite mee.
Don't worry, ik heb het vaker gehoord. Ik kan trouwens ook een emodoos zijn, hoor. Maar misschien speelt het feit dat ik helemaal geen kinderen wil ook mee.
quote:
Jij merkt op dat het waarschijnlijk niets voelt, dat het minder ontwikkeld is dan de meeste dieren en dat je het daarom niet zomaar jouw leven laat verneuken. Zo kijk ik er ook tegenaan. Als ik dat tegen mijn vriendin zeg (die toch gaat promoveren), ben ik een ziek beest dat geen kinderen verdient. (ongeveer, dan ).
Tja. Is je vriendin vegetariër?
  donderdag 9 juni 2005 @ 22:22:43 #124
262 Re
Kiss & Swallow
pi_27789175
en mag je kind afgeven voor de wetenschap?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_27795948
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[..]

Spreek jij jezelf niet vreselijk tegen hier?
De eerste zin was een quote van een andere poster Piet
Jij moet mij nu onderhand kennen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')