Inderdaad, dat is een dilemma.quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:49 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat ben ik zeker met je eens. Ik ken een meid die het 4 keer heeft gepresteerd om ongewenst zwanger te raken.
Aan de andere kant, is het een optie om een meid die zo weinig verantwoordelijkheidsgevoel heeft een kind op te laten voeden?
Een goed antwoord lijkt mij moeilijk hier.
Dus jij vind dat klinieken een deurbeleid moeten instellen: zo van: oh mevrouw, u bent te slordig met de pil omgegaan, derhalve neemt u te gemakkelijk een abortus, wij helpen u niet? zoiets? Waar geneukt wordt, vallen spaanders. Ik ben zielsblij dat ik als vrouw de keuze heb om de gevolgen van een zelfgemaakte een fout of misdrijf te dragen of om te keren. Ik moet er niet aan denken om ergens te leven waarin ik word gedwongen om die keuze te maken.quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:46 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat er veel "gemaks-abortussen" worden gepleegd. Natuurlijk zijn er veel gevallen waarin het de enige uitkomst is, maar ook heel veel gevallen waar in mijn ogen veel te gemakkelijk wordt overgegaan tot abortus.......
Voorlichten? Die meid wist er alles van, en gebruikte ook anticonceptiemiddelen die zij toevallig regelmatig "vergat"..quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:50 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Inderdaad, dat is een dillemma.
Goed voorlichten is dus absoluut nodig....
Een mening is iets anders dan een vooroordeel. Jij lijkt ervan uit te gaan dat mensen voor de lol abortussen laten uitvoeren. De werkelijkheid is dat het voor de meeste vrouwen een enorm moeilijke beslissing is die ze bepaald niet lichtvaardig nemen.quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:49 schreef CANARIS het volgende:
Wanneer ik zeg dat ik dat recht neem, is dat hetzelfde als dat ik mijn mening tegen euthanasie , voor de doodstraf en voor meer suikerspinnen op kermissen verkondig.
In dat geval ---> Steriliseren.....quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:51 schreef Alicey het volgende:
[..]
Voorlichten? Die meid wist er alles van, en gebruikte ook anticonceptiemiddelen die zij toevallig regelmatig "vergat"..
Het is dat dat onomkeerbaar is, maar het zou een goede optie zijn geweest. Aan de andere kant zou je er natuurlijk mee kunnen voorkomen dat zulke genen zich verder verspreiden.quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:53 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
In dat geval ---> Steriliseren.....![]()
Nazi-alarm!quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:54 schreef Alicey het volgende:
Het is dat dat onomkeerbaar is, maar het zou een goede optie zijn geweest. Aan de andere kant zou je er natuurlijk mee kunnen voorkomen dat zulke genen zich verder verspreiden.
Onzin, abortus is gwoon netjes geregeld in het wetboek van Strafrecht, art 296.quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:37 schreef CANARIS het volgende:
HUh?
In elk europees land , met uitzondering van Ierland is Abortus toegestaan.
Legaal is het geloof ik nergens. Het is overal een soort gerommel met wettelijke tollerantie op basis van uitzonderlijke rechtspreking.
Mjah het is geen optie om daadwerkelijk toe te passen. Maar een doos die 4 keer ongewenst zwanger wordt, wil je daar het nageslacht van meemaken?quote:
quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Tja, ik kan je eerlijk zeggen dat als ik vandaag zwanger zou blijken te zijn, dat ik dan een abortus zou laten uitvoeren. Ik wil namelijk geen kind. Maar uiteraard doe ik alles om te voorkomen dat ik zwanger raak. Maar geen enkel voorbehoedsmiddel is 100% veilig. Ik denk overigens dat ik het kind tekort zou doen als ik het wel geboren laat worden.
Ik heb het niet over dwingen gehad!quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:51 schreef Aventura het volgende:
Dus jij vind dat klinieken een deurbeleid moeten instellen: zo van: oh mevrouw, u bent te slordig met de pil omgegaan, derhalve neemt u te gemakkelijk een abortus, wij helpen u niet? zoiets? Waar geneukt wordt, vallen spaanders. Ik ben zielsblij dat ik als vrouw de keuze heb om de gevolgen van een zelfgemaakte een fout of misdrijf te dragen of om te keren. Ik moet er niet aan denken om ergens te leven waarin ik word gedwongen om die keuze te maken.
quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:30 schreef CANARIS het volgende:
Als je het kind niet wilt dan kun je het beste abortus plegen imho
?
Spreek jij jezelf niet vreselijk tegen hier?quote:
Dan is de vraag wat (menselijk) leven is... Een foetus van twee of drie maanden is in mijn ogen niet meer 'leven' dan, ik noem maar wat, een vis. En een vis heeft nog meer gevoel vermoed ik. Vissen maak ik ook niet voor mijn lol dood, maar als het alternatief is dat mijn hele leven wordt omgegooid...quote:Op donderdag 9 juni 2005 17:03 schreef Harmen1984 het volgende:
Ik ben zelf een man, maar ik kan me voorstellen dat, als je weet dat je leven in je buik hebt, je dat niet zomaar de kop gaat indrukken. Het is tenslotte je eigen vlees en bloed waar je het over hebt....
Zoals ik al eerder zei, het zijn vrijwel altijd mannen die de 'krachtige' oordelen hebben over abortus maar ja, da's makkelijk lullen als je zelf niet zwanger kan worden.quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Heb jij ooit in die situatie gezeten? Ken je mensen die in die situatie zitten? Weet je hoe het is om zwanger te zijn van een verkrachter? Weet je hoe het is om 14 te zijn en zwanger? Weet je hoe het is om straatarm te zijn en zwanger? Weet je hoe het is om geestesziek te zijn en zwanger?
Nee? Dan zou ik mijn harde oordelen maar eens voor me houden.
quote:Op donderdag 9 juni 2005 20:46 schreef speknek het volgende:
Nou, dat weet ik nog zo net niet, het zijn ook altijd de vrouwen die het willen houden.
Don't worry, ik heb het vaker gehoord.quote:Op donderdag 9 juni 2005 21:23 schreef speknek het volgende:
Ja, maar jij bent nogal een rationele vrouw (zonder je gelijk mannelijk te durven noemen). Daar hebben een hoop vrouwen toch wat meer moeite mee.
Tja. Is je vriendin vegetariër?quote:Jij merkt op dat het waarschijnlijk niets voelt, dat het minder ontwikkeld is dan de meeste dieren en dat je het daarom niet zomaar jouw leven laat verneuken. Zo kijk ik er ook tegenaan. Als ik dat tegen mijn vriendin zeg (die toch gaat promoveren), ben ik een ziek beest dat geen kinderen verdient. (ongeveer, dan).
De eerste zin was een quote van een andere poster Pietquote:Op donderdag 9 juni 2005 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
[..]
Spreek jij jezelf niet vreselijk tegen hier?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |