quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:07 schreef gfree het volgende:
Het nut van nachtlenzen ontgaat mij volledig. Droom je onscherp ofzo?
Wist ik inderdaad niet. Lijkt me toch wel handig in dat geval.quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:12 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]voglens mij weet je niet wat nachtlenzen zijn, die doe je snachts in en overdag kijk je dan scherp zonder lenzen / bril
![]()
quote:Deze lenzen kosten ¤ 200 per stuk en moeten jaarlijks worden vervangen. De aanpaskosten voor het aanmeten en uitproberen van deze nachtlenzen zijn ¤ 245
Niks voor mij.quote:Zijn er ook nadelen?
Zoals aan elk systeem, zijn ook hier nadelen aan verbonden. ’s-Ochtends mogen de lenzen er niet meteen worden uitgehaald in verband met het nog eventueel vastzitten van de lenzen op de ogen. Eerst moet er worden gedruppeld en na ongeveer 10 minuten kunnen de lenzen worden verwijderd. Evenals bij een laserbehandeling wordt het oog wat platter gemaakt in het midden. Het overgangsgebied van het geplatte deel van het hoornvlies naar de rest, kan ’s-avonds met autorijden een verminderd scherp zicht opleveren. Doordat de pupil in het donker groter wordt, gaat men tegen die overgangszone aankijken, wat rondom lichten wat verstrooiing kan geven (uitstraling).Wij kunnen u ook niet garanderen dat u na die eerste paar nachten al veel beter ziet, het kan even zo zijn dat u die eerste dagen wat minder goed ziet, dan u gewend bent. Ook is het mogelijk dat u zelf geen auto kunt rijden in de eerste periode.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |