abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 8 juni 2005 @ 13:42:07 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_27739914
Zijn er hier mensen die nachtlenzen dragen ? Ik was net bij de opticien en raadde mij aan om nachtlenzen te nemen. Zijn ze nou echt zo voordelig? en werkt dat nou echt de HELE dag ?
Wie weet er meer van ?
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  woensdag 8 juni 2005 @ 14:06:27 #2
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_27740730
Ik heb zachte lenzen gehad die ik dag-en-nacht kon dragen. Comfort (en zichtscherpte) vielen me een beetje tegen vergeleken met de harde lenzen die ik daarvoor had. Die kon ik ook best lang inhouden, maar niet dag-en-nacht.
  woensdag 8 juni 2005 @ 14:07:41 #3
80068 gfree
Rettekkettet, naar Beter Bed!
pi_27740771
Het nut van nachtlenzen ontgaat mij volledig. Droom je onscherp ofzo?
Saubere Schuhe gefallen jedem!
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 8 juni 2005 @ 14:12:46 #4
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_27740954
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 14:07 schreef gfree het volgende:
Het nut van nachtlenzen ontgaat mij volledig. Droom je onscherp ofzo?
voglens mij weet je niet wat nachtlenzen zijn, die doe je snachts in en overdag kijk je dan scherp zonder lenzen / bril
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  woensdag 8 juni 2005 @ 14:15:29 #5
80068 gfree
pi_27741038
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 14:12 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

voglens mij weet je niet wat nachtlenzen zijn, die doe je snachts in en overdag kijk je dan scherp zonder lenzen / bril
Wist ik inderdaad niet. Lijkt me toch wel handig in dat geval.
Wordt je zicht na verloop van tijd niet weer minder dan? Na 12 uur ofzo?
  woensdag 8 juni 2005 @ 14:20:04 #6
80068 gfree
pi_27741179
http://www.loonen-brillen.nl/nachtlens.htm
quote:
Deze lenzen kosten ¤ 200 per stuk en moeten jaarlijks worden vervangen. De aanpaskosten voor het aanmeten en uitproberen van deze nachtlenzen zijn ¤ 245
quote:
Zijn er ook nadelen?
Zoals aan elk systeem, zijn ook hier nadelen aan verbonden. ’s-Ochtends mogen de lenzen er niet meteen worden uitgehaald in verband met het nog eventueel vastzitten van de lenzen op de ogen. Eerst moet er worden gedruppeld en na ongeveer 10 minuten kunnen de lenzen worden verwijderd. Evenals bij een laserbehandeling wordt het oog wat platter gemaakt in het midden. Het overgangsgebied van het geplatte deel van het hoornvlies naar de rest, kan ’s-avonds met autorijden een verminderd scherp zicht opleveren. Doordat de pupil in het donker groter wordt, gaat men tegen die overgangszone aankijken, wat rondom lichten wat verstrooiing kan geven (uitstraling).Wij kunnen u ook niet garanderen dat u na die eerste paar nachten al veel beter ziet, het kan even zo zijn dat u die eerste dagen wat minder goed ziet, dan u gewend bent. Ook is het mogelijk dat u zelf geen auto kunt rijden in de eerste periode.
Niks voor mij.
pi_27741708
Lekker in je REM-slaap lijkt me
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
pi_27742980
Ik heb al een jaar nachtlenzen (maar dan NIET van NKL; die vind ik bagger)
Het bevalt me prima en ik kan scherp zien; als ik 1 nacht de lenzen niet heb ingehad, dan kan ik best nog goed zien...

Maar, ik zou zeggen, gebruik eens een zoekfunctie; er zwerft hier en daar wel een open nachtlenzen-topic rond

edit: Nachtlens deel 3! --> slotje
pi_27743895
Nee, geen slotje hoor. Topic zakt vanzelf wel weg. Als mensen het centrale topic willen gebruiken is dat prima. Als mensen een apart topic willen openen is dat ook prima .
pi_27744158
Heb al meer dan twee jaar nachtlenzen. Een echte aanrader!
pi_27744324
het lijkt ideaal idd, maar op de een of andere manier ben ik zo gewend aan mijn lenzen indoen 's ochtends (en heb er nauwelijks last van, eigenlijk alleen in het hooikoorts seizoen) dat een verandering van gewoonte er toch wel niet van zal komen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 8 juni 2005 @ 22:32:28 #12
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_27758614
Klinkt leuk, maar werken tot maximaal -4,5dpt bij een cylinder van maximaal 1dpt.
Voor mij dus nutteloos (-8dpt, cyl 1,5dpt ofzo (beetje variabel helaas))
pi_27764615
DarkElf, geen probleem - 's ochtend moet je ze juist uit doen. 's Avonds went het ook snel om ze in te doen, hoor.

En, BartMan, ze gaan inmiddels tot iets van -5.0 en ik had ook al van iemand gehoord met -5.5, dus ze komen steeds dichterbij hoor

ps: er is ook een manier waarop je een maand dit soort lenzen draagt, terwijl je oog 'zacht' wordt gehouden door druppels. Na die tijd worden je ogen weer de normale hardheid, maar dan in de door de lenzen vervormde stand (waarbij je dus wel scherp kijkt) - ik hoop dat die techniek ook snel hier komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')