Ik zou geen watje willen... dus liever een sterke man met een goed gevormd karakter en een duidelijk eigen mening. Dat is iemand van wie je wat kan leren.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Laat Lotte het dan maar niet lezen, jij hebt een liever dominanter partner?
En dat zonder een tipje van de sluier op te lichtenquote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat zie je er toch leuk uit vandaag![]()
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:44 schreef -Lotte- het volgende:
[..]
En dat zonder een tipje van de sluier op te lichten
Pas maar op :p
quote:Ja, ik moet absoluut een dominante partner hebben.
[/quote
[quote]
Dus wees niet bang.. ik hoef niet de sterkste te zijn, de belangrijkste en de slimste. Ik wil alleen erkend worden in een gelijke rol, gewoon, omdat ik het kan
Het ging erom waarom die zich wel bloot mogen stellen aan de verleiding van andere vrouwen en moslima's niet aan de verleiding van andere mannen. Ben er erg nieuwsgierig naar.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:46 schreef Triggershot het volgende:
haha
Welke man het nou is atheist/boedha/christen/jood of moslim elke man heeft zwak voor meisjes.. of het nu op sexueel of sociaal gebied is. Je ontkomt er niet aan.
Ik vind dat juist leuk bij mannen.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:44 schreef -Lotte- het volgende:
Maar dan moet die man ook eerlijk kunnen zijn als hij punten ziet waar hij van kan leren. Sommige mannen hebben dan zo'n man-gevoel... dat ze graag willen overheersen, beter 'moeten' zijn..
Het ligt er aan. Een man die het echt beter weet is natuurlijk nog het best.quote:Een vrouw mag ze dan niet verbeteren of tegen zijn mening ingaan.. en dat wordt dan afgedaan met het ontbreken van respect. Een echte man zou dat niet doen
Het verschilt sowieso erg tussen verschillende mensen. De rolverdeling zoals deze in de Koran voorkomt is wellicht de meest voorkomende en meest gewenste, maar er zijn zoveel alternatieven. Ik denk dat in elke religie eigenlijk wel een vorm van uitoefening te vinden is waarin dat gerespecteerd kan worden.quote:Dus wees niet bang.. ik hoef niet de sterkste te zijn, de belangrijkste en de slimste. Ik wil alleen erkend worden in een gelijke rol, gewoon, omdat ik het kan
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:55 schreef -Lotte- het volgende:
[..]
Het ging erom waarom die zich wel bloot mogen stellen aan de verleiding van andere vrouwen en moslima's niet aan de verleiding van andere mannen. Ben er erg nieuwsgierig naar.
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:16 schreef Alicey het volgende:
Nog even een vraagje dan maar.
Waarom mag een man wel vier vrouwen trouwen, maar mag een vrouw niet vier mannen trouwen?
Wel vreemd dat er cultureel dan iets gegroeid is dat vrouwen zich hier wel aan zouden moeten houden en mannen niet. Best krom.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 10:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Het voorbeeld dat jij hierboven geeft is vanuit Islamitisch oogpunt niet geoorloofd omdat ze teveel in contact zou komen met mannen. Islamitisch gezien is het zelfs verboden voor een man ( en ook voor een vrouw ) om alleen in kamer te zijn met een vrouw ( in het geval van de vrouw gaat het dan om een man uiteraard) die je kan huwen.
[..]
In de Koran 4:3. Er worden overigens wel restricties aan gegeven. In sommige islamitische stromingen wordt het onmogelijk geacht om volgens die restricties meerdere vrouwen te huwen en is polygamie verboden.quote:
Ik zou niet mijn handen ervoor in het vuur willen steken dat een rechtbank in een moslimstaat de vrouw met gelijkheid zou behandelen aan de man, wat betreft dan deze wet.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:08 schreef Triggershot het volgende:
en niet een erkende rechtbank laten oordelen.
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:21 schreef -Lotte- het volgende:
[..]
Ik zou niet mijn handen ervoor in het vuur willen steken dat een rechtbank in een moslimstaat de vrouw met gelijkheid zou behandelen aan de man, wat betreft dan deze wet.
Allereerst wil ik zeggen dat ik dit een prima en duidelijk topic is. Ook lekker open.quote:Op woensdag 8 juni 2005 13:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik weet niet of er hier iemand bekend is met Saoedie-Arabie? Het ligt me wel bij dat er in Saoedie-Arabie aardig wat hoogopgeleide vrouwen topfuncties bekleden, maar is er iemand die dit kan bevestigen?
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
In de Koran 4:3. Er worden overigens wel restricties aan gegeven. In sommige islamitische stromingen wordt het onmogelijk geacht om volgens die restricties meerdere vrouwen te huwen en is polygamie verboden.
Wat is echter de reden dat een soortgelijk recht voor vrouwen niet bestaat?
Ok, duidelijk.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:27 schreef Triggershot het volgende:
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ok, duidelijk.
Je zou dus kunnen zeggen dat in een westerse maatschappij het verlof niet meer aan de orde kan zijn?
Het loopt inderdaad best goed deze topic.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:27 schreef so_hugable het volgende:
[..]
Allereerst wil ik zeggen dat ik dit een prima en duidelijk topic is. Ook lekker open.![]()
Ik denk dat het vooral draait om kwesties als macht hier. Mannen vallen hier door biologische eigenschappen eerder aan ten prooi, en gezien mannen ook doorgaans fysiek krachtiger zijn (Eveneens door biologische oorzaak) is het voor hen makkelijk om de vrouw "kort te houden", en sommige mannen hebben dat ook nodig om zich man te voelen..quote:Wat ik niet begrijp is dat er, ondanks wat ik allemaal hier heb gelezen, er toch zoveel onrecht is tussen mannen en vrouwen. Moslim vrouwen worden binen gehouden en alleen voor de boodschappen mogen ze naar buiten. je ziet dan ook vaak de mannen op een bank zitten en de vrouwen zijn thuis.
Ik zou het niet weten. Ik speculeer dat het iets te maken heeft met Wat je van ver haalt is lekker.quote:Wat ik om mij heen zie is dat heel veel moslim mannen "iets" hebben met niet moslim vrouwen. Hoe zit at dan?
Ik zou op zich ook wel willen weten waar dat op gebaseerd is.quote:Tevens was het niet zo dat de vrouw alleen geheel bedekt overstraat mocht omdat de schoonheid alleen voor haar man was bestemd.
en in veel moslim landen was het toch ook dat de vrouw geen voertuig mocht besturen. (maar dat is wat ik gehoord heb, niet zelf ondervonden)
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:27 schreef so_hugable het volgende:
[..]
Allereerst wil ik zeggen dat ik dit een prima en duidelijk topic is. Ook lekker open.![]()
Wat ik niet begrijp is dat er, ondanks wat ik allemaal hier heb gelezen, er toch zoveel onrecht is tussen mannen en vrouwen. Moslim vrouwen worden binen gehouden en alleen voor de boodschappen mogen ze naar buiten. je ziet dan ook vaak de mannen op een bank zitten en de vrouwen zijn thuis.
Wat ik om mij heen zie is dat heel veel moslim mannen "iets" hebben met niet moslim vrouwen. Hoe zit at dan?
Tevens was het niet zo dat de vrouw alleen geheel bedekt overstraat mocht omdat de schoonheid alleen voor haar man was bestemd.
en in veel moslim landen was het toch ook dat de vrouw geen voertuig mocht besturen. (maar dat is wat ik gehoord heb, niet zelf ondervonden)
Je vind het niet leuk om juist te laten zien dat het "jouw" vriendin is, en hoe mooi ze wel niet is?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:35 schreef Triggershot het volgende:
Ik heb liever dat ik en alleen ik kan genieten van mijn vriendins schoonheid, en dat respecteert ze.
Lieve, leuke en eerlijke deal toch
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je vind het niet leuk om juist te laten zien dat het "jouw" vriendin is, en hoe mooi ze wel niet is?
Ik bedoel meer of je het juist niet stiekem leuk vindt om aan anderen te laten zien dat het jouw vriendin is. Ik heb dat zelf ergens wel, maar misschien zijn vrouwen wel gewoon krengen die elkaar de ogen uitsteken.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Er zijn grenzen, ze kleed zich gewoon gepast. Ik zet haar niet onderdruk heb het met haar over gehad, en ze begreep waarom ik er moeite mee had.
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 13:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik bedoel meer of je het juist niet stiekem leuk vindt om aan anderen te laten zien dat het jouw vriendin is. Ik heb dat zelf ergens wel, maar misschien zijn vrouwen wel gewoon krengen die elkaar de ogen uitsteken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |