dank je wel.....!quote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:44 schreef Mirage het volgende:
[..]
vamperotica,
het onderste Trigram voor jou werd
[afbeelding]
Ken; Een Yanglijn boven twee Yinlijnen - berg, statisch, in rust
het bovenste Trigram voor jou werd
[afbeelding]
Twei; Twee Yanglijnen onder een Yinlijn - meer, vreugde, plezier en te toegeeflijk
samen vormen ze het Hexagram
Hsien/Sien
[afbeelding]
[afbeelding]
Relatie
Dit hexagram, met het meer geplaatst boven de berg, vreugde bovevn rust, is karakteristiek voor het proces van onderlinge relaties. Voor het succes van elke relatie is flexibiliteit aan beide zijden een onmidbaar element. De sterkste moet soms wat toegeven aan de zwakkere waardoor beiden in staat zijn ene gevoel van zelfverwerkelijking te ontwikkelen. Zo is het ook in uw huidige situatie; het initiatief is aan u en u kunt aan zaken elke richting geven die u wilt. wanneer u echter het initiatief aan de zwakkere partij laat, crëert u uiteindelijk voor iedereen een betere situatie. U hebt bijvoorbeeld vele te vertellen over eenbepaald onderwerp, maar u verwerft groter respect en mee rinvloed wanneer u aandchtig luistert naar de gezichtspunten van anderen, in plaats van uw eigen mening aan hen op te leggen. Wanneer u een huwelijk overweegt, dan is dit een uitstekende tijd voor ene dergelijk avontuur !
Hou de boel in evenwicht en ik denk dat je een prettige tijd tegemoet gaat
[afbeelding]
Dankequote:Op donderdag 30 juni 2005 21:47 schreef displission het volgende:
Dromenvanger, de kaart die ik voor jouw trok en die betreffende heeft op jouw is de magier. Het is kaart 1 van de grote arcana. Op de kaart zie ik een man met in zijn rechterhand een soort witte kaars/staf(deze staf heeft hij hoog in de lucht gestoken). Hij heeft een rood gewaad aan. Op de tafel voor hem liggen instrumenten; pentakels, een zwaard, een beker en een staf. Veel bloemen ook.
Van "ik besta niet" ben je tot "ik besta" gekomen. De kaart heeft veel met de overgang te maken van dwaas naar magier, van 0 naar 1(een grote stap)want terwijl de dwaas verstoppertje op het witte scherm speelde zijn we nu bij de projector aangekomen die daadwerkelijk filmbeelden gaat afspelen. Jouw wil is gods wil. Je hebt het oneindigheidssymbool boven je hoofd, een slang die zichzelf in zijn staart bijt. De rode kleur van de cape duidt op het hartstochtelijke menselijke verlangen bijv. dat je ook gevoelens hebt en die wilt laten zien(denk aan liefde). De vier attributen op de tafel staan voor water, vuur, lucht en aarde, de vier attributen uit de buidel van de dwaas. Het staat ook voor de vier windrichtingen, maar wat voor jouw meer van belang is Dromenvanger voor de vier stadia van het menselijke bewustzijn, namelijk slaap, droom , ontwaken en transcedentieJe bent blij dat je aan je reis kunt beginnen.
Duiding:
-wil, aktiviteit..ben je druk bezig de laatste tijd?
-mannelijk energie, creativiteit, dadendrang..wil je jezelf bewijzen? helemaal niet nodig Dromenvanger..je hebt alles in je wat van een mens wordt verwacht..
-intuitieve kennis van de wetten(geheimen) van het leven, van het universum
Dromenvanger jij en niemand anders is verantwoordelijk voor de situatie waar je je in bevind. Je hebt de kracht deze te veranderen wanneer jij dat wilt. Ik kan zo nog wel een tijdje verder gaan..het heeft gewoon veel met je eigen wil te maken, daar komt het op neer..
Ik vind het iig een hele mooie kaart die ik voor je heb getrokken en hoop dat je jezelf erin herkent..op dit moment laat ik het hier even bij..eventuele vragen kun je nu nog stellen..
Om Mirage maar even te verlichten van haar taken, eentje voor jou.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:26 schreef Natalie het volgende:
Ik volg dit topic nu al een tijdje en ga nu maar eens posten. Heb namelijk het gevoel dat ik op een bepaalde drempel sta & twijfel welke kant ik op zal gaan. Wie weet dat een kaart daar enig licht op kan schijnen. Als iemand er eentje voor me wil 'plukken', ben ik u zeer dankbaar
Im mijn boek staat:quote:Kelken Koningin
Element: Water.
Astrologische associatie: De Maan in Vissen.
Kernwoorden: vreugde, wijsheid, minnares, liefdevol, succes, geluk.
Kelken Koningin vertegenwoordigt de vrouwelijke kant van het element water en staat voor fijngevoeligheid, inlevingsvermogen, mediamieke gaven en offervaardigheid. Zij is het symbool van helpende en genezende krachten.
Alleen vind ik de beschrijving er niet echt bij passen, ze kijkt een beetje boos, eerlijk getypedquote:De dorst van de ridder is gelest, de liefde is opgebloeid, de koningin kan wegsmelten en zichzelf in haar gevoelens verliezen. Zij weet uit het onbewuste kracht te putten. Haar lichaam past zich bijde troon aan, zoals waterde vorm van het glas aanneemt en haar voeten zijn één met de zee. Haar troon is een schelp, een opening, een baarmoeder en toch staat ze stevig op de grond. zij is de minares, de droomster, die op het strand schelpen verzamelt. zij is de "femme fatale", die zich telkens weer in de spiegel bekijkt, de jonge liefdevolle moeder, de zeemeermin, de zieneres die in haar kristallen bol kijkt. Zij is Penelope, die voor altijd op de terugkeer van haar geliefde wacht..
sorry voor late reactie maar ben paar dagen niet geweest...quote:Op woensdag 29 juni 2005 13:59 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Graag gedaan hoor!
Kun je iets met de uitleg die daar gegeven wordt?
..... Haha... Misleiding... Misverstand.... enz....
Dank je wel Mirage!quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:58 schreef Mirage het volgende:
Kroekiepoes, voor jou trok ik
Arval Parrot
communication
[afbeelding]
starter reading
Clear communications are vitally important here. Strive for verbal brilliance. Listen carefully. Be articulate. Be willing to calmly debate the issues and explore ideas with others. Open communication will enhance the changes of success all around. Arval also suggests that the querent watch for bodylanguage, incomplete sentences, and unfinished thoughts, and try to discover what these signals are meant to get across.
thx for thinking alongquote:Op zaterdag 2 juli 2005 17:27 schreef displission het volgende:
Ik trok bij deze drie kaarten voor Afrika en de mensen die er wonen..de uitkomst: de vraag het verleden, nu en de toekomst.
Voor het verleden trok ik: de dood. Op de kaart een wit paard met daarop een skelet in een zwart harnas. Sommige mensen liggen dood op de kaart terwijl er ook zoiets als een paus op de kaart staat. Het witte paard en de passen die deze maakt tonen het einde van de levenden aan. De koning ligt al op de grond, de bisschop wacht biddend op zijn einde. De dood treed een ieder vol "respect" tegemoed, want deze maakt geen onderscheid. Typisch voor deze legging is dat de dood niet alleen een einde betekend, maar ook natuurlijk een nieuw begin, want wat is er na de dood van de moeder en het spelende kind? De volgende kaart zal meer duidelijkheid scheppen in de omgeving waar we ons nu bevinden.
Het heden: Zwaarden 7. Op de kaart zie ik een man die er met 5 zwaarden vandoor gaat..Hij sluipt als het ware..meegenomen van de wigwams..hij beweegt zich naar de toekomst maar kijkt echter naar het verleden..de man is een clown..hij neemt weliswaar 5 zwaarden weg, maar kan niet met de scherpheid van de zwaarden overweg..hij snijd zich zelfs..ook al zet hij een stap naar de toekomst..2 zwaarden blijven in de aarde staan en dit duidt op problemen die blijven staan..De duiding van de kaart: oude reatiepatronen..wanneer wordt het eens tijd voor de echte actie?
De laatste kaart zal ons meer vertellen over de toekomst van Afrika en dan met 2012 als datum genomen..Aas van de kelken, een van de vier asen, een gelukskaart. Een hand uit een wolk met een kelk erin daaruit stroomt water in een meer met lelies..een witte duif met een soort hostie en een plus teken in zijn bek. De aas van de kelken staat voor het element water en voor overvloedige liefde, er worden onverwachte betrekkingen aangeknoopt, er duikt iemand op waarop niet gerekend is. Duiding: liefde en vriendschap, de heilige graal, een onverwacht geschenk..over die laatste kaart heb ik dus erg positieve gevoelens..als ik deze kaart zie heb ik het gevoel dat het in 2012 iid beter is geworden in Afrika..laten we er wat aan doen..zet hierbij ook zelf even je handtekening op www.live8live.com
Kaart ter bevestiging is inmiddels niet meer nodigquote:Op woensdag 29 juni 2005 19:03 schreef Slaapmeisje het volgende:
Mirage, ontzettend bedankt voor je I Tjing. Het is op dit moment een erg spannende tijd en zeker deze dagen een dubbeltje op zijn kant. Zoals ik de uitslag nu lees pakt het niet goed uit, natuurlijk blijf ik hopen maar ik vrees het ergste. Misschien nog een kaart trekken ter aanvulling of bevestiging?
Gek genoeg heb ik veel met water. Droom er erg vaak over. Dus vind het wel apart dat het hierin terug komt.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 22:32 schreef jogy het volgende:
Om Mirage maar even te verlichten van haar taken, eentje voor jou.
[afbeelding]
[..]
Im mijn boek staat:
[..]
Alleen vind ik de beschrijving er niet echt bij passen, ze kijkt een beetje boos, eerlijk getyped
Laat me even weten of je hier wat aan hebt.
Oké, dan nog wat meer info...quote:Op zaterdag 2 juli 2005 21:44 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Kaart ter bevestiging is inmiddels niet meer nodigIn ieder geval wel enorm bedankt voor je moeite
quote:Op zondag 3 juli 2005 08:28 schreef Mirage het volgende:
[..]
Lees je legging op de vorige pagina nog even terug.. lees daar dit bij en ga met goede moed verder !
Je kan het hoor !
Het verleden kun je niet veranderen. Kun je ook niet eens beoordelen, omdat je alleen maar het kleine stukje zag dat je vanuit jouw standpunt kon zien. Maar de toekomst kun je wel veranderen. Jouw leven, jouw tijd, die de door jou gekozen inhoud krijgt.quote:Op zondag 3 juli 2005 13:18 schreef Slaapmeisje het volgende:
dank je wel! Ik weet dat ik genoeg kracht heb om door te gaan. Het heeft alleen even tijd nodig...
Ik zal mijn kaarten er zo even voor je bij pakkenquote:Op dinsdag 5 juli 2005 14:59 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Wil iemand een kaart voor me trekken?
Fijn !quote:Op dinsdag 5 juli 2005 17:43 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Ik zal mijn kaarten er zo even voor je bij pakken.
Bedankt Geartsjuh!quote:Op dinsdag 5 juli 2005 17:59 schreef Geartsjuh het volgende:
Voor myxomatosekonijn:
Jacob en de Bonenstaak
*knip*
Geen dankquote:
Dat is een mooi streven! Positef denken is heel bevordelijk voor hoe je het leven om je heen ervaart en het is ook nog eens goed aan te leren. Er zijn wel veel boeken geschreven die je misschien een eindje op weg kunnen helpen, zoals die van Norman Vincent Peale en Annemarie Postma.quote:Ik probeer de laatste tijd al meer positief te denken; meer relaxed/ontspannen te reageren/zijn. Doen wat goed voelt en wil ook meer doen met spiritualiteit e.d.. Ik heb al meer 'aanwijzingen' gekregen dat ik die kant op 'moet' en ik wil ook erg graag...ik weet alleen niet zo goed hoe...
Bedankt voor de (boeken)tips! Zal eens kijken wat ik met die boeken kan. Heb vorig jaar ook al eens een cursus(je) positief denken gevolgd maar dat was toch niet helemaal ding. Ik probeer het op mijn eigen manier te doen en misschien dat die boekjes wat toe kunnen voegen.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 20:03 schreef Geartsjuh het volgende:
Dat is een mooi streven! Positef denken is heel bevordelijk voor hoe je het leven om je heen ervaart en het is ook nog eens goed aan te leren. Er zijn wel veel boeken geschreven die je misschien een eindje op weg kunnen helpen, zoals die van Norman Vincent Peale en Annemarie Postma.
Meer relaxed zijn en doen wat goed voelt is echter iets lastiger denk ik. Ik probeer dit ook altijd na te streven maar het blijft een lastig iets. Vooral deze dingen proberen te forceren werkt averechts. Zo goed mogelijk op je gevoel proberen af te gaan werkt het allerbeste en als dat een keertje niet lukt, pech gehad. Er is altijd een volgende keer!
Trouwens wordt ik altijd enorm ontspannen van meditaties, ademhalingsoefeningen of gewoon heel simpel me even terug trekken uit de wereld en alles even laten bezinken. Een momentje voor jezelf zeg maar. Dan heb je alles ook veel helderer en weet je beter wat je wil en wat dus voor jou 'goed' voelt.
Misschien een leuk idee om er een topic over te openen?quote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:47 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Bedankt voor de (boeken)tips! Zal eens kijken wat ik met die boeken kan. Heb vorig jaar ook al eens een cursus(je) positief denken gevolgd maar dat was toch niet helemaal ding. Ik probeer het op mijn eigen manier te doen en misschien dat die boekjes wat toe kunnen voegen.
Meditaties zijn ook niet echt mijn ding... daar voel ik me te druk voorEven terug trekken doe ik regelmatig maar ben dan nog wel met dingen bezig... Ik kan er gewoon niet tegen om constant en alleen maar de hele dag met mensen bezig te zijn dus vindt het heerlijk om s avonds alleen te zijn.
Ik probeer ook wel te 'voelen' wat ik wil maar dat vind ik nog wel moeilijk. Daarnaast weet ik gewoon nog niet op welk gebied van de spirituele wereld ik wat actiever bezig wil zijn...ik heb zoveel interesses en weet gewoon niet wat me het meest aanspreekt... het overdondert me elke keer eigenlijk en heb geen overzicht... Hopelijk als ik na morgen vakantie heb en een aantal andere dingen af kan ronden (regeldingen) dat ik meer rust in mijn hoofd heb zodat ik kan gaan voelen... ?
Nog andere tips Geartsjuh?
Grappig dat je dit zegt. Ik heb namelijk al een tarotkaarten'spel' maar eigenlijk doe ik hier erg weinig mee omdat ik het interpreteren behoorlijk ingewikkeld vindt (en de beschrijvingen in het boekje zijn ook tamelijk kort). Daarnaast had ik een paar weken geleden al besloten om nog een kaartenset met spreuken aan te schaffen maar was me nog aan t orienteren welke ik zou nemen omdat ik er erg veel leuke tussen vindt zitten, inclusief die Eigenwijsjesquote:Op dinsdag 5 juli 2005 22:53 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Misschien een leuk idee om er een topic over te openen?
Zou het voor jou niet leuk zijn om een orakelkaartendeck aan te schaffen? Het valt me op dat je er veel interesse voor hebt. Ik denk dat je het erg leuk zou vinden.
Trouwens bedenk ik me nu dat er ook een kaartendeckje bestaat wat je positief leert denken: Eigenwijsjes. Ze zitten in een klein groen doosje. Op de kaartjes staan allemaal positieve zinnen en een leuk plaatje erbij zodat je spelenderwijs positief leert denken. En ze zijn helemaal niet duur.
Displission.quote:Op maandag 11 juli 2005 13:21 schreef displission het volgende:
kroekiepoes, ik wil wel een kaart voor je trekken uit de tarot..als je even verteld waar je vandaan komt en hoe oud je bent..ik wacht op je antwoord..verder hoef ik eigenlijk niks te wetenik leg wel heel algemeen hoor, maar misschien dat er wat van je gezondheid te vinden is..
Dank je wel voor de kaart displission.quote:Op maandag 11 juli 2005 13:47 schreef displission het volgende:
Mirage voor jouw trok ik de kaart: zwaarden 8..ik zie op de kaart een vrouw, geblindoekt met acht zwaarden die in de grond priemen. Een kasteel op de achtergrond en op de voorgrond plasjes water voor haar voeten..
Er staat oa dat je het kasteel, je geboorteland hebt verlaten..dat zou kunnen duiden op een bepaalde zienswijze die je eerst had, maar achter je gelaten hebt. Wat je met deze "nieuwe" vrijheid moet doen weet je nog niet precies..De blindoek en de "touwen" kun je zo van je afwerpen het is een kwestie van aanschouwen en de illusie doorbreken..het lijkt zo op het eerste gezicht een hele negatieve kaart op het gebied van de zwaarden, maar dat is deze zeker niet..want wanneer je de blindoek als het ware afdoet gaat er ineens een soort nieuwe wereld voor je open..je ziet dan ook die situatie en hoe je eerst stond..
Vraagje Mirage..heb je dit onlangs meegemaakt? Heb je die stap al gezet om de blindoek af te doen, want dit lijkt me een best wel belangrijk aspect in jouw leven..
Hier laat ik het even bij..
Btw, de duiding van de kaart:
-geloof in de eigen hulpeloosheid en weerloosheid
-de illusie gevangen te zijn
-niet in staat verantwoording voor het eigen leven te nemen
-crisis
Iets zegt me dat je hier al sterker bent uitgekomen, maar dat baseer ik dan meer aan de hand van je posts in truth..
Displission heel graag!quote:Op maandag 11 juli 2005 13:21 schreef displission het volgende:
kroekiepoes, ik wil wel een kaart voor je trekken uit de tarot..als je even verteld waar je vandaan komt en hoe oud je bent..ik wacht op je antwoord..verder hoef ik eigenlijk niks te wetenik leg wel heel algemeen hoor, maar misschien dat er wat van je gezondheid te vinden is..
Kroekiepoes er is onverwacht wat tussengekomen..als ik vanavond tijd heb later ok
quote:
vanavond ben ik terug en heb ik weer even rust om mij heen.quote:
Fijn!quote:Op dinsdag 12 juli 2005 11:40 schreef Mirage het volgende:
[..]
vanavond ben ik terug en heb ik weer even rust om mij heen.
Dan zal ik een kaart voor je trekken !
Kroekiepoes, vanavond zal ik proberen voor jouw om een kaart te trekken..hoop dat het lukt..quote:Op maandag 11 juli 2005 19:01 schreef Kroekiepoes het volgende:
[..]
Displission heel graag!![]()
Ik kom uit Amsterdam en ik ben 26 (geb.datum: 01-12-1978)
En ik wil graag een kaart over mn geestelijke gezondheid als dat kan![]()
Alvast bedankt!![]()
quote:Op maandag 11 juli 2005 19:40 schreef vamperotica het volgende:
Er staat weer een belangrijke verandering/beslissing voor de deur... Op verschillende vlakken.
Zou er iemand zo lief willen zijn een kaartje voor me te trekken, of een steentje te werpen
of iets anders in deze richting?
![]()
al boelveel steentjes gegooid (zijn ze aangekomen).quote:
Ow ja.. Graag ... !!!quote:Op dinsdag 12 juli 2005 21:18 schreef draculettetje het volgende:
[..]
al boelveel steentjes gegooid (zijn ze aangekomen).
Morgen kan ik wel vragen of er voor jou een kaartje getrokken kan worden?
Dit "tarotdeck" is trouwens gemaakt door Roelien de Lange, heb ik thuis liggen. Ik heb haar zelfs ontmoet op een bijeenkomt hier in de local shop. Daar gingen we op een gegeven moment in een soort trance en wat heel geinig was en mijn vriendin schoot in de lach was dat ze dolfijnengeluiden ging maken..persoonlijk vind ik het deck meer voor vrouwen dan voor mannen, maar zeker een aanrader.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:41 schreef Pulldrop het volgende:
http://www.starmanproduct(...)sjamanenkaarten.html
Nou pluk maar een kaart
Allereerst zo maar iets...quote:
even een aanvullinkje... graag met betrekking tot gezondheid en/of werk.quote:Op maandag 11 juli 2005 19:23 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Ik zou wel eens willen weten hoe het met bijv. runen werkt... Kan iemand daar iets over zeggen en bijv. een steen voor me 'trekken' (of werkt dat anders)....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |