abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27774727
zou MUUS of Morwen of Displission of wie dan ook zo vriendelijk willen zijn om een kaartje voor mij te leggen?
Ooit had iemand tarot voor mij gelegd, en ik herinner me er eignelijk niet zoveel van ('t is al 5/6/7 jaar geleden) en daar kwam iets uit over dat ik mannen verzamelde
Als ik -nu- kijk... dan klopt dat ook nog..
And the druids turn to stone...
pi_27774781
Ik lust ook wel een kaart. . Bij voorbaat DANK. .
  vrijdag 10 juni 2005 @ 00:10:16 #28
42381 CvB
handles your hunger better
pi_27793006
Mag ik een kaart uit The Faeries Oracle van Brian Froud en Jessica MacBeth? Lijken me aan de voorkant te zien wel mooie kaarten namelijk. Ben benieuwd wat eruit gaat komen!
Vind ik
pi_27793342
Nou, shoot me.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 01:38:42 #30
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27794183
Zou iemand een kaart voor me kunnen trekken
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_27798433
Ik heb weer een ander online orakel gebruikt: Runenstenen

Toekomst: Othila - Scheiding: Dit is de tijd dat de wegen zich scheiden. Tjid voor verandering van jezelf, van achterhaalde relaties of oude werksferen. Je terugtrekken is waarschijnlijk de juiste houding. De van jou gevraagde scheiding zal je de vrijheid geven om daadwerkelijk te worden wie je bent. Het is tijd om je horizon te verbreden. Othila is de rune van het voordeel en winst. Het kan echter zijn dat de voordelen die je bereikt voortkomen uit iets dat je op moet geven (zoals een erfenis).

Te ondernemen actie: Thurisaz - Niets doen: Er is werk aan de winkel. De tijd van nietsdoen is voorbij, je moet bereidheid tonen je handen uit de mouwen te steken. Leer afstand te nemen van het verleden. Een tijd van nadenken. Ga nieuwe uitdagingen niet uit de weg.

Huidige situatie: Berkana - Groei: De groei kan betrekking hebben op wereldse zaken, familiezaken of op jezelf. Ga zorgvuldig en aandachtig op de dingen in. Verbintenissen.
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_27807104
MUUS, mag ik een kaart uit het dierenorakel?
pi_27817262
Op dit moment zit ik in een nogal grote crisis en onzekerheid, wat betreft werk........
zou iemand voor mij een kaart kunnen trekken?

Dank je wel!!!
pi_27992897
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 08:48 schreef flowb het volgende:
Zou iemand voor mij een kaart kunnen trekken? Maakt mij niet zoveel uit welk oracle.
Alvast bedankt.

flowb.
Ik heb de I Tjing voor jou geworpen.

Yin en yang zijn elkaars tegenover gestelde krachten.
Yin wordt gepresenteerd als onderbroken lijn, yang als ononderbroken lijn.
Een hexagram bestaat uit 6 lijnen.
twee koppels van 3 boven elkaar geplaatst, trigrammen.

Er kwam Ken (trigram) onder Tjen (trigram) uit wat samen Siau Kwo ( hexagram) maakt.

Tjen:
twee yin lijnen boven een yanglijn - donder, schokkend, opwindend.

____ ____
____ ____

Ken:
Een yanlijn boven twee yinlijnen - berg, statisch, in rust

Siau Kwo
Gevangen Kracht

Hier bevindt de donder zich boven de berg. Wanneer we op een andere manier naar het hexagram kijken, zien we dat de kracht van de machtige berg wordt geblokkeerd door de donder en bliksem buiten. Op het eerste gezicht lijken berg en donder een zeer machtige combinatie, maarhelaas zit de ware kracht gevangen en vloeit langzaam weg. De situatie waar u bezorgd om bent, heeft het punt bereikt waarop zwakke plekken zich beginnen af te tekenen en de dynamiek wegebt. Dit is beslist niet de tijd om met welke nieuwe grote onderneming dan ook van start te gaan. Dit omdat u zeer waarschijnlijk uw eigen capaciteiten overschat om op de juiste wijze op de omstandigheden te reageren. u kunt op dit moment het bester even de pas inhouden en uw energie richten op details. U zult dan ongetwijveld uit het dal omhoog kruipen; de enige manier om goed met de huidige situatie om te gaan, is u zo bescheiden mogelijk op te stellen.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_28048168
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 14:33 schreef Panthera1984 het volgende:
zou MUUS of Morwen of Displission of wie dan ook zo vriendelijk willen zijn om een kaartje voor mij te leggen?
Ooit had iemand tarot voor mij gelegd, en ik herinner me er eignelijk niet zoveel van ('t is al 5/6/7 jaar geleden) en daar kwam iets uit over dat ik mannen verzamelde
Als ik -nu- kijk... dan klopt dat ook nog..

Death
Natural, timely endings. Release. Liberation
Ik trok hem "reversed".

Dit maal dus niet de "starter reading", maar de "reversed" versie die ik voor je intik.

Reversed
Important change is being blocked or delayed by clinging to old habits or things, and therefore the changes that need to happen appear to be difficult and forced upon us. Yet, release these outgrown and outwornways of being must happen in order to move into the next stage of development. Meditating upon breathing in truth and breathing out non-truth may be helpful. (Not-true may be false information or it may be simply confusion or muddle.We don't have to know what it is or look at it; we just need to exhale the energy of not-truth.)

It is important to look to the future, however unknown or frightening, rather than trying to tug the past along with us. It may seem impossibly difficult, but the only way to reduce the pain of this process is to step forward into the future willingly.

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_28048447
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 14:35 schreef Lynx666 het volgende:
Ik lust ook wel een kaart. . Bij voorbaat DANK. .
Penelope Dreamweaver
Inspiration. Magical dreams. Visions.

starter reading
Seek Visions and inspiration. Be aware that they are often subtle and require close attention. fantasies, dreams, and daydreams are all places an Inspiration Faery can contact us, but she can also pop up unanounced in the midst of the most ordinary of activities - in the bath, washing the dishes, driving the car, or anywhere else that our mind is half occupied and half running on idle. Pay special attention to unsought inspirations at this time. They have something wonderful to offer you, but it is up to you to catch them and bring them into reality.
Sir Winston Churchill
pi_28049088
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 00:10 schreef CvB het volgende:
Mag ik een kaart uit The Faeries Oracle van Brian Froud en Jessica MacBeth? Lijken me aan de voorkant te zien wel mooie kaarten namelijk. Ben benieuwd wat eruit gaat komen!
Hallo CvB,
je vroeg een kaart, maar ik vind op dit moment een steen ( Alchemy Stones) beter bij je passen.
een kaart hou je dus nog te goed !

Er zijn 28 stenen.
Deze stenen zijn onderverdeeld in groepen.
voor jouw trok ik een steen die valt in de groep "stages of completion".

Rubedo
Conjunction. Red Phoenix

Love and pleasure surround you. Reunions are imminent.
Passionately join with others. Concieve new plans.

In the laboratory
The red phase of Rubedo begins with the Chemical Wedding in which the Sun King and the Moon Queen are united. On their wedding night, the vessel is heated to increase their passion and the two join together in the fires of love. After trials and tribulations, their ordeals are over and love fills the vessel. As fixed Philosophic Sulphur and volatile Philosophic Mercury unite, the matter dries completely and is transformed into a brilliant-red powder. This reunion fills them withjoy as their intense passion for each other draws them close. Within this red heat, they concieve their child, the Philosopher's Stone. The red phoenix rises from the flames like the child born in the fiery furnace.

For you
As the phoenix survives the fire and rises from the ashes, youare emergingtriumphant from troubles experienced in the past. The King symbolizes your strenght and passionate intensity for life and love. The Queen represents your receptivity to change and the inner powers you posses to create new oppurtunities and to give them form. This stage in the work indicates balance within the body. Now is the time to resume physical activities that you have enjoyed in the pasted, and to indulge yourself in pleasurable pursuits. Acknowledge a new sense of wholeness within yourself and nurture its growth with supportive relationships. Reunions are likely: a friend, lover or family member will appear to offer support and companionship. You can experience an equilibrium of mind and body, balancing work and play. This is the beginning of an incredibly fertile time, pregnant with potential for beginning new projects that will bear fruit in the future.

Ik kan even geen plaatje van de steen en het teken dat erop staat vinden.
wél een ander bijpassend plaatje en stukje tekst.

The union of the Red King with the White Queen, symbolic of the union of male-female, albedo-rubedo. In other words, when after having attained albedo (having discovered the divine light in oneself), the 'spirit' must be fixated (the descending eagle), resulting in rubedo. The two lions with one head signifies the unified nature that has been attained. Out of its mouth flows the water of life.
Sir Winston Churchill
  zaterdag 18 juni 2005 @ 20:20:00 #38
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_28049932
doet eens even niet zo flauw muus , trek een kaartje voor bg !!!
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_28051288
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 01:38 schreef livEliveD het volgende:
Uit de Inner Child kaarten:

De Tovenaar

In het traditionele tarot is kaart 5 van de Grote Arkana, bekend onder de naam De Paus, vaak beschouwd als een tamelijk starre kerkvorst, een kille figuur, die het anker is voor de christelijke leer op aarde. Hij heeft de geheimzinnige sleutelen tot hemel en aarde. In de twintigste eeuw gaven sommige tarotontwerpsers deze figuur de naam De Hierophant, en legden zo een verband tussen dit wezen en de hogepriesteres van Egypte en van andere oude culturen, die speciaal en zorgvuldig getraind waren om leerlingen op het spirituele pad in te wijden. Menig esoterisch schrijver heeft gewezen op een geheimzinnige hierophant die duizenden jaren geleden de nieuwelingen in de Grote Piramide inwijdde. Volgens sommige verklaringen hebben Plato, en zelfs Jezus, dit magisch gebeuren zelf ervaren.

In de Inner Child kaarten is dit archetype De Tovenaar geworden. Niet alleen een inwijder en hierophant, maar ook een vriendelijke, gevoelige en meelevende leraar. We hebben uit onze jeugd wellicht verschillende beelden geassocieeerd met deze figuur. Daar is bijvoorbeeld de Tovernaar van Oz, een bedrieger, verborgen achter een gordijn. Daar is de tovernaar, in wiens vertrekken Mickey Mouse werkt in Walt Disney's Fantasia. En dan is er natuurlijk Merlijn, gids en spiritueel leraar voor de jonge Koning Arthur. Het beste voorbeeld echter voor de tovenaar in dit spel is de tovernaar Gandalf in het episch werk van J.R.R. Tolkien In de ban van de Ring. Deze trilogie heeft nu al tientallen jaren kinderen en volwassenen doen huiveren. Het is een door en door magisch en hypnotiserend verhaal, dat ons de bewoners van Midden-Aarde leert kennen. Het hele verhaal is te lang en te complex om daar een samenvatting van te geven. In grote lijnen gaat het over de noodzaak om de Ene Ring te vernietigen die de eigenaar op een verraderlijke manier in zijn macht houdt, en die ook macht heeft over andere ringen, die ontworpen zijn om dwergen, mensen en elfen onder de betovering van Sauron te houden. Frodo, een dierbare hobbit, wordt de voornaamste Drager-van-de-Ring. Hij verenigt zich met zijn vele metgezellen tot een reisgenootschap. Hun doel is de Ring terug te brengen naar het schaduwland van Mordor, waar deze vernietigd kan worden, en waar zodoende de kwaadaardige macht van de Ring over het leven in Midden-Aarde kan worden opgeheven.

Gandalf, met zijn staf van wijsheid, met het zwaard van Glamdring, en het paard Schaduwvacht, speelt de rol van tovenaar, magiër, spiritueel leraar, en beschermer van Frodo en de hobbits. Hij is ook de tegenpool en de meerdere van Sauron. Gandalf is de afgezant van het goddelijk bewustzijn dat Midden-Aarde verlicht, en als zodanig waarschuwt hij Frodo - die de geest van het kind voorstelt op zijn levensreis - voor de misdadige macht die in de Ene Ring verborgen ligt. Hij vertelt Frodo hoe die ring de drager kan besmetten en verleiden, en zelfs de persoonlijkheid van de drager kan verwringen tot deze slechts een instrument wordt in de handen van de zwarte heer Sauron.

De relatie tussen Frodo en Gandalf is een zuiver voorbeeld van de moderne verstandhouding tussen leerling en meester, kind en wijze oudere. Een van de voornaamste lessen die Frodo leert is dat echte spirituele macht niet ligt in de Ene Ring, maar in de ring van broederschap - de kring van iemands vrienden, dierbaren en metgezellen op het levenspad. Op deze manier spreekt In de ban van de Ring over de diepere betekenis van "groepsbewustzijn" en de schoonheid van gemeenschapsleven, in wat de Nieuwe Tijd aan de horizon zou kunnen zijn voor de mensheid.

Wanneer u deze kaart trekt, verschijnt er een spiritueel leraar. Wie inspireert u in deze tijd? Is er een nieuw studiegebied te onderzoeken? Kijk eens naar muziek, kunst, literatuur, filosofie, religie, en natuur, als wegen naar hogere kennis. Bouw een brug tussen het kind in u dat op zoek is naar antwoorden, en uw Hogere Zelf dat continu juweeltjes van verlichting offreert door middel van dromen, visioenen, ingevingen en intuïtie. Als er een doorbraak plaatsvindt, en inspiratie uw geest overspoelt, wees dan bereid en zelfs gretig om van uw nieuw gevonden wijsheid mee te delen. Weersta aan de verleiding om star vast te houden aan openbaringen. Hoed u voor het anderen onder controle houden om uw eigen doel te bereiken. Bovenal, gebruik uw eigen voorstellingsvermogen (gebaseerd op de ontwikkeling van het derde oog, of ajna-centrum) om uw leven te zien, verbonden met een broederschap van gelijkgestemde zielen, uw ware Ring van macht in deze wereld.

Archetype in het traditionele tarot: De Hierophant
Astrologisch heerser: de Stier
pi_28051407
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 01:38 schreef livEliveD het volgende:
Zo, het was me even een getyp, maar ik vind hem wel heel erg bij je passen. Een hele mooie kaart . Hopelijk heb je er wat aan.
  zaterdag 18 juni 2005 @ 21:28:03 #41
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28051454
Ik wil wel een kaart (Tarot) leggen voor iemand, mocht er iemand interesse hebben of er nog op wachten.
pi_28051609
Zie boven onze posts.... een hele rij aanvragen.. tm LivEliveD is gedaan.. sinaasappeltje wil een kaart van MUUS uit het dierenorakel ( misschien dat jij die ook tot je beschikking hebt ? ) en anders staat realvision daar onder die vraagt om "een" kaart....nog iets naar beneden staat BaajGuardian.
Sir Winston Churchill
  zaterdag 18 juni 2005 @ 21:38:02 #43
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28051655
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 21:35 schreef Mirage het volgende:
Zie boven onze posts.... een hele rij aanvragen.. tm LivEliveD is gedaan.. sinaasappeltje wil een kaart van MUUS uit het dierenorakel ( misschien dat jij die ook tot je beschikking hebt ? ) en anders staat realvision daar onder die vraagt om "een" kaart....nog iets naar beneden staat BaajGuardian.
Ok.

Ik heb geen dierenorakel, dus ga ik naar de volgende.
  zaterdag 18 juni 2005 @ 21:43:45 #44
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28051788
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 20:48 schreef realvision het volgende:
Op dit moment zit ik in een nogal grote crisis en onzekerheid, wat betreft werk........
zou iemand voor mij een kaart kunnen trekken?

Dank je wel!!!
Je kaart is Meesterschap. De kaart staat o.a. voor je doel bereiken, succes, overwinnen, jezelf fixeren op een doel, weten wie je bent, zelfvertrouwen, en controle.
pi_28051898
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 21:43 schreef Alicey het volgende:

[..]

Je kaart is Meesterschap. De kaart staat o.a. voor je doel bereiken, succes, overwinnen, jezelf fixeren op een doel, weten wie je bent, zelfvertrouwen, en controle.
Dat is een mooie kaart voor hem als ik zijn post lees.

Sir Winston Churchill
pi_28052234
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 21:35 schreef Mirage het volgende:
Zie boven onze posts.... een hele rij aanvragen.. tm LivEliveD is gedaan..
Ik mis de mijne... .
  zaterdag 18 juni 2005 @ 22:38:41 #47
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_28052945
ik wil zon elven kaart van muus , komoooop
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zaterdag 18 juni 2005 @ 22:50:11 #48
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28053181
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 22:05 schreef Viperdesign het volgende:

[..]

Ik mis de mijne... .
Het Rad van Fortuin

Het kernbegrip is opportuniteit. De mogelijkheden die je hebt benutten en vertrouwen op het lot. Mogelijk kom je binnenkort voor een verandering te staan, of komt het een en ander in een stroomversnelling.
  zaterdag 18 juni 2005 @ 22:50:48 #49
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28053195
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 21:49 schreef Mirage het volgende:

[..]

Dat is een mooie kaart voor hem als ik zijn post lees.

Nog even een plaatje.

pi_28053388
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 20:20 schreef BaajGuardian het volgende:
doet eens even niet zo flauw muus , trek een kaartje voor bg !!!
Ik doe niet flauw, maar ik reageerde expres een tijdje niet. . Dit is een topic voor iedereen en het leek erop alsof alleen ik nog kaarten moest trekken voor mensen.

Daarom was ik even stil en zie hier... Mirage en Alicey laten hun mooie dingen zien. .

Note to self:
Magics - Dieren
Panthera1984 - *iets*
BG - Elfjes.

Ik ga aan de slag. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: