Plusminus 15 jaar ervaring als keeper brengt aardig wat blunders met zich mee, al valt het gelukkig de afgelopen jaren wel mee. Hieronder een paar..
De ergste van dit jaar was nog in de laatste wedstrijd die nergens meer om ging gelukkig. Kwam een hele hoge bal op me af, en omdat die bal wel erg hoog en vrij lastig was wil ik hem dus naast laten gaan ipv te pakken, en ik verwachtte dus ook dat die naast ging aangezien ik eerst omhoog kijk, vervolgens omkijk naar mijn doel, een stap opzij doe en denk dat ik naast mijn doel sta kijk weer omhoog voor de zekerheid (ja het was een erg hoge bal
![]()
) , ik roep heel hard 'OK!' en enkele seconden later een hoop gescheld, en gevloek in het veld, stond ik dus toch niet naast mijn doel.. en landde de bal precies onder de lat mijn doel in.
Tweede helft precies zo'n zelfde bal, het leek wel of die nooit ging dalen, maar hem toen toch maar voor de zekerheid over de lat getikt.
Verder een aantal jaar terug nog een 'Zubizetta-tje' zoals die tegen Nigeria op het WK deed, voorzet vanaf rechts, ik duik naar voren om de bal te 'scheppen' en klem te pakken, maar hij gaat via mijn handschoen zo het doel in. Terwijl er niet eens een tegenstander in de buurt was.
Ook nog een Menzootje zoals hij tegen Auxerre deed, indraaiende corner weg willen tikken, maar hem dan recht in je eigen kruising slaan.
En zoals xJapser al had, je zo heel erg verkijken op een hoge bal en daar gigantisch onderdoor gaan, daar heb ik toen een seizoen lang wel een patent op gehad aangezien dat wel 4 a 5 keer gebeurde (vooral bij corners en afstandsschoten), vooral het 'OK!' roepen van mij terwijl ik er onderdoorging is inmiddels een aardige running gag geworden in mijn team