Nee, dat hun regering ze slecht voorbereid de strijd in zou sturen. Belgische vliegers zijn zeker capabel, maar missen training. De meesten zitten maar krap aan het door de NATO voorgestelde minimum vlieguren. De onze zitten er ruim boven. De Belgische "Air Component' komt resources tekort. Als die twee punten zouden worden opgelost dan zouden Belgische vliegers binnen het jaar even goed zijn als de onze.quote:Op woensdag 15 juni 2005 21:11 schreef Frederic het volgende:
[..]
Zeg je nu dat Belgische F16 piloten minder professioneel zijn?
Als in de tussentijd de vleugels niet afbreken door metalmoeheid wel ja.quote:[..]
Tot zolang de A400M arriveert, kunnen de C130's het nog wel aan.
Ik meen dat dit topic daar oorspronkelijk over ging ja.quote:[..]
Denk je niet dat 5 Seakings genoeg zijn voor dat stukje kustlijn?
[quote]
Wij doen het ook met 5 helicopters. 3 van de Luchtmacht, vanaf Leeuwarden, de overige twee van de Marine. De rest is bezig met uitzendingen, oefeningen (ze hebben namelijk ook nog een oorlogstaak), training van nieuwe vliegers, en wat er zoal meer op een Marine heli squadron afkomt.
[quote]
[..]
Wie gaat Belgie aanvallen? Nederland?![]()
Tegen die tijd staat er alweer iets nieuws op de tekentafel. Dat wij dan weer kopen, omdat onze spullen net aan vervanging toe zijn.quote:[..]
Tja, zo kan je het ook uitleggen natuurlijk.[quote]
Ah, dus U weet beter dan de meeste marines in de wereld waar de duikbootdreiging vandaan komt? Bijna elke marine in de wereld vermindert haar maritieme patrouille-vloot, omdat er vrijwel geen dreiging meer is. Dat is in heel Europa zo, dat is in Noord Amerika zo, en in het verre Oosten ook, ondanks het uitbreiden van de Chinese marine. Maar waarom zou een land dat zelf geen ervaring heeft met duikbootbestrijding het beter weten?
[quote][..]
Dan steken wij ze weer binnen enkele jaren voorbij met de nagelnieuwe A400M?
Dat zeg ik toch? Ja! De Denen hebben zonder problemen met ons meegedaan boven Afghanistan. 100% uitwisselbaar!quote:[..]
Onze 4 Embraer VIP-jets zijn ook nagelnieuw hoor... [quote] Ach ja, die was ik vergeten. Excuus, dat is inderdaad zo.
[..]
Wel dan?
Dus vervalt dat argument in je oorspronkelijke betoog. De Sea Kings blijven nog evenquote:[..]
Wanneer de bestelling komt weet ik niet. Wat ik wel weet is dat de seaking het nog prima doen.
Er is nog hoop!quote:[..]
Wees gerust, bij de volgende verkiezingen zal Verhofstadt het wel voelen.![]()
quote:Op woensdag 15 juni 2005 21:32 schreef RonaldV het volgende:
[..]
. De meesten zitten maar krap aan het door de NATO voorgestelde minimum vlieguren. De onze zitten er ruim boven.
Er zijn altijd vliegers die minder vliegen dan anderen en omgekeerd, maar NL vliegers vliegen meer dan BE vliegers.quote:Op woensdag 15 juni 2005 21:36 schreef mcDavid het volgende:
[..]grapjas
-edit-
maar onze vliegers blijven beter natuurlijk, al was het alleen maar om de grotere hersencapaciteit
- slecht voorbereidquote:Op woensdag 15 juni 2005 21:32 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Nee, dat hun regering ze slecht voorbereid de strijd in zou sturen. Belgische vliegers zijn zeker capabel, maar missen training. De meesten zitten maar krap aan het door de NATO voorgestelde minimum vlieguren. De onze zitten er ruim boven. De Belgische "Air Component' komt resources tekort. Als die twee punten zouden worden opgelost dan zouden Belgische vliegers binnen het jaar even goed zijn als de onze.
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Ze zijn even professioneel met hun vak bezig. 100% toewijding. Maar ze krijgen van hun werkgever minder ondersteuning op velerlei gebied. En dat wreekt zich in hun paraatheid. Dat maakt ze geen slechte piloten, zelfs geen slechte militairen. Maar het maakt ze wel minder effectief. Professioneel en effectief zijn niet hetzelfde.quote:Op woensdag 15 juni 2005 22:08 schreef Frederic het volgende:
[..]
- slecht voorbereid
- missen training
- hebben juist het minimum vlieguren
- tekort aan resources
Je zegt dus wel degelijk dat ze minder professioneel zijn![]()
Ik spreek van gemiddelden, en ga af op wat ik sinds 1988 hoorde aan geluiden uit de Belgische Luchtmacht.quote:Nuja, ik ken niet de vliegschema's van alle Belgische piloten die uithangen in de bases van Kleine Brogel, Florennes, Beauvechain. Jij blijkbaar wel.
wees gerust ; het zit NU al vol met Nederlanders , marokkanen en ander gespuis dat weigert zich aan te passenquote:Op woensdag 15 juni 2005 21:23 schreef mcDavid het volgende:
zonder dat ze het weten, zit belgië al een week voor de aanval helemaal vol met infiltranten
Waarom Luik?quote:Op donderdag 16 juni 2005 23:39 schreef Mtijn het volgende:
[om geen ideeën te jatten heb ik niet teveel van anderen gelezen, sorry als ik dan toch iemand zn post half kopiëer]
Ik ga er even van uit dat ik het element v/d verrassing heb.
Kerstochtend om 4:00 beginnen we. Vanuit limburg (daar zijn tenminste nog íets van heuvels, en dus wat bescherming) laten we wat artillerie op luik pounden. Marine doet hetzelfde op Antwerpen. De belgische kust is volgens mij te kort voor raids, ik wil tegen eind kerst klaar zijn en bovendien wil ik die lui niet op ideeën brengen, dus dat laten we achterwege. Ondertussen sturen we de F16's naar brussel, die daar voor zoveel mogelijk chaos zorgen. Tanks trekken achter ze aan, negeren zoveel mogelijk alles wat ze tegenkomen (Ze kunnen zich écht niet binnen een half uur op kerstochtend mobiliseren). Gezien de moderne communicatie moeten wat lui de belgische al overhoop heben gegooit om 3:55. Tegen 4:30 rijden die tanks dus t ministerie van defensie binnen, en tegen de tijd dat de meeste belgen wakker worden hebben we al een caputilatie afgedwongen.
Het is eigenlijk veel te makkelijk.
Luik is de 3e grootste stad (toch?) van belgië en is qua technologie belangrijk, zoals antwerpen belangrijk is voor de haven 'n' stuff. En t is makkelijk te bereiken vanaf een (relatief) goed verdedigbaar gebied. T eigenlijke doel is gewoon intimidatie, zoals de nazi's hier rotterdam platwierpen. Ze molden veel mensen, geen strategisch belangrijke dingen.quote:Op donderdag 16 juni 2005 23:41 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Waarom Luik?
Voor Wallonie is het genoeg om de geldkraan dicht te draaien![]()
Hier ook?quote:Op donderdag 16 juni 2005 04:23 schreef ErwinRommel het volgende:
Kijk, als we nu aanvallen dan zullen de Belgen wakker worden terwijl de Nederlandse vlag op boven en aan alle overheidsgebouwen hangt
Die doen we in ballingschap naar Frieslandquote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:49 schreef Frederic het volgende:
[..]
Hier ook?
[afbeelding]
Wat gaan jullie trouwens doen met de koninklijke familie?![]()
Afschaffen. De Nederlandse ook. En dan de Republiek der Nieuwe Lage Landen oprichten.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:49 schreef Frederic het volgende:
Wat gaan jullie trouwens doen met de koninklijke familie?![]()
Is die al niet veroverd door de Nederlanders?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 18:29 schreef __Saviour__ het volgende:
De steden moeten uiteraard zoveel mogelijk bewaard blijven. De troepen moeten vooral ruim om Groenendaallaan 394 te Antwerpen heentrekken, want daar kom ik altijd graag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |