Omdat ik twee baggertopics had geopend en havok een reden zocht om van me af te komenquote:
Het is kiezen tussen twee kwaden, poppekopje.quote:Op donderdag 9 juni 2005 20:04 schreef kastanova het volgende:
[..]
Wacht ff, noem je me nu een homo?.
Ga TTT's maken ofzoquote:Op donderdag 9 juni 2005 19:55 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Ik insinueer niet dat jij grammaticale fouten maaktJij interpreteert het zo. Dat is wat anders.
Ik zeg dat je fout na fout maakt. En of het nou een grammaticale fout is of een stijlfout, het is een fout. En dat heb ik toch gezegd?
[..]
Dus je wilt een bron zien waarin duidelijk wordt dat jouw zin fout is, omdat het geen stijlfiguur bevat?
Taalunieversum zegt over een tautologie: "Soms wordt een tautologie bewust gebruikt als een stijlfiguur of in een vaste uitdrukking."
Deze site zegt: "Veel staande uitdrukkingen zijn tautologieën. Ze komen vaker over als een stijlfout dan als een stijlfiguur."
En deze site zegt: "Als een tautologie voortvloeit uit slordigheid of taalkundig onvermogen dan heeft die geen functie en is dus fout, een stijlfout."
En dat is precies wat er bij jouw zin aan de hand is.
[afbeelding] De woorden 'desondanks' en 'toch' zijn dubbelop en verkeerd gebruikt.
Noem het slordigheid.
De tautologie in jouw zin is dus geen stijlfiguur, maar een stijlfout.
Volgens mij wil jij het maar niet snappen dat een tautologie zowel een stijlfiguur als een stijlfout kan zijn.
Conclusie:
Een tautologie is een stijlfiguur, maar als het verkeerd wordt gebruikt is het een stijlfout.
[..]
Nee, het is versterken van het woord 'nooit'.
Wat klinkt krachtiger?
"Ik wil nooit een koekje van jou"
of
"Ik wil nooit ofte nimmer een koekje van jou"?
Precies, het tweede. En dat is een tautologie. En het versterkt. En het is goed gebruikt.
En hoe ik zo snel kom aan een bron dat die 'desondanks' en 'toch' in jouw zin fout is?
Tsja....ik denk niet dat er ergens een boek of site te vinden is die alle foute tautologieën aangeeft.
Sinds wanneer ben jij nou weer mod?quote:Op donderdag 9 juni 2005 20:06 schreef MUUS het volgende:
[..]
Het is kiezen tussen twee kwaden, poppekopje..
quote:Op donderdag 9 juni 2005 19:55 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Ik insinueer niet dat jij grammaticale fouten maaktJij interpreteert het zo. Dat is wat anders.
Ik zeg dat je fout na fout maakt. En of het nou een grammaticale fout is of een stijlfout, het is een fout. En dat heb ik toch gezegd?
[..]
Dus je wilt een bron zien waarin duidelijk wordt dat jouw zin fout is, omdat het geen stijlfiguur bevat?
Taalunieversum zegt over een tautologie: "Soms wordt een tautologie bewust gebruikt als een stijlfiguur of in een vaste uitdrukking."
Deze site zegt: "Veel staande uitdrukkingen zijn tautologieën. Ze komen vaker over als een stijlfout dan als een stijlfiguur."
En deze site zegt: "Als een tautologie voortvloeit uit slordigheid of taalkundig onvermogen dan heeft die geen functie en is dus fout, een stijlfout."
En dat is precies wat er bij jouw zin aan de hand is.
[afbeelding] De woorden 'desondanks' en 'toch' zijn dubbelop en verkeerd gebruikt.
Noem het slordigheid.
De tautologie in jouw zin is dus geen stijlfiguur, maar een stijlfout.
Volgens mij wil jij het maar niet snappen dat een tautologie zowel een stijlfiguur als een stijlfout kan zijn.
Conclusie:
Een tautologie is een stijlfiguur, maar als het verkeerd wordt gebruikt is het een stijlfout.
[..]
Nee, het is versterken van het woord 'nooit'.
Wat klinkt krachtiger?
"Ik wil nooit een koekje van jou"
of
"Ik wil nooit ofte nimmer een koekje van jou"?
Precies, het tweede. En dat is een tautologie. En het versterkt. En het is goed gebruikt.
En hoe ik zo snel kom aan een bron dat die 'desondanks' en 'toch' in jouw zin fout is?
Tsja....ik denk niet dat er ergens een boek of site te vinden is die alle foute tautologieën aangeeft.
Mijn naam is blauw!quote:Op donderdag 9 juni 2005 20:07 schreef Conflict het volgende:
[..]
Sinds wanneer ben jij nou weer mod?
Je noemt me maar gewoon een lieve heterohengst, begrepenquote:Op donderdag 9 juni 2005 20:06 schreef MUUS het volgende:
[..]
Het is kiezen tussen twee kwaden, poppekopje..
Ja hoor, negeer de harde waarheid maar gewoonquote:Op donderdag 9 juni 2005 20:19 schreef kastanova het volgende:
[..]
Je noemt me maar gewoon een lieve heterohengst, begrepen.
Volgens mij is het "taal- of grammaticafouten" Je vergeet dus een streepje. Maar ik kan het fout hebben. Geef ik direct toequote:Op donderdag 9 juni 2005 21:02 schreef Skaai het volgende:
Wat ben ik blij dat ik nooit zo diep op taal of grammaticafouten in ga zeg
Of je zegt: Soaps, Showbizz & Sterren goes Onzin voor je leven!quote:
Show dus..quote:Op donderdag 9 juni 2005 21:14 schreef Svensational het volgende:
[..]
Of je zegt: Soaps, Showbizz & Sterren goes Onzin voor je leven!
Of SHO goes ONZ.
Skaai's secret loverquote:Op donderdag 9 juni 2005 21:17 schreef Mr. Orange het volgende:
[..]
Show dus..
Wie ben jij eigenlijk??![]()
Je was gister keihard aan de zijkant gezet dude..quote:
Keep Dreaming..quote:
Moeder Overste?quote:
quote:
Zo heilig ben ik nou ok weer niequote:
Nee, dát weet ik.quote:
Echt los ben ik nu niequote:Op donderdag 9 juni 2005 21:35 schreef MUUS het volgende:
[..]
Nee, dát weet ik.
Ik stond erbij en keek ernaar.... en trok je los..
Doe maar gauw slotje zetten danquote:
Goed planquote:Op donderdag 9 juni 2005 22:16 schreef Svensational het volgende:
[..]
Doe maar gauw slotje zetten dan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |