abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27713829
Dames en heren, van harte welkom in het enige echte Helmond Sport topic!

De vorige deeltjes:
Helmond Sport topic deel 4. Boys make us proud!
Helmond Sport topic deel 5: We're goin' up!

Clubinfo:
Opgericht: 19 juli 1967
Stadion: De Braak
Capaciteit: 4200 zitplaatsen

Internet:
http://www.helmondsport.nl (officiele site)
http://www.hellmondfanatics.com (sfeerteam)
http://www.hellmond.nl (meeting point voor alle Helmond supporters)
http://www.hellmond-fantastic.tk (nieuws)

Highlights:

5 augustus 1967 Presentatie
Het nieuwe Helmond Sport wordt voor het eerst gepresenteerd aan het publiek in een wedstrijd tegen Eindhoven.

Juni 1968 Promotie Eerste Divisie
Na een beslissingswedstrijd in en tegen Vlaardingen werd de promotie van de tweede naar de eerste divisie een feit. De overwinning werd met een veelbesproken doelpunt van invaller Arie Meeuwsen beslist. Bij het station in Helmond wachtte de ploeg bij terugkeer uit Vlaardingen een ware heldenontvangst.

1982 Kampioen - Promotie Ere Divisie
Eerst wordt op 26 september voor het eerst een periodetitel behaald. Een paar maanden later maakt ex-PSV'er Harrie Lubse de beslissende goal tegen Veendam waardoor Helmond Sport kampioen wordt. De promotie is een feit.

1984 Degradatie Eerste divisie
In het eerste jaar werd degradatie nog ontlopen door het behalen van een 15e plaats maar het hierop volgend degradeerd Helmond Sport terug naar de Eerste Divisie.

1985 Bekerfinalist
Helmond Sport bereikt de finale van de KNVB-beker. Tegenstander FC Utrecht gaat echter in blessure tijd middels John van Loen met de prijs aan de haal. Helmond Sport loopt zo op het nippertje een Europees avontuur mis.

1998-1999 4e plaats en nacompetitie
Na jaren van mindere prestaties behaalt Helmond Sport onder Louis Coolen de 4e plaats en neemt het voor het eerst deel aan de nacompetitie. Helaas worden daar geen potten gebroken.

1999-2000 10e plaats
In het seizoen 1999-2000 kwam Helmond Sport niet verder dan wat vooraf voorspeld werd. Tussen de 8e en de 12e plaats. Helmond Sport eindigde dan ook op de 10e plaats.

2000-2001 8e plaats
In het seizoen 2000-2001 morste Helmond Sport onnodig en onverdiend wat punten tijdens de eerste speelronden. Een sterk middenseizoen volgde maar helaas werd de nacompetite net niet gehaald. Een goede eindklassering werd in de laatste wedstrijden weggegeven. De eindafrekening leverde dan ook niet meer dan een 8e plaats op.

2001-2002 15e plaats
Het seizoen 2001-2002 werd een teleurstellend seizoen voor Helmond Sport. Er werden veel gelijke spelen behaald (13 stuks) en het spel was meestal niet van een hoog niveau. Uiteindelijk werd het seizoen dan ook afgesloten met een lage klassering. Op het eind van de rit stond Helmond Sport op de 15e plaats.

2002-2003 3e plaats en periodetitel
Met Jan van Dijk als trainer werd het seizoen 2003-2004 een geslaagd seizoen. Helmond Sport speelde mooi en aanvallend voetbal wat een periodetitel en dus nacompetitie opleverde. Hoewel Helmond Sport in hun poule de beste ploeg was in deze nacompetitie werd promotie net niet gehaald. Het (in de nacompetitie) zwakker spelende FC Zwolle kaapte de promotie op de laatste wedstrijddag weg voor de neus van Helmond Sport. Al met al was het toch een prachtig seizoen dat een fraaie derde plaats opleverde.

2003-2004 5e plaats en periodetitel
Opnieuw deed Helmond Sport mee voor de prijzen. Bijna de hele eerste competitiehelft stonden de Helmonders fier bovenaan. Een mindere periode na de winterstop resulteerde uiteindelijk in een 5e plaats. Ook dit seizoen werd een periodetitel binnengehaald maar in de nacompetitie speelde Helmond Sport geen rol van betekenis.

2004-2005 6e plaats en nacompetitie
Zoals zovaak weer eens een jaar van niks voor de Helmonders. Toch werd bij gebrek aan beter bij de tegenstanders de 6e plaats en daarmee nacompetitie gehaald. De nacompetitie is momenteel op een speeldag na voorbij, en zal op deze laatste dag beslist gaan worden. Sparta komt op bezoek en heeft aan een puntje genoeg om te promoveren. Helmond moet winnen om dat te bewerkstelligen.

[ Bericht 1% gewijzigd door golfer op 07-06-2005 17:12:11 ]
pi_27713841
En dat allemaal om deze vraag te kunnen stellen .

Hoeveel Spartanen mogen er eigenlijk mee? Is het weer het uitvak en een deel van de overkant, zoals Excelsior dat vorig jaar tijdens haar 'kampioenswedstrijd' kreeg?
pi_27713991
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:57 schreef TerroRobbie het volgende:
Hielenlikker
Wtf . Hielenlikker van wie?
pi_27714038
Weet ik het.. Moet toch wat zeggen om boven jou te komen in de postlijst .

Mooie op, alleen de verkeerde club...

DG en CMT gaan niet meer?
pi_27714084
Hé, als iemand me gvd es snel antwoord geeft op die vraag .

Anders heb ik dit hele topic geopend voor niks .
  dinsdag 7 juni 2005 @ 17:11:52 #7
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_27714380
Trollende topictitel en troll in OP gewijzigd.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_27715129
Ja hé, zo lijkt het wel alsof ik HS-symphatisant ben...

Pas dat eens heel snel aan!!
pi_27715160
Die troll in de openingspost viel wel mee. Ik vond het wel een leuke openingspost. Op Golfer na hebben er ook alleen nog maar Bosschenaren in dit topic gepost.

Golfer, zet die topictitel dus maar weer heel snel terug.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_27715228
Ik vond mijn TT ook veel mooier eigenlijk .
pi_27715247
Ja, dat vind ik ook.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 17:43:04 #12
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_27715297
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 17:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Die troll in de openingspost viel wel mee. Ik vond het wel een leuke openingspost. Op Golfer na hebben er ook alleen nog maar Bosschenaren in dit topic gepost.

Golfer, zet die topictitel dus maar weer heel snel terug.
Hmm wat stond er dan?
Oud-Beijerland/Hilversum dus!
  dinsdag 7 juni 2005 @ 17:47:40 #13
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_27715416
Zie me het al voor.. Helmond - Ajax

Het zou mooi zijn voor Helmond sport.. en ook verdient zijn
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_27715594
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 17:43 schreef Mindlight het volgende:

[..]

Hmm wat stond er dan?
Heya Den Bosch
pi_27715597
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:56 schreef Yeahinho het volgende:

Hoeveel Spartanen mogen er eigenlijk mee? Is het weer het uitvak en een deel van de overkant, zoals Excelsior dat vorig jaar tijdens haar 'kampioenswedstrijd' kreeg?
een deel van de overkant?
je bedoelt die terrasstoelen op het dak

jaja, is oude grap
pi_27715655
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 17:43 schreef Mindlight het volgende:

[..]

Hmm wat stond er dan?
TT was: "Helmond Sport topic deel 6: Heya Den Bosch!"

En het topic opende met: "Dames en heren, van harte welkom in het enige echte Helmond Sport topic! Dat een Bosschenaar dit topic moet openen zegt genoeg; Helmond is een lachertje "
  dinsdag 7 juni 2005 @ 17:57:33 #17
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_27715677
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 17:56 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

TT was: "Helmond Sport topic deel 6: Heya Den Bosch!"

En het topic opende met: "Dames en heren, van harte welkom in het enige echte Helmond Sport topic! Dat een Bosschenaar dit topic moet openen zegt genoeg; Helmond is een lachertje "
Man dat moet kunnen, de enige Helmonder die in dit topic post kan daar ook nog om lachen
pi_27715751
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 17:57 schreef Mindlight het volgende:

[..]

Man dat moet kunnen, de enige Helmonder die in dit topic post kan daar ook nog om lachen
zitten er donderdag eigenlijk meer niet-Helmond-fans op de tribune dan Helmond-fans?
  dinsdag 7 juni 2005 @ 19:23:30 #19
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_27717943
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:56 schreef Yeahinho het volgende:

350 en nee Sparta krijgt ZEKER GEEN extra kaarten.. die stumpers wilden 1000 extra kaarten.. hebben ze niet door dat wij ook nog kunnen promoveren ofzo?
OJAAJOH?
pi_27718560
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 19:23 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

350 en nee Sparta krijgt ZEKER GEEN extra kaarten.. die stumpers wilden 1000 extra kaarten.. hebben ze niet door dat wij ook nog kunnen promoveren ofzo?
nee, ze denken dat zij de enige zijn.....
en het is ook al zeker, het feest is vorige maand al gepland......
  dinsdag 7 juni 2005 @ 20:01:01 #21
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_27719118
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 19:23 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

HU, ben je nog online vanavond? Uurtje eerder komt goed, wij proberen rond 17:00 uur in Helmond zijn, kan half uurtje eerder of later zijn, maar exacte tijd hoor je nog.

Edit: Aankomst 16:43 is dat wat?
pi_27719166
Ik wil oooohoooooooook
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
  dinsdag 7 juni 2005 @ 20:02:36 #23
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_27719194
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 20:01 schreef meami het volgende:
Ik wil oooohoooooooook
Ja hoorde dat je eerst wel kwam en toen toch niet? Jammer!
pi_27719270
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 20:02 schreef Mindlight het volgende:

[..]

Ja hoorde dat je eerst wel kwam en toen toch niet? Jammer!
Ja was wel de bedoeling, maar heb het echt te druk. Ik moet nog de complete longfysiologie (= een hoop geblaat waar ik dus niks van snap ) leren en dat lukt me dus anders helemaal niet
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
  dinsdag 7 juni 2005 @ 20:05:07 #25
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_27719302
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 20:04 schreef meami het volgende:

[..]

Ja was wel de bedoeling, maar heb het echt te druk. Ik moet nog de complete longfysiologie (= een hoop geblaat waar ik dus niks van snap ) leren en dat lukt me dus anders helemaal niet
Ohh ok Nja dat gaat wel voor, t is tenslotte je eigen club niet eens
Ik heb vrijdagochtend ook wel tentamen, maar die ga ik niet eens maken denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')