Je bent niet verplicht en wordt niet gedwongen om Dreft te kopen, of welk ander wasmiddel dan ook. Je bent wel verplicht en wordt wel gedwongen om belasting te betalen. Dat is al voldoende onderscheid; of je nu uiteindelijk wel of niet (in)direct meebetaalt, doet niets af aan het principiële verschil.quote:Op woensdag 8 juni 2005 00:07 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ja maar niet wassen is geen optie en dus ook geen reele keuze. Indirect is hier dus wel degelijk sprake van dwang. Daarbij is belasting betalen ook een keuze (je kunt immers altijd emigreren).
Nee, da's pas onzin, of jij nou wasmiddel X of Y koopt is irrelevant, de kosten van marketing en reclame worden in ieder product verdisconteerd en jij betaalt wel degelijk en je betaalt stukken meer dan je denkt.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:49 schreef heiden6 het volgende:
Onzin. Ik hoef totaal niet in te gaan op die reclames, of er zelfs maar naar te kijken. Van de inkomsten ervan wordt het salaris van de mensen van GTST betaald. Degenen die op de reclames ingaan betalen dus. Of ik dat doe heb ik in eigen hand.
Ook als ik geen seconde naar de publieke omroep, of zelfs naar de televisie kijk betaal ik gedeeltelijk het salaris van de Netwerk-medewerkers.![]()
Nee dit is onzin, er zijn namelijk genoeg produkten op de markt die je kan kiezen waar geen reclame voor gemaakt wordt denk bijvoorbeeld aan wasmiddel van de Aldi ook heb je de keus om zelf je zeep te maken of met soda en een wasbord aan de gang te gaan. Kortom je betaald dus alleen mee aan programma's als je ook die produkten die daar adverteren koopt.quote:Op woensdag 8 juni 2005 09:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, da's pas onzin, of jij nou wasmiddel X of Y koopt is irrelevant, de kosten van marketing en reclame worden in ieder product verdisconteerd en jij betaalt wel degelijk en je betaalt stukken meer dan je denkt.
Ik weet niet wat er mis is met theedrinkenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:32 schreef PJORourke het volgende:
Dat Netwerk een theedrinkersrubriek is is toch niks nieuws?
Neuzel toch niet zo. IEDEREEN gebruikt producten waar reclame voor wordt gemaakt (in ieder geval iedereen die hier op Fok! een ruige vrije markt-ridder is). Van je stroomleverancier, tot je mobieltje, je vreten, je tandpasta, de auto waar je in rijdt of de fiets waarop je zit, de trein, noem maar op...quote:Op woensdag 8 juni 2005 11:32 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee dit is onzin, er zijn namelijk genoeg produkten op de markt die je kan kiezen waar geen reclame voor gemaakt wordt denk bijvoorbeeld aan wasmiddel van de Aldi ook heb je de keus om zelf je zeep te maken of met soda en een wasbord aan de gang te gaan. Kortom je betaald dus alleen mee aan programma's als je ook die produkten die daar adverteren koopt.
En waar ontken ik dat dan? Ik stel alleen dat je wel de keus hebt in dit geval en dat is bij belastingen en dus ook de bijdrage aan de publieke omroepen niet het geval.quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:13 schreef Verbal het volgende:
[..]
Neuzel toch niet zo. IEDEREEN gebruikt producten waar reclame voor wordt gemaakt (in ieder geval iedereen die hier op Fok! een ruige vrije markt-ridder is). Van je stroomleverancier, tot je mobieltje, je vreten, je tandpasta, de auto waar je in rijdt of de fiets waarop je zit, de trein, noem maar op...
V.
maar niet iedereen maakt reclame op de commerciele omroepquote:Op woensdag 8 juni 2005 14:13 schreef Verbal het volgende:
[..]
Neuzel toch niet zo. IEDEREEN gebruikt producten waar reclame voor wordt gemaakt (in ieder geval iedereen die hier op Fok! een ruige vrije markt-ridder is). Van je stroomleverancier, tot je mobieltje, je vreten, je tandpasta, de auto waar je in rijdt of de fiets waarop je zit, de trein, noem maar op...
V.
bovendien wordt je niet gedwongen om dat te kopen terwijl belasting wel dwingend is.[/quote]Snelwegen ook maar laten sponsoren?quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:19 schreef McCarthy het volgende:
[..]
maar niet iedereen maakt reclame op de commerciele omroep[quote]maar toch heb je wel producten waar op de publieke omroepen reclame voor wordt gemaakt.
quote:
welke dan?quote:En hoort die PO-discussie niet in een ander PO-topic, dat jij opeens in de steek liet?
Mwah, je komt met een (dare I say) NOGAL overdreven voorbeeld aan om je krampachtige punt te maken.quote:
Er wordt ook kinderbijslag uitgekeerd aan mensen en voor kinderen die wat mij betreft geaborteerd hadden mogen worden.quote:Ik stel alleen dat je wel de keus hebt in dit geval en dat is bij belastingen en dus ook de bijdrage aan de publieke omroepen niet het geval.
Ja, en geheel evenredig ookquote:Op woensdag 8 juni 2005 14:22 schreef McCarthy het volgende:
[..]
De snelwegen worden geheel opgebracht door de gebruiker
rij je auto dan betaal je middels accijns. Rij je geen auto dan betaal je niet, simpel
waarschijnlijk teveel, dat is het idiote aan dit land. Lekker alles op de grote pot en vervolgens zoveel mogelijk proberen te graaien met zijn allen. Dat het neo-solidariteitquote:
Ik was het niet die de (onmogelijke) vergelijking reclame - belastingen gebruikte, ik ontkracht deze alleenquote:Op woensdag 8 juni 2005 14:24 schreef Verbal het volgende:
[..]
Mwah, je komt met een (dare I say) NOGAL overdreven voorbeeld aan om je krampachtige punt te maken.
Geaborteerd gaat mischien iets te ver maar afschaffing kinderbijslag ben ik wel een voorstander van.quote:Er wordt ook kinderbijslag uitgekeerd aan mensen en voor kinderen die wat mij betreft geaborteerd hadden mogen worden.
Het leven is kut.
V.
quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:27 schreef Chewie het volgende:
Geaborteerd gaat mischien iets te ver maar afschaffing kinderbijslag ben ik wel een voorstander van.
Wat is er solidair aan door de overheid opgelegde solidariteit?quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:29 schreef McCarthy het volgende:
[..]
... boehoehoe ... maar de solidariteit in dit land dan ...
![]()
quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:27 schreef heiden6 het volgende:
Verbal, je kunt met de ene belachelijke constructie niet de andere goedpraten.
Nee. Ik bedoel dat het voorbeeld over de (slechte) verdeling van de kosten van het autorijden een rare manier is om de financiering van de PO af te doen als redelijk.quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:30 schreef Verbal het volgende:
[..]
Je kunt blijkbaar wel selectief met je kritiek omgaan
En 'belachelijke constructie'... volgens mij staat dat niet vast, en is dat slechts een mening.
Ja, de PO is slecht, en het is een links bolwerk van onze (rechtse) regeringspropaganda, yada yada yada.
V.
Maak je jezelf druk om de solidariteit dan? De staat maakt alles kapot. Vanuit de staat opgelegde solidariteit is dus feitenlijk vernietiging van de sociale samenhang en de creatie van een samenleving van geatomiseerde, en volledig op zichzelf staande, mensen.quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:29 schreef McCarthy het volgende:
[..]
... boehoehoe ... maar de solidariteit in dit land dan ...
![]()
Puhleeeesequote:Op woensdag 8 juni 2005 17:36 schreef Pracissor het volgende:
[quote] (en dat is een mod... )
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |