abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 juni 2005 @ 12:54:34 #1
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_27705397
Ik zou graag willen weten wat mijn rechten zijn als consument om een contract te ontbinden.
Het zit zo ik heb 2 mei ADSL Family+telefonie aangevraagd bij Wanadoo en dat is 3 juni geleverd.
Maar het product werkt niet zoals het hoort te werken, mijn verbinding met het internet valt om de 30 a 60 minuten uit en de telefoon is niet bereikbaar voor vrienden/familie en instanties aangezien hun geen gehoor krijgen.
De telefoon gaat volgens hun over maar wij krijgen geen signaal binnen dat er iemand belt naar ons.

Ik heb het helemaal gehad met hun en zou het liefst van hun af willen zijn, mijn vertrouwen hebben zij geschaad.
Maar aangezien ik aan 1 jaar contract vast zit kan ik er niet 1,2,3 onder uit komen.

Wat zijn de rechten als consument zijnde als een bedrijf niet een degelijk product kan afleveren.
Ik heb toch het recht om dan de contract te ontbinden aangezien het product niet werkt zoals het hoort te werken?

Graag zou ik jullie mening daar over willen horen
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 14:08:22 #2
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27707923
Welke acties heb je tot nu toe richting Wanadoo ondernomen?
  dinsdag 7 juni 2005 @ 14:09:47 #3
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_27707960
ik heb hun 2 weken de tijd gegeven om het probleem op te kunnen lossen zo niet wil ik mijn contract eenzijdig ontbinden
pi_27707979
Ik zou beginnen ze schriftelijk in gebreke te stellen. Dat kan nooit kwaad. Daarin zou ik ze verzoeken de boel te fixen.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 14:19:23 #5
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27708288
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 14:09 schreef MisterJ.Lo het volgende:
ik heb hun 2 weken de tijd gegeven om het probleem op te kunnen lossen zo niet wil ik mijn contract eenzijdig ontbinden
Heb je dit bij aangetekende brief gedaan?
  dinsdag 7 juni 2005 @ 14:23:25 #6
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_27708406
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 14:19 schreef Alicey het volgende:

[..]

Heb je dit bij aangetekende brief gedaan?
Aangetekend. Dat is zo'n domme voorwaarde. Als je niet aangetekend verstuurd, doen ze net alsof ze het niet hebben ontvangen. Ik had mazzel, had net 12 maand erop zitten, toen tiscali met een soortgelijke dienst kwam...
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 14:25:13 #7
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27708467
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 14:23 schreef Jo0Lz het volgende:

[..]

Aangetekend. Dat is zo'n domme voorwaarde. Als je niet aangetekend verstuurd, doen ze net alsof ze het niet hebben ontvangen. Ik had mazzel, had net 12 maand erop zitten, toen tiscali met een soortgelijke dienst kwam...
Dat heeft niets met voorwaarden te maken, maar te maken met het feit dat je bewijs hebt als ze zeggen hem niet ontvangen te hebben. TS heeft Wanadoo in gebreke gesteld, maar wanneer Wanadoo dit ontkent, is het voor TS slechts verstandig om betaling te stoppen wanneer hij kan aantonen dat hij hen in gebreke heeft gesteld.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 14:40:31 #8
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_27708964
Ik heb nog geen brief opgesteld naar Wanadoo maar zal dat zeker gaan doen.
Maar als ik een betaling stop zet je kent Nederland ik krijg dan gegarandeerd een deurwaarder op mijn dak en ik heb niks over te zeggen aangezien ik een contract heb ook al stel ik ze in gebreke.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 14:43:06 #9
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27709056
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 14:40 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ik heb nog geen brief opgesteld naar Wanadoo maar zal dat zeker gaan doen.
Maar als ik een betaling stop zet je kent Nederland ik krijg dan gegarandeerd een deurwaarder op mijn dak en ik heb niks over te zeggen aangezien ik een contract heb ook al stel ik ze in gebreke.
Als je ze op een nette manier bij aangetekende brief in gebreke hebt gesteld, en ze de problemen niet hebben opgelost, dan kun je het contract ontbinden op basis van wanprestatie. Natuurlijk zullen ze een deurwaarder op je afsturen. Aan die deurwaarder stuur je vervolgens een kopie van de ingebreke-stelling. De kans is dan niet bijzonder groot meer dat de deurwaarder naar de rechter stapt.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 14:55:04 #10
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_27709420
Hoe zit het dan met de lijn als ik nieuwe internet provider ga zoeken.
Je hoort verhalen dat internet providers de klant lijn gijzelen zo om de klant te pesten en zo lang mogelijk uit te rekken.
En dan kan ik als nog niet internetten.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 14:55:46 #11
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27709444
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 14:55 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Hoe zit het dan met de lijn als ik nieuwe internet provider ga zoeken.
Je hoort verhalen dat internet providers de klant lijn gijzelen zo om de klant te pesten en zo lang mogelijk uit te rekken.
En dan kan ik als nog niet internetten.
ADSL gaat via KPN, en ik meen dat de provider moet meewerken.. Dat lijkt mij echter meer een vraagje voor in DIG.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 15:12:04 #12
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_27709962
ADSL van Wanadoo gaat via hun eigen netwerk (zogenaamde) livebox maar goed hoeveel kans van slagen denk je dat het hebt als ik een brief opstel en aangetekend naar hun opstuur en er duidelijk in vermeld dat ik hun aansprakelijk stel op basis van wandprestaties? en zo toch van hun af kom
  dinsdag 7 juni 2005 @ 15:20:03 #13
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27710214
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 15:12 schreef MisterJ.Lo het volgende:
ADSL van Wanadoo gaat via hun eigen netwerk (zogenaamde) livebox maar goed hoeveel kans van slagen denk je dat het hebt als ik een brief opstel en aangetekend naar hun opstuur en er duidelijk in vermeld dat ik hun aansprakelijk stel op basis van wandprestaties? en zo toch van hun af kom
Ik heb weinig ervaring met Wanadoo. In ieder geval is het zo dat wanneer je hen in gebreke stelt en zij daar niet op reageren, dat dit een rechtsgrond vormt om de overeenkomst te vernietigen. Voor de rechter zullen ze hun gelijk dan niet meer halen, maar ze kunnen je natuurlijk wel behoorlijk lang blijven lastigvallen, iets waar veel bedrijven ook voor kiezen.
pi_27710228
Wandprestaties?

Ik zou ze maar gewoon in gebreke stellen, en ze een redelijke termijn geven om de boel te komen fixen. Niet met termen gaan gooien waar je niks van weet.
pi_27711376
Even voor verheldereing ( k ben een expert op wanadoo gebied).
Wat je eht beste kan doen,.. is contact opnemen met de technische helpdesk en een lijncheck uit laten voeren (duurt ongeveer 3/4 dagen al ze snel zijn) Vervolgens wordt er zeer waarschijnljik geroepen dat het aan KPN ligt.
Vraag een neiuwe livebox aan omdat deze defect is (deze heb je met 2/3 dagen) vervolgens werkt het nog niet gaat de thd roepen dat ze het niet meer weten en wordt je afgesloten ivm technische problemen,..
Tis echt niet zo moeilijk, je moet alleen weten hoe het werkt.
En brief schrijven heeft geen zin,.. klachtenadmin loopt week of 3/4 achterne n zijn niet zo snel.
En gebreken stellen en niet betalen is geen combi,.. Gewoon betalen,.. je krijgt je geld terug op het moment dat je bent afgesloten ivm de technische problemen.
Wat dat betreft is wanadoo de moeilijkste niet en gooit je gewoon door een incassoprocedure waarna je nog een 50 pleuros aan boete krijgt,.. en dag kan zeggen tegen je geld.
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
  dinsdag 7 juni 2005 @ 16:05:42 #16
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_27711832
en heb je dan grote kans dat je als nog een contract ontbinding krijgt?
pi_27711953
yeapzz,..
hele grote kans zelfs,..
mist ze ineens het heldere licht krijgen en je verbinding fixxen,.. (wat 1 op de 100000 gebeurd )
  dinsdag 7 juni 2005 @ 16:35:27 #18
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_27713095
en als ze een lijncheck uit voeren krijg je dan schriftelijk de resultaten te zien of niet?
heb je zelf ook de Livebox gehad?
ik hoop dat dit werkt dan ben jij mijn dank verschuldigd o mij god wat is dit product slecht.
nog nooit zo iets meegemaakt
pi_27713393
Uhmzz,.. hoe ik dit weet kan k je niet vertellen,.. maar trust me dit werkt echt,..
de resultaten krijg je telefonisch door (mits je daarom vraagt), wat je het beste kunt doen is na een dag of 5 (let wel: werkdagen) even bellen met afdeling opzeggingen (zijn ze eigenlijk niet voor, en mogen ze eigelijk ook niet chekken, maar die afdeling heeft de meeste kennis van heel wanadoo).
en die kunnen ook wel af en toe wat regelen als je het aardig aan ze vraagt,..
1 tip ga ze niet beledigen/uitschelden,..
Ik heb zelf geen lixebox gehad en ben k ook niet van plan OOIT binnen 50 meter van me in de buurt te laten komen.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 16:53:24 #20
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_27713741
moet ik die lijnchecking aan afdeling opzegging vragen? of aan technische dienst aangezien je eerst technische dienst zegt en later afdeling opzegging (administratie?)
En idd ik raad niemand aan dit product in huis te halen.
ECHT TROEP IS HET
pi_27714444
lijncheck aan technische helpdesk.
Verder na een dag of 5 dan ff afdeling opzeggingen (punt 1 wachtijd is er niet tot hooguit 2 min, en punt 2 ze helpen je vaak sneller).
  dinsdag 7 juni 2005 @ 17:23:36 #22
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_27714740
dus als ik het goed begrijp lijncheck bij Wanadoo.
na 5 dagen weer opbellen vragen wat de resultaten zijn.
zullen hoogst waarschijnlijk zeggen dat het KPN ligt of aan hun zelf.
vragen om nieuw Livebox.
als je Livebox ontvangt en nog steeds de zelfde problemen hebt
weer technische dienst bellen (hun weten dan ook niet waar het aan ligt) en dan afdeling opzegging bellen aangezien ze het problemen niet kunnen oplossen
pi_27715008
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 17:23 schreef MisterJ.Lo het volgende:
dus als ik het goed begrijp lijncheck bij Wanadoo.
na 5 dagen weer opbellen vragen wat de resultaten zijn.
zullen hoogst waarschijnlijk zeggen dat het KPN ligt of aan hun zelf.
vragen om nieuw Livebox.
als je Livebox ontvangt en nog steeds de zelfde problemen hebt
weer technische dienst bellen (hun weten dan ook niet waar het aan ligt) en dan afdeling opzegging bellen aangezien ze het problemen niet kunnen oplossen
kort samengevat
ja indd
  dinsdag 7 juni 2005 @ 17:34:17 #24
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_27715053
Naast het verhaal van het.ismij zou ik alsnog de aangetekende brief opsturen met daarin de vermelding dat je je betaling opschort totdat je een fatsoenlijk product hebt. Let wel, je zegt dus niet dat je je contract opzegt, maar dat je de betaling opschort wegens wanprestatie.
pi_27715207
Dank zoals ik al zei,.. doe dat nou maar niet,.. dan krijg je incassoprocedure op je dak en dan moet je alleen maar meer dokken!!
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')