abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 juni 2005 @ 23:39:22 #26
117622 Gizzer
ik weet het ook niet
pi_27694603
quote:
Op maandag 6 juni 2005 23:37 schreef Tarak het volgende:

[..]

En er worden wat eisen gesteld aan het type relatie. Je hebt namelijk in principe geen recht om medehuurder te worden. Alleen bij een huwelijk of een geregistreerd partnerschap is daar sprake van.
Ik heb toch ooit eens met 2 andere studenten een gewoon huurhuis gehuurd. Wij hadden het gezellig maar niet zó gezellig hoor.
  maandag 6 juni 2005 @ 23:40:41 #27
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_27694651
quote:
Op maandag 6 juni 2005 23:39 schreef Gizzer het volgende:

[..]

Ik heb toch ooit eens met 2 andere studenten een gewoon huurhuis gehuurd. Wij hadden het gezellig maar niet zó gezellig hoor.
Wat was de nettohuurprijs van de woning?
Waren er meerdere huurders, of was er sprake van een huurder / medehuurder relatie?

Een huurder heeft juridisch namelijk een andere status dan een medehuurder.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_27694746
quote:
Op maandag 6 juni 2005 23:40 schreef Tarak het volgende:

[..]

Een huurder heeft juridisch namelijk een andere status dan een medehuurder.
Als beide namen op het contract staat is er juridisch geen verschil. Ook als de medehuurder er langere tijd woont (ik geloof > 2 jaar) hebben beide dezelfde rechten zover ik weet.
  maandag 6 juni 2005 @ 23:49:49 #29
94405 Tarak
pi_27694906
quote:
Op maandag 6 juni 2005 23:43 schreef gelly het volgende:

[..]

Als beide namen op het contract staat is er juridisch geen verschil. Ook als de medehuurder er langere tijd woont (ik geloof > 2 jaar) hebben beide dezelfde rechten zover ik weet.
Als beide namen op het contract staan is er sprake van twee huurders. Een medehuurder staat niet op het contract. Het medehuurderschap is geen automatisme wat je na twee jaar krijgt. Een huurder moet het medehuurderschap voor een ander aanvragen Een verhuurder kan het afwijzen als ze bijvoorbeeld fraude vermoeden en dan is het aan de huurder om het medehuurderschap bij de kantonrechter op te eisen. Die zal gaan toetsen of de medehuurder aan de wettelijke criteria voldoet voor het toekennen van het medehuurderschap.

In de praktijk wordt het medehuurderschap nogal eens achteraf toegekend. Als mensen al tig jaar samenwonen, iemand komt te overlijden dan zal de achterblijvende partner meestal het medehuurderschap en daarmee het huurderschap alsnog toegekend krijgen.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_27698501
Hehe, ik vind het toch wel humor wat voor conclusies sommige mensen trekken naar aaleiding van de informatie die ik gegeven heb.. En ja; het is een hele gezellige familie!

Maar goed; misschien is het een manco mijnerzijds, vandaar dat ik de situatie nogmaals onder woorden zal proberen te brengen.

De volgende personen betreft het:

persoon a (ik), 23 jaar, mede-eigenaar koophuis
persoon b (mijn vriendin), 24 jaar, mede-eigenaar koophuis
persoon c (zus mijn vriendin), 21 jaar, studente Uva.

Persoon c heeft een vriendin in A'dam wonen in een huurhuis, welke deze woning binnenkort gaat verlaten. Ze wil deze woning overnemen, maar dit zal onderverhuur worden (voor de moralistische medemens wil ik nog wel eens een andere draad openen, dit zijn de feiten; leef ermee of geef me aan ).

Hierdoor kwamen we met het idee om haar in te laten schrijven als inwonende in onze koopwoning, zodat ze toch haar uitwonende stutiebeurs kan ontvangen. Ze zal aan ons geen huur betalen o.i.d., ze laat hoogstens de post bij ons binnenkomen, terwijl ze gewoon in A'dam woont.

Ik hoop dat het zo iets helderder is geworden.
pi_27698648
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 08:07 schreef Illuvatar het volgende:
Persoon c heeft een vriendin in A'dam wonen in een huurhuis, welke deze woning binnenkort gaat verlaten. Ze wil deze woning overnemen, maar dit zal onderverhuur worden (voor de moralistische medemens wil ik nog wel eens een andere draad openen, dit zijn de feiten; leef ermee of geef me aan ).

.
Hoi , Ik ben D.
Ik werk bij een Amsterdamse corporatie en wil graag weten welk adres het hier betreft
Dat is eens wat anders...
  dinsdag 7 juni 2005 @ 08:28:31 #32
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27698685
quote:
Hehe, ik vind het toch wel humor wat voor conclusies sommige mensen trekken naar aaleiding van de informatie die ik gegeven heb.. En ja; het is een hele gezellige familie!

Maar goed; misschien is het een manco mijnerzijds, vandaar dat ik de situatie nogmaals onder woorden zal proberen te brengen.

De volgende personen betreft het:

persoon a (ik), 23 jaar, mede-eigenaar koophuis
persoon b (mijn vriendin), 24 jaar, mede-eigenaar koophuis
persoon c (zus mijn vriendin), 21 jaar, studente Uva.

Hierdoor kwamen we met het idee om haar in te laten schrijven als inwonende in onze koopwoning, zodat ze toch haar uitwonende stutiebeurs kan ontvangen. Ze zal aan ons geen huur betalen o.i.d., ze laat hoogstens de post bij ons binnenkomen, terwijl ze gewoon in A'dam woont.

Ik hoop dat het zo iets helderder is geworden.
Waarom laat je je dan niet gewoon inschrijven bij persoon c?
pi_27714657
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 08:28 schreef Alicey het volgende:

[..]

Waarom laat je je dan niet gewoon inschrijven bij persoon c?
quote:
Op maandag 6 juni 2005 23:35 schreef gelly het volgende:
De bewoonster van dat huurhuis heeft zeker allerhande subsidies waardoor het wat minder handig is om er officieel bij in te wonen. Nog meer fraude... Ik zou anders niet weten waarom ze er niet gewoon bij intrekt.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 23:21:38 #34
94405 Tarak
pi_27727002
quote:
(voor de moralistische medemens wil ik nog wel eens een andere draad openen, dit zijn de feiten; leef ermee of geef me aan ).
Hoi, ik ben een moralistische medemens en wil haar graag aangeven. Welke woning gaat het om?
  woensdag 8 juni 2005 @ 06:57:14 #35
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27731219
Gezien er geen antwoord komt op de vraag, vermoed ik toch dat gelly gelijk heeft.

Hulp met fraude is niet de bedoeling van WGR, ds deze gaat op slot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')