genuanceerd praten over Temptation Island en het hele programma is meteen niet leuk meer, ik zou vorig jaar lang niet zoveel plezier hebben gehad als ik niet eens heerlijk kon ventileren en vitten op de deelnemers.
Je kunt iemand naief noemen, of zeggen dat de goede jongen de verkeerde keuzes maakt en een slachtoffer is van de situatie, je kunt heel redelijk poneren dat hij zich er verbaal niet uit kan redden vanwege de omstandigheden... maar zeg nou zelf labiele stoeptegel die aan verbale diaree lijdt is een veel bevredigendere manier om iemand op zo'n eiland te omschrijven.
Als ik Kok-Ai vorig jaar geen labiel wicht had mogen noemen die het hele medicijnkastje achterover had gewerkt voor haar portie kampvuur leed, dan had ik er maar amper plezier aan beleefd. Dat wijf was gewoon labiel, ik kan het op duizend manieren zeggen, en met honderden woorden, poeslief als het moest, maar dat gaat gewoon het hele programma voorbij.
Temptation Island is niet een programma waar de meest redelijke figuren zich verzamelen om eens even op gezonde rationele wijze de grenzen van hun relatie verkennen.
Ze gaan naar een eiland om niet vreemd te gaan, en ieder jaar gaat het toch weer verkeerd, de eerste groep had ik het nog kunnen vergeven, maar iedereen die daarna komt weet van de voorganger dat het mis gaat.
Het zijn nu eenmaal niet de meest snuggere en stabiele figuren die zich aanmelden, en degene die we te zien krijgen worden heus niet uitgekozen op hun uitstekende morele besef.
Een waarden en normen discussie is onzinnig met deze figuren, zoals je al ziet, de mannen gaan massaal de eerste avond al van bil met een ingehuurd meisje. Moet ik daar nu opeens een genuanceerd beeld van brengen, want mijn hemel ik zou een van hen toch eens beledigen. Pfft. Terence liegt zich het graf in, hij kwetst met opzet zijn vriendin en is zo achterlijk om te denken dat hij er al die tijd mee weg is gekomen.
Hij is een arrogante kwal die nog geen woord van waarheid over zijn lippen heeft kunnen krijgen op dat eiland.
nee nuance en politiek correcte verhalen hebben wat mij betreft geen plaats op Temptation Island. Ik noem ze zoals ik ze zie. Domme hompen vlees met hormonen, en nog dommere hompen vlees met net zo veel hormonen, zo mogelijk nog meer.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis