abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27708600
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 10:43 schreef L.Denninger het volgende:
Ook al is 't een iets andere stijl, ik denk dat veel Orb-liefhebbers Shpongle, Ott en Younger Brother ook flink zullen waarderen !

Probeer ze eens zou ik zeggen
cool, tips, ik ga gelijk een checken.

iemand bekende met subsurfing??? subsurfing is een afsplitsing van the orb maar ik weet niet precies meer hoe het zat. een album hebben ze uitgebracht; frozen ants. in mijn herinnering ergens in dezelfde periode als orbus terrarum uitkwam,. heb ik veel gedraaid, aanradertje.

dinsdag 7 juni 2005 @ 14:30:12 #27
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_27708624
Oh, die heb ik ook ja met de VHS
Deed het erg goed bij het publiek op mn verjaardagsfeest
zzz
pi_27709113
Jajaja Orbus Terranum!!! Wat een plaat...

oxbow lakes.. krijg elke keer nog kippevel!

Toch moet je de albums in het geheel beluisteren; beste beleving..surround doet The Orb ook opleven!..maar meestal gewoon trippend met headphones op de bank..
underground forever baby
  dinsdag 7 juni 2005 @ 15:12:40 #29
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_27709979
Ja hoor, ik zat er op te wachten. De 2de posting gaat al gelijk over joints.
pi_27710709
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 15:12 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

</div
underground forever baby
  dinsdag 7 juni 2005 @ 15:37:46 #31
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_27710892
quote:
Ja of ga even lekker moeilijk lopen doen of zo
zzz
  dinsdag 7 juni 2005 @ 15:39:59 #32
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_27710970
quote:
Anders open je gewoon je eigen drugsvrije Orb-topic
pi_27711049
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 15:39 schreef Frollo het volgende:

[..]

Anders open je gewoon je eigen drugsvrije Orb-topic
precies einde gedoe! voort met den orb!
underground forever baby
pi_27712755
quote:
Leuk dat je dit in elk muziektopic post, kneus.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 16:33:00 #35
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_27712993
quote:
Ach en wee, wat erg..

Ik heb ook nog een lp met Peel sessies van the Orb. Ook wel aardig.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  dinsdag 7 juni 2005 @ 16:42:59 #36
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_27713378
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:27 schreef PDOA het volgende:

[..]

Leuk dat je dit in elk muziektopic post, kneus.
Zo, ik meld het 2 maal en gelijk die aanval hè?

Wel een eerbetoon aan The Orb maken door een topic er aan te wijden om het vervolgens in de posting daarop onmiddelijk teniet te doen door het te degraderen tot muziek voor bij een joint. Genant gewoon.
pi_27713489
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:42 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Zo, ik meld het 2 maal en gelijk die aanval hè?

Wel een eerbetoon aan The Orb maken door een topic er aan te wijden om het vervolgens in de posting daarop onmiddelijk teniet te doen door het te degraderen tot muziek voor bij een joint. Genant gewoon.
Het is perfecte muziek om lekker bij te blowen. Dat jij vindt dat de muziek daarbij teniet wordt gedaan is jouw probleem, want niemand schijnt zich er voor de rest over te bekommeren.
pi_27715630
Damn, of je overdrijft ff. Als je niet van het verband jointjes en muziek houdt, klaag er dan over in de klaagbak.

Maar goed. Ik heb vanmiddag weer even The Orb's Adventures Beyond The Ultraworld opgezet en moet zeggen dat ik het moeilijk vind om te zeggen welke nou beter is, deze of U.F.Orb.

In ieder geval kan je de buren lekker gek maken met de straaljagergeluiden die je hoort in An Evergrowing Pulsating Brain That Rules From The Centre Of The Ultraworld
Outlands zal mij ook nooit vervelen, de beat is geniaal en de synths zijn van deze tijd!
Dan heb ik het nog niet eens over het geniale Little Fluffy Clouds, met de geweldige ''vocals''
En Earth (Gaia) met de geniale sample ''a planned called... EARTH''
pi_27717388
die stemsamples komen uit de soundtrack van flash gordon. vanguard heeft er onlangs nog vrijelijk gebruik van gemaakt in zijn flash gordon techno versie.
pi_27717490
zowiezo is adventures beyond the ultraworld opgebouwd rond een enkele bbc geluiden cd. ik heb hem niet maar ik zou hem graag in mijn collectie hebben. werkelijk die hele cd is door lx gebruikt voor adventures. dat het bijna genant is eigenlijk. uf orb vind ik ok maar erg overgeproduceerd. nee ik blijf bij orbus terrarum hangen. echt te gek.

er is trouwens ook een hele geinige orb remix van zombie van the cranberries. look there goes the electronic computer.
pi_27752525
Ik ben ook een groot fan van The Orb. Heb zelf alleen de Live93 CD, maar ook MP3's van Orblivion. Heb er nog nooit bij geblowd trouwens, maar dat ga ik zeker eens proberen
Mijn favoriete track is trouwens de live versie van Little Fluffy Clouds. "Any Pain? No? Hallelujah!"
pi_27763966
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 19:53 schreef Katsujinken het volgende:
Ik ben ook een groot fan van The Orb. Heb zelf alleen de Live93 CD, maar ook MP3's van Orblivion. Heb er nog nooit bij geblowd trouwens, maar dat ga ik zeker eens proberen
Mijn favoriete track is trouwens de live versie van Little Fluffy Clouds. "Any Pain? No? Hallelujah!"
Haal deze: Orbus Terrarum

net weer geheel geluisterd...(in afwachting van san andreas torrent ) Ongelooflijk mooi album.
underground forever baby
pi_29517205
er schijnt een nieuw orb album uit te komen binnenkort. via kompakt. als patterson de lijn doortrekt van de ep's die hij het afgelopen jaar via kompakt uitbracht dan krijgt de orb een compleet nieuw geluid. ik ben erg nieuwsgierig.
pi_30792961
okie dokie it's the orb on kompakt disco

japan - 26th october 2005 (v2)
rest of world - 31st october 2005 (kompakt)

ben erg nieuwsgierig. ik hoop na twee iets mindere afleveringen op een nieuw geluid en een klassieker.
pi_30793178
Oeh, misschien is de promo er al! Effe vragen bij mijn oude werkgever Get Records.

Die titel trouwens!
pi_30797691
die titel is inderdaad een giller. mocht je een promo kunnen regelen dan houd ik me aanbevolen voor een kopietje ;-)
  woensdag 21 september 2005 @ 18:33:07 #47
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_30798236
Ik heb ook alle cd's van The Orb, perfecte blow muziek
Wilde ooit met een aantal mensen naar Pinkpop in 1994, toen ze daar de afsluiter waren, om vanaf een heuvel de lichtshow te bekijken, maar ging op het laatste moment niet door, wel jammer
pi_30802204
De tracklisting:

OKIE DOKIE IT'S THE ORB ON KOMPAKT -- OCT, 2005
complication (komplication?)
lunik
ripples
captain korma
can can
lolo
beautitude
cool harbour
traumvogel
before/because
tin can
kompania
falkenbruck
snow bow(?)
*bonus track lunik(remix?)

En ik zie nog een album dat ook uitkomt in oktober!?!!???!!???

ORBSESSIONS -- OCT, 2005
mummy don't
sail
yungle
chromatik[orbzone]
eurofen
sun of
72.5 [feat. nitram]
steel horse
orbert
pluto calling [twinkle]

Credits: the singers and players include: g pratt, n walsh, j cauty, a hughes, t fehlmann, a paterson, f le gonidec, thrash, v mcdonald, d beken, a omori and r fripp
Notes: Coming Soon from Malicious Damage: to be released on 03.10.05 this is a wonderful collection of rarities from the spherical archives, beautifully packaged with holographic printing and 4 lovely picture inserts...

pi_30803456
die orbsessions is volgens mij een verzamel cd met nooit eerder uitgebracht werk.
  woensdag 21 september 2005 @ 21:59:53 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_30805430
Ik heb eigenlijk alleen UF Orb hier liggen. Goede cd en heeft nauwelijks last van tijdsporen.

Adventures wil ik zeker nog een keer gaan kopen al gaan daar nog wel wat cd's aan vooraf die ik nog liever wil hebben.
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')