Het gaat om een detacheerder (M aintain). Opleidingsniveau HBO.quote:Op maandag 30 januari 2006 23:52 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dat verschilt zo enorm, geen pijl op te trekken. Ik heb bij BP een onmogelijk moeilijk test gehad (die ik wel goed deed, hihi), maar bij een investment bank in Londen juist weer een hele makkelijke... Noem richting if bedrijf, wellicht dat ik een idee heb, hoor hier veel over.
In dat geval lijken testjes zoals die op intermediair.nl redelijk goed oefenmateriaal. Meeste testen zijn in de praktijk vrij simpel, je voldoet al gauw aan de minimum eisen. Ik zou zeggen, oefen ze op de diverse websites en dan komt het wel in orde. Mocht je het gevoel hebben dat je het niet echt kunt, dan kun je wellicht met wat literatuur nog iets beter worden, er zijn hier veel boekjes over te koop...quote:Op dinsdag 31 januari 2006 18:03 schreef J_CDA het volgende:
[..]
Het gaat om een detacheerder (M aintain). Opleidingsniveau HBO.
Dankjewel voor je uitleg zoverquote:Op dinsdag 31 januari 2006 19:06 schreef Drive-r het volgende:
[..]
In dat geval lijken testjes zoals die op intermediair.nl redelijk goed oefenmateriaal. Meeste testen zijn in de praktijk vrij simpel, je voldoet al gauw aan de minimum eisen. Ik zou zeggen, oefen ze op de diverse websites en dan komt het wel in orde. Mocht je het gevoel hebben dat je het niet echt kunt, dan kun je wellicht met wat literatuur nog iets beter worden, er zijn hier veel boekjes over te koop...
Ja, lastig om daar echt tips voor te geven. De reeksen die je echt niet ziet overslaan, zodat je zo snel mogelijk de andere vast hebt. Dan de overgebleven reeksen systematisch bekijken, dat duurt wat langer. Wat is je score op intermediair?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 19:51 schreef J_CDA het volgende:
[..]
Dankjewel voor je uitleg zover. Het enige waarmee ik nogal wat moeite mee heb zijn cijferreeksen
. Ik zie ze gewoon niet
Ach, ik denk dat we allemaal niet weten hoe die intermediair test precies is te interpreteren. Dit soort testjes gaan bij mij meestal wel prima, maar jij bent toch gemiddeld, niet verkeerd toch? Vaak zijn dit soort testjes alleen om de mensen die echt ondermaats zijn eruit te halen. Alles wat 'normaal' is, komt er wel door. Dus gewoon lekker ontspannen gaan zitten en dat ding doen. Je wordt uiteindelijk toch aangenomen op het gesprek, niet op de test!quote:Op dinsdag 31 januari 2006 20:13 schreef J_CDA het volgende:
Je score is 14 punten
» Je hebt er 13 minuten 45 seconden over gedaan.
» De gemiddelde score is 14.4195 punten
» De gemiddelde tijdsduur is 14 minuten 2 seconden
» De test is 102319 keer gedaan.
Hiervan 4 gegokt, omdat ik vond dat ik er te lang over deed. Wel een aardige score denk ik. Maar ik heb ook een boekje hier liggen en daar scoor ik veel minder. Dus vandaar mijn twijfels.
Ach ja, ik kan me nogal druk maken om dat soort dingen. Het is de eerste keer (en hopelijk ook de laatste) dat ik zo een test doe. We zien het wel, ik probeer het nu maar in ieder geval van me af te zetten.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 20:20 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ach, ik denk dat we allemaal niet weten hoe die intermediair test precies is te interpreteren. Dit soort testjes gaan bij mij meestal wel prima, maar jij bent toch gemiddeld, niet verkeerd toch? Vaak zijn dit soort testjes alleen om de mensen die echt ondermaats zijn eruit te halen. Alles wat 'normaal' is, komt er wel door. Dus gewoon lekker ontspannen gaan zitten en dat ding doen. Je wordt uiteindelijk toch aangenomen op het gesprek, niet op de test!
Ik begrijp het, dat hebben een hoop mensen. Geloof me, een keer doen en daarna is er niks engs meer aan. Meeste mensen vinden het zelfs nog wel leuk om een keer te doen. Succes!quote:Op dinsdag 31 januari 2006 20:29 schreef J_CDA het volgende:
[..]
Ach ja, ik kan me nogal druk maken om dat soort dingen. Het is de eerste keer (en hopelijk ook de laatste) dat ik zo een test doe. We zien het wel, ik probeer het nu maar in ieder geval van me af te zetten.
ik heb ook eens een vergelijkbare test gemaakt waarbij ze 5 groepen maakten met als vergelijkingsgroep universitaire studenten. Figuraal en cijfers zat ik ook in de hoogste groep (top 20%) verbaal was ik gemiddeld. Zal wel een TU studenten kwaaltje zijn of zoquote:Op vrijdag 10 juni 2005 22:26 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Ik had vandaag de resultaten binnenkregen.
Ik scoorde alleen slecht bij taalanalogieen. Bij figuurreeksen had ik het bijzonder goed gedaan.
Ik werd met 2 groepen vergeleken: Een groep van technische studenten van een TU en een groep van Ebbinge & Company.
Voor de eerste groep was
Cijferreeksen: 25% Taalanologieen: 65% Figuurreeksen: 20%
Voor de tweede groep was
Cijferreeksen: 65% Taalanologieen: 85% Figuurreeksen: 35%
De percentages zeggen hoeveel procent van de vergelijkingsgroep beter scoorde dan ik.
Zo te zien ben ik verbaal niet zo goed aangelegd.
Nou, ja weet niet precies wat ik ervan wat denken.
Persoonlijk ben ik het met je eens. Toch las ik hier laatst een boek over, waarin een onderzoek was gedaan naar de nauwkeurigheid van verschillende assessment 'tools'. Dus de verschillende rollenspellen, interviews, iq-testjes, noem maar op. Uiteindelijk blijkt na een aantal jaar dat dit soort iq-testjes het best waren om de juiste werknemers te vinden.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 21:29 schreef komrad het volgende:
trouwens, ik vind die testen grote onzin, maar ja als je dat zegt ben je sowieso al kansloos voor de baan
Helemaal mee eens (het hele stuk). Die capaciteiten test heb ik gelukkig nog nooit serieus hoeven doen, maar laatst kwam een prof (nota bene) er mee aanzetten. Nog wiedes dat iedereen met een beetje hersens er precies uit komt zoals hij zelf wil, die testjes zijn zooo doorzichtig.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 21:58 schreef komrad het volgende:
Maar die IQ test is nog tot daar aan toe, echt triest zijn de capaciteiten testen, die kan je wel zo makkelijk beinvloeden, gewoon invullen wat ze willen horen en zorgen dat je consequent antwoorden geeft, met name omdat ze sommige dingen terug laten komen
Ik kan alleen zeggen dat geen enkel bedrijf voor 98% op dit test leunt. Voor die test is een soort minimum score die je moet halen, daarboven is alles meegenomen. Vervolgens is je gesprek belangirjk, daar haal je het mee binnen...quote:Op vrijdag 17 februari 2006 11:38 schreef lolaatje25 het volgende:
Hallo
Ik las hier een paar berichtjes over de capaciteitentest van TNT. Ik moet als WO'er volgende week een capaciteitentest afleggen met aansluitend, bij goed resultaat, een gesprek. Dit is voor een business course en ben 100% newbie!
Behalve oefenen en uitgeust zijn, heeft iemand gerichte tips m.b.t. TNT, kan iemand mij vertellen wat het vereiste niveau is (bijvoorbeeld 98% scoren op test of weegt persoonlijkheid ook nog mee), de dresscode voor zoiets (informele organisatie, maar jeans lijkt me toch niet gepast) en hoe ziet zo'n dag eruit (hoe lang duurt zoiets normaalgesproken)?
Alvast bedankt!
Het zegt ook vrij weinig, echter als je een bepaalde baan wil hebben .......quote:Op donderdag 21 februari 2008 12:43 schreef Scorpie het volgende:
Dat soort testen maak ik altijd met 2 vingers in mijn neusEcht, net alsof ze ooit daar iets uit kunnen halen zeg...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |