abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34653663
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:52 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat verschilt zo enorm, geen pijl op te trekken. Ik heb bij BP een onmogelijk moeilijk test gehad (die ik wel goed deed, hihi), maar bij een investment bank in Londen juist weer een hele makkelijke... Noem richting if bedrijf, wellicht dat ik een idee heb, hoor hier veel over.
Het gaat om een detacheerder (M aintain). Opleidingsniveau HBO.
pi_34655764
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:03 schreef J_CDA het volgende:

[..]

Het gaat om een detacheerder (M aintain). Opleidingsniveau HBO.
In dat geval lijken testjes zoals die op intermediair.nl redelijk goed oefenmateriaal. Meeste testen zijn in de praktijk vrij simpel, je voldoet al gauw aan de minimum eisen. Ik zou zeggen, oefen ze op de diverse websites en dan komt het wel in orde. Mocht je het gevoel hebben dat je het niet echt kunt, dan kun je wellicht met wat literatuur nog iets beter worden, er zijn hier veel boekjes over te koop...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_34657419
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 19:06 schreef Drive-r het volgende:

[..]

In dat geval lijken testjes zoals die op intermediair.nl redelijk goed oefenmateriaal. Meeste testen zijn in de praktijk vrij simpel, je voldoet al gauw aan de minimum eisen. Ik zou zeggen, oefen ze op de diverse websites en dan komt het wel in orde. Mocht je het gevoel hebben dat je het niet echt kunt, dan kun je wellicht met wat literatuur nog iets beter worden, er zijn hier veel boekjes over te koop...
Dankjewel voor je uitleg zover . Het enige waarmee ik nogal wat moeite mee heb zijn cijferreeksen . Ik zie ze gewoon niet
pi_34657635
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 19:51 schreef J_CDA het volgende:

[..]

Dankjewel voor je uitleg zover . Het enige waarmee ik nogal wat moeite mee heb zijn cijferreeksen . Ik zie ze gewoon niet
Ja, lastig om daar echt tips voor te geven. De reeksen die je echt niet ziet overslaan, zodat je zo snel mogelijk de andere vast hebt. Dan de overgebleven reeksen systematisch bekijken, dat duurt wat langer. Wat is je score op intermediair?
pi_34658372
Je score is 14 punten
» Je hebt er 13 minuten 45 seconden over gedaan.
» De gemiddelde score is 14.4195 punten
» De gemiddelde tijdsduur is 14 minuten 2 seconden
» De test is 102319 keer gedaan.

Hiervan 4 gegokt, omdat ik vond dat ik er te lang over deed. Wel een aardige score denk ik. Maar ik heb ook een boekje hier liggen en daar scoor ik veel minder. Dus vandaar mijn twijfels.
pi_34658644
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 20:13 schreef J_CDA het volgende:
Je score is 14 punten
» Je hebt er 13 minuten 45 seconden over gedaan.
» De gemiddelde score is 14.4195 punten
» De gemiddelde tijdsduur is 14 minuten 2 seconden
» De test is 102319 keer gedaan.

Hiervan 4 gegokt, omdat ik vond dat ik er te lang over deed. Wel een aardige score denk ik. Maar ik heb ook een boekje hier liggen en daar scoor ik veel minder. Dus vandaar mijn twijfels.
Ach, ik denk dat we allemaal niet weten hoe die intermediair test precies is te interpreteren. Dit soort testjes gaan bij mij meestal wel prima, maar jij bent toch gemiddeld, niet verkeerd toch? Vaak zijn dit soort testjes alleen om de mensen die echt ondermaats zijn eruit te halen. Alles wat 'normaal' is, komt er wel door. Dus gewoon lekker ontspannen gaan zitten en dat ding doen. Je wordt uiteindelijk toch aangenomen op het gesprek, niet op de test!
pi_34658986
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 20:20 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ach, ik denk dat we allemaal niet weten hoe die intermediair test precies is te interpreteren. Dit soort testjes gaan bij mij meestal wel prima, maar jij bent toch gemiddeld, niet verkeerd toch? Vaak zijn dit soort testjes alleen om de mensen die echt ondermaats zijn eruit te halen. Alles wat 'normaal' is, komt er wel door. Dus gewoon lekker ontspannen gaan zitten en dat ding doen. Je wordt uiteindelijk toch aangenomen op het gesprek, niet op de test!
Ach ja, ik kan me nogal druk maken om dat soort dingen. Het is de eerste keer (en hopelijk ook de laatste) dat ik zo een test doe. We zien het wel, ik probeer het nu maar in ieder geval van me af te zetten.
pi_34659341
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 20:29 schreef J_CDA het volgende:

[..]

Ach ja, ik kan me nogal druk maken om dat soort dingen. Het is de eerste keer (en hopelijk ook de laatste) dat ik zo een test doe. We zien het wel, ik probeer het nu maar in ieder geval van me af te zetten.
Ik begrijp het, dat hebben een hoop mensen. Geloof me, een keer doen en daarna is er niks engs meer aan. Meeste mensen vinden het zelfs nog wel leuk om een keer te doen. Succes!
pi_34661149
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 22:26 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Ik had vandaag de resultaten binnenkregen.
Ik scoorde alleen slecht bij taalanalogieen. Bij figuurreeksen had ik het bijzonder goed gedaan.

Ik werd met 2 groepen vergeleken: Een groep van technische studenten van een TU en een groep van Ebbinge & Company.

Voor de eerste groep was
Cijferreeksen: 25% Taalanologieen: 65% Figuurreeksen: 20%

Voor de tweede groep was
Cijferreeksen: 65% Taalanologieen: 85% Figuurreeksen: 35%

De percentages zeggen hoeveel procent van de vergelijkingsgroep beter scoorde dan ik.

Zo te zien ben ik verbaal niet zo goed aangelegd.
Nou, ja weet niet precies wat ik ervan wat denken.
ik heb ook eens een vergelijkbare test gemaakt waarbij ze 5 groepen maakten met als vergelijkingsgroep universitaire studenten. Figuraal en cijfers zat ik ook in de hoogste groep (top 20%) verbaal was ik gemiddeld. Zal wel een TU studenten kwaaltje zijn of zo
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_34661242
trouwens, ik vind die testen grote onzin, maar ja als je dat zegt ben je sowieso al kansloos voor de baan
pi_34661850
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 21:29 schreef komrad het volgende:
trouwens, ik vind die testen grote onzin, maar ja als je dat zegt ben je sowieso al kansloos voor de baan
Persoonlijk ben ik het met je eens. Toch las ik hier laatst een boek over, waarin een onderzoek was gedaan naar de nauwkeurigheid van verschillende assessment 'tools'. Dus de verschillende rollenspellen, interviews, iq-testjes, noem maar op. Uiteindelijk blijkt na een aantal jaar dat dit soort iq-testjes het best waren om de juiste werknemers te vinden.
Het scheelde maar enkele percentages, maar ik vond het toch frappant. Blijkbaar zijn we als mensen toch snel te subjectief bij het kiezen van de juiste werknemer en is een test in ieder geval een goede indicatie van het intelligentie niveau
Enfin, ik ben het dus nog steeds met je eens, dit soort onderzoek zette mij echter wel aan het denken. Ik scoorde overigens vergelijkbaar bij die Ebbinge test. Ik had bij de Tu studenten 0%, 5% en 10% (Numeriek, Verbaal en Niet Verbaal Abstractie) en bij die tweede groep 15%, 20% en 20%. Grappig dat mijn verbaal nog aardig was. Ik ben op de middelbare school ooit een keer verplicht een dag getest geweest en toen zou het allemaal verbaal knudde zijn, je ziet maar, de ene test is de andere niet...
pi_34662530
Drive-r het zegt me dus niets, maar als je jezelf dan toch wil vergelijken moeten ze eerst maar eens een representatieve doelgroep nemen, in mijn geval was dat dus een doorsnede van alle universitair afgestudeerden of zoiets. Sorry hoor maar dat is niet te vergelijken en bovendien zitten daar ook een hoop lui die er niet thuis horen. Zelfs als ze er een getal of range aan hangen zegt het niets, met name omdat onderzoek heeft aangetoond de het gemiddeld IQ van de mens toeneemt en men je IQ-score naar mijn mening nogal statisch beoordeeld.

Maar die IQ test is nog tot daar aan toe, echt triest zijn de capaciteiten testen, die kan je wel zo makkelijk beinvloeden, gewoon invullen wat ze willen horen en zorgen dat je consequent antwoorden geeft, met name omdat ze sommige dingen terug laten komen

Grote onzin vind ik het, net zoals je niets kan met het feit dat je weet de je IQ een bepaalde waarde heeft. Ben je 'dom' op die schaal dat voel je je beroerd, ben je 'slim' om de schaal wat kan je er dan mee. Het levert je geen uitdagender bestaan op, zowel op je werk als privé. Al met al dus vrij nuttelooos en alleen itneressant voor statistiekgeile recruiters/PenO types
pi_34662711
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 21:58 schreef komrad het volgende:
Maar die IQ test is nog tot daar aan toe, echt triest zijn de capaciteiten testen, die kan je wel zo makkelijk beinvloeden, gewoon invullen wat ze willen horen en zorgen dat je consequent antwoorden geeft, met name omdat ze sommige dingen terug laten komen
Helemaal mee eens (het hele stuk). Die capaciteiten test heb ik gelukkig nog nooit serieus hoeven doen, maar laatst kwam een prof (nota bene) er mee aanzetten. Nog wiedes dat iedereen met een beetje hersens er precies uit komt zoals hij zelf wil, die testjes zijn zooo doorzichtig.

Die iq-tests kunnen bij een sollicitatie wellicht als vergelijkend materiaal worden gebruikt, om tijdens een dag meerdere kandidaten tegen elkaar te vergelijken, zoiets? Ik heb namelijk na een sollicitatie met test (2 keer gehad voor een stage) nog nooit een score of iq terug gehad, wel beide keren geslaagd . Maar goed, dat zal niet aan die test hebben gelegen.
pi_34662900
ik kan het dus wel inschatten,
op een schaal van 15 (3x 1-5) zit ik dus op 13/15 van alle universitaire studenten, nou en dan is dat 13 of het is 3434234010431041
Ik kan er dus niets mee. Ik kan wat ik kan en mijn 'cognitieve capaciteiten' veranderen niet door die score. Bovendien heb ik een natuurlijke neiging me nogal recalsitrant te gedragen wanneer ik te doen heb met P&O types
pi_35182560
Hallo

Ik las hier een paar berichtjes over de capaciteitentest van TNT. Ik moet als WO'er volgende week een capaciteitentest afleggen met aansluitend, bij goed resultaat, een gesprek. Dit is voor een business course en ben 100% newbie!

Behalve oefenen en uitgeust zijn, heeft iemand gerichte tips m.b.t. TNT, kan iemand mij vertellen wat het vereiste niveau is (bijvoorbeeld 98% scoren op test of weegt persoonlijkheid ook nog mee), de dresscode voor zoiets (informele organisatie, maar jeans lijkt me toch niet gepast ) en hoe ziet zo'n dag eruit (hoe lang duurt zoiets normaalgesproken)?

Alvast bedankt!
pi_35183379
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 11:38 schreef lolaatje25 het volgende:
Hallo

Ik las hier een paar berichtjes over de capaciteitentest van TNT. Ik moet als WO'er volgende week een capaciteitentest afleggen met aansluitend, bij goed resultaat, een gesprek. Dit is voor een business course en ben 100% newbie!

Behalve oefenen en uitgeust zijn, heeft iemand gerichte tips m.b.t. TNT, kan iemand mij vertellen wat het vereiste niveau is (bijvoorbeeld 98% scoren op test of weegt persoonlijkheid ook nog mee), de dresscode voor zoiets (informele organisatie, maar jeans lijkt me toch niet gepast ) en hoe ziet zo'n dag eruit (hoe lang duurt zoiets normaalgesproken)?

Alvast bedankt!
Ik kan alleen zeggen dat geen enkel bedrijf voor 98% op dit test leunt. Voor die test is een soort minimum score die je moet halen, daarboven is alles meegenomen. Vervolgens is je gesprek belangirjk, daar haal je het mee binnen...
pi_49012047
Hallo allemaal ,, ik heb woensdag capaciteitentest bij de belastingdienst ,
wie kan me een goeien site geven waar ik kan oefenen in die richtig
Bedankt alsvast.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 21:13:10 #68
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_49019411
Ik heb nu een paar keer zo`n capaciteitentest moeten doen, en weet van te voren al dat ik daarop ga falen. Ben universitair afgestudeerd met redelijk goede cijfers, wel bij een Letterenstudie. Ik heb totaal geen cijferkennis of ruimtelijk inzicht. Ben nu voorzichtig aan het kijken of ik niet een (lichte vorm) van discalculie heb. (Dislectie maar dan voor cijfers). Nadeel is wel dat ik hierdoor steeds afgewezen word terwijl ik waarschijnlijk voor het werk zelf wel geschikt zal zijn. Want ik reageer zeker niet op vacatures op financieel gebied . Maar het is wel beroerd dat bepaalde bedrijven puur en alleen naar zo`n test kijken, waarbij maar een heel klein deel van mijn capaciteiten getest worden.
pi_49159234
IK HEB MORGEN DE TESTTTTT!! ik druf niet weet iemand anders nog een goeien site op eff snel op te oefenn???
pi_49160672
wat voor capaciteiten Halfbloed, is het een cognitieve capaciteitentest?

Zo ja, dat is gewoon een invuloefening. Feit is dat alpha's altijd zeggen dat ruimtelijk en cijfermatig inzicht overgewaardeerd is en beta's zeggen dat van het taalgedeelte, maar eigenlijk doet het er niet toe.

Voorbereiden, tsja intelligentie kun je niet trainen maar die testen zeker wel, zoek maar ieens op het niet. qua niveau wss niet vergelijkbaar (vaak veel gemakkelijker dan de echte test) maar iig kun je oefenen op het tijdsaspect.

Er zijn ook testen waar ze een profiel van je persoonlijkheid proberen te maken, let hierbij vooral op dubbelingen in vragen, zo testen ze een aantal specifieke zaken namelijk.

en tenslotte: maar je er niet te druk om, het is maar een baan. Bovendien krijg je zonder druk het beste resultaat.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 16:48:38 #71
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_56461730
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_56478492
Maandag een hertest (capaciteitentest) voor een ICT bedrijf. Vorige week niet gehaald helaas.
Ik zie er best tegenop omdat ik nu weet dat je per vraag maar 30-45 sec. oid krijgt. Dat is erg weinig tijd om cijferreeksen uit te dokteren

Ik oefen me helemaal suf met websites en met brain training op de DS om wat sneller te kunnen hoofdrekenen enzo. Verder hoop ik dat mijn gezondheid wat beter is
pi_56881514
Je kunt ook een volledige capaciteitentest oefenen op:

www.picompany.nl/ability
  donderdag 21 februari 2008 @ 12:21:17 #74
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_56881865
Ik scoor op die testen altijd (vrij) goed; vooral de cijferreeksen (top 5 procent bij Ebbinge)... (en dat voor 'n gamma student ), maar ik heb op het VWO een 6 voor Wiskunde B1,2 gehaald (met moeite!)

Nou, dat kreeg ik ze niet uitgelegd... Wiskunde B is iets anders dan cijferreeksen, maar dat was hun pet te boven...
en zelfs met zulke test scores en cum laude afstuderen willen ze me nog niet introduceren bij een strategy consultant
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  donderdag 21 februari 2008 @ 12:29:28 #75
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56882037
Ben dol op dit soort testen en scoor dan ook altijd bovengemiddeld goed.
Als gewoon HBO-ertje zat ik bij mijn laatste capaciteitentest (oa. analytisch vermogen, taalvaardigheid en leervaardigheid geloof ik) ruim boven het gemiddelde van academischgeschoolden. Was wel even een fijne opkikker voor mijn zelfvertrouwen, want net als iedereen twijfel ik ook weleens aan mijn capaciteiten.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_56882297
Dat soort testen maak ik altijd met 2 vingers in mijn neus Echt, net alsof ze ooit daar iets uit kunnen halen zeg...
pi_56899228
tvp
pi_56899639
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 12:43 schreef Scorpie het volgende:
Dat soort testen maak ik altijd met 2 vingers in mijn neus Echt, net alsof ze ooit daar iets uit kunnen halen zeg...
Het zegt ook vrij weinig, echter als je een bepaalde baan wil hebben .......
pi_62158469
vaak zijn de vragen niet zo heel moeilijk, er zit alleen wel tijdsdruk achter en dat kan het lastig maken. Het is dus handig om een goede strategie te bedenken. Moet je 20 vragen in 40 minuten beantwoorden dan heb je dus 2 min per vraag.
pi_62168866
Komende vrijdag heb ik ook zo'n test. Kreeg de tip me erop voor te bereiden, maar volgens mij kan dat helemaal niet toch? Niet dat ik problemen verwacht, die testjes ben ik meestal best goed in.
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')