Deel 2 was toch Civilazation II: Call to Power ?
En Alpha Centauri was ook wel erg cewl
Ben benieuwd..
LMK
quote:Jah, de echte (Civ II) en Civ II CTP, en die is dus niet echt...
Op dinsdag 16 oktober 2001 12:54 schreef zodiakk het volgende:
Je had toch twee verschillende CIV II 's ??
quote:Jah, ik ook! Maar hoewel Colonisation en Railroad Tycoon hele coole Sid Meyer games waren is mn all-time-favourite toch duidelijk Pirates!
Op dinsdag 16 oktober 2001 13:17 schreef morpheus_at_work het volgende:
ik vind civ 1 nog steeds het leukste , maar mij favo sid meyer spel vind ik nog steeds colonisation
quote:Ahhh, klassiekers
Op dinsdag 16 oktober 2001 13:18 schreef Tijn het volgende:[..]
Jah, ik ook! Maar hoewel Colonisation en Railroad Tycoon hele coole Sid Meyer games waren is mn all-time-favourite toch duidelijk Pirates!
Colonisation is ook erg leuk. Beetje de Hollander uithangen in de Amerika's
Hoewel het misschien ook wel een feest zou zijn als je in 3D door je eigen civilisatie kan wandelen en handelen
Maaruh..CIVIII die moet ik echt hebben. Dat is gewoon een spel waarbij je niet moet zeuren, niet moet twijfelen, nee GEWOON KOPEN
Release Countdown: 14 days.......
quote:We zullen dus nog even geduld moeten hebben. Er zit trouwens geen multiplayer option in. Op zich best jammer want dat zou best leuke mogelijkheden hebben.
30 oktober - Civilization III - INFOGRAMES
Screenshots:
quote:Dat is mijns inziens een goede zaak, dit soort spellen zijn, in tegenstelling tot het gemiddelde hak-en-zaag spel NIET met een simpele optie multi-player te maken.
Op woensdag 17 oktober 2001 13:03 schreef MeneerTim het volgende:
Ik vond zowel Civ 1 als Civ 2 erg leuk.
[..]We zullen dus nog even geduld moeten hebben. Er zit trouwens geen multiplayer option in. Op zich best jammer want dat zou best leuke mogelijkheden hebben.
Screenshots:
Wil je dit soort spellen multi-player maken, dan moet je dat van het begin af aan al hebben ontwikkeld en verfijnd.
quote:http://www.gamigo.de/index.php?site=previews_full&id_preview=641&seite=2
Describe the multiplayer capabilities of Civ III? Is the game primarily designed as a single player or multiplayer experience?Sid: The single player experience has always been the main focus of Civilization. We are working on some cool multiplayer concepts that will take a fresh approach to the challenge of making multiplayer for a turned-based game fun. We’re not yet ready to give details, but stay tuned.
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2001 20:42 schreef breukie het volgende:
Release Countdown: 1411 days.......
Overigens komt Master of Orion 3 in de eerste kwartaal van volgend jaar uit. Diplomatie schijnt daar heel uitgebreid te zijn.
Damn, zoveel leuke games..
[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Crouton op 27-10-2001 02:00]
quote:Je had wel de optie om met ze te praten en dan te zeggen dat ze op moesten rotten van jou stukje grond, maar tien beurten later zaten ze er weer op. Ik stampte ze meestal helemaal de grond in, zodat ze net groot genoeg bleven om te overleven maar mij niet meer lastig konden vallen
Op zaterdag 27 oktober 2001 01:39 schreef Dr_Crouton het volgende:
Ik hoop maar dat de diplomatie extra uitgebreid is, maar ik heb begrepen dat er verschillende vormen van samenwerking is zoals Allianties sluiten, maar geen toegang tot jouw eigen gebied etc. In het verleden heb ik bij eerdere versies gauw de ergenis gekregen dat mijn bondgenoot dan door mijn land ging en in contact kwam met mijn andere buren, een oorlog begon en mij erin wilde betrekken of anders de alliantie verbrak.
Erg vervelend als het niet in jouw agenda paste en er helemaal geen andere mogelijkheden zijn om de hele zaak te 'sturen' zoals in de echte politiek. Vechten is leuk, maar manipulatie nog leukerOverigens komt Master of Orion 3 in de eerste kwartaal van volgend jaar uit. Diplomatie schijnt daar heel uitgebreid te zijn.
Damn, zoveel leuke games..
quote:Ben niet zo'n goede speler dat ik binnen tien beurten een aanval kon beginnen zonder teveel van m'n resources op te offeren, ik concentreer me vooral op het bouwen van Wonders
Op maandag 29 oktober 2001 19:43 schreef Seborik het volgende:[..]
Je had wel de optie om met ze te praten en dan te zeggen dat ze op moesten rotten van jou stukje grond, maar tien beurten later zaten ze er weer op. Ik stampte ze meestal helemaal de grond in, zodat ze net groot genoeg bleven om te overleven maar mij niet meer lastig konden vallen
Kan haast niet wachten.....
Morgen is het zover...nu maar hopen dat de winkels hier in Nederland haast maken.
Vind het gewoon fijn dat ik een spel ga kopen die niet zo oppervlakkig als de meeste spellen die verkrijgbaar zijn.
Hier ga ik weer heel wat dagen aan verkloten. Lekker relaxed met een kop thee in de buurt het spel spelen.....mmmmm
Freeltje
quote:hehe
Op maandag 29 oktober 2001 21:13 schreef Dr_Crouton het volgende:[..]
Ben niet zo'n goede speler dat ik binnen tien beurten een aanval kon beginnen zonder teveel van m'n resources op te offeren, ik concentreer me vooral op het bouwen van Wonders
Iedereen heeft natuurlijk z'n eigen tactiek, daarom zijn die multiplayer games ook zo leuk
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 30-10-2001 18:32]
quote:Maar dat mag toch helemaal niet?
Op dinsdag 30 oktober 2001 18:19 schreef Tijn het volgende:
Oh yeah, Civilization III is vandaag gereleased, ik download 'em nu!*spannend*
* Tijn kan bijna niet wachten tot 'ie binnen is
quote:Zow, ge-edit... beter?
Op dinsdag 30 oktober 2001 18:22 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Maar dat mag toch helemaal niet?
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 30-10-2001 18:32]
Trouwens het is toch niet zo dat ie het aanbiedt hiero?
[/offtopic]
quote:Dat mag dacht ik wel
Op dinsdag 30 oktober 2001 18:31 schreef torsoboy het volgende:
je mag ook geen mp3's hebben van liedjes die je niet al op een ander medium hebt.
quote:Dat heb je goed
Trouwens het is toch niet zo dat ie het aanbiedt hiero?
quote:Juist. M'n tentamens beginnen over 3 weken. Gelukkig heb ik m'n eerste potje 'reeds' uitgespeeld en droom ik er nu iets minder over.
Op maandag 29 oktober 2001 21:17 schreef schwa78 het volgende:
Morgen is het zover!!!
Aaaargh, ik had nog wel goede voornemening voor mijn tentamens....
Heb nu ook illegaal omdat ik niet kon wachten...
MAAR IK WIL HET ORIGINEEL!!!!
Nergens iets te bekennen van Civ III
quote:Ik heb vandaag ook nog in Lwdn lopen te zoeken.
Op woensdag 14 november 2001 21:05 schreef Num het volgende:
In Leeuwarden is civ3 ook nergens te bekennen.
Iemand een idee wanneer ik civ3 hier kan kopen?
Ik bij de free record shop (kon nog net even voordat m'n bus ging)
Daar hebben ze het in de pc opgezocht maar konden niets vinden. Achteraf denk ik dat ze civilisation hebben gezocht. Hoe dan ook het was er nog niet.
quote:Zou er een aparte Nederlandse versie komen?
www.civ3.com
When is Civ III scheduled for release?
We expect the game to hit store shelves in North America and the UK on or about October 30th, 2001. Localized versions for other countries are in the pipeline, but we have no official dates to report yet. As soon as release dates for other countries are announced, they will be posted here.
quote:Daar heb ik gisteravond laat nog met mijn vriend over zitten filosoferen. Piet Hein!
Op woensdag 14 november 2001 21:25 schreef Num het volgende:Zou er een aparte Nederlandse versie komen?
Wat zou de speciale unit van Nederland zijn?
En wie onze leider?
quote:neuj
Op dinsdag 16 oktober 2001 12:54 schreef zodiakk het volgende:
Je had toch twee verschillende CIV II 's ??
quote:de "civ II call to power" reeks is later (onder dwang van Sid Meier) hernoemd naar Call to power, omdat hij er niks mee te maken had.
Op donderdag 15 november 2001 12:24 schreef SanderThomas het volgende:[..]
neuj
3 zelfs
Civ II
Civ II Call to Power
Civ II Call to Power II
quote:Civ2:Test of Time ook niet vergeten.
Op donderdag 15 november 2001 12:24 schreef SanderThomas het volgende:[..]
neuj
3 zelfs
Civ II
Civ II Call to Power
Civ II Call to Power II
quote:Piet Hein???
Op donderdag 15 november 2001 12:10 schreef Claudia_x het volgende:
Daar heb ik gisteravond laat nog met mijn vriend over zitten filosoferen. Piet Hein!Zijn daden bennen groot..
Ben vandaag trouwens in de V&D geweest (moest weer wachten op de bus) en ook daar was het spel er nog niet
quote:heb er even een topic over geopend: Wie is de leider/held van Nederland? (voor Civ3)
Op donderdag 15 november 2001 12:10 schreef Claudia_x het volgende:
Daar heb ik gisteravond laat nog met mijn vriend over zitten filosoferen. Piet Hein!Zijn daden bennen groot..
quote:heb ik en is gaaf!!
Op donderdag 15 november 2001 14:13 schreef links234 het volgende:[..]
Civ2:Test of Time ook niet vergeten.
quote:
Op donderdag 15 november 2001 20:45 schreef Seborik het volgende:
spel hoort echt in beste games van het jaar de eeuw
En als je rond 1500 a 1600 A.D. komt dan komt het spel gewoon tot stilstand, de PC neemt dan gewoon 5 min per turn en is het niet meer leuk snel speelbaar; je kan een trui haken tussen de tijd die de PC nodig heeft voor turns rond het jaar 1950. En das niet een keer, das ELKE keer.
Ja tenzij je op small map met één tegenstander speelt.
quote:maar kan dus iemand my helpen plz???
Op maandag 19 november 2001 00:34 schreef Cyberclaw2000 het volgende:
k prob is ik heb nvidia vid-kaart plus xp en wil civ3 draaien maar dan zet ie mn monitor n relutie lager 640-?? en da kan het spel niet aan dus heb ik zwart beeld hoe kan ik da verhelpen???
quote:vaag hoor, nog geen last van gehad, k zit inmiddels in 2040
Op maandag 19 november 2001 00:41 schreef Fe2O3 het volgende:
Heb het al weekje of 2; enige probleem is dat het RETE moeilijk is, zelfs op chieftan.En als je rond 1500 a 1600 A.D. komt dan komt het spel gewoon tot stilstand, de PC neemt dan gewoon 5 min per turn en is het niet meer leuk snel speelbaar; je kan een trui haken tussen de tijd die de PC nodig heeft voor turns rond het jaar 1950. En das niet een keer, das ELKE keer.
quote:Misschien kan het helpen om je pc af en toe aan en uit te zetten en niet de hele nacht door te gaan
Heb het al weekje of 2; enige probleem is dat het RETE moeilijk is, zelfs op chieftan.En als je rond 1500 a 1600 A.D. komt dan komt het spel gewoon tot stilstand, de PC neemt dan gewoon 5 min per turn en is het niet meer leuk snel speelbaar; je kan een trui haken tussen de tijd die de PC nodig heeft voor turns rond het jaar 1950. En das niet een keer, das ELKE keer.
quote:Nee sorry, ik hoop dat ie het straks bij mij wel doet
Op maandag 19 november 2001 01:26 schreef Cyberclaw2000 het volgende:
maar kan dus iemand my helpen plz???
quote:CivII kwam eerst ook uit als single player only.
Op maandag 19 november 2001 19:34 schreef Ceased2Be het volgende:
Dat multiplayer viel me idd ook tegen, vooral omdat er van CIV II wel een multiplayer versie is.
En verder zit ik nog steeds te wachten op een winkel in de buurt die het spel binnekrijgt
Ik heb 'm inmiddels en ik moet zeggen: SJESUS wat is ie moeilijk dit keer
er wordt in de revieuws en jullie reacties alleen maar vergeleken met voorgaande delen en daar wordt ik helemaal niks wijs uit aangezien ik ze niet ken.
wat ik er tot nu toe van begrijp is het een soort aoe 2 maar dan veel moeilijker en weer minder op de graphics maar meer op politiek gericht ofzo
nouja leg het aub uit
quote:Mindere graphix wil ik niet zeggen, die zien er leuk uit.
Op zondag 02 december 2001 15:14 schreef PLAE@ het volgende:
kan iemand mij misschien uitleggen wat voor eens spel het is, wat je erin moet doen enzo
er wordt in de revieuws en jullie reacties alleen maar vergeleken met voorgaande delen en daar wordt ik helemaal niks wijs uit aangezien ik ze niet ken.
wat ik er tot nu toe van begrijp is het een soort aoe 2 maar dan veel moeilijker en weer minder op de graphics maar meer op politiek gericht ofzonouja leg het aub uit
Je bent de leider die aan het begin staat van een nieuwe beschaving. Je begint met een unit bestaande uit een groep nomaden die je ergens een plek aanwijst om een stad te bouwen. Vervolgens is het jouw taak om binnen de stad mensen tevreden te houden, door middel van het bouwen van bv. een tempel. Ook moet je voor voorzieningen zorgen, zoals stromend water, bibliotheek, etc.
Tijdens dit alles moet je er op letten dat ook je staatskas een beetje gevuld raakt, dat je wetenschappers uitvindingen doen en dat je tegenspelers je niet innemen.
Na verloop van tijd wordt je stad groter en groter en krijg je de neiging wat meer van die steden te bouwen, ze met elkaar te verbinden, handel te drijven met andere beschavingen, oorlog te voeren, wereldwonders te bouwen, etc.. En als je het goed aanpakt, word je de grootste, rijkste, slimste en machtigste beschaving op de planeet
quote:Aparte units die in de loop der tijden vervangen worden door een modernere variant of 'obsolete' worden.
Op zondag 02 december 2001 17:25 schreef PLAE@ het volgende:
heb je dan ook apparte units enzo voor het oorlogvoeren ?
en in welke tijd speelt het zich af
Het is een soort geschiedenisspel, je begint in het stenen tijdperk en werk je op tot aan de eerste landing op Alpha Centauri. (Dat was één van de doelen van Cilivization I, tenminste)
PLAE:
Je moet je voorstellen dat je de koning of leider bent van een beschaving, bijvoorbeeld de russen of de amerikanen. In het begin kan je vrij weinig, je bouwt een stad en nog één en nog één en gaande weg ontdek je de wereld (is niet gelijk aan de wereld die wij kennen) en kom je in contact met andere civilisaties. Met die civilisaties kan je handel drijven, oorlog voeren, verdragen sluiten, allianties enz.
Je begint in 4000 BC en eindigt ergens tussen 2000 en 2100. Weet ik niet meer precies. In die tijd moet je er voor zorgen dat jij de beste wordt. Je kan van te voren bepalen op welke manier je kan winnen:
-Alle anderen weg
-Als eerste op Alpha nogwat landen
-De grootste diplomatieke macht
-De grootste cultuur. Is wel leuk trouwens als jouw stad cultureel hoog is dat kunnen naburige steden van andere civilisaties overlopen naar jou Is mij al een paar keer overkomen.
Maar eigenlijk moet je het gewoon zelf spelen. Ik weet bijna zeker dat je het veel te moeilijk vind en het snel naast je neerlegt. Doet bijna iedereen. Maar kijk er dan een paar maanden later nog eens na. Pruts wat. Volg de handleidingen, luister naar je adviseurs en je zal zien hoe ongelofelijk ingenieus dit spel in elkaar zit. Ok, er zitten soms nog wel wat gekke dingen in. Maar ik heb nog nooit een spel gezien die met zoveel zaken rekening houdt. En toch niet te ingewikkeld is. Want vooral in deze versie hebben ze alles overzichtelijk kunnen houden.
Ook de help optie is overzichtelijk en je vindt meestal binnen 2 klikken wat je moet hebben. Was trouwens bij de vorige versies ook al zo.
Ik zal weer even verder spelen
quote:Dat valt bij mij wel mee, alleen wordt ik helemaal gestoord van de 40+ workers die ik heb rondlopen tegen die tijd, vooral wanneer ik steden van de vijanden ga razen.
Het micromanagement "op het eind", afhankelijk van je technologische voorsprong en de omvan gvan je rijk worden extreem.
quote:Je kan die workers ook op automate zetten, dan doen ze alles vanzelf (wel jammer dat ze een beetje veel mines bouwen) en je kan in je steden ook een buildqueue maken zodat dat ook meer automatisch gaat. Dan valt het micromanagement wel mee.
Op dinsdag 04 december 2001 15:13 schreef drexciya het volgende:[..]
Dat valt bij mij wel mee, alleen wordt ik helemaal gestoord van de 40+ workers die ik heb rondlopen tegen die tijd, vooral wanneer ik steden van de vijanden ga razen.
Het micromanagement "op het eind", afhankelijk van je technologische voorsprong en de omvan gvan je rijk worden extreem.
Ik heb wel gewonnen met een culturele victory ik had alle wonders in athene en sparta, lache man nu een moeilijkere graad proberen
Leuk spel, ik speel het nu al een aantal dagen en het bevalt me prima. Het is wel moeilijker geworden, mijn oude civ2 strategie werkt niet meer zo denderend.
Vraag 2; Ik werk voorlopig met een gedownloade versie, die om de haverklap de melding geeft; Civ III caused error in JGL.dll met natuurlijk als resultaat dat alles crasht. Iemand die hier een oplossing voor kent?
't Duurt alleen wat langer voordat je 't hebt.
quote:Hey verrek, het is waar!
Op woensdag 13 november 2002 14:49 schreef tvlxd het volgende:
Er is Civlization 3 : Play the World.Hiermee kan je multiplayer en play-by-mail en-weet-ik-wat-doen.
quote:Thanx! Tijd voor de Kerstvakantie om aan te breken, me dunkt.
Op woensdag 13 november 2002 14:49 schreef tvlxd het volgende:
Er is Civlization 3 : Play the World.Hiermee kan je multiplayer en play-by-mail en-weet-ik-wat-doen.
Greetz.,
HeavyD
Welk lvl heb je dit spelletje uitgespeelt ?!?!?! Zeker king lvl ofzo??
quote:Het heeft niet echt met het spel te maken (HOEWEL HET EEN SUPERVET SPEL IS
Op donderdag 6 februari 2003 01:06 schreef admiral_r2d2 het volgende:
mijn laatste civ3-spelletje
quote:op de PrintScrn knop drukken (naast F12), en dan plakken (als in de ctrl + V-soort plakken) in Paint of iets dergelijks.
Op vrijdag 14 maart 2003 00:55 schreef Duran het volgende:[..]
Het heeft niet echt met het spel te maken (HOEWEL HET EEN SUPERVET SPEL IS
)
Maar hoe maak je een screenshot?!
Heb het spel nu iets langer dan anderhalf jaar, maar ik kan er niet genoeg van krijgen!
En die nachten kunnen niet lang genoeg duren
Iemand hetzelfde probleem?!
quote:Bouw Barracks , die zorgen ervoor dat je een +1 op je aanval cq. verdediging hebt.
Op maandag 17 maart 2003 00:55 schreef Duran het volgende:
Weet iemand hoe je de kracht van een unit kan verbeteren?! Behalve dmv het vechten tegen units v je tegenstander....
dank
Hopelijk hebbie hier wat aan
quote:Settler bouwen -> stad wordt 2 kleiner
Op vrijdag 21 maart 2003 15:21 schreef Inquistor87 het volgende:
Ok mijn steden raken dus altijd overvol, maar hoe kan je diegene uit de steden krijgen want ze worden altijd boos omdat het te vol is
Daarna meteen disbanden, krijg je nog schildjes terug ook
Maar je kunt natuurlijk ook gewoon zorgen dat ze niet klagen in the first place. Dus leuke dingen bouwen (colosseum, cathedral) en de luxury rate hoog zetten.
quote:Heiligschennis!
Op vrijdag 21 maart 2003 23:02 schreef Micra het volgende:
Waar gaat dit spel over dan
als ik vragen mag
quote:Nee, dat was Populous
Op vrijdag 21 maart 2003 23:33 schreef Kang-He het volgende:
Heiligschennis!
alleen kan iemand mij helpen ik vind het echt moeilijk, kan iemand mij dus een geoeie Civ aanwijzen enz enz
Ik weet de voor- en nadelen van de civs maar ik wil jullie mening horen.
Het voordeel hiervan is natuurlijk dat je militair sterker bent. Bovendien is er een kans dat je een Golden Age ingaat als een van jouw unique units een gevecht wint. Dat geeft je zeer vroeg in het spel een flinke voorsprong.
Nadeel van deze strategie is dat je steden zo vroeg in het spel nog niet snel kunnen bouwen. Je kunt dus maar heel weinig unique units maken voordat ze alweer overbodig worden.
Bovendien heb je aan een te vroege Golden Age eigenlijk niet zoveel. Een Golden Age houdt in dat je 20 turns lang +1 schildje en +1 commerce op elk vakje krijgt dat al in gebruik is. Vroeg in het spel heb je nog maar kleine steden, dus heeft de Golden Age een verwaarloosbaar effect.
Mijn ervaring is dat de écht grote oorlogen pas eind Industrial Age, begin Modern Age worden uitgevochten. Ik zou dus een civ kiezen die in juist die periode zijn unique unit kan krijgen. Je hebt dan in die kritieke fase in de geschiedenis zowel beschikking over betere units als kans op een Golden Age (die bovendien effectiever is omdat je dan waarschijnlijk al grote steden hebt). Russians (Cossacks) of Germans (Panzer) lijken mij dus een goede keuze.
edit: meer info over Golden Age toegevoegd en tikfoutjes verwijderd.
[Dit bericht is gewijzigd door Frollo op 26-03-2003 13:20]
Weet iemand een trukje om het spel sneller latten te gaan ?
een file editen ofzo ?
Nog meer mensen weer/nog steeds aan het Civven?
quote:Leuk, maar ik zit al bij www.civfanatics.com. Meer heb ik niet nodig
Op donderdag 11 september 2003 15:40 schreef Evennaar het volgende:
Hallo beste civ'ers! Deze kennen jullie misschien al wel, maar er is ook een echte en leuke NLse Civ site! Check out: http://civ3.ypmania.nl/ en schrijf je in.
quote:Hmmm, ken ik niet, zal eens kijken of die leuker is. Die site die ik gaf is een beetje dood...
Op donderdag 11 september 2003 16:24 schreef Frollo het volgende:[..]
Leuk, maar ik zit al bij www.civfanatics.com. Meer heb ik niet nodig
quote:Nee. Aan de andere kant verwacht ik niet dat dat voor het overgrote deel van de doelgroep van Civ echt een probleem is, zeker niet in Nederland.
Op donderdag 11 september 2003 16:43 schreef Evennaar het volgende:
Fanatics niet, toch?
quote:Niet echt nee, heb me net ingeschreven en damn, mensen reageren echt...It's Alive
Op donderdag 11 september 2003 16:47 schreef Litpho het volgende:Nee. Aan de andere kant verwacht ik niet dat dat voor het overgrote deel van de doelgroep van Civ echt een probleem is, zeker niet in Nederland.
quote:Yep, ik zie je net voorbij komen op het forum
Op donderdag 11 september 2003 17:01 schreef Evennaar het volgende:
heb me net ingeschreven
Ik zit thans te wachten tot er een leuke Regent level succession game1 wordt gestart. Om die reden heb ik het spel deze week zowaar gekocht. Ik had een gedownloade versie met aangepaste .exe, maar die kon ik niet patchen zonder dat ie daarna om de cd ging vragen. Aangezien succession games en ook de GOTM2 met de nieuwste patch werken, vond ik dat ik Firaxis maar eens moest betalen voor hun prima werk!
1 Succession game = spel waarbij ieder 10 tot 20 beurten speelt en de savegame daarna doorpasst naar de volgende.
2 GOTM = Game of the month. Iedereen downloadt dezelfde beginsituatie, speelt een zo goed mogelijke pot en uploadt ten slotte zijn laatste savegame. De beste wint en ontvangt eeuwige roem.
erg goede tips over van alles
Nederland de beste civilitatie ooit( ) is eindelijk in Civ 3, in de nieuwe add-on ! http://www.gamespot.com/pc/strategy/civ3conquests/preview_6076654-3.html
Kijk eens naar de "unique unit" das echt super lulig voor mij, door m'n achtergrond...
Wist niet dat zij een man was
quote:Hoezo door je achtergrond?
Op maandag 20 oktober 2003 15:58 schreef JimmyJames het volgende:
Yes !Nederland de beste civilitatie ooit(
) is eindelijk in Civ 3, in de nieuwe add-on ! http://www.gamespot.com/pc/strategy/civ3conquests/preview_6076654-3.html
Kijk eens naar de "unique unit" das echt super lulig voor mij, door m'n achtergrond...
quote:Churchill is een vrouw? En Wilhelmina een man? Weird.
Op maandag 20 oktober 2003 16:19 schreef JimmyJames het volgende:
http://www.gamespot.com/pc/strategy/civ3conquests/screens_6071207.html?page=5Wist niet dat zij een man was
quote:M'n leven is niet echt boeiend dus laat maar (ik heb gewoond waar de speciaal unit vandaan komt en nu zit ik hier
Op maandag 20 oktober 2003 17:35 schreef Rahl het volgende:[..]
Hoezo door je achtergrond?
Over Civ3 gesproken, heb ik hem al sinds z'n US release, en speel het soms, voor mijn betreft mogen ze bombardementen wel wat krachtiger maken, je kan bijv. geen unit dooden met een vliegtuig/canon/catapult dat vind ik erg kut...en jullie ? wat zouden jullie graag verbeterd zien ?
[Dit bericht is gewijzigd door JimmyJames op 20-10-2003 19:21]
Swiss Mercenary 1 4 1 30 shields
quote:Dit kun je veranderen met de editor.
Op maandag 20 oktober 2003 18:39 schreef JimmyJames het volgende:[..]
M'n leven is niet echt boeiend dus laat maar (ik heb gewoond waar de speciaal unit vandaan komt en nu zit ik hier
).
Over Civ3 gesproken, heb ik hem al sinds z'n US release, en speel het soms, voor mij betreft mogen ze bombardementen wel wat krachtiger maken, je kan bijv. geen unit dooden met een vliegtuig/canon/catapult dat vind ik erg kut...en jullie ? wat zouden jullie graag verbeterd zien ?
quote:Teach me how to kill
Op maandag 20 oktober 2003 19:09 schreef Refragmental het volgende:[..]
Dit kun je veranderen met de editor.
Is het eerste wat ik altijd doe na een installatie, zorgen dat bombardementen ook dodelijk zijn.
Ik had trouwens meer nucleairewindmolens gezien als unique unit voor ons
Wat is jullie favorite speciaal unit en waarom ? Ik tot nu toe de Grieken hun speciaal unit is echt één van de beste. De samurai's van Japan zijn ook best ok.
Overigens speel ik het praktisch altijd op het één-na-gemakkelijkste niveau, want vaak heb ik geen zin om serieus Civilization te spelen, maar gewoon even lekker winnen en een rijk opbouwen.
quote:Ik ken het. Het is op dat niveau altijd erg vermakelijk als je zelf al een Cavalery hebt en de rest nog met Spearman of Horsemen rond loopt.
Op maandag 20 oktober 2003 19:41 schreef tvlxd het volgende:
Ik heb onlangs de transport met acht marines ontdekt. Dit in combinatie met een battleship en een carrier, plus wat verdedigende schepen, maakt het een mooie manier om kuststeden te vernietigen.Overigens speel ik het praktisch altijd op het één-na-gemakkelijkste niveau, want vaak heb ik geen zin om serieus Civilization te spelen, maar gewoon even lekker winnen en een rijk opbouwen.
quote:Is het zeker, alleen wel een stuk moeilijker dan zijn voorgangers. Be prepared to get your ass kicked
Op maandag 20 oktober 2003 19:47 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik heb zelf alleen Call to Power (nooit geweten dat die niet officieel uit de Civilization-serie was) en dat spel heeft mij al heel wat uurtjes van de straat gehouden.
Sinds kort heb ik Civilization 3 ook (illegaal, dat wel) en ik ben van plan om het binnenkort eindelijk eens uit te gaan proberen. Aan jullie reacties te zien is het de moeite waard.
quote:Ik weet het niet precies. In de editor, die je in de Civilization-directory vindt, kan je 'Rules' aanvinken en dan kan je vanalles veranderen. Sla het op als scenario en begin zo'n scenario.
Op maandag 20 oktober 2003 19:52 schreef JimmyJames het volgende:
Maar ik weet nog steeds niet hoe ik bombardementen doodelijk moet maken...iets met de editor veranderen ?
quote:Poeh!!
Op maandag 20 oktober 2003 19:18 schreef JimmyJames het volgende:[..]
Teach me how to kill
kan je me ff uitleggen hoe ik dat kan veranderen in de editor ?
Moet ik eventjes uit m'n hoofd neertypen...
In je CivIII map is een bestand genaamd Civ3mod.bic, die moet je openen met de editor.
In de editor kun je echt vanalles veranderen, zo ook de stats en eigenschappen van de units.
Bovenin de balk van de editor moet je eventjes zoeken, ergens tussen de opties staat "change rules" ofzo, met daarnaast een pijltje om een sublijstje te openen, in dat lijstje staat "units".
Klik je daarop dan krijg je een scherm waar je allerlei dingen van units kunt veranderen.
In het lijstje van units zoek je gewoon de artillery units... catapult, cannon, artillary etc etc.
Elk van deze units heeft speciale eigenschappen die in het lijstje linksonder staan aangevinkt.
Ergens in dat lijstje moet je iets aan of uitvinken om bombardments lethal te maken. Wijst zich wel vanzelf uit wat dat voor iets is.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, ik moet dit namelijk allemaal uit m'n hoofd doen heb al een maandje of 2 geen civ meer gespeeld.
Voor de mensen wat meer ervaren met de editor... maak van alle landunits zeeunits en van alle zeeunits landunits... dit geeft hele...... aparte werelden en oorlogen
Ohja, wees voorzichtig met dat civ3mod.bic bestandje, ik raad je aan om de orginele de backuppen, tis me vaak genoeg voorgekomen dat ik iets flink verklooi, dan is zo'n backup verrekte handig
quote:Zo heb ik het ook altijd gedaan. Een paar potjes op het één na laagste niveau gedaan, en toen ben ik gestopt omdat een potje toch wel érg lang duurde. Het kostte me gewoon te veel tijd.
Op maandag 20 oktober 2003 19:41 schreef tvlxd het volgende:
Overigens speel ik het praktisch altijd op het één-na-gemakkelijkste niveau, want vaak heb ik geen zin om serieus Civilization te spelen, maar gewoon even lekker winnen en een rijk opbouwen.
Vervolgens een jaar of anderhalf niet gecivt, maar toen kwam ik toevallig op het forum van www.civfanatics.com. En daar zitten de échte bikkels! One City Challenge, winnen op Deity zonder ook maar één militaire unit te bouwen, Always War, noem maar een variant en die gasten hebben het bedacht en gespeeld.
Nou, en toen begon het bij mij ook weer te kriebelen. Want wat blijkt nou? Hoe hoger het niveau, hoe sneller de potjes verlopen. De research van de AI gaat dan namelijk sneller, en met slim traden kun je toch prima bijblijven in de tech-race.
Aangemoedigd door de enthousiaste gameverslagen en de sublieme tips op dat forum ben ik op Regent (3e niveau) gaan spelen. Inmiddels een paar keer fraai gewonnen en binnenkort maak ik de stap naar Monarch. En het is inderdaad waar: hoe hoger het niveau, hoe sneller je klaar bent. Kijk, op die manier is het weer leuk spelen
quote:Heb zelf geen ervaring met Play The World, maar online (in de zin van elke speler tegelijk online) schijnt nogal buggy en laggy te zijn. Play By E-mail is wel een redelijk succesvolle variant.
Op dinsdag 21 oktober 2003 11:15 schreef Mini_rulez het volgende:
Wordt dit spel nou ook nog fanatiek online (multiplayer) gespeeld?
quote:Klopt.
Op dinsdag 21 oktober 2003 11:16 schreef Frollo het volgende:
online (in de zin van elke speler tegelijk online) schijnt nogal buggy en laggy te zijn.
Bedankt voor de bombardement tip
quote:Misschien doen ze het wel maar merk je het niet, omdat je geen contact met ze hebt of geen ambassades.
Op dinsdag 21 oktober 2003 13:44 schreef JimmyJames het volgende:
Ik speel altijd level 1 of 2 , hoe kan het dat andere Civ's elkaar nooit oorlog doen ?
Er zijn dus tal van verklaringen mogelijk.
quote:Meestal gaan ze pas over gold per turn nadenken als ze marketplaces hebben. Tot die tijd bieden ze alleen lump sums aan. Ook prettig hoor
Op dinsdag 21 oktober 2003 13:54 schreef JimmyJames het volgende:
Ik zie op die civfanatic site dat je veel geld kan maken met tech's maar met mij willen ze nooit een tech tegen money per turn, hoe kan dat ?
Dit wordt een geil weekend, heu heu heu
quote:Ik zelf ben jaren lang een ware Civilization DieHard geweest. Bij deel één was Emperor peanuts.. Bij Civilization 2 won ik mijn beste games op Emperor, maar Deity was niet weggelegd voor mij.
Op dinsdag 21 oktober 2003 10:48 schreef Frollo het volgende:[..]
Zo heb ik het ook altijd gedaan. Een paar potjes op het één na laagste niveau gedaan, en toen ben ik gestopt omdat een potje toch wel érg lang duurde. Het kostte me gewoon te veel tijd.
Vervolgens een jaar of anderhalf niet gecivt, maar toen kwam ik toevallig op het forum van www.civfanatics.com. En daar zitten de échte bikkels! One City Challenge, winnen op Deity zonder ook maar één militaire unit te bouwen, Always War, noem maar een variant en die gasten hebben het bedacht en gespeeld.
Nou, en toen begon het bij mij ook weer te kriebelen. Want wat blijkt nou? Hoe hoger het niveau, hoe sneller de potjes verlopen. De research van de AI gaat dan namelijk sneller, en met slim traden kun je toch prima bijblijven in de tech-race.
Aangemoedigd door de enthousiaste gameverslagen en de sublieme tips op dat forum ben ik op Regent (3e niveau) gaan spelen. Inmiddels een paar keer fraai gewonnen en binnenkort maak ik de stap naar Monarch. En het is inderdaad waar: hoe hoger het niveau, hoe sneller je klaar bent. Kijk, op die manier is het weer leuk spelen
Civfanatics is echt de bom.
quote:Welke bedoel je?
Op dinsdag 18 november 2003 20:27 schreef tvlxd het volgende:
Giebelende Goten, van http://www.civfanatics.com/ kan je wel een mooie Terrain Pack downloaden...
quote:Er is geen ultieme score. Het kan altijd beter. Je krijgt bonuspunten voor elk jaar dat je vóór 2050 wint, maar ook voor population en territory. Heel snel winnen levert dus een hoop bonuspunten op, maar juist heel lang doorgaan en al je steden optimaliseren ook.
Op dinsdag 18 november 2003 20:31 schreef Georges het volgende:
Wat is eigenlijke de ultieme score in Civ 3?
quote:Dat verhaal ken ik, maar de search is momenteel gedisabled op CivFanatics dus ik kan het niet opzoeken. Maar dit is ook wel bikkel: http://forums.civfanatics.com/showthread.php?s=&threadid=66169. Beyond Sid, heeft de TS deze variant genoemd. Als je weet dat Sid een gemodde variant is die nog moeilijker is dan Deity, dan kun je je wel voorstellen wat Beyond Sid is
Heb ooit gehoord van iemand die op monarch zonder units had gewonnen.
edit: Toch gevonden! Hier is het verhaal van de dude die in het hele spel geen militaire unit bouwde (op Emperor zelfs). En het is nog ontzettend leuk geschreven ook: http://forums.civfanatics.com/showthread.php?s=&threadid=43471
[Dit bericht is gewijzigd door Frollo op 19-11-2003 11:58]
quote:Yep, Snoopy's. Ik gebruik dat nu en het is veel mooier en aantrekkelijker geworden.
Op woensdag 19 november 2003 11:21 schreef Frollo het volgende:[..]
Welke bedoel je?
Snoopy's is perfect, echt een verbetering van het origineel. De Watercolor is mooi om 'n keer te zien, maar speelt bij nader inzien niet zo heel fijn. En alle andere terrains zijn of lelijk of gewoon onpraktisch.
quote:Heb het niet helemaal gelezen -flinke lap tekst- maar echt ongelooflijk dat verhaal.
Op woensdag 19 november 2003 11:53 schreef Frollo het volgende:[..]
Dat verhaal ken ik, maar de search is momenteel gedisabled op CivFanatics dus ik kan het niet opzoeken. Maar dit is ook wel bikkel: http://forums.civfanatics.com/showthread.php?s=&threadid=66169. Beyond Sid, heeft de TS deze variant genoemd. Als je weet dat Sid een gemodde variant is die nog moeilijker is dan Deity, dan kun je je wel voorstellen wat Beyond Sid is
edit: Toch gevonden! Hier is het verhaal van de dude die in het hele spel geen militaire unit bouwde (op Emperor zelfs). En het is nog ontzettend leuk geschreven ook: http://forums.civfanatics.com/showthread.php?s=&threadid=43471
SPel is opzich geeneens zo geweldig.. en beetje saai.
Maar je wil elke keer maar door en door en door
Heb nu deconquest addon.. is wel leuk
rise of rome en fall of rome etc naspelen
quote:Dit zijn de grote ultra scores uit de hallf of fame:
Op dinsdag 18 november 2003 20:31 schreef Georges het volgende:
Wat is eigenlijke de ultieme score in Civ 3?
Heb ooit gehoord van iemand die op monarch zonder units had gewonnen.
Deity:
SirPleb - 52842
Emperor:
Mazarin - 38954
Monarch:
EMan - 34924
Regent:
Ozymandius - 28087
Warlord:
Darkness - 16513
Chieftain:
Bremp - 9234
Daar kun je de totale lijsten zijn, en ook savegames van de highscore-games downloaden.
quote:Snoopy heeft een nieuwe versie uitgebracht, met o.a. nieuwe vulkanen en moerassen voor de Civ 3 Conquest graphics, en nieuwe bos graphics. Zie civfanatics.com natuurlijk
Op woensdag 19 november 2003 11:21 schreef Frollo het volgende:
Welke bedoel je?
Snoopy's is perfect, echt een verbetering van het origineel. De Watercolor is mooi om 'n keer te zien, maar speelt bij nader inzien niet zo heel fijn. En alle andere terrains zijn of lelijk of gewoon onpraktisch.
ben namelijk beetje uitgeplayed met civ 1/2/3, CTP & Alpha Centauri.
btw: AC sucks.
[Dit bericht is gewijzigd door pritt-stick op 23-11-2003 10:42]
quote:Zelfs de chieftan score is hoger dan ik ooit gehaald heb
Op donderdag 20 november 2003 18:41 schreef El_Fenomino het volgende:[..]
Dit zijn de grote ultra scores uit de hallf of fame:
Deity:
SirPleb - 52842Emperor:
Mazarin - 38954Monarch:
EMan - 34924Regent:
Ozymandius - 28087Warlord:
Darkness - 16513Chieftain:
Bremp - 9234Daar kun je de totale lijsten zijn, en ook savegames van de highscore-games downloaden.
quote:Nee, de diplomacy van AC vind ik bijvoorbeeld beter dan Civ3, hoewel Civ3 het al bijna heeft ingehaald.
Op zaterdag 22 november 2003 20:50 schreef pritt-stick het volgende:
btw: AC sucks.
Ik heb Conquests al. Vanmiddag of vanavond eens even uitproberen.
Op welk level spelen jullie trouwens? Mijn laatste paar spelletjes waren op Monarch-level. Nog niet gewonnen op dat level, maar het gaat steeds beter
quote:Mazzelpik! Ik verwacht morgen een telefoontje van de softwareboer dat ik 'm kan komen ophalen.
Op donderdag 27 november 2003 10:19 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Ik heb Conquests al. Vanmiddag of vanavond eens even uitproberen.
quote:Ik durfde vroeger nooit hoger dan Warlord, maar dankzij het geweldige CFC heb ik Regent al een paar keer verslagen. Ben nu in een zeer voorspoedige Succession Game bezig op Monarch, samen met een paar ervaren spelers. Maar ook solo ben ik bezig met een potje Monarch en dat gaat ook helemaal niet beroerd
Op welk level spelen jullie trouwens? Mijn laatste paar spelletjes waren op Monarch-level. Nog niet gewonnen op dat level, maar het gaat steeds beter
Ik heb de eerste helft van mijn tienerjaren compleet vernaggeld aan Civilization I en II. Ik heb dan ook alles legaal en was vroeger zeker bij civ I de computer op elk moment zwaar de baas. Zelfs Emperor + Archipelago = eitje..
Civ III heb ik ook (met PTW en nu Conquests) maar ik speel heel weinig spellen meer en ben ook nooit verder gekomen dan een zegepot in Warlord. Maar ik lees nog wel vrij veel op civfanatics, en het is gewoon leuk om al die strategieën en dergelijke te lezen. Sommige mensen zijn dan wel sociaal totaal geisoleerd (dat kan niet anders), maar zijn meer dan geniaal/fenomenaal met civilization III.
Beetje jammer alleen dat ze Play The World en Conquests nooit voor Mac hebben uitgebracht
Tips? Kill, kill, kill, uitbreiden, weg met je tegenstanders. Beste advies. Ben nu hard op weg met winnen van mijn eerste emperor spel!!quote:Op vrijdag 28 november 2003 23:25 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Tips? Zoals met alles met Civilization... veel oefenen. Veel verschillende strategies proberen. Ja, hier heb je weinig aan... maar iets beters kon ik niet bedenken
Ben ik niet helemaal met je eens hoor. Ik ben niet bang voor een leuke wereldoorlog, maar soms moet je gewoon ff wachten met ruziezoeken. Tweefronten oorlogen houd ik bijvoorbeeld niet echt van. En uiteraard de vijand nooit onderschatten.quote:Op woensdag 31 maart 2004 11:54 schreef Evennaar het volgende:
[..]
Tips? Kill, kill, kill, uitbreiden, weg met je tegenstanders. Beste advies. Ben nu hard op weg met winnen van mijn eerste emperor spel!! [afbeelding]
Idd. En bovendien hou je het niet vol om de hele tijd in oorlog te zijn als je Republic of Democracy bent. Sowieso altijd ff zorgen dat je in vreedzaam vaarwater bent voordat je van government gaat veranderen.quote:Op woensdag 31 maart 2004 16:51 schreef JedaiNait het volgende:
Ben ik niet helemaal met je eens hoor. Ik ben niet bang voor een leuke wereldoorlog, maar soms moet je gewoon ff wachten met ruziezoeken. Tweefronten oorlogen houd ik bijvoorbeeld niet echt van. En uiteraard de vijand nooit onderschatten.
Oke, oke, ben ik met jullie eens. Maar onder monarchy is het redelijk oorlog voeren, en moet je idd wel eerst van government wisselen en maar met 1 tegenstander gaan knokken. Maar als je dit niet doet, loop je op een gegeven moment hopeloos achter met je science.quote:Op donderdag 1 april 2004 10:10 schreef Frollo het volgende:
[..]
Idd. En bovendien hou je het niet vol om de hele tijd in oorlog te zijn als je Republic of Democracy bent. Sowieso altijd ff zorgen dat je in vreedzaam vaarwater bent voordat je van government gaat veranderen.
Al doen geoefende spelers inderdaad wel eens de variant Always War. Ga ik ook nog wel eens proberen. En Five City Challenge of One City Challenge lijkt me ook zeer leuk, al zal ik dan wel een stapje terug moeten doen qua difficulty denk ik (speel nu op Monarch).
Nou, dat hangt ervan af of je voor een 20K of 100K gaat. Voor 100K heb je veel, heel veel steden nodig, en dat betekent dus toch gewoon ouderwetsch oorlogvoeren om voldoende gebied te veroveren!quote:Op donderdag 1 april 2004 16:56 schreef Evennaar het volgende:
Ik heb 1 keer een cultural victory gehaald, ook best leuk, maar niet zo spannend. Gebeurt er namelijk niet zoveel.
Bekijk het positief: Dan had je die GA waarschijnlijk ook wat laterquote:Op vrijdag 2 april 2004 09:46 schreef Frollo het volgende:
De Fransen zijn idd ook heel sterk. Van alle AI civs blijken de Fransen, áls ze ertussen zitten, meestal de beste te zijn. Kortom: die trait combo is zo goed dat zelfs de AI er weinig aan kan verknallen
Zijn er nog meer mensen die altijd een random civ kiezen?
Ik vind het wel geinig. Soms valt het mee, soms valt het tegen. Zo kreeg ik bij mijn eerste monarch potje de Aztecs. Prachtige UU hoor, de vroegste in het hele spel die 2 stappen kan doen, en dat kan goud waard zijn onder de juiste omstandigheden. De veel te vroege GA neem je dan maar op de koop toe. Maar wat bleek? Ik zat op een eiland. Tot zover mijn early rush dus
Jawel, maar hij kwam uiteindelijk toch onvoorbereid helaasquote:Op vrijdag 2 april 2004 14:17 schreef JedaiNait het volgende:
Bekijk het positief: Dan had je die GA waarschijnlijk ook wat later
Right, dat mag duidelijk zijn. Welke mapsettings gebruik je overigens? En welk level? Tot Nukes!quote:Op zaterdag 3 april 2004 22:50 schreef Monidique het volgende:
Ik zat in een oorlog en de tegenpartij vuurt kernraketten op mij af. Dit moest ik uiteraard vergelden.
Wraak
1280x1024. Dit is op Monarch.quote:Op zondag 4 april 2004 00:30 schreef Evennaar het volgende:
[..]
Right, dat mag duidelijk zijn. Welke mapsettings gebruik je overigens? En welk level? Tot Nukes!
Een tot nucleaire holocaust leidende wraakactie, Leer je emoties eens in de juiste banen te leidenquote:Op zaterdag 3 april 2004 22:50 schreef Monidique het volgende:
Ik zat in een oorlog en de tegenpartij vuurt kernraketten op mij af. Dit moest ik uiteraard vergelden.
Wraak
hahhaha, ehh, nee, niet echt nee. Maareh, ik bedoelde met mapsettings, archipel, wet, etcquote:Op zondag 4 april 2004 00:31 schreef Monidique het volgende:
[..]
1280x1024. Dit is op Monarch.
(shit, waarom reageer ik direkt, heb ik nog wel een leven?)
quote:Op zondag 4 april 2004 00:33 schreef Evennaar het volgende:
[..]
hahhaha, ehh, nee, niet echt nee. Maareh, ik bedoelde met mapsettings, archipel, wet, etc
Gewoon doen, doen, doen...quote:Op zondag 4 april 2004 00:48 schreef Famas het volgende:
ik ben stink jaloers op jullie
Ik had Civ3 PTW gedownload gekocht, en ik had al moeite met het 1 na makkelijkste level....Alleen met Persians kon ik goed overweg (daarna de Koreans)....echt moeilijk.
Maar wel een leuk spel
Hallo settlers, in principe pas ik dezefde tactiek toe met het plaatsen van steden als Frollo, tussen elke stad 4 vakjes, dit gaat net zolang geod als ze maar naast elkaar liggen. Maar je gaat ook je steden boven en onder je hoofdstad uitbreiden, net zover als het land gaat, of je een tegenstander tegenkomt. Meestal laat ik per stad een overlap aan vakjes toe van ongeveer 4. Stel een stad is omringt met andere steden, dan heeft de stad in het midden een overlap van ongeveer 4 vakjes met die omringende steden. Zo gebruik je alle vakjes, liggen ze dus niet tever van elkaar en kunnen de steden door het hele spel heen goed groeien.quote:Op maandag 5 april 2004 11:02 schreef SuperSiem het volgende:
Okee, zo speelde ik ook wel ongeveer, misschien dat mijn steden nog net een stukkie te ver uit elkaar liggen. Maar wat bedoel je precies met die 2 vakjes?
Ik heb even een schetsje gemaakt (lang leven Paint). [afbeelding]
Ik neem aan dat je het onderste bedoelt? Of nog iets anders? Aangezien ik nogal een mooi gebied had wat lokaties voor steden betreft kwam het er meestal op neer dat er wel 1 of 2 vakjes meer tussen zaten, maar ik ging er vanuit dat iets minder steden op goede lokaties een betere tactiek zouden zijn dan veel steden op gemiddelde lokaties.
Heb je misschien nog andere tips (bijvoorbeeld op het gebied van burgers tevreden houden, dat kost me nu heel veel moeite)?
Yep, ik bouw redelijk snel een temple om het gebied van de stad uit te laten breiden en de steden te verbinden.quote:Op maandag 5 april 2004 11:49 schreef JedaiNait het volgende:
Die tekening die je gemaakt heb is iig wel de manier waarop ik mijn steden rangschik. Je moet er wel rekening mee houden dat je vrij snel iets bouwt wat culture oplevert. Dan is binnen enkele turns ook het gebied tussen de steden van jou. Omdat ik dat doe kan ik er qua resources dus rekening mee houden dat dat gebied vrij snel van mij wordt. Ook voorkomt dit vijandige steden in 'jouw' gebied.
Ik ook.quote:Op maandag 5 april 2004 11:56 schreef Evennaar het volgende:
[..]
Yep, ik bouw redelijk snel een temple om het gebied van de stad uit te laten breiden en de steden te verbinden.
Ik vond de manier van hoe je je regering "in elkaar zet" met AC erg leuk.quote:Op zaterdag 22 november 2003 21:05 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Nee, de diplomacy van AC vind ik bijvoorbeeld beter dan Civ3, hoewel Civ3 het al bijna heeft ingehaald.
En wat voor voordelen geeft je tactiek dan?quote:Op maandag 5 april 2004 12:09 schreef zakjapannertje het volgende:
ik ben niet zo culturele bouwer vanaf het begin (meer), ik bouw Granary's in tot nu toe 1 stad in het begin die dan als settlerfactory dient, de rest bouwt military en settlers als het kan, als ik geen steden meer kan zetten, dan bouw ik naast units de goedkoopste gebouwen, Temples bouw ik eig dus na Barracks (Granary is even lang qua beurten, maar ik heb dan een voorkeur voor Temples (France)), Temples heb ik meestal gebouwd voordat ik zoiets als Harbor kan bouwen, dus de noodzakelijke eerste culturele uitbreiding komt er toch ook wel, zonder specifiek voor cultuur te gaan
vroeger stelde ik prioriteit aan gebouwen die de meeste cultuur gaven, alleen duurde het wel erg lang voordat ik aan zoiets als Granaries, Barracks toe kwam, die minstens zo noodzakelijk zijn voor het spel mi, dus nu doe ik het andersquote:Op maandag 5 april 2004 12:10 schreef Evennaar het volgende:
[..]
En wat voor voordelen geeft je tactiek dan?
Oke, granaries laten je stad twee keer zo snel groei, maar wat heb je daaraan als je blijven steken bij 5 of 6? Als je een temple bouwt kunnen de steden blijven groeien. Barracks zijn mi pas nuttig als iemand leonardo's workshop heeft gebouwd. Begrijp het voordeel niet boven temples.quote:Op maandag 5 april 2004 12:14 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
vroeger stelde ik prioriteit aan gebouwen die de meeste cultuur gaven, alleen duurde het wel erg lang voordat ik aan zoiets als Granaries, Barracks toe kwam, die minstens zo noodzakelijk zijn voor het spel mi, dus nu doe ik het anders
dan ben ik hopelijk bezig met een Aquaductquote:Op maandag 5 april 2004 12:24 schreef Evennaar het volgende:
[..]
Oke, granaries laten je stad twee keer zo snel groei, maar wat heb je daaraan als je blijven steken bij 5 of 6?
ik wil gewoon dat mij units opperbest in een oorlog zijn, en die komt gauw genoeg (quote:... Barracks zijn mi pas nuttig als iemand leonardo's workshop heeft gebouwd. Begrijp het voordeel niet boven temples.
Cheats zijn sowieso slecht. Uiteraard gebruik ik ze niet.quote:Op maandag 5 april 2004 18:46 schreef Georges het volgende:
Maakt iemand wel eens gebruik van de 99999999 per turn cheat?
Dat is wel zo, maar ik speel voornamelijk voor de ontspanning (wil dus niet constant in de stress zitten of ik het wel ga winnen), en zelfs met die cheat vind ik het nog best lastig op Prince of Monarch.quote:Op maandag 5 april 2004 18:49 schreef Monidique het volgende:
[..]
Cheats zijn sowieso slecht. Uiteraard gebruik ik ze niet.
Stel je voor...
Dat wou ik ook zeggen, maar toen zag ik dat hij op een tiny map speelt.quote:Op dinsdag 6 april 2004 11:19 schreef JedaiNait het volgende:
8 steden is niet zo groot hoor
Ah vandaar, ik speel altijd op de grootst mogelijke map en na een aantal wereldoorlogen weet ik dan niet eens meer hoeveel steden ik heb en ik ga ze dan ook absoluut niet tellenquote:Op dinsdag 6 april 2004 11:22 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dat wou ik ook zeggen, maar toen zag ik dat hij op een tiny map speelt.
Psies. Het gaat om je core(s) en alle overige steden zijn alleen maar landvulling.quote:Op dinsdag 6 april 2004 12:07 schreef JedaiNait het volgende:
[..]
Ah vandaar, ik speel altijd op de grootst mogelijke map en na een aantal wereldoorlogen weet ik dan niet eens meer hoeveel steden ik heb en ik ga ze dan ook absoluut niet tellen![]()
Daarom had ik er ook even bijgezet dat ik op een tiny map speelde.quote:Op dinsdag 6 april 2004 11:22 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dat wou ik ook zeggen, maar toen zag ik dat hij op een tiny map speelt.
Op CivFanatics staat een geweldige thread over anarchy en hoe lang dat duurt onder welke omstandigheden, maar hun forum is helaas down.
Psies, want de grootte van de map heeft invloed op onder andere:quote:Op dinsdag 6 april 2004 15:03 schreef SuperSiem het volgende:
Daarom had ik er ook even bijgezet dat ik op een tiny map speelde.
Tijdelijk down als ik het goed begrepen heb. Gelukkig maar.quote:Hmm, jammer dat het forum down is, daar staat echt een gigantische hoeveelheid interessante informatie.
En hij is weer up.quote:Op dinsdag 6 april 2004 15:13 schreef Frollo het volgende:
Tijdelijk down als ik het goed begrepen heb. Gelukkig maar.
Ik had er ook een stuk of 15-17 (dit keer op een normale map) en ik merk de vooruitgang zeker wel.quote:Op dinsdag 6 april 2004 19:52 schreef Georges het volgende:
Mijn ervaring is dat als je naar Monarchy wil voor de eerste keer, je zeker 10-15 steden moet hebben, anders loont het niet echt.
Monarchy is een must als je wilt groeien. Ik ga rechtstreeks naar monarchy in de techtree, laat de andere techs door de tegenstanders ontwikkelen of/en door hutjes te zoeken. Als ik het heb ga vrijwel direct naar monarchy, mits ik genoeg steden heb.quote:Op dinsdag 6 april 2004 20:55 schreef SuperSiem het volgende:
[..]
Ik had er ook een stuk of 15-17 (dit keer op een normale map) en ik merk de vooruitgang zeker wel.Steden groeien als een idioot als er goed geïrrigeerd wordt of bouwen alles in een paar beurten, door de verminderde corruptie. Ideaal.
Met 'n vriend heb ik een PBEM lopen, dat is erg leuk! Hij is Germans, ik ben Carthago, en we spelen op een world map met historische startposities. Ik merk dat ik wel, kuch, iets beter ben dan hij qua micromanagement en tech trading. Maar ik schenk alle techs die ik bemachtig natuurlijk meteen aan hem, want het is wij samen tegen de rest.quote:Op dinsdag 6 april 2004 19:44 schreef SuperSiem het volgende:
Speelt een van jullie Civ3 ook wel eens multiplayer? Ik heb het de hele middag gedaan en het is echt zeer leuk. Gezellig met een huisgenoot via het netwerk op dezelfde map spelen en wachten tot we elkaar tegenkomen. Ons doel is samen de 6 cpu-spelers af te maken. Gaat nog wel een paar dagen (en nachten) kosten denk ik.
Ja hoor. Catherine the Great, Cleopatra, Joan of Arc... noem maar opquote:Op woensdag 7 april 2004 11:22 schreef MrBean het volgende:
Spelen vrouwen dit spel ook?)
Ja, dat lijstje is wel jammer. Je kan ook meteen aflezen hoe sterk iedereen is en met wie je dus rekening moet houden. Wel handig is dat je kan zien of de andere menselijke speler(s) al klaar zijn met hun beurt.quote:Op woensdag 7 april 2004 11:11 schreef Frollo het volgende:
[..]
Wel jammer dat je in MP zo'n lijstje rechtsboven krijgt met de andere civs! Ik wil dat helemaal nog niet weten, welke volkeren er nog meer mee doen!Zeker met de historische startposities, dan weet ik niet alleen wie er nog meer in het spel zit, ik weet ook waar ze zitten. Terwijl het veel leuker is om daar zelf achter te komen natuurlijk.
Tot nu toe is het me bij elke keer laden nog gelukt om dat lijstje te sluiten zonder ernaar te kijken, maar toch irritant dat het steeds weer terugkomt.
Nou ja, hoe sterk ze zijn kun je ook wel in het F8 scherm aflezen. Het gaat mij erom dat er volkeren in dat lijstje staan die ik nog niet eens ben tegengekomen, en dat wil ik niet!quote:Op woensdag 7 april 2004 12:31 schreef SuperSiem het volgende:
[..]
Ja, dat lijstje is wel jammer. Je kan ook meteen aflezen hoe sterk iedereen is en met wie je dus rekening moet houden. Wel handig is dat je kan zien of de andere menselijke speler(s) al klaar zijn met hun beurt.
We zitten nu in ongeveer 1900 BC. Dus ja, het kan nog wel even durenquote:Hoe ver ben je al met je PBEM? Want als je maar ongeveer 2 beurten per dag doet, doe je bijna een jaar over een volledig potje van 540 beurten.
Daar kun je wel een paar A4-tjes vol over schrijven, maar zoek eerst deze termen eens op in de civilopedia, dan weet je al een hele hoop: luxury slider, entertainers, luxuries, marketplace, temples, cathedrals, colosseums, military police en war weariness.quote:Op woensdag 7 april 2004 12:54 schreef JimmyJames het volgende:
Even een vraagje, hoe voorkom je het beste een stedelijke opstand ?
Door geen oorlog te voeren onder democracy/republic; door temples, cathedrals, colloseums, wonders te bouwen, genoeg units in je stad achter te laten, door wegen te leggen op tiles waar luxuries zoals fur te vinden zijn, door je science rate te verlagen, waardoor je meer geld krijgt, wat weer gebruikt kan worden om de algemene happyness te verhogen. Dat was het wel, geloof ik. Succesquote:Op woensdag 7 april 2004 12:54 schreef JimmyJames het volgende:
bekijk bij elke beurt met F1 je stedenoverzicht en dan weet je waar mogelijk een opstand kan plaatsvinden en kan je tijdig maatregelen nemen om dat te voorkomenquote:Op woensdag 7 april 2004 12:54 schreef JimmyJames het volgende:
Zou je kort kunnen uitleggen hoe zon PBEM werkt?quote:Op woensdag 7 april 2004 11:11 schreef Frollo het volgende:
[..]
Met 'n vriend heb ik een PBEM lopen, dat is erg leuk! Hij is Germans, ik ben Carthago, en we spelen op een world map met historische startposities. Ik merk dat ik wel, kuch, iets beter ben dan hij qua micromanagement en tech trading. Maar ik schenk alle techs die ik bemachtig natuurlijk meteen aan hem, want het is wij samen tegen de rest.
Het gaat wel ontzettend traag, zo'n PBEM. Twee beurten per dag gemiddeld. Maar dat bevalt me wel. Hou ik ook nog tijd over voor m'n eigen pot of voor andere dingen.
Ja, ben ook erg benieuwd, heb nog nooit met een levende tegen/medestander gespeeld.quote:Op woensdag 7 april 2004 18:57 schreef JedaiNait het volgende:
[..]
Zou je kort kunnen uitleggen hoe zon PBEM werkt?
Na je beurt, als je op spatie drukt om de beurt te beëindigen, ga je niet verder zoals normaal, maar moet je kiezen tussen Save & Exit en Continue. Kies dan Save & Exit, sla het spel op, ga naar je mailprogramma en stuur de savegame als attachment.quote:Op woensdag 7 april 2004 18:57 schreef JedaiNait het volgende:
Zou je kort kunnen uitleggen hoe zon PBEM werkt?
Kan iemand ook wat vertellen hoe dat gaat als je online tegen elkaar speelt? Hoe gaat dat dan, als je een beurt eindigd? Moet je dan bijv. lang wachten tot je weer aan de beurt bent?quote:Op donderdag 8 april 2004 09:48 schreef Frollo het volgende:
[..]
Na je beurt, als je op spatie drukt om de beurt te beëindigen, ga je niet verder zoals normaal, maar moet je kiezen tussen Save & Exit en Continue. Kies dan Save & Exit, sla het spel op, ga naar je mailprogramma en stuur de savegame als attachment.
De volgende speler slaat de attachment op in zijn savegames-map, start het spel op, kiest Load Game, en kan met zijn eigen civ verder spelen. Dan slaat hij het weer op, stuurt het terug, etc. etc.
Alleen de allereerste keer, bij het opzetten van het spel dus, kies je Multiplayer > Play By E-Mail. Alle overige keren kun je gewoon Load Game doen in het hoofdscherm van Civ.
Ik heb ook een keer of twee via een LAN gespeeld met dezelfde kameraad.quote:Op donderdag 8 april 2004 16:35 schreef Evennaar het volgende:
Kan iemand ook wat vertellen hoe dat gaat als je online tegen elkaar speelt? Hoe gaat dat dan, als je een beurt eindigd? Moet je dan bijv. lang wachten tot je weer aan de beurt bent?
Nog een klein vraagje danquote:Op donderdag 8 april 2004 09:48 schreef Frollo het volgende:
[..]
Na je beurt, als je op spatie drukt om de beurt te beëindigen, ga je niet verder zoals normaal, maar moet je kiezen tussen Save & Exit en Continue. Kies dan Save & Exit, sla het spel op, ga naar je mailprogramma en stuur de savegame als attachment.
De volgende speler slaat de attachment op in zijn savegames-map, start het spel op, kiest Load Game, en kan met zijn eigen civ verder spelen. Dan slaat hij het weer op, stuurt het terug, etc. etc.
Alleen de allereerste keer, bij het opzetten van het spel dus, kies je Multiplayer > Play By E-Mail. Alle overige keren kun je gewoon Load Game doen in het hoofdscherm van Civ.
Yep, klopt. Maar evengoed is het lastig.quote:Op vrijdag 9 april 2004 13:48 schreef SuperSiem het volgende:
Frollo, als je simultaneous movement kiest, speel je toch alleen tegelijktertijd met de andere menselijke spelers? De cpu-spelers bewegen volgens mij gewoon apart, ik heb in ieder geval nog nooit de problemen gehad die jij noemde.
Je hebt het toch over Play By E-Mail? Dan kan het niet.quote:Op dinsdag 13 april 2004 15:46 schreef JedaiNait het volgende:
Is het ook mogelijk om de eerste zoveel rondes op de traditionele manier te spelen? Want volgens mij is het erg irritant in het begin van het spel. De rondes duren dan immers erg kort.
Nee, dat gaat niet.quote:Op dinsdag 13 april 2004 16:55 schreef JedaiNait het volgende:
Ik bedoelde inderdaad PBEM, maar dan bedoelde ik dat je eerst beiden tegelijk online bent en dan een avondje speelt (steeds om de beurt dus) om vervolgens de rest van het spel in PBEM stijl te spelen. Ik weet niet of het helemaal duidelijk is wat ik bedoel, maar het kan niet iig
Inderdaad, heel suf is dat. Ik zat die allereerste keer gewoon te wachten tot mijn e-mailprogramma zou worden opgestart, maar nee hoor, je moet de savegame handmatig uit de directory plukken en versturen.quote:Op woensdag 14 april 2004 14:29 schreef JedaiNait het volgende:
Nou Frollo, ik ben begonnen met een PBEM potje. Na 2 rondes vind ik het al een gemis dat Firaxis niet zo slim geweest is om een functie in te bouwen, waarmee je de savegame meteen ingame kan verzenden. Dat mag de pret uiteraard niet drukken, maar toch.
Nou, je moet niet meteen al onderling gaan ruzieën uiteraard. Mijn kameraad en ik hebben afgesproken dat we in elk geval blijven samenwerken (techs delen etc.) totdat de overige volkjes geen bedreiging meer zijn.quote:Over een aantal eeuwen is de wereld in handen van de Romeinen en de Nederlanders (als alles naar wens verloopt uiteraard)
Wij hebben afgesproken dat we samen de wereld veroveren. Dus als de laatste ai is uitgeschakeld hebben we gewonnen. En zodra 1 van ons is uitgeschakeld hebben we verloren. Anders ga je elkaar toch tegenwerken denk ik. Is ook leuk opzich, maar dat doen we later misschien wel een keer.quote:Op woensdag 14 april 2004 15:04 schreef Frollo het volgende:
Nou, je moet niet meteen al onderling gaan ruzieën uiteraard. Mijn kameraad en ik hebben afgesproken dat we in elk geval blijven samenwerken (techs delen etc.) totdat de overige volkjes geen bedreiging meer zijn.
Haha, bekend probleem.quote:Op woensdag 14 april 2004 15:19 schreef JedaiNait het volgende:
[..]
Waarom begin ik trouwens altijd met een potje civ in mijn tentamenperiodes
dat kan je natuurlijk op lossen door de netzolang te herladen totdat je een keer een mooie stratlocatie hebt. Ook kan je natuurlijk zoveel mogelijk ais instellen. Als er dan een paar een achterstand hebben is dat niet zon probleem.quote:Op donderdag 6 mei 2004 17:25 schreef SuperSiem het volgende:
En we kunnen inderdaad op een wereldkaart spelen, maar ik denk dat we met screenshots ook een heel eind komen. Ik vind dat op de normale wereldkaart het terrein niet echt eerlijk is verdeeld.
Alles staat gewoon default.quote:Op donderdag 6 mei 2004 19:26 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Dat ligt eraan. Op welke manieren kan je winnen? Als je op alle manieren (Domination, Space Race, Cultural, Diplomatic, Conquest) kan winnen, dan stel ik voor dat we gewoon kijken wie het snelste kan winnen. Als blijkt dat niemand zover is gekomen als de tijds limiet is verstreken dan kijken we wie de hoogste score heeft.
Vanilla 1.29fquote:Voor welke versie is de save game (Vanilla, PTW, Conquest?), en welke patch gebruik je?
quote:Op vrijdag 7 mei 2004 13:29 schreef JedaiNait het volgende:
(startlocatie ligt ook aan de kust overigens)
http://www.firaxis.com/downloads_detail.cfm?file_id=58quote:Op vrijdag 7 mei 2004 15:15 schreef Georges het volgende:
Waar kan ik de vanilla patch vinden? Dan wil ik ook wel een poging wagen.
Nee hoor, dat kan geen kwaad. Ik ben daar ook lange tijd bang voor geweest, maar op het onovertroffen CivFanatics.com Forum zag ik dat het gerust kan. Luxury resources kunnen nooit van het 'speelbord' verdwijnen (behalve misschien door global warming of vulkaanuitbarstingen, maar iig niet door forest choppen).quote:Op vrijdag 7 mei 2004 16:36 schreef SuperSiem het volgende:
Frollo, als ik het goed begrijp heb jij het erover om de tile met forest om te zetten naar grassland. Is er dan geen kans dat je je luxury kwijtraakt? Misschien vraag ik wel iets heel stoms, maar ik heb nog nooit een tile met een luxury erop veranderd in iets anders, omdat ik bang was de luxury kwijt te raken.
Hartstikke bedankt! Zeker nuttige informatie.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 17:09 schreef Frollo het volgende:
[..knip..]
Je landsgrenzen worden aangegeven door de 'border', maar tot waar liggen de stadsgrenzen?quote:Op vrijdag 7 mei 2004 17:09 schreef Frollo het volgende:
[..]
Kortweg:
Jungle of forest binnen je stadsgrenzen > omhakken indien je de tiles nuttiger wilt gebruiken.
Jungle of forest binnen je landsgrenzen maar niet binnen je stadsgrenzen > laten staan (of zelfs bijplanten als je workers toch niets beters te doen hebben).
Die kun je zien als je op een stad dubbelklikt.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 18:32 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Je landsgrenzen worden aangegeven door de 'border', maar tot waar liggen de stadsgrenzen?
Daar zat ik ook al een hele tijd mee.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 17:09 schreef Frollo het volgende:
[..]
Nee hoor, dat kan geen kwaad. Ik ben daar ook lange tijd bang voor geweest, maar op het onovertroffen CivFanatics.com Forum zag ik dat het gerust kan.
Ik ben er mee bezig en ik heb nog nooit zo slecht gespeeld. Het, dit kan wel verklapt worden, een eilandspel en ik ben daar niet aan gewend, tevens was ik vergetn mijn iron aan te sluiten,quote:Op vrijdag 7 mei 2004 23:31 schreef Georges het volgende:
Zijn er al mensen bezig met de save game?
Niet per se.quote:Ik heb trouwens een niet legale versie van Civ III, heeft dat consequenties voor de patch?
Ik heb het ook even gespeeld, maar ik haak af. Wat een beroerde positie zeg.quote:Op vrijdag 7 mei 2004 23:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik ben er mee bezig en ik heb nog nooit zo slecht gespeeld. Het, dit kan wel verklapt worden, een eilandspel en ik ben daar niet aan gewend, tevens was ik vergetn mijn iron aan te sluiten,.
Dat hoeft niet per se een ramp te zijn. Als je voor mass warrior upgrade gaat, moet je je iron juist zo laat mogelijk aansluitenquote:Op vrijdag 7 mei 2004 23:39 schreef Monidique het volgende:
tevens was ik vergetn mijn iron aan te sluiten,.
Ik zette de workers ook altijd op automate en vond dat goed werken, maar uiteindelijk ben ik maar overgegaan op het zelf doen. Het hangt er een beetje vanaf in welke tijd je je bevindt en welke regering je hebt. In het begin irrigeer ik in ieder geval plains en deserts en voor de rest laat ik de bossen staan, mits er voldoende voedsel is, en krijgt alles mines.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 09:58 schreef Tijn het volgende:
Ik snap eigenlijk niks van land-managment (wat zijn goeie tiles en hoe maak je er goed gebruik van enzo), ik bouw altij een hele zooi workers en zet ze allemaal op automate. Is dat een groot probleem? Ik bedoel, werkt dat enigszins of moet ik me er toch eens in verdiepen?
Waarom gebruik jij Nederlandse stedennamen?quote:Op maandag 10 mei 2004 18:11 schreef zakjapannertje het volgende:
dit is wat ik tot nu heb gedaan:
[afbeelding]
nog 1 grote jungle vnl, ik heb de Germans nu ontmoet, de anderen ga ik zodadelijk ontmoeten, zulk soort spel met eilanden ben ik ook niet zo gewend, maar ik zie wel waar ik eindig, in de wereldranking Most Powerful Nations een aantal beurten geleden sta ik achter de Germans, op de 4e plaats, technologisch gezien ben ik backward, ik weet niet in hoeverre dat nog gaat veranderen als ik de anderen ontmoet,maar wie weet
Zo doe ik het ook, alleen kap ik ook bossen voor de 10 shield-bonus, errug handig om in een klein stadje toch nog redelijk snel een temple of een granary neer te zetten.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 10:00 schreef Monidique het volgende:
Ik zette de workers ook altijd op automate en vond dat goed werken, maar uiteindelijk ben ik maar overgegaan op het zelf doen. Het hangt er een beetje vanaf in welke tijd je je bevindt en welke regering je hebt. In het begin irrigeer ik in ieder geval plains en deserts en voor de rest laat ik de bossen staan, mits er voldoende voedsel is, en krijgt alles mines.
mja, een overblijfsel nog van mijn Civ2-tijd, met de Infinite City Sprawl kreeg je zoveel steden dat ik zelf mijn namen niet meer verzon, zoals ik dat deed met Civilization '1'', mijn inspiratie raakt op, zogezegdquote:Op dinsdag 11 mei 2004 10:11 schreef Mr_Brownstone het volgende:
[..]
Waarom gebruik jij Nederlandse stedennamen?
Daarom zorg ik ook altijd dat ik heel veel extra luxuries heb, die ik dan met gulle hand uitdeel aan de andere civs. Ze gaan je echt niet zo snel aanvallen als ze Spices en Gems van je krijgen! (Al kán het natuurlijk wel.)quote:Op dinsdag 11 mei 2004 22:58 schreef JedaiNait het volgende:
Hebben jullie er ook zon gloeiende tyfus hekel aan als je net lekker de zulus aan het uitmoorden bent en dat dan de hitites met een gigantisch leger aan de andere kant je de oorlog verklaren?
Nee, onmogelijk.quote:Op woensdag 12 mei 2004 15:55 schreef JedaiNait het volgende:
Nog een vraagje trouwens. Als je een elite unit in een army plaatst, kan deze unit dan nog een leader produceren??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |