abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27668114
Ik geloof niet zo in dat voetbaltechnische gelul - het heeft volgens mij alles met karakters te maken.

Van Basten kan niet goed tegen de persoon van Van Bommel - dat kan natuurlijk, maar het is niet een heel sterk punt in zijn optreden.
pi_27668115
quote:
Op maandag 6 juni 2005 10:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom dan wel Seedorf?
Omdat Seedorf niet op zijn juiste positie wordt opgesteld en het wekelijks in Italie laat zien (itt Nederland). Hij word in Oranje op een toverpositie gezet en faalt daar.
Je mag hem pas beoordelen als hij faalt op zijn beste positie.
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
  maandag 6 juni 2005 @ 10:40:51 #203
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27668121
quote:
Op maandag 6 juni 2005 10:30 schreef Lizz-n het volgende:

[..]

Omdat Seedorf bij Milan weet dat hij niet de beste is, maar bij het Nederlands elftal denkt hij wel dat hij de beste is.
Bron? Want dit zuig je uit je duim.
Seedorf heeft nog nooit zoiets gezegd. .
-
pi_27668135
quote:
Op maandag 6 juni 2005 10:39 schreef DeTolk het volgende:

[..]

lees het woordje "ook" nog eens.

de rest is "ook" belangrijk

Het is een samenhang van factoren, tuurlijk moet je ook (heb je em weer) inzicht, tactiek en kwaliteit hebben. Maar geen grootheidswaanzin, en elke avond dromen over de winnende goal die je maakt
Ik denk dat de jonge spelers daar meer last van hebben dan de oudere
pi_27668145
quote:
Op maandag 6 juni 2005 10:40 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Omdat Seedorf niet op zijn juiste positie wordt opgesteld en het wekelijks in Italie laat zien (itt Nederland). Hij word in Oranje op een toverpositie gezet en faalt daar.
Van Bommel wordt bij Oranje ook niet gebruikt op de manier waarop hij PSV wordt gebruikt, dus dan zou je hem ook niet mogen beoordelen op die manier.
pi_27668151
quote:
Op maandag 6 juni 2005 10:39 schreef Lizz-n het volgende:

[..]

Daarom werd hij ook gewisseld...
Noem eens een speler die nog nooit gewisseld is......
pi_27668167
Seedorf en Van Bommel horen gewoon in Oranje.
Kluivert en Davids ook wat mij betreft - het is nu leuk geweest met al dat ge-experimenteer, nu gaan we weer voetballen
pi_27668176
quote:
Op maandag 6 juni 2005 10:40 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Hij wilde alleen in het Nederlands elftal als hij centraal op het middenveld zou staan.
  maandag 6 juni 2005 @ 10:42:49 #209
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_27668181
quote:
Op maandag 6 juni 2005 10:40 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Hij heeft laatst wel gezegd dat hij vond dat hij bij het Nederlands elftal hoorde. Dus het is niet helemaal uit de duim gezogen.
  maandag 6 juni 2005 @ 10:43:05 #210
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_27668192
quote:
Op maandag 6 juni 2005 10:40 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Seedorf gaat altijd zwerven door het team, en voert nooit zijn taken naar behoren uit

en je mag geen positie claimen, dat mag alleen vd Sar
  maandag 6 juni 2005 @ 10:43:14 #211
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27668198
quote:
Op maandag 6 juni 2005 10:31 schreef Lizz-n het volgende:

[..]

...en wat zegt hij dan? Dat hij Gullit altijd een goeie coach heeft gevonden, en het voor hem opneemt.
Nee, hij zei dat hij in die paar wedstrijden bij Oranje meer heeft geleerd dan een heel seizoen bij f'noord.
Dat is imo toch de verdienste van van Basten.
Maar ik zie serieus niet in in hoeverre de situatie von Bommel verschilt met die van Seedorf. Dat ie het bij z'n club uitzonderlijk goed doet is zo, net als Seedorf.
Maar in Oranje speelt hij altijd matig, dus terecht dat ie er niet bij zit. Hoe goed je ook bent, als je niet presteert heb je er weinig te zoeken. En von Bommel presteert gewoon niet naar behoren in Oranje.
-
pi_27668212
quote:
Op maandag 6 juni 2005 10:42 schreef SCH het volgende:
Seedorf en Van Bommel horen gewoon in Oranje.
Kluivert en Davids ook wat mij betreft - het is nu leuk geweest met al dat ge-experimenteer, nu gaan we weer voetballen
A.u.b niet op de oude voet verder.
That's all folks!
pi_27668220
quote:
Op maandag 6 juni 2005 10:40 schreef SCH het volgende:
Van Basten kan niet goed tegen de persoon van Van Bommel - dat kan natuurlijk, maar het is niet een heel sterk punt in zijn optreden.
Dat denk ik ook. Geen probleem. Maar dan moet hij dat gewoon eerlijk zeggen en niet met lulverhalen aankomen over meeverdedigen.

Net zoals hij eerlijk moet zeggen dat hij Davids en Seedorf er niet bij wil hebben vanwege hun karakter. En niet met lulverhalen aankomen over dat Davids op de bank zit en dan vdV gewoon wel selecteren.

Als hij gewoon eerlijk zou zijn dan is het geen probleem. Hij is tenslotte de bondscoach en hij maakt de selectie. Maar dat moet hij niet zoals nu met allemaal slappe kul aankomen.
  maandag 6 juni 2005 @ 10:44:08 #214
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_27668230
conclusie: nederland heeft teveel goede voetballers
Bernie en ik zijn tof.
pi_27668243
Het is mij een raatsel waar Van Basten mee bezig is. Ondanks de overwinningen laat het Ned. elftal onder Van Basten slecht voetbal zien. Geluk verbloemt het slechtste spel van de laatste jaren. "Dominerend en aanvallend voetbal" wat Van Basten pretendeerde te willen spelen, komt totaal niet uit de verf. Verzorgt spel is niet aanwezig.

Nu laat hij een speler thuis die in potentie een van de beste spelers in het Nederlands elftal kan zijn. Idd Van Bommel speelt slecht in Oranje, maar Van Basten zou zich ook af kunnen vragen waarom dat zo is. Misschien ligt dat wel aan hem?

Het lijkt er steeds meer op dat Van Basten persoonlijke spelletjes aan het spelen is ipv als een profesioneel bondscoach verantwoord om te gaan met je spelers. Van Bommel wordt 4 minuten na rust gewisseld, wat veel pijnlijker is voor een speler dan in de rust. Vervolgens uit de selectie gezet ipv op de bank. Yildirim wordt eenmalig geselecteerd om zo een keuze voor Turkije tegen te gaan. etc etc.
pi_27668247
quote:
Op maandag 6 juni 2005 10:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Van Bommel wordt bij Oranje ook niet gebruikt op de manier waarop hij PSV wordt gebruikt, dus dan zou je hem ook niet mogen beoordelen op die manier.
Maar hij staat wel op een positie waar hij zich zou moeten kunnen redden. Seedorf is geen rechtshalf om maar eens een vorobeeld te noemen. Ik snap ook wel dat je niet iedereen op zijn positie kan laten spelen, maar als iemand dat privilege onderhand verdient heeft, is het Seedorf wel. Van Bommel moet eerst maar eens slagen in Barcelona, dan mag hij wat wmb ook.
  maandag 6 juni 2005 @ 10:44:54 #217
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_27668253
quote:
Op maandag 6 juni 2005 10:44 schreef mordradead het volgende:
conclusie: nederland heeft teveel goede voetballers
Luxeprobleem is niet erg
  maandag 6 juni 2005 @ 10:44:58 #218
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27668255
quote:
Op maandag 6 juni 2005 10:34 schreef Lizz-n het volgende:

[..]

Maar een team met allemaal ja-knikkers is ook niet alles.
Niet? Griekenland werd Europees kampioen hoor.
De manier waarop koning Otto selecteerde was nog veel oneerlijker. .
-
  maandag 6 juni 2005 @ 10:45:36 #219
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_27668267
Tja waarom dan VdVaart en Heitinga wel aanhouden? Die hebben ook bijna geen enkele wedstrijd goed gespeeld bij Oranje (de laatste wedstrijd was een uitzondering). vdVaart is er toch ook niet uitgeknalt?
pi_27668268
quote:
Op maandag 6 juni 2005 10:43 schreef DeTolk het volgende:

[..]

Seedorf gaat altijd zwerven door het team, en voert nooit zijn taken naar behoren uit

en je mag geen positie claimen, dat mag alleen vd Sar
Omdat hij dus totaal verkeerd staat en op die plek niet de bijdrage kan leveren waarvan hij weet dat hij het kan. Toppers mogen wmb een positie claimen.
  maandag 6 juni 2005 @ 10:45:57 #221
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27668281
quote:
Op maandag 6 juni 2005 10:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Zelfde geldt voor Seedorf.
Maar bijna iedereen vind het wel terecht dat hij er niet bijzit.
-
pi_27668283
quote:
Op maandag 6 juni 2005 10:43 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Nee, hij zei dat hij in die paar wedstrijden bij Oranje meer heeft geleerd dan een heel seizoen bij f'noord.
Dat is imo toch de verdienste van van Basten.
Dat bedoel ik niet met spelers die hun bek opentrekken.. ik bedoel daar mee spelers die de coach terecht durven wijzen, een coach is ook maar een mens die fouten maakt.
pi_27668285
Dat met van Bommel zal wel iets persoonlijks zijn.

Persoonlijk zou ik Seedorf graag terugwillen in Oranje, echter ik weet toch dat als het fout gaat hij als eerste wordt gewisseld en iedereen zich over hem uitlaat!

Verder zou ik een speler als RVN, 90min laten staan. Altijd gevaarlijk die man
  maandag 6 juni 2005 @ 10:46:12 #224
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_27668287
quote:
Op maandag 6 juni 2005 10:44 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Maar hij staat wel op een positie waar hij zich zou moeten kunnen redden. Seedorf is geen rechtshalf om maar eens een vorobeeld te noemen. Ik snap ook wel dat je niet iedereen op zijn positie kan laten spelen, maar als iemand dat privilege onderhand verdient heeft, is het Seedorf wel. Van Bommel moet eerst maar eens slagen in Barcelona, dan mag hij wat wmb ook.
Ja, tuurlijk.

Jij hebt zeker een poster van Clarence boven je bed?
  maandag 6 juni 2005 @ 10:46:16 #225
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_27668291
quote:
Op maandag 6 juni 2005 10:44 schreef Hedgehog het volgende:
Yildirim wordt eenmalig geselecteerd om zo een keuze voor Turkije tegen te gaan. etc etc.
het was geen officiele interland dus yildirim kan alsnog uitkomen voor Turkije... hoewel hij natuurlijk een plaats verdient in het nederlands elftal
Bernie en ik zijn tof.
pi_27668297
quote:
Op maandag 6 juni 2005 10:44 schreef aldostuta het volgende:
Van Bommel moet eerst maar eens slagen in Barcelona, dan mag hij wat wmb ook.
PSV heeft meer bereikt dan Barcelona dit seizoen.
Je meet imo toch enigszins met twee maten, en dat is een understatement
pi_27668302
quote:
Op maandag 6 juni 2005 10:43 schreef DIJK het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Geen probleem. Maar dan moet hij dat gewoon eerlijk zeggen en niet met lulverhalen aankomen over meeverdedigen.

Net zoals hij eerlijk moet zeggen dat hij Davids en Seedorf er niet bij wil hebben vanwege hun karakter. En niet met lulverhalen aankomen over dat Davids op de bank zit en dan vdV gewoon wel selecteren.

Als hij gewoon eerlijk zou zijn dan is het geen probleem. Hij is tenslotte de bondscoach en hij maakt de selectie. Maar dat moet hij niet zoals nu met allemaal slappe kul aankomen.
Het feit blijft dat zijn argument tegen van Bommel gewoon hout snijdt. Aan van Bommel om aan te tonen dat hij onzin uitkraamt.....
  maandag 6 juni 2005 @ 10:47:01 #228
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27668316
quote:
Op maandag 6 juni 2005 10:45 schreef Nyrem het volgende:
Tja waarom dan VdVaart en Heitinga wel aanhouden? Die hebben ook bijna geen enkele wedstrijd goed gespeeld bij Oranje (de laatste wedstrijd was een uitzondering). vdVaart is er toch ook niet uitgeknalt?
Omdat VdV jong is en MvB aan de toekomst werkt.
Het WK was ook niet het streven, maar het daarop volgende EK.
-
pi_27668324
quote:
Op maandag 6 juni 2005 10:44 schreef Dr.Daggla het volgende:
Niet? Griekenland werd Europees kampioen hoor.
De manier waarop koning Otto selecteerde was nog veel oneerlijker. .
Nee Otto voerde wel gewoon eerlijk beleid. Die deed wat hij zei dat hij zou doen. Hij ging met dezelfde groep als die zich kwalificeerde zoals hij van te voren gezegd had. Niet met lulverhalen zoals Marco.
  maandag 6 juni 2005 @ 10:47:24 #230
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_27668327
quote:
Op maandag 6 juni 2005 10:46 schreef SCH het volgende:

[..]

en liverpool dan, wel cl gewonnen maar in de competitie was het niks
Bernie en ik zijn tof.
pi_27668347
quote:
Op maandag 6 juni 2005 10:43 schreef DIJK het volgende:

[..]

Bovendien hoeven Ajacieden dan niet allemaal theorettes te verzinnen om hun Marcootje te beschermen
pi_27668351
quote:
Op maandag 6 juni 2005 10:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Bij Barca moet hij met 7 toppers concurreren op het middenveld, dan kan je beoordelen of hij erbij hoort. Het lijkt redelijk logisch dat je pas een topper bent als je je bewezen hebt bij een topclub? Een 1 halve finale maakt je geen topclub hoor
pi_27668357
quote:
Op maandag 6 juni 2005 10:46 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Het feit blijft dat zijn argument tegen van Bommel gewoon hout snijdt. Aan van Bommel om aan te tonen dat hij onzin uitkraamt.....
Dan heb je tijdens de laatste wedstrijd zitten slapen.
pi_27668390
quote:
Op maandag 6 juni 2005 10:48 schreef DIJK het volgende:

[..]

Dan heb je tijdens de laatste wedstrijd zitten slapen.
De laatste wedstrijd op topniveau van van Bommel was Milan thuis
Dont need to say more lijkt mij.
  maandag 6 juni 2005 @ 10:49:35 #235
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27668396
quote:
Op maandag 6 juni 2005 10:44 schreef Hedgehog het volgende:

Nu laat hij een speler thuis die in potentie een van de beste spelers in het Nederlands elftal kan zijn. Idd Van Bommel speelt slecht in Oranje, maar Van Basten zou zich ook af kunnen vragen waarom dat zo is. Misschien ligt dat wel aan hem?

Het lijkt er steeds meer op dat Van Basten persoonlijke spelletjes aan het spelen is ipv als een profesioneel bondscoach verantwoord om te gaan met je spelers. Van Bommel wordt 4 minuten na rust gewisseld, wat veel pijnlijker is voor een speler dan in de rust. Vervolgens uit de selectie gezet ipv op de bank. Yildirim wordt eenmalig geselecteerd om zo een keuze voor Turkije tegen te gaan. etc etc.
Je moet nooit een speler in de rust wisselen, dan kan de tegenstander zich er veel makkelijker op instellen. Zei Cruijff ooit eens. En gelijk heeft ie natuurlijk.
En om nou een heel team om von Bommel heen te bouwen vind ik ook weer een beetje te. Er zijn zat alternatieven op die positie. Dus als von Bommel het niet kan laten zien, dan is er geen plek.
Beetje flauw om de bondscoach de schuld te geven van het feit dat von Bommel z'n taken niet uitvoert... .
-
pi_27668418
quote:
Seedorf en Van Bommel horen gewoon in het Nederlands elftal.

Vlaar en Landzaat niet.
Wat een bull-shit zeg.... Jaar in jaar uit, riep iedereen dat Seedorf uit Oranje moest, nu is die eruit zijn er weer mensen die roepen dat die terug moet.. Seedorf past gewoon niet in het huidige oranje; Verder vind ik dat Seedorf als voetballer erg veel te kort schiet.... (hij is traag, mist spelinzicht ed) Van Bommel vind ik op zich een betere voetbaler, een speler met een echte winnaarmentaliteit, maar ook hij heeft net als Seedorf het probleem dat hij spel soms onnodig vertraagd en verkeerde keuzes maakt. Het zijn ook 2 spelers die het spel (te veel) naar zich toe trekken. Landzaat speelt veel vlotter, ook al maakt hij ook weleens fouten. Hij ziet sneller openingen en loopt intelligent vrij. Daarom kan Oranje beter met Landzaat spelen
lijntje trekken, iem. aan het lijntje hebben, in het lijntje lopen, langs het lijntje kijken
  maandag 6 juni 2005 @ 10:50:21 #237
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_27668420
quote:
Op maandag 6 juni 2005 10:47 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Omdat VdV jong is en MvB aan de toekomst werkt.
Het WK was ook niet het streven, maar het daarop volgende EK.
ORanje is geen jeugdproject ofzo...

Een WK is belangrijker dan een EK. Dus als je met rijpere en volwassen spelers een WK kunt winnen doe je dat. Ik durf te wedden dat VanBasten naar een grote club (Milaan) gaat over een paar jaar.
pi_27668463
quote:
Op maandag 6 juni 2005 10:49 schreef aldostuta het volgende:
De laatste wedstrijd op topniveau van van Bommel was Milan thuis
Dont need to say more lijkt mij.
Ik heb het over de laatste wedstrijd van het Nederlands elftal. Ga maar eens turven hoe vaak munteanu aan de bal kan komen toen van Bommel er nog in zat en later toen de jong erin kwam.. Veel vaker bij de Jong. Terwijl die ouwe munteanu er toen al best wel doorheen zat. Zo vaak nog zelfs dat Marco later switched en vdV munteanu laat overnemen die het dan een stuk beter doet dan de Jong.
pi_27668475
quote:
Op maandag 6 juni 2005 10:49 schreef Dr.Daggla het volgende:

Beetje flauw om de bondscoach de schuld te geven van het feit dat von Bommel z'n taken niet uitvoert... .
Beetje flauw van Van Basten om Van Bommel taken te geven waar hij niet voor geschikt is. Kom op Daggla, je valt echt een beetje door de mand nu. Wees eens kritisch man, dat heilige gezever over Marco, je mag best kritisch zijn en toch van hem blijven houden.

Het blijft een Ajax-clubje op deze manier. Marco zou dit nooit maar dan ook nooit bij een Ajacied flikken. Als Van Bommel weg moet, waarom staan Sneijder, Van der Vaart en Heitinga er dan nog in?
  maandag 6 juni 2005 @ 10:52:02 #240
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27668479
Ik vind het zo stom dat iedereen zeurt over dat von Bommel een plaats verdient op basis van zijn spel bij PSV.
In Oranje speelt hij gewoon KUT!
-
  maandag 6 juni 2005 @ 10:52:54 #241
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_27668499
en daarom moet hij weg
Bernie en ik zijn tof.
pi_27668503
quote:
Op maandag 6 juni 2005 10:52 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik vind het zo stom
huilie
  maandag 6 juni 2005 @ 10:53:17 #243
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27668513
quote:
Op maandag 6 juni 2005 10:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Beetje flauw van Van Basten om Van Bommel taken te geven waar hij niet voor geschikt is. Kom op Daggla, je valt echt een beetje door de mand nu. Wees eens kritisch man, dat heilige gezever over Marco, je mag best kritisch zijn en toch van hem blijven houden.

Het blijft een Ajax-clubje op deze manier. Marco zou dit nooit maar dan ook nooit bij een Ajacied flikken. Als Van Bommel weg moet, waarom staan Sneijder, Van der Vaart en Heitinga er dan nog in?
Omdat dat jonge spelers zijn die nog een hele carierre voor zich hebben en Marco duidelijk heeft gezegd dat hij aan de toekomst wil werken..
-
pi_27668517
quote:
Op maandag 6 juni 2005 10:52 schreef Dr.Daggla het volgende:
In Oranje speelt hij gewoon KUT!
Dat moet Van Basten zich ook aanrekenen.
  maandag 6 juni 2005 @ 10:53:45 #245
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_27668526
Dat is goed, maar dan moet Bassie wel consequent zijn. Dan hadden vdVaart, Maduro en Heitinga ook geen plek in Oranje gehad.
Drie prutsers op een rij.
VdVaart lijkt verlost te zijn van het ajaxvirus en begint weer beter te spelen nu hij 'duitser' is.
  maandag 6 juni 2005 @ 10:53:59 #246
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27668538
quote:
Op maandag 6 juni 2005 10:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat moet Van Basten zich ook aanrekenen.
Daarvoor was het ook niet echt je-van-het hoor.
Hij heeft altijd gewoon ondermaats gepresteerd in Oranje.
-
  maandag 6 juni 2005 @ 10:54:00 #247
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_27668539
en feit is dat er bij ajax meer talent dan bij psv rondloopt
Bernie en ik zijn tof.
pi_27668548
quote:
Op maandag 6 juni 2005 10:53 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Omdat dat jonge spelers zijn die nog een hele carierre voor zich hebben en Marco duidelijk heeft gezegd dat hij aan de toekomst wil werken..
Zo weet je alles altijd wel weer recht te lullen. Je bent echt blind he?

Zolang je niet uit de kont van Marco kruipt, valt er niet te praten, vrees ik.
  maandag 6 juni 2005 @ 10:54:23 #249
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_27668550
quote:
Op maandag 6 juni 2005 10:54 schreef mordradead het volgende:
en feit is dat er bij ajax meer talent dan bij psv rondloopt
Post van de dag!
pi_27668567
quote:
Op maandag 6 juni 2005 10:49 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Je moet nooit een speler in de rust wisselen, dan kan de tegenstander zich er veel makkelijker op instellen. Zei Cruijff ooit eens. En gelijk heeft ie natuurlijk.
En om nou een heel team om von Bommel heen te bouwen vind ik ook weer een beetje te. Er zijn zat alternatieven op die positie. Dus als von Bommel het niet kan laten zien, dan is er geen plek.
Als de bondscoach vAn Bommel niet de goeie taken geeft kan hij die ook niet goed uitvoeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')