Ik word anders weer vaak raar aangekeken als ik zeg dat ik nog niet weet of ik wel kinderen wil....quote:Op zondag 5 juni 2005 21:55 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat dat niet meevalt. Je wordt vaak raar aangekeken als je een positie van huisvrouw prefereert boven een carriere.
Op het totaal is het 0,1%, maar relatief is het verschil 20%. Op iedere 4 mannen die om ps. redenen ao zijn geraakt zijn er 5 vrouwen. Ik vind dat toch best een significant verschil.quote:Op zondag 5 juni 2005 21:55 schreef irritantetante het volgende:
[..]
Nee, een verschil van 0,01% lijkt me niet echt fors...
Ik weet niet. Ik krijg een beetje de indruk dat mannen hier het feminisme zitten te verdedigen, terwijl ik er juist kanttekeningen tegen neerzet.quote:
Da's een andere discussie. Kinderen nemen en het huishouden doen zijn 2 verschillende zaken.quote:Op zondag 5 juni 2005 21:57 schreef irritantetante het volgende:
[..]
Ik word anders weer vaak raar aangekeken als ik zeg dat ik nog niet weet of ik wel kinderen wil....
Oftewel, je word alleen niet raar aangekeken als je én wilt werken én kinderen wilt krijgen?quote:Op zondag 5 juni 2005 21:57 schreef irritantetante het volgende:
Ik word anders weer vaak raar aangekeken als ik zeg dat ik nog niet weet of ik wel kinderen wil....
Dat staat hier min of meer los van (Tegenwoordig is het een gewoonte om kinderen in de creche te dumpen). Ook daar word je echter raar op aangekeken, dat klopt. Ik weet het ook niet, en toch wordt er vaak doorgezeurd om er toch een ja of nee uit te krijgen..quote:Op zondag 5 juni 2005 21:57 schreef irritantetante het volgende:
[..]
Nou ja, een andere verklaring heb ik niet voor het feit dat je tegenwoordig nog maar heel weinig hoort van optimistische vrouwen die de toekomst helemaal zien zitten, omdat zij dan aan de macht zullen zijn. Tekenend is de discussie op deze pagina, die gaat over vrouwen in de WAO en niet over de geweldige prestaties van de vrouwelijke studenten op de universiteit. Dat was een paar jaar terug wel anders.quote:Op zondag 5 juni 2005 21:54 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Vind ik erg ver gezocht... als de islam al zo'n zwaarwegende factor zou zijn, zou ik eerder het tegenovergestelde verwachten. Er lijkt toch een vrij brede consensus te bestaan onder de Nederlandse bevolking dat de Nederlandse cultuur superieur is. Dit superieursgevoel gaat gepaard met steeds sterkere afwijzing van islamitische normen en waarden, en het eeuwige hameren op de daarin ontbrekende emancipatie van de vrouw.
Als de islam al van invloed zou zijn op dit onderwerp, dan toch zeker als extra impuls voor het feminisme, om aan te tonen dat dit tevens superieur is aan de rol van de vrouw binnen de islam.
Nouja, een echte reden heb ik er niet voor. Waarom houd je van een bepaalde kaassoort?quote:Op zondag 5 juni 2005 21:59 schreef Bensel het volgende:
Mij maakt het niet uit wat vrouwen willen.. zolang ze er maar een reden voor hebben
Dat is op zich zelf staand best wat. Maar het houdt geen rekening met onvoorziene factoren, imoquote:Op zondag 5 juni 2005 21:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Op het totaal is het 0,1%, maar relatief is het verschil 20%. Op iedere 4 mannen die om ps. redenen ao zijn geraakt zijn er 5 vrouwen. Ik vind dat toch best een significant verschil.
Niet dat ik weet.. Nouja, kom maar met je conclusie, dan hebben we dat ook weer gehad.quote:Op zondag 5 juni 2005 22:00 schreef Lemmeb het volgende:
Alicey,
is er eigenlijk nog een vervolg gekomen op Man vs. vrouw: oorzaken van mannelijke superioriteit
Zeg je 'ja' dan volgt: "Nou, denk maar niet dat het alleen maar leuk is!". Zeg je 'nee' dan volgt: "Wacht maar tot je biologische klok gaat tikken!".quote:Op zondag 5 juni 2005 22:00 schreef Alicey het volgende:
Dat staat hier min of meer los van (Tegenwoordig is het een gewoonte om kinderen in de creche te dumpen). Ook daar word je echter raar op aangekeken, dat klopt. Ik weet het ook niet, en toch wordt er vaak doorgezeurd om er toch een ja of nee uit te krijgen..
Op zichzelf zegt het weinig. Er wordt niet gekeken naar de sectoren, werktijden, sociale druk etc.quote:Op zondag 5 juni 2005 22:01 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat is op zich zelf staand best wat. Maar het houdt geen rekening met onvoorziene factoren, imo
De conclusie stond eigenlijk al in de OPquote:Op zondag 5 juni 2005 22:02 schreef Alicey het volgende:
[..]
Niet dat ik weet.. Nouja, kom maar met je conclusie, dan hebben we dat ook weer gehad.
Nou ja, een verschil van twintig procent is op zichzelf aardig wat. Maar niet als je naar de verdere achtergrond van deze cijfers kijkt.quote:Op zondag 5 juni 2005 22:02 schreef Alicey het volgende:
[..]
Op zichzelf zegt het weinig. Er wordt niet gekeken naar de sectoren, werktijden, sociale druk etc.
En zeg je nee, dan is het "Maar hoe zie je je toekomst dan voor je?". Antwoord je daarop dat je de toekomst niet plant, maar gewoon leeft is het weer "Maar het is toch wel belangrijk om te weten of je kinderen wilt?" etc.quote:Op zondag 5 juni 2005 22:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Zeg je 'ja' dan volgt: "Nou, denk maar niet dat het alleen maar leuk is!". Zeg je 'ja' dan volgt: "Wacht maar tot je biologische klok gaat tikken!".
Dat vind ik ook, of je moet een huisman hebben die voor de kinderen wil zorgen. Ik ben iig van mening dat je je verantwoordelijkheid moet nemen, en zelf je kinderen moet opvoeden.quote:Het is offtopic, maar ook niet helemaal. Als je als vrouw namelijk een carrière ambieert, vind ik dat je gewoon geen kinderen moet krijgen. Niks niet kinderopvang betaald door de baas.
Is ook weer zo.quote:Op zondag 5 juni 2005 22:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
De conclusie stond eigenlijk al in de OP
Zo kun je die cijfers niet vergelijken.quote:Op zondag 5 juni 2005 21:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Op het totaal is het 0,1%, maar relatief is het verschil 20%. Op iedere 4 mannen die om ps. redenen ao zijn geraakt zijn er 5 vrouwen. Ik vind dat toch best een significant verschil.
Nee, want dan word je veroordeeld omdat je een creche-moeder (lees:waardeloze-) bentquote:Op zondag 5 juni 2005 21:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Oftewel, je word alleen niet raar aangekeken als je én wilt werken én kinderen wilt krijgen?
Thanks, but no thanks.
Oh ja, natuurlijk.quote:Op zondag 5 juni 2005 22:10 schreef irritantetante het volgende:
Nee, want dan word je veroordeeld omdat je een creche-moeder (lees:waardeloze-) bent
Ik denk eerder dat er gewoon simpelweg sprake is van realisme. Zoals elke (nieuwe) politieke/maatschappelijke stroming heeft men in het begin een duidelijk doel voor ogen, een ideaalbeeld. Deze idealen inspireren mensen, mensen zijn bereid ervoor te vechten. Al vechtende weet men het een en ander te bereiken, waardoor nog meer mensen zich achter zo'n beweging scharen. Zo breidt de golf zich almaar uit en lijkt de hele aarde te zullen overstromen (om maar eens een metafoor te gebruikenquote:Op zondag 5 juni 2005 22:00 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Nou ja, een andere verklaring heb ik niet voor het feit dat je tegenwoordig nog maar heel weinig hoort van optimistische vrouwen die de toekomst helemaal zien zitten, omdat zij dan aan de macht zullen zijn. Tekenend is de discussie op deze pagina, die gaat over vrouwen in de WAO en niet over de geweldige prestaties van de vrouwelijke studenten op de universiteit. Dat was een paar jaar terug wel anders.
nog een keer: dat was een foutje, dat ging over de beroepsgroep (gezondheid, geestelijke en maatschappelijke belangen) waar die personen inzaten, niet de aandoening.... nogmaals sorry.... En de reden van dat verschil in aantal zou goed kunnen zitten omdat meer vrouwen in die groep vertegenwoordigd zijn)quote:Op zondag 5 juni 2005 22:09 schreef zoalshetis het volgende:
laatste keer:
Op zondag 5 juni 2005 19:51 schreef irritantetante het volgende:
hmmm, ben bang dat ik mijn mening iets moet gaan herzien, en tabel over het hoofd gezien:
wao uitkeringen:
gezondheid, geestelijke- en maatschappelijke belangen
m: een 15000
v: een 95000
dus bij deze zoals het is: goed je hebt een punt.
is wel iets meer dan 20%. en dit is alleen de wao. ww is nog meer.
http://www.cbs.nl/nl/cijf(...)erheid/1-cijfers.htmquote:Op zondag 5 juni 2005 22:09 schreef zoalshetis het volgende:
laatste keer:
Op zondag 5 juni 2005 19:51 schreef irritantetante het volgende:
hmmm, ben bang dat ik mijn mening iets moet gaan herzien, en tabel over het hoofd gezien:
wao uitkeringen:
gezondheid geestelijk en maatschappelijke belangen
m: een 15000
v: een 95000
dus bij deze zoals het is: goed je hebt een punt.
is wel iets meer dan 20%. en dit is alleen de wao. ww is nog meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |