abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 juni 2005 @ 20:57:40 #51
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27655368
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:51 schreef zoalshetis het volgende:

maar dat is dus lastig als ze zich aletta wanen of denken dat de soap de wereld is.
Hoe merk je echter wie en wat je bent? En vooral, wanneer merk je het? Ik heb zelf toch ook wel lange tijd een zelfbeeld gehad dat ik op alle vlakken sterk kon zijn, en op geen enkel vlak voor mannen onder hoefde te doen. Voor een deel kan ik ook best zeggen dat ik aardig wat heb waar gemaakt. Of ik er gelukkiger door ben geworden? Ik weet het niet. Ik ben eigenlijk helemaal niet zo sterk, en ik ambieer eigenlijk helemaal niet een carriere. Aan de andere kant is het denk ik wel goed voor mijn zelfvertrouwen geweest.

Het heeft tijd gekost om tot deze conclusie te komen. Ik ben tot de conclusie gekomen zonder neer te storten, arbeidsongeschikt te raken of wat dan ook.

Uiteindelijk weet je denk ik zelf niet altijd wat je wilt, en hoe wil je eerlijke kansen bieden, en toch de mogelijkheden voor vervelende gevolgen uitsluiten? Heb je daar een antwoord op denk je?
  zondag 5 juni 2005 @ 20:58:06 #52
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27655375
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:55 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat model is er al lang, maar ze maken het gewoon niet waar. de meesten dan he.
De status van huisvrouw wordt als inferieur gezien t.a.v. een carrierevrouw.
  zondag 5 juni 2005 @ 20:58:48 #53
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27655394
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:54 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Precies. En dat recht hebben ze dan ook.

Maar dat betekent nog helemaal niet dat elke vrouw dan maar van dat recht gebruik moet maken. Helaas is dat echter wel waar het feminisme op aangestuurd heeft, en waar we nu de brokken van ervaren.
Dit is ook wat mijn bezwaar is tegen "het feminisme".
  zondag 5 juni 2005 @ 21:01:38 #54
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27655476
Ik heb overigens een jonger zusje dat wel helemaal voor de carriere gaat. Die zit nu alleen in Dubai haar zakken te vullen. Magoed, dan hebben we het dan ook over niet zomaar een jongedame.

Overigens doet zij het juist zo goed doordat ze optimaal gebruik maakt van haar vrouwelijke charmes. Niet door zich als een vent te gaan gedragen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zondag 5 juni 2005 @ 21:03:05 #55
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_27655528
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:58 schreef Alicey het volgende:

[..]

En bij mannen al helemaal... dan word je onmiddelijk geclassificeerd als "pussywhipped". Dus eigenlijk zitten we met het probleem dat "het huis runnen en voor de kinderen zorgen" sowiezo niet cool is tegenwoordig.

...en nu?
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  zondag 5 juni 2005 @ 21:04:41 #56
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27655576
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:01 schreef Lemmeb het volgende:

Overigens doet zij het juist zo goed doordat ze optimaal gebruik maakt van haar vrouwelijke charmes. Niet door zich als een vent te gaan gedragen.
"Vrouwelijk leiderschap" is iets wat men in Europa ook probeert te pushen. Ik vraag me alleen af of er niet weer een nieuw ideaalbeeld wordt geschapen dat niet haalbaar is..
  zondag 5 juni 2005 @ 21:06:00 #57
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27655610
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:52 schreef Alicey het volgende:
Een zijspoor : Hoe zou er toe te werken zijn naar een maatschappelijk model waarin er carrieremogelijkheden zijn voor vrouwen, maar zonder dat dit ten koste gaat van de status van de huisvrouw?
Allereerst door het feminisme niet als zodanig meer te definieren. We moeten af van dat zogenaamde 'gedachtengoed', van de 'intellectuele stroming' die 'feminisme' heet.

Gelijke rechten is prima en zou ook vanzelfsprekend moeten zijn. Maar de term feminisme speciaal reserveren voor gelijke rechten voor vrouwen is nergens voor nodig.
  zondag 5 juni 2005 @ 21:07:05 #58
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27655638
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:57 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hoe merk je echter wie en wat je bent? En vooral, wanneer merk je het? Ik heb zelf toch ook wel lange tijd een zelfbeeld gehad dat ik op alle vlakken sterk kon zijn, en op geen enkel vlak voor mannen onder hoefde te doen. Voor een deel kan ik ook best zeggen dat ik aardig wat heb waar gemaakt. Of ik er gelukkiger door ben geworden? Ik weet het niet. Ik ben eigenlijk helemaal niet zo sterk, en ik ambieer eigenlijk helemaal niet een carriere. Aan de andere kant is het denk ik wel goed voor mijn zelfvertrouwen geweest.

Het heeft tijd gekost om tot deze conclusie te komen. Ik ben tot de conclusie gekomen zonder neer te storten, arbeidsongeschikt te raken of wat dan ook.

Uiteindelijk weet je denk ik zelf niet altijd wat je wilt, en hoe wil je eerlijke kansen bieden, en toch de mogelijkheden voor vervelende gevolgen uitsluiten? Heb je daar een antwoord op denk je?
ik als man/baas merk het snel genoeg als ze het niet waarmaakt. kwestie van gewoon iedereen een gelijke kans geven, maar wel opletten. weet je wat ik zo eng vind aan vrouwen, dat is het volgende: "ik werk omdat ik het leuk ( ) vindt". dat is voor mij een absolute killer. je werkt omdat je graag hoog wil komen, of omdat je een man bent en het verwacht wordt van je. die ondermijningspositie van een vrouw is belachelijk. of je werkt of je werkt niet en gaat je kinderen opvoeden. gezelligheid vind je ook in de buurt met je fokking theekrans. het is geen 'leuk' spelletje het is heel erg serieus. leuk doen doe je maar ergens anders. vaak ook mensen op ontslagen trouwens vroeger.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 5 juni 2005 @ 21:08:58 #59
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27655700
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:06 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Allereerst door het feminisme niet als zodanig meer te definieren. We moeten af van dat zogenaamde 'gedachtengoed', van de 'intellectuele stroming' die 'feminisme' heet.

Gelijke rechten is prima en zou ook vanzelfsprekend moeten zijn. Maar de term feminisme speciaal reserveren voor gelijke rechten voor vrouwen is nergens voor nodig.
Maar wat is daar dan het effect van? Door het woord te elimineren, wordt nog niet de uitwerking er van geelimineerd..
  zondag 5 juni 2005 @ 21:09:53 #60
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27655739
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:58 schreef Alicey het volgende:

[..]

helemaal niet! eerder ferieur. ik hoor aletta schreeuwen! maar die moest iets, want ze wilde graag stemrecht geven en had een himalaya te verzetten
  zondag 5 juni 2005 @ 21:11:01 #61
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27655777
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:04 schreef Alicey het volgende:

[..]

"Vrouwelijk leiderschap" is iets wat men in Europa ook probeert te pushen. Ik vraag me alleen af of er niet weer een nieuw ideaalbeeld wordt geschapen dat niet haalbaar is..
Vrouwelijk leiderschap een ideaalbeeld???

Als het aan vrouwen ligt komt er helemaal niks van de grond. Die blijven er liever oeverloos over lullen.

Types als Jeltje van Nieuwenhoven moeten niet zo zaniken over dat 'haantjesgedrag' binnen de politiek. Dat hoort er nu eenmaal bij, zo zijn mannen nu eenmaal. Vrouwen hebben weer andere manieren om hun zin te krijgen.

If you can't take the heat...
  zondag 5 juni 2005 @ 21:13:02 #62
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27655842
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:08 schreef Alicey het volgende:

[..]

Maar wat is daar dan het effect van? Door het woord te elimineren, wordt nog niet de uitwerking er van geelimineerd..
Je moet ergens beginnen. Ik zie het nut wel.
  zondag 5 juni 2005 @ 21:13:13 #63
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27655847
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:07 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik als man/baas merk het snel genoeg als ze het niet waarmaakt.
Dat was niet wat ik vroeg. Ikzelf maak op de werkvloer prima waar wat ik behoor waar te maken, werk full-time en dacht een carriere te ambieren. Die blijkt niet zo te zijn. Ik kan me voorstellen dat er vrouwen zijn die er aan onderdoor gaan uiteindelijk. Hoe wil je van te voren op een constructieve manier filteren?
quote:
kwestie van gewoon iedereen een gelijke kans geven, maar wel opletten. weet je wat ik zo eng vind aan vrouwen, dat is het volgende: "ik werk omdat ik het leuk ( ) vindt". dat is voor mij een absolute killer. je werkt omdat je graag hoog wil komen, of omdat je een man bent en het verwacht wordt van je. die ondermijningspositie van een vrouw is belachelijk.
Vind ik niet. Ik zal nooit stoppen met werken. Ik zal altijd blijven werken, hopelijk in de toekomst wel minder en andere werkzaamheden. Dat is omdat ik het leuk vindt (:P), en niet omdat ik omhoog wil komen. Omhoog komen betekent over het algemeen meer verantwoordelijkheid, waardoor er ook meer commitment nodig is dan ik bereid ben te geven.
quote:
of je werkt of je werkt niet en gaat je kinderen opvoeden. gezelligheid vind je ook in de buurt met je fokking theekrans. het is geen 'leuk' spelletje het is heel erg serieus. leuk doen doe je maar ergens anders. vaak ook mensen op ontslagen trouwens vroeger.
Ik vat dit niet helemaal. Het feit dat ik werk omdat ik het leuk vindt betekent niet dat ik mijn werkzaamheden niet goed uitvoer. Want dat is het probleem in jouw geval begrijp ik?
  zondag 5 juni 2005 @ 21:13:57 #64
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27655879
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:09 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

helemaal niet! eerder ferieur. ik hoor aletta schreeuwen! maar die moest iets, want ze wilde graag stemrecht geven en had een himalaya te verzetten
Ik zie het ook niet zo, maar een grote hoeveelheid mensen wel helaas. De publieke opinie ahw.
  zondag 5 juni 2005 @ 21:14:55 #65
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27655912
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:11 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Als het aan vrouwen ligt komt er helemaal niks van de grond. Die blijven er liever oeverloos over lullen.

Types als Jeltje van Nieuwenhoven moeten niet zo zaniken over dat 'haantjesgedrag' binnen de politiek. Dat hoort er nu eenmaal bij, zo zijn mannen nu eenmaal. Vrouwen hebben weer andere manieren om hun zin te krijgen.

ik dank herasmus op mijn blote knietjes dat dit geen vrouwenwereld is, want dan waren wij niet eens geboren door een snelle en directe kernoorlog.
het idee dat vrouwen beter de wereld zouden regeren is echt absurd. moet je die kift en grootheidswaanzin eens zien. alleen al op het schoolplein als ik de dochter van een vriendin moet ophalen. echt heel erg eng.
  zondag 5 juni 2005 @ 21:15:29 #66
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27655935
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:11 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Daar lijkt het wel op ja, als ik management-vakbladen mag geloven.
quote:

Niet helemaal mee eens. Politiek mag best iets geciviliseerder van mij. Mannen hebben inderdaad een aanleg voor haantjesgedrag, maar van een politicus mag je toch wel het een en ander verwachten?
  zondag 5 juni 2005 @ 21:15:55 #67
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27655958
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:13 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Je moet ergens beginnen. Ik zie het nut wel.
Hoe zie je de uitwerking in gedachten? Ik zie namelijk niet hoe het ergens aan toe bijdraagt.
  zondag 5 juni 2005 @ 21:16:13 #68
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27655971
Ben ik trouwens de enige vrouw die nog post in deze topic?
  zondag 5 juni 2005 @ 21:17:53 #69
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_27656027
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:16 schreef Alicey het volgende:
De rest moest strijken
Geintje tussendoor, moet kunnen...
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  zondag 5 juni 2005 @ 21:18:15 #70
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27656041
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:13 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat was niet wat ik vroeg. Ikzelf maak op de werkvloer prima waar wat ik behoor waar te maken, werk full-time en dacht een carriere te ambieren. Die blijkt niet zo te zijn. Ik kan me voorstellen dat er vrouwen zijn die er aan onderdoor gaan uiteindelijk. Hoe wil je van te voren op een constructieve manier filteren?
[..]
dat is dus manneneigen

Vind ik niet. Ik zal nooit stoppen met werken. Ik zal altijd blijven werken, hopelijk in de toekomst wel minder en andere werkzaamheden. Dat is omdat ik het leuk vindt (:P), en niet omdat ik omhoog wil komen. Omhoog komen betekent over het algemeen meer verantwoordelijkheid, waardoor er ook meer commitment nodig is dan ik bereid ben te geven.
[..]
ok maar dan is het geen ambitie. en daar ging het over in dit topic. dat vrouwen hetzelfde zouden zijn als mannen. dat is nl niet zo. algemeen gezien he, niet specifiek.

Ik vat dit niet helemaal. Het feit dat ik werk omdat ik het leuk vindt betekent niet dat ik mijn werkzaamheden niet goed uitvoer. Want dat is het probleem in jouw geval begrijp ik?
nee het probleem is dat ze alles willen, maar uiteindelijk blijven steken. in mijn bedrijfstak is dat prima, maar dan moet je ook niet zeuren als anderen (metname vrouwen) hoger komen en de vrouw die dat niet ambieert lager blijft en daardoor een halve ton (in euro's) per jaar aan wao kost. misschien snap je het nu wel
  zondag 5 juni 2005 @ 21:19:25 #71
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27656086
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:15 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hoe zie je de uitwerking in gedachten? Ik zie namelijk niet hoe het ergens aan toe bijdraagt.
Ik had dus niet alleen over eliminatie van alleen het woord, maar eliminatie van de hele 'intellectuele stroming' die feminisme heet. Want zo wordt het gezien. En door het als zodanig te omschrijven, geef je min of meer aan dat we hier te maken zouden hebben met een 'hoger goed', met iets dat strevenswaardig is. En dat is het dus niet.

Door de hele stroming op te doeken breek je de discussie dus open. En daar begint het allemaal mee.
  zondag 5 juni 2005 @ 21:20:48 #72
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27656150
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:18 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee het probleem is dat ze alles willen, maar uiteindelijk blijven steken. in mijn bedrijfstak is dat prima, maar dan moet je ook niet zeuren als anderen (metname vrouwen) hoger komen en de vrouw die dat niet ambieert lager blijft en daardoor een halve ton (in euro's) per jaar aan wao kost. misschien snap je het nu wel
Nee, ik snap het nu nog steeds niet.. Ik snap niet de link met wao eerlijk gezegd. Waarom zou de vrouw die een carriere niet ambieert automatisch ind e wao terecht komen?
  zondag 5 juni 2005 @ 21:21:46 #73
66825 Reya
Fier Wallon
pi_27656183
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:20 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nee, ik snap het nu nog steeds niet.. Ik snap niet de link met wao eerlijk gezegd. Waarom zou de vrouw die een carriere niet ambieert automatisch ind e wao terecht komen?
Ik denk dat hij de WW c.q. de WWB bedoelt
  zondag 5 juni 2005 @ 21:22:00 #74
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27656201
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:16 schreef Alicey het volgende:

maar je weert je prima hoor. je voldoet aan alles wat ik al dacht. de uitzondering doet het prima. maar de rest is gewoon een emotionele meeloper die in de wao belandt.
  zondag 5 juni 2005 @ 21:22:05 #75
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27656204
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:19 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik had dus niet alleen over eliminatie van alleen het woord, maar eliminatie van de hele 'intellectuele stroming' die feminisme heet. Want zo wordt het gezien. En door het als zodanig te omschrijven, geef je min of meer aan dat we hier te maken zouden hebben met een 'hoger goed', met iets dat strevenswaardig is. En dat is het dus niet.

Door de hele stroming op te doeken breek je de discussie dus open. En daar begint het allemaal mee.
Ok, er zit wat in. Het is praktisch weliswaar niet uitvoerbaar, maar wellicht interessant om te bedenken wat het effect zou zijn.

Is het grootste probleem hier niet zwart/wit-denken, en proberen alles algemeen te stellen, zonder rekening te houden met het feit dat mensen onderling enorm veel verschillen?
  zondag 5 juni 2005 @ 21:23:28 #76
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27656256
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:21 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik denk dat hij de WW c.q. de WWB bedoelt
nee ik bedoel de wao. door psychische klachten. ts van het eerste topic gaf dat al mooi aan. en dan is het beeld nog steeds mooi geschetst ten faveure van de vrouw. want we blijven mannen en die doen soms veel voor vrouwen. de ww is helemaal een drama!
  zondag 5 juni 2005 @ 21:24:00 #77
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27656280
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:15 schreef Alicey het volgende:

[..]

Daar lijkt het wel op ja, als ik management-vakbladen mag geloven.
Allemaal BS joh.

Mijn zusje is gewoon zo'n meisje, lekker ding, presenteert zichzelf goed, charmant, en dat buit ze gewoon uit. Bovendien beschikt ze over enkele typisch mannelijke eigenschappen (hardheid en directheid bijvoorbeeld) en kan ze dan ook veel beter met mannen door één deur dan met vrouwen.
quote:
Niet helemaal mee eens. Politiek mag best iets geciviliseerder van mij. Mannen hebben inderdaad een aanleg voor haantjesgedrag, maar van een politicus mag je toch wel het een en ander verwachten?
Neejoh, politici zijn juist bij uitstek aangwezen op hun haantjesgedrag, op hun drang om te scoren.
  zondag 5 juni 2005 @ 21:25:10 #78
66825 Reya
Fier Wallon
pi_27656321
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:22 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

maar je weert je prima hoor. je voldoet aan alles wat ik al dacht. de uitzondering doet het prima. maar de rest is gewoon een emotionele meeloper die in de wao belandt.
Je moet wel een sterke onderbouwing hebben om het gros van de vrouwen een dergelijke kwalificatie te geven, imo
pi_27656328
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:23 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee ik bedoel de wao. door psychische klachten. ts van het eerste topic gaf dat al mooi aan. en dan is het beeld nog steeds mooi geschetst ten faveure van de vrouw. want we blijven mannen en die doen soms veel voor vrouwen.
Ik heb nooit in de wao gezeten hoor

ik was even onder de douche gekropen
Be annoying.
Thomas Leonard
  zondag 5 juni 2005 @ 21:25:34 #80
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27656340
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:23 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee ik bedoel de wao. door psychische klachten. ts van het eerste topic gaf dat al mooi aan. en dan is het beeld nog steeds mooi geschetst ten faveure van de vrouw. want we blijven mannen en die doen soms veel voor vrouwen.
Wat voor psychische klachten levert part-time werk dan op? Dat een full-time-baan waarin carrieregejaagd (3 x woordwaarde) wordt, plus nog eens een huishouden leidt tot overspannenheid kan ik begrijpen, maar een part-time baan?

Zou het verder nog iets te maken kunnen hebben met plichtsbesef dat bij vrouwen misschien hoger ligt?
  zondag 5 juni 2005 @ 21:27:19 #81
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27656409
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:22 schreef Alicey het volgende:

[..]

Is het grootste probleem hier niet zwart/wit-denken, en proberen alles algemeen te stellen, zonder rekening te houden met het feit dat mensen onderling enorm veel verschillen?
Exact. En één van de redenen voor dat zwart-wit denken is dus dat feminisme als 'goed' wordt gezien en daardoor automatisch 'huisvrouwen' als slecht
  zondag 5 juni 2005 @ 21:27:45 #82
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27656428
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:24 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Allemaal BS joh.

Mijn zusje is gewoon zo'n meisje, lekker ding, presenteert zichzelf goed, charmant, en dat buit ze gewoon uit. Bovendien beschikt ze over enkele typisch mannelijke eigenschappen (hardheid en directheid bijvoorbeeld) en kan ze dan ook veel beter met mannen door één deur dan met vrouwen.
Ik kan over het algemeen ook beter opschieten met mannen. De meeste vrouwen zeuren teveel over triviale dingen.. Ik ben zelf echter niet hard, en ook niet altijd even direct. Ik ambieer dan echter ook geen carriere.
quote:
Neejoh, politici zijn juist bij uitstek aangwezen op hun haantjesgedrag, op hun drang om te scoren.
Waarom moet scoren leiden tot haantjesgedrag? Ze zitten er feitelijk om de bevolking te vertegenwoordigen. Waarom kan dat niet op een beschaafde manier?
  zondag 5 juni 2005 @ 21:28:01 #83
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27656440
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:25 schreef Reya het volgende:

[..]

Je moet wel een sterke onderbouwing hebben om het gros van de vrouwen een dergelijke kwalificatie te geven, imo
ja cijfers. wat heb jij om me het tegendeel te bewijzen? kijk anders nog ff het eerste topic door.
  zondag 5 juni 2005 @ 21:29:06 #84
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27656489
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:22 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Ik zou mezelf anders ook eerder als meeloper/twijfelaar zien...
  zondag 5 juni 2005 @ 21:29:45 #85
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27656521
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:25 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wat voor psychische klachten levert part-time werk dan op? Dat een full-time-baan waarin carrieregejaagd (3 x woordwaarde) wordt, plus nog eens een huishouden leidt tot overspannenheid kan ik begrijpen, maar een part-time baan?

Zou het verder nog iets te maken kunnen hebben met plichtsbesef dat bij vrouwen misschien hoger ligt?
ik had het over het feit dat absoluut gezien 20% meer vrouwen ps. in de wao belanden en relatief gezien het echt een drama is.
  zondag 5 juni 2005 @ 21:30:01 #86
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27656533
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:27 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Exact. En één van de redenen voor dat zwart-wit denken is dus dat feminisme als 'goed' wordt gezien en daardoor automatisch 'huisvrouwen' als slecht
Dat is eerder een gevolg van zwart-wit denken lijkt mij. Zou je als je feminisme elimineert niet eerder een nieuwe zwart/wit-gedachte krijgen van feminisme is 'slecht' en een huisvrouw is 'goed', in plaats van dat er een middenweg ontstaat?
pi_27656557
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:27 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik financiele onafhankelijkheid wel heel erg belangrijk. Ik vind wel dat een vrouw moet kunnen kiezen voor het moederschap en huishouden. Maar daarmee geeft zij meestal wel haar financiele onafhankelijkheid op, en dat vind ik een slechte zaak. Ik ben van mening dat in deze maatschappij, waarbij zoveel scheidingen plaatsvinden, of waarin men om een andere reden de kostwinner kan verliezen (ziekte, overlijden, wat dan ook) financiele onafhankelijkheid en groot goed is. En dat is behoorlijk feministisch ja.
Be annoying.
Thomas Leonard
  zondag 5 juni 2005 @ 21:30:34 #88
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27656558
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:29 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik zou mezelf anders ook eerder als meeloper/twijfelaar zien...
aha! ww is nog erger. en dat heeft helemaal niks met het plichtsbesef te maken
  zondag 5 juni 2005 @ 21:31:02 #89
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27656568
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:29 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik had het over het feit dat absoluut gezien 20% meer vrouwen ps. in de wao belanden en relatief gezien het echt een drama is.
Mjah.. Het is alleen dus jammer dat de omstandigheden er niet bij bekend zijn. Er valt denk ik verder weinig over te zeggen, behalve dan dat het een alarmerend hoog percentage is.
pi_27656603
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:28 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja cijfers. wat heb jij om me het tegendeel te bewijzen? kijk anders nog ff het eerste topic door.
we hebben 95000 (op grond van die psychologische klachten dan he, even vergeten) vrouwen in de wao, maar ondertussen wel 3,5 miljoen werkende vrouwen....

[ Bericht 7% gewijzigd door irritantetante op 05-06-2005 21:33:08 (zie tussen haakjes) ]
Be annoying.
Thomas Leonard
  zondag 5 juni 2005 @ 21:33:43 #91
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27656669
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:30 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

aha! ww is nog erger. en dat heeft helemaal niks met het plichtsbesef te maken
WW/WWB lijkt mij helemaal niets nee.

Ik bedoelde het plichtsbesef echter op een andere manier dat vrouwen misschien meer geneigd zijn om zich over de kop te werken.
  zondag 5 juni 2005 @ 21:33:57 #92
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27656679
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:30 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat is eerder een gevolg van zwart-wit denken lijkt mij. Zou je als je feminisme elimineert niet eerder een nieuwe zwart/wit-gedachte krijgen van feminisme is 'slecht' en een huisvrouw is 'goed', in plaats van dat er een middenweg ontstaat?
Ja, zo kun je het ook zien. In elk geval moet er een manier komen om de discussie uit het zwart-wit gebied te krijgen.
  zondag 5 juni 2005 @ 21:34:13 #93
66825 Reya
Fier Wallon
pi_27656689
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:28 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Statistieken zijn nogal zwak bewijsmateriaal in dergelijke zaken.
  zondag 5 juni 2005 @ 21:35:05 #94
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27656726
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:30 schreef irritantetante het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik financiele onafhankelijkheid wel heel erg belangrijk.
Dat is ook wel belangrijk. Maar er zijn zoveel zaken belangrijk, en je kunt nu eenmaal niet alles hebben. Je zult moeten kiezen.
  zondag 5 juni 2005 @ 21:36:42 #95
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27656782
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:31 schreef irritantetante het volgende:

[..]

we hebben 95000 (op grond van die psychologische klachten dan he, even vergeten) vrouwen in de wao, maar ondertussen wel 3,5 miljoen werkende vrouwen....
lol. en kan je ook het cijfer geven kwa inkomsten direct uit werk voor nederland?

hey anyways. ik heb mijn standpunt wel gemaakt hier. wil jullie relatief gezien niet nog meer beschadigen. maar laten we eerlijk zijn. werken is prima, maar ambitie moet je vooral (niet per persoon gezien dus) overlaten aan mannen. ergo. feminisme is cool als het gaat om gelijke rechten, maar maak het dan ook waar aub!
  zondag 5 juni 2005 @ 21:37:00 #96
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27656792
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:33 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja, zo kun je het ook zien. In elk geval moet er een manier komen om de discussie uit het zwart-wit gebied te krijgen.
Maar hoe wil je dat dan doen? Of waarom denk je dat jouw aanpak werkt?
  zondag 5 juni 2005 @ 21:37:03 #97
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27656799
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:34 schreef Reya het volgende:

[..]

Statistieken zijn nogal zwak bewijsmateriaal in dergelijke zaken.
  zondag 5 juni 2005 @ 21:37:34 #98
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27656816
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:35 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat is ook wel belangrijk. Maar er zijn zoveel zaken belangrijk, en je kunt nu eenmaal niet alles hebben. Je zult moeten kiezen.
Die keuzemogelijkheid is er. Wat is dan het probleem nog?
  zondag 5 juni 2005 @ 21:39:41 #99
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27656884
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:36 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

lol. en kan je ook het cijfer geven kwa inkomsten direct uit werk voor nederland?

hey anyways. ik heb mijn standpunt wel gemaakt hier. wil jullie relatief gezien niet nog meer beschadigen.
Dat is een zwaktebod. Er mag best flink gediscussieerd worden hier, en als je feiten op tafel wilt gooien ben je welkom.
quote:
maar laten we eerlijk zijn. werken is prima, maar ambitie moet je vooral (niet per persoon gezien dus) overlaten aan mannen. ergo. feminisme is cool als het gaat om gelijke rechten, maar maak het dan ook waar aub!
Wat zie je dan precies als waarmaken? Er kwam daarnet naar voren dat je het niet hebt op vrouwen die geen carriere ambieren, maar wel werken. Van een hak op een tak gingen we doen naar de WAO, maar wat is nou je werkelijke probleem met de houding van wel willen werken, maar niet omhoog willen werken?
  zondag 5 juni 2005 @ 21:40:23 #100
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27656911
quote:
Op zondag 5 juni 2005 21:37 schreef Alicey het volgende:

[..]

Maar hoe wil je dat dan doen? Of waarom denk je dat jouw aanpak werkt?
Geen idee eigenlijk. Dat denk ik gewoon . Ik vergelijk het een beetje met het doorrbeken van een taboe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')