jammer dat sommigen menen ts de grond in te moeten boren om hun punt te maken. als een onzeker meisje post over een probleem waar ze zich volkomen bewust van is, dan helpt dat zéker niet.
ik vrees dat er geen quick fix is. misschien zijn jullie inderdaad geen geschikte combinatie, omdat jij meer affectie verlangt dan hij, omdat jij liever veel tijd samen doorbrengt en hij geregeld met vrienden uit wil gaan. in dat geval heeft geen van beiden gelijk, maar passen jullie gewoon niet bij elkaar. misschien is je jaloezie onoverkomelijk omdat je geen relatie kunt hebben met iemand die jou al eens bedonderd heeft. ik zou in die categorie vallen: mijn gebrek aan vertrouwen zou niet te herstellen zijn.
wat in ieder geval een rol speelt, is een tekort aan zelfvertrouwen. dat is niet iets wat zomaar op te lossen valt, en zelfvertrouwen kun je zeker niet aan een ander ontlenen. wat is ervoor nodig om jezelf leuk te gaan vinden? de opleiding volgen waar je beter van wordt, een baan zoeken die bij je past en je een gevoel van nut geeft, fysiek voor jezelf zorgen (fit worden, gezond eten, mooie kleren kopen). het zijn vaak concrete dingen die je kunt doen om in een opwaartse spiraal te geraken. wat je in ieder geval niet moet doen is jezelf omringen met mensen die je een slecht gevoel over jezelf geven, of dat nu je ouders zijn of je vriendje.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.