abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27676645
quote:
op zondag 5 juni 2005 19:15 schreef musketeer het volgende:
tegen dat je de 15 begint te naderen wordt het allemaal stukken minder
hier moest ik wel ff hard om lachen
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_27676708
quote:
op maandag 6 juni 2005 15:05 schreef scorpie het volgende:

[..]

precies! het moet wel in mevrouw haar straatje passen, zo niet dan is het per definitie fout.
anders is eng, anders mag niet, anders moet op mijn manier.......pffffff
true true
  maandag 6 juni 2005 @ 15:08:37 #53
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_27676735
ik sluit me aan bij milagro, maar met de kanttekening dat hij mogelijk niet doorheeft hoe belangrijk die bevestiging voor je is en het je daarom -objectief gezien- idd vrij weinig zegt.

maar dat laatste is iig maar een *deel* van het probleem
Vampire Romance O+
pi_27676812
ik denk dat hij ms wel door heeft dat die bevestiging nodig is, af en toe dus!!, maar dat hij ms wel gemerkt heeft dat het geen donder uitmaakt, wat hij zegt, ze vertrouwt hem alleen dan als hij precies doet en formuleert zoals zij het wil...

en als hij dat doet, zal ze ws weer zeggen "dat zeg je alleen maar om van me af te zijn"

hopeloos dus, einde oefening.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_27676816
achmet, mn msn is power_girly@hotmail.com (is effe niet mn echte maar die geef ik je daar wel
  maandag 6 juni 2005 @ 15:15:21 #56
81237 releaze
best of both worlds
pi_27676961
ik vraag me af of die jongen echt geen aandacht aan je schenkt en what not. ik denk dat jij de helft van zn signalen misinterpreteerd, omdat je zo keihard opzoek ben naar "echt bewijs" van jullie liefde. jij hebt verwachtingen die je op hem projecteert, en als ie die niet volgens jouw plan uitgewerkt worden, dan geeft ie weer niks om je.

ga in godsnaam met hem praten en luister naar hem. goed dat jij jouw problemen aan hem te kennen geeft maar kijk voor een keer eens naar de andere kant, hoe hij dingen ziet en daarop ingaat en probeer je daar in te leven en als het even kan vrede mee te hebben. zie dingen eens uit zijn perspectief, en niet uit jouw engste fantasie. misschien als je uit zijn mond weet hoe hij zich beweegt, dat je dan snachts ook minder onzeker in bed ligt.

de manier waarop jij niet op hem afgestemd bent vind ik eng. ik weet niet in hoeverre hij op jouw afgestemd is, maar ik vind het niet meer dan logisch dat ie aan al je "eisen" om het maar zo te zeggen gaat voldoen. maar hij kan zich ook niet op jou afstemmen als je zwijgerig op blijft stellen. echt, dan kan je toch niet zeggen dat het aan hem ligt, ook met de aandacht enzo, maar aan jou?

nadenken, bespreken, invoelen in de ander.
pi_27676973
hoe vind hij het dat je vreemde jongens toevoegt op msn?!?!?

even in jouw straatje:

hoe vind jij het dat hij een vreemd meisje toevoegd?? misschien gaat hij wel met haar flirten! omg!

[ Bericht 72% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2005 15:16:38 ]
pi_27677043
hmm, denk dat het probleem bij je vriend ligt nu je wat meer informatie hebt gegeven. pd-nos en add zijn dingen waarmee hij rekening moet houden en hij koos ervoor om met jou een relatie te beginnen. dergelijke opmerkingen zijn dan helemaal niet goed die hij doet, zoiets zeg je gewoon niet.

het is dan misschien 4 maanden aan maar ik zou het uitmaken als ik jou was. het zal best zo zijn dat je bezitterig bent e.d. maar met dergelijke ziektes is dat ook te verwachten en dat weet hij ook wel. hij kiest er alleen voor om er geen rekening mee te houden en hij is vreemdgegaan..

voor mij zou het gedaan zijn.
pi_27677071
aan de ene kant heeft iedereen wel gelijk betreft de bezitterigheid en misschien ook wel het botte gedrag van haar vriend. wat overigens tot op bepaalde hoogte te begrijpen is.

maar denk dat er ook een groot gedeelte van deze problematiek binnen de zogenoemde pdd-nos "ofwel pos-nao" en add ligt. dit zijn factoren die zeker niet moeten worden vergeten.

pdd-nos
http://members.chello.nl/~f.princen/wat_is_pdd.htm

add
http://www.adhdplus.nl/watis/add.htm
pi_27677087
laten we een pol starten, uitmaken of aanlaten
pi_27678761
hij is binnen 4 maanden vreemd gegaan, geen wonder dat je hem niet vertrouwt.

niet goed om jaloers te zijn en geen vertrouwen te hebben, daar moet je voor jezelf wel aan werken.
maar die knul klinkt ook niet echt te vertrouwen.
bepaald geen win-win-situatie om in deze relatie te blijven hangen, probeer het weer eens lekker alleen. vervelend in het begin, maar op lange termijn misschien goed voor je zelfvertrouwen.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_27679030
quote:
op maandag 6 juni 2005 15:10 schreef milagro het volgende:
ik denk dat hij ms wel door heeft dat die bevestiging nodig is, af en toe dus!!, maar dat hij ms wel gemerkt heeft dat het geen donder uitmaakt, wat hij zegt, ze vertrouwt hem alleen dan als hij precies doet en formuleert zoals zij het wil...

en als hij dat doet, zal ze ws weer zeggen "dat zeg je alleen maar om van me af te zijn"

hopeloos dus, einde oefening.
hier leg je precies de schuld bij haar ... vind ik ook niet juist.

ik heb ook redelijk veel bevestiging nodig ( ik blijf een vrouw ), maar als ik die van tijd tot tijd eens krijg, dan is voor mij alles okay, ik ben niet echt een jaloers type..

een keer echter had ik een relatie, ik was zo verliefd, maar ik vertrouwde hem voor geen zak, ik vertoonde dus exact het gedrag dat je hierboven beschrijft , het was nooit goed, wat hij ook zei, ik wou meer meer en meer bevestiging . uiteindelijk bleek het ook een cheatende leugenaar te zijn , en was mijn angst en vermoeden dus volledig gegrond.

als zij zo onzeker is, is er daar volgens mij wel een reden voor ... zo'n onzekerheid en drang naar bevestiging komt niet zomaar uit de lucht vallen, is mijn ervaring ... volgens mij schort er dan wel iets aan de relatie ...
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
pi_27679450
quote:
op maandag 6 juni 2005 16:08 schreef petitlapin het volgende:
als zij zo onzeker is, is er daar volgens mij wel een reden voor ... zo'n onzekerheid en drang naar bevestiging komt niet zomaar uit de lucht vallen, is mijn ervaring ... volgens mij schort er dan wel iets aan de relatie ...
er moet zeker een reden voor zijn, maar ik betwijfel of het aan die jongen ligt. relaties zijn gebasseerd op vertrouwen en wederzijds respect. het schort dus bij de eerst, maar is er daadwerkelijk aanleiding te wantrouwen? ik vind van niet, dus ligt het aan haar.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  maandag 6 juni 2005 @ 16:22:26 #64
118748 prankje
een naam met een lang verhaal
pi_27679512
ik heb zelf pdd-nos en ik wil ook altijd alles onder controle hebben. ik moet ook altijd dingen opniew controleren ook al weet ik toch dat het goed zit maar dan moet ik nog controleren. het is gewoon heel erg moeilijk als pdd-nosser om je daar over heen te zetten maar het kan wel gelukkig. maargoed ik las al dat hij een keer vreemd was gegaan? dan heb je natuurlijk nog meer redenen waarom je hem niet vertrouwt en wij pdd-nossers proberen altijd zo eerlijk en trouw te blijven heh
pi_27683469
hm, ik ben of kan (kon) ook jaloers zijn , maar ben echter niet onzeker.
sterker, misschien iets te zeker, aangezien ik zoiets heb van 'ja, ammehoela, niet bij mij en/of over mijn rug '. en de enkele vermoedens die ik (ook) heb gehad zijn tot nu toe allemaal bevestigd, dus tja, dan word je wel een harde misschien wat dat betreft. althans dat je zoiets hebt/krijgt van je kan wel alles zeggen, maar je weet het nooit. want leer mij mannen kennen .

voordeel is dat ik dingen neem zoals ze komen, van niks uitga, etc etc.
en eerlijk gezegd ben ik nog blij met die instelling ook .

het kan ook te maken hebben met dat ik een halve allochtoon ben, en die zijn misschien toch wat anders in of met bepaalde dingen
  maandag 6 juni 2005 @ 18:56:52 #66
11682 Moonah
Jolie femme
pi_27684341
quote:
op maandag 6 juni 2005 15:17 schreef #ANONIEM het volgende:
hmm, denk dat het probleem bij je vriend ligt nu je wat meer informatie hebt gegeven. pd-nos en add zijn dingen waarmee hij rekening moet houden en hij koos ervoor om met jou een relatie te beginnen. dergelijke opmerkingen zijn dan helemaal niet goed die hij doet, zoiets zeg je gewoon niet.
oh please...
feit dat miss_cee een stoornis heeft wil niet zeggen dat zij daarom maar zo bezitterig en jaloers moet blijven. en ook niet dat hij zich daar maar helemaal aan zou moeten aanpassen. ja, hij kan er wel rekening mee houden door duidelijk te communiceren en niet van die kutgrapjes te maken over een vriendin de langskomt. maar miss_cee zou een volwaardige partner moeten zijn en niet een kasplantje dat hij alleen maar water mag geven. zíj heeft de stoornis dus zíj moet daarmee leren omgaan. het is háár probleem en háár verantwoordelijkheid.

en ja, ik weet waar ik over praat. ik ben in het verleden ook zo onmogelijk geweest in mijn relaties en naar anderen toe. ik kan toch niet zeggen: "ja, sorry hoor, maar ik heb nou eenmaal borderline." nee, ík zit verrot in elkaar en ík zal dat moeten handelen. en met veel pijn en moeite is dat dus ook gelukt. miss_cee zit ook in therapie, dus met voldoende motivatie, doorzettingsvermogen en eerlijkheid (vooral naar zichzelf toe) zal ze een heel eind komen.
laat niet onverlet dat feit dát hij al een keer is vreemdgegaan het toch wel extra moeilijk maakt. maar ook daarin heeft miss_cee een keuze... ík zou iemand die mij binnen 4 maanden al belazert de deur wijzen...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_27684481
het is idd beiden geven en nemen in een relatie.
ts door in te zien dat het niet alleen aan hem kan liggen, en haar vriendje door in te zien dat de boel belazeren not done is .
pi_27685201
quote:
op maandag 6 juni 2005 18:56 schreef moonah het volgende:

oh please...
feit dat miss_cee een stoornis heeft wil niet zeggen dat zij daarom maar zo bezitterig en jaloers moet blijven. en ook niet dat hij zich daar maar helemaal aan zou moeten aanpassen. ja, hij kan er wel rekening mee houden door duidelijk te communiceren en niet van die kutgrapjes te maken over een vriendin de langskomt. maar miss_cee zou een volwaardige partner moeten zijn en niet een kasplantje dat hij alleen maar water mag geven. zíj heeft de stoornis dus zíj moet daarmee leren omgaan. het is háár probleem en háár verantwoordelijkheid.
ze is dus duidelijk geen kasplantje want hij blijft toch al 4 maanden bij haar. daarnaast is ze een volwaardig partner maar voor zover dat zij kan zijn en ze doet dus wel haar best want ze laat het hem niet merken. ik begrijp jouw reactie niet bepaald maar ik ben nou er niet bepaald van onder de indruk dat jij vroeger ook zoiets had wat jij graag wil aanvoeren op de manier waarop jij haar beter zou begrijpen dan mij.

dat jij vroeger je ziekte niet onder controle had en daardoor nu zegt dat je anders had moeten doen betekend niet dat iemand die het meer onder controle heeft dan jou zich aanstelt ofzo. aan jouw reactie maak ik meer op dat jij vroeger zo verneukt was dat je het niet kan begrijpen dat je toen zo was terwijl de ts dus duidelijk wel probeert het onder controle te hebben.

misschien dat jij je wat slechter onder de situatie hield dan de ts dat nu doet. en dan vervolgens maar zeggen dat ze verantwoordelijkheid moet nemen e.d.
  maandag 6 juni 2005 @ 19:35:25 #69
11682 Moonah
Jolie femme
pi_27685589
quote:
op maandag 6 juni 2005 19:24 schreef #ANONIEM het volgende:

misschien dat jij je wat slechter onder de situatie hield dan de ts dat nu doet. en dan vervolgens maar zeggen dat ze verantwoordelijkheid moet nemen e.d.
hm, gezien je gekozen smiley vraag ik me af of ik eea zal uitleggen.
ik zie nl niet in wat er nu zo ont-zet-tend grappig is.
maar i'll give it a try.

zoals ik het verhaal van miss_cee lees was ik níet zo erg als ts. maar feitelijk doet dat er niet eens toe. het gaat erom dat je verantwoordelijkheid moet nemen voor je eígen gedrag en níet van een ander kan/mag verlangen dat díe maar verandert omdat jíj het niet trekt. immers, jezelf kun je veranderen, een ander niet.

feit dat ts alles verstopt tav haar vriend en toneel speelt zoals zij letterlijk zegt, heeft niets te maken met het jaloerse/bezitterige gedrag zgn onder controle hebben. juíst niet zou ik zeggen. als je dingen wegstopt gaan ze een eigen leven leiden en wringen, om er uiteindelijk uit te knallen. voor de ander als donderslag bij heldere hemel.

en verder bedoelde ik niet te zeggen dat ik haar beter zou begrijpen dan jij. dat weet ik niet. ik bedoel alleen maar te zeggen dat het hebben van een stoornis geen excuus voor je gedrag mag zijn, hoogstens een reden.
pi_27685643
quote:
op maandag 6 juni 2005 15:15 schreef scorpie het volgende:

even in jouw straatje:

hoe vind jij het dat hij een vreemd meisje toevoegd?? misschien gaat hij wel met haar flirten! omg!
jij flirt ook met mij op msn!
pi_27685705
ik zie het zelf als volgt. als jij rare verdenkingen hebt over wat hij uit zou kunnen spoken, dan zullen die verdenkingen wel ergens vandaan komen, bijvoorbeeld omdat je onderbewuste doorheeft dat-ie daadwerkelijk vanalles loopt uit te spoken. de waarheid is bitter. .
  † In Memoriam † maandag 6 juni 2005 @ 20:08:27 #72
43556 miss_dynastie
pi_27686806
quote:
op maandag 6 juni 2005 14:53 schreef miss_cee het volgende:
alleen vind ik het vervelend dat hij laat doorschemeren dat ik er niet bij mag zijn.
doe ik ook weleens. zonder vreemd te gaan, maar gewoon, meiden onder elkaar, daar horen jongens niet bij.
quote:
als hij nou zou zeggen: ga je mee vanavond maar we gaan wel alleen maar bier zuipen en ik voel me schuldig als ik jou meeneem tegenover mn vrienden die hun vriendinnen wel thuis laten, maar het liefst was ik bij jou. dan zou ik gewoon zeggen: ok schat, ga jij ook maar met hun uit dan ga ik met mn vriendinnen.
volgens mij niet. volgens mij zeg jij 'oké, even mijn jas pakken, ben zo terug'.
pi_27690601
quote:
op maandag 6 juni 2005 16:08 schreef petitlapin het volgende:

[..]

hier leg je precies de schuld bij haar ... vind ik ook niet juist.
nee, doe ik niet, ik constateer iets en wel dat zij blijkbaar niet in staat (meer) is hem te vertrouwen, tenzij het 1,2,3,4 voorwaarden door haar bepaald voldoet, hetgeen ms wel te begrijpen is, na zijn vreemdgaan, maar het gaat gewoon niet werken.

als je iemand niet kán vertrouwen, of dat nu terecht is of niet, dan blijft er weinig over dan er een punt achter zetten, zo maak je elkaar het leven onmogelijk, je maakt jezelf ziek.

wil je de ander niet kwijt, ondanks zijn vreemdgaan, dan zul je toch echt een keer dat oude zeer achter je moeten laten en hem de kans geven te laten zien dat hij, ondanks die ene fout, te vertrouwen is en ophouden met dagelijks bevestiging vragen, konstante controleren en ophouden je tijd zonder hem enkel maar door te brengen met piekeren over hem, wat hij doet, wat hij gaat doen, wat hij zou kunnen doen, wat hij zou willen doen...niemand is het waard je zo aan over te geven

het is geen kwestie meer van vingerwijzen wiens schuld het is, het is constateren dat het zo dus geen zin meer heeft en dus, het is in dit soort situaties echt kiezen of delen.
pi_27690780
ik weet wel wat ze voelt. ook ik heb dit ervaren in de relatie die ik sinds gisteren pas heb beeindigd. zijn hang naar aandacht van andere vrouwen werd zo mega dat ik het allemaal naar mezelf toe trok en het ergste is dan nog, het werd alleen maar erger voor mezelf! je kan geen genoegen meer nemen met een normaal antwoord, je wilt bewijsmateriaal..maar die zal je nooit krijgen en dat is funest! ik wantrouwde hem ook: achteraf gebleken zat ik niet helemaal verkeerd alhoewel ik nooit die bevestiging zal krijgen die ik zou willen. ik heb mijn keuze gemaakt. als ie echt voor mij zou gaan, zou ie de aandacht wel aan mij geven..zover ben ik nu wel. het heeft al te lang geduurd.
pi_27691213
quote:
op maandag 6 juni 2005 19:37 schreef poepsie het volgende:

[..]

jij flirt ook met mij op msn!
ik met jou flirten? ik zou niet durven!
  maandag 6 juni 2005 @ 22:08:01 #76
11682 Moonah
Jolie femme
pi_27691244
quote:
op maandag 6 juni 2005 21:54 schreef wicked0ne het volgende:
ik weet wel wat ze voelt.
oké, maar daar houdt imo de vergelijking op.
ik heb het idee dat jouw situatie een heel andere was dan die van miss_cee. zie bv haar eigen woorden:
quote:
op zondag 5 juni 2005 19:12 schreef miss_cee het volgende:
ik wil gewoon controler hebben en wil graag alles weten wat hij per minuut doet en ook precies wat hij denkt en al.
die onzekerheid zit echt in haar. bij jou werd die vooral gevoed door het gedrag van je ex. en voor zover ik kan beoordelen is dat hier niet het geval. tenminste, in eerste instantie niet. de vriend van ts is later wél vreemdgegaan, maar haar onzekerheid en jaloezie bestonden daarvoor ook al.
pi_27691390
quote:
op maandag 6 juni 2005 15:15 schreef scorpie het volgende:

even in jouw straatje:

inderdaad zeg.

ze doet precies datgene wat ze van hem niet zou pikken.
pi_27691465
quote:
op maandag 6 juni 2005 21:48 schreef milagro het volgende:

als je iemand niet kán vertrouwen, of dat nu terecht is of niet, dan blijft er weinig over dan er een punt achter zetten, zo maak je elkaar het leven onmogelijk, je maakt jezelf ziek.
kmoet je gelijk geven ...
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
  maandag 6 juni 2005 @ 22:16:49 #79
11682 Moonah
Jolie femme
pi_27691534
quote:
op maandag 6 juni 2005 22:12 schreef milagro het volgende:

[..]

inderdaad zeg.

ze doet precies datgene wat ze van hem niet zou pikken.
nah, als we het dan toch over dat msngedoe gaan hebben...
ik vind de gekozen msnnick ook wel ehm... opmerkelijk.
pi_27700112
ik weet de gekozen msn nick niet? vertel?
pi_27701005
uhm..het is heel normaal dat je vriendje uitgaat..en ook heel normaal dat hij met andere meiden praat. en dat is in elke relatie zo, waarom ga jij als hij uitgaat ook niet gewoon uit? of iets leuks doen met vriendinnen. dat is heel normaal hoor...als je jong bent
jaja..tis allemaal wat
  donderdag 9 juni 2005 @ 10:36:26 #82
116266 _Nouky_
I did it all for the nouky
pi_27767422
zoals ik het lees respecteert hij haar niet.
omdat zij bang is dat hij vreemdgaat is hij vreemgegaan. slap excuus hoor.
het is beter voor ts om het uit te maken en iemand te zoeken die voor de volle 100% voor haar gaat.
Niks moet, niksen mag.
pi_27784111
jammer dat sommigen menen ts de grond in te moeten boren om hun punt te maken. als een onzeker meisje post over een probleem waar ze zich volkomen bewust van is, dan helpt dat zéker niet.

ik vrees dat er geen quick fix is. misschien zijn jullie inderdaad geen geschikte combinatie, omdat jij meer affectie verlangt dan hij, omdat jij liever veel tijd samen doorbrengt en hij geregeld met vrienden uit wil gaan. in dat geval heeft geen van beiden gelijk, maar passen jullie gewoon niet bij elkaar. misschien is je jaloezie onoverkomelijk omdat je geen relatie kunt hebben met iemand die jou al eens bedonderd heeft. ik zou in die categorie vallen: mijn gebrek aan vertrouwen zou niet te herstellen zijn.

wat in ieder geval een rol speelt, is een tekort aan zelfvertrouwen. dat is niet iets wat zomaar op te lossen valt, en zelfvertrouwen kun je zeker niet aan een ander ontlenen. wat is ervoor nodig om jezelf leuk te gaan vinden? de opleiding volgen waar je beter van wordt, een baan zoeken die bij je past en je een gevoel van nut geeft, fysiek voor jezelf zorgen (fit worden, gezond eten, mooie kleren kopen). het zijn vaak concrete dingen die je kunt doen om in een opwaartse spiraal te geraken. wat je in ieder geval niet moet doen is jezelf omringen met mensen die je een slecht gevoel over jezelf geven, of dat nu je ouders zijn of je vriendje.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')