nog 21 dagenquote:Op vrijdag 24 juni 2005 17:29 schreef daeri het volgende:
nog een paar dagen ?
13.5 euro maarquote:Op vrijdag 24 juni 2005 23:24 schreef Biff-Tannen het volgende:
Gekregen van Amazon!![]()
------------
Dear Customer,
We are writing to you regarding your order for "Harry Potter and the
Half-Blood Prince (Harry Potter 6)".
At Amazon.co.uk, we are always looking for ways to bring value to our
customers. We are, therefore, delighted to confirm that we have reduced the
price of Harry Potter 6 to just £8.99 (47% off) and that all our customers,
muggles and wizards alike, will benefit from this reduction.
de wat?? zo klinkt het als een versie met expliciete seksscenesquote:Op zaterdag 25 juni 2005 12:17 schreef tonks het volgende:
Heb net de adult versie besteld in de winkel
Dat is het ook.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 14:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
de wat?? zo klinkt het als een versie met expliciete seksscenes
In de adult versie is de prins niet half bloot, maar helemaal.quote:
quote:Op zaterdag 25 juni 2005 14:38 schreef Biancavia het volgende:
[..]
In de adult versie is de prins niet half bloot, maar helemaal.![]()
[afbeelding]
Eigenlijk wel alleen lees ik gelukkig nooit boeken van Spaanse of Arabische schrijversquote:Op zondag 19 juni 2005 11:04 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Dus jij leest ook in het Spaans en Arabisch?
Dat is nogal makkelijk gezegd. Jouw engels zit wrs op een vrij hoog niveau, maar veel mensen zien het niet zitten om een heel boek (en HP is ook nog eens dik!) in het engels te gaan lezen. Dat wordt te moeilijk, gaat te langzaam of ze snappen de helft gewoon niet. Dat zijn vertalingen een uitkomst.
Daarbij is het 'probleem' bij de Nederlandse vertaling ook nog eens dat alle namen veranderd zijn. Heb je eenmaal de vertaling een keer gelezen, dan is het moeilijk om het origineel te lezen. Zelfde geldt ook voor die fantasiewoorden. Waarbij ik bij het engels het nadeel vindt dat ik niet weet of het nu een bestaand engels woord is (misschien bestaat Muggle wel, weet ik veel), of dat het een bedacht woord is in de Harry Potter-taal.
Ik heb HP5 in het engels gelezen omdat ik niet kon wachtenmaar ik kreeg er toch minder van mee omdat ik de namen soms niet helemaal kon plaatsen. Dan wacht ik liever ff op de vertaling, want die is nl zeer goed
Ze moeten wel!quote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:48 schreef JustJunior het volgende:
Hopelijk bezorgd bol.com 'em inderdaad op de 16e, zoals ze claimen. Kan ik em gelijk meenemen op vakantie
Same herequote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:02 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ze moeten wel!
Ik ga de 17e op vakantie!![]()
Ik heb nog een week speling, ik ga de 23e.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:02 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ze moeten wel!
Ik ga de 17e op vakantie!![]()
Dan heb je hem allang uit.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:09 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ik heb nog een week speling, ik ga de 23e.
Hopelijk kan ik het wel laten liggen totdat ik op vakantie ga....
Daar ben ik ook bang voorquote:
Pas maar op dat je dan niet al spoilers gaat lezen enzo!quote:Op dinsdag 28 juni 2005 15:19 schreef Koningin het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor![]()
Maar ik wil hem graag bewaren voor op vakantie...!!
Wel jammer dat ik dan hier niet kan mee discussieren over de inhoud.
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 15:26 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Pas maar op dat je dan niet al spoilers gaat lezen enzo!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat doe ik toch, ik ben veel te nieuwsgierig.....quote:Op dinsdag 28 juni 2005 15:26 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Zodra het boek uit is, boycot ik alles wat maar met HP te maken heeft. Zodra ik ook maar 'Har' zie staan ben ik wegquote:Op dinsdag 28 juni 2005 15:26 schreef Biancavia het volgende:
quote:Op dinsdag 28 juni 2005 18:23 schreef ChrisJX het volgende:
Ik heb bij het vorige boek zelfs een keer mijn moeder eerst een artikel laten lezen zodat zij kon controleren of er geen spoilers instonden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |