ik had het van een door JK Rowling beantwoorde FAQ op haar oude site...kan em effe niet meer vinden..moment...quote:Op donderdag 9 juni 2005 20:05 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Past niet in de lijn van de boeken. De kracht is nu juist dat er, zonder dat wij het weten, bést zo'n wereld zou kunnen bestaan. Alle magische plaatsen zijn behekst, zoekgeraakte sleutels zijn gewoon behekst met een slinkspreuk enz, enz. Deze twee werelden mengen zorgt er meteen voor dat de mogelijkheid dát er een magische wereld bestaat teniet wordt gedaan. Immers, wij horen niets van de Britse minister-president, nietwaar?
[..]
Uit boek 2 (blz 88 in mijn Nederlandse uitgave): "Modderbloedje is een scheldnaam voor iemand uit een Dreuzelgezin - je weet wel, met ouders die niet kunnen toveren."
Hermelien komt uit een dreuzelgezin en haar ouders kunnen niet toveren, dus is ze een modderbloedje. Harry's moeder was dat ook. Maar Harry zelf niet, aangezien hij wel uit een tovergezin komt.
Ah zo, ik dacht dat het alleen om de ouders ging.quote:Op donderdag 9 juni 2005 22:08 schreef kwakveense het volgende:
[..]
één niet-magische grootouder maakt je een mudblood volgens de death eaters, volgens j.k. rowlng (dit is de tekst only versie van haar officiele webpagina)
helemaal mee eensquote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:56 schreef RiDo78 het volgende:
[...verhaaltje...]
Voldemort zelf is anders ook een modderbloedjequote:Op donderdag 9 juni 2005 22:08 schreef kwakveense het volgende:
één niet-magische grootouder maakt je een mudblood volgens de death eaters, volgens j.k. rowlng (dit is de tekst only versie van haar officiele webpagina)
Ach ja, de vergelijking met Hitler die zelf ook niet in het Arische beeld van perfectie paste is dan wel weer aanwezigquote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:54 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Voldemort zelf is anders ook een modderbloedjeHeerlijk, die parallellen
Idd, anders komt die profetie niet uit.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:26 schreef polly_rulez het volgende:
ik denk dat dumbledore voldemort niet kón vermoorden in boek vijf, want Harry is voorbestemd om voldemort te verslaan, niemand anders kan dat (of zoiets)
o jaquote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:26 schreef polly_rulez het volgende:
ik denk dat dumbledore voldemort niet kón vermoorden in boek vijf, want Harry is voorbestemd om voldemort te verslaan, niemand anders kan dat (of zoiets)
Hmmm, dus tijdens dat gevecht dacht Dumbledore bij zichzelf: "Laat ik me maar inhouden, want anders komt de profetie niet uit"quote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:26 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Idd, anders komt die profetie niet uit.
Voldemort is wel 'bang' voor Dumbledore, maar ik denk dat Dumbledore niet sterk genoeg is om hem te doden. Omdat Harry tijdens de eerste pogin van Voldemort een gedeelte van de kracht van Voldemort in ich heeft gekregen is hi de enige die de specifieke kracht bezit om Voldeort te verslaan.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 13:11 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
Hmmm, dus tijdens dat gevecht dacht Dumbledore bij zichzelf: "Laat ik me maar inhouden, want anders komt de profetie niet uit"![]()
Dat is niet helemaal waar. De profetie zegt dat "neither can live while the other survives"quote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:26 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Idd, anders komt die profetie niet uit.
Ik denk eerder dat Dumbledore wel zijn best deed om hem te vermoorden, maar 1) het niet lukte op dat moment en 2) toen hij wél de kans had er voor koos om Harry daar niet voor op te offeren. Ik denk dat Dumbledore het in theorie wel zou kunnen, maar op dat moment was de mogelijkheid er niet.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 13:11 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
Hmmm, dus tijdens dat gevecht dacht Dumbledore bij zichzelf: "Laat ik me maar inhouden, want anders komt de profetie niet uit"![]()
In boek 5 (als je het daar over hebt) kon Dumbledore Voldemort alleen doden door ook Harry eraan te laten gaan. En ik denk dat Dumbledore idd een dergelijke gedachte in zijn achterhoofd heeft. Hij weet wat er voorspeld is en dat de één de ander moet doden. Dumbledore kan wel zijn best doen, maar mss verwordt Voldemort óf weer tot een schim óf weet hij een lijntje te leggen met Dumbledore ofzo. Harry zal het zelf moeten opknappenquote:Op zaterdag 11 juni 2005 13:11 schreef Neoktheone het volgende:
In mijn boek staat:quote:Op zaterdag 11 juni 2005 13:14 schreef Litso het volgende:
Dat is niet helemaal waar. De profetie zegt dat "neither can live while the other survives"
Dat zegt niet dat Harry perse Voldemort moet vermoorden, maar dat een van de twee dood moet voordat de ander rustig verder kan leven.
Ja, als je de halve zin quote wordt het niet echt duidelijk he.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 13:14 schreef Litso het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. De profetie zegt dat "neither can live while the other survives"
Dat zegt niet dat Harry perse Voldemort moet vermoorden, maar dat een van de twee dood moet voordat de ander rustig verder kan leven.
Ik haal ook uit de engelse dat ze allebei door elkaars toedoen zullen sterven, en niet maar eentje door de ander.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 13:33 schreef ChrisJX het volgende:
Ik vind de engelse profetie veel sjieker klinken
Maar either kan ook 'beide' betekenen.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 13:51 schreef ChrisJX het volgende:
'Either' betekent één van de twee. Either (Harry or Voldemort) must die... enz. Anders had er Both must die... enz. moeten staan.
Translationsquote:Op zaterdag 11 juni 2005 13:57 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Maar either kan ook 'beide' betekenen.
De familie Weasley is als een van de weinige families nog wel bloedzuiver, alleen worden zij bloedverraders genoemt omdat ze omgaan met modderbloedjes en halfbloedjes.quote:Op maandag 6 juni 2005 21:07 schreef juss het volgende:
[..]
Ron Weasley is een volbloedje, maar volgens Sirius Black zijn de Weasleys bloedverraders (wordt in deel 5 gezegd), dus is de familie Weasley niet bloedzuiver denk ik.
Dan een citaat van 2 blz verder:quote:Op zaterdag 11 juni 2005 14:00 schreef daeri het volgende:
Translations
either [bijv.nw. / bijw.] (both)
allebei
beiden
either [bijv.nw. / bijw.] (both)
beide
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |