Je bedoelt dus dat de prestaties van de goede student meer waard zijn?quote:Op zondag 5 juni 2005 18:44 schreef irritantetante het volgende:
[..]
Welnee, het gaat erom op welke grond je die studenten vergelijkt. Als mens zijn ze gelijkwaardig, als student ook. Dat maakt alleen niet dat ze gelijk presteren. Ze zijn wel gelijkwaardig, maar niet gelijk.
Nee, ik bedoel alleen dat de ene student meer presteert dan een ander.quote:Op zondag 5 juni 2005 18:46 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Je bedoelt dus dat de prestaties van de goede student meer waard zijn?
Dus...?quote:Op zondag 5 juni 2005 18:48 schreef irritantetante het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel alleen dat de ene student meer presteert dan een ander.
Natuurlijk hoeft dat niet.quote:Op zondag 5 juni 2005 18:47 schreef zoalshetis het volgende:
zal ergens vast wel staan, maar heb geen zin om deze '13-in een dozijn' door te lezen.
-moet ik de deur nog voor vrouwen opendoen en ze voor laten gaan?
-moet ik vrouwenvoetbal leuk vinden om te zien?
-moet ik naar vrouwenhardlopen kijken terwijl ik weet dat mannen op de 100 meter betere prestaties neerzetten?
-moet ik me verdedigen als ik agressief benaderd wordt door een vrouw?
-moet ik de rekening betalen?
-moet ik zeggen dat ze er mooi uitziet, terwijl ze lijkt op de dood van pierlala?
-moet ik opstaan voor een vrouw als ik zie dat ze graag wil zitten?
-moet ik mijn koning opgeven op het moment dat ze keihard staat te verliezen met schaken?
-moet ik gewoon maar op mijn rug blijven liggen en verwachten dat ik altijd lekker geneukt ga worden?
ik hoop het van niet eigenlijk. vrouwen zijn wel gelijk, maar absoluut niet gelijkwaardig. ik heb een hekel aan een nieuw rollenpatroon, terwijl ze het niet waar kunnen maken. kap nou eens met denken dat je een vent bent, dat is kut! wees blij met je verworven positie en doen of je zielig bent.
Zijn de prestaties gelijk in waarde, maar is bij de ene student de prestatie cumulatief gezien meer in waarde dan bij de ander.quote:
Blijkbaar heb je helemaal niets in dit topic gelezen, want het slaat helemaal nergens op.... het gaat om gelijke rechten... dat heeft dus geen hol te maken met een deur openhouden (tenzij je denkt dat die vrouw daar zelf niet toe in staat is, aangezien het een vrouw isquote:Op zondag 5 juni 2005 18:47 schreef zoalshetis het volgende:
zal ergens vast wel staan, maar heb geen zin om deze '13-in een dozijn' door te lezen.
-moet ik de deur nog voor vrouwen opendoen en ze voor laten gaan?
-moet ik vrouwenvoetbal leuk vinden om te zien?
-moet ik naar vrouwenhardlopen kijken terwijl ik weet dat mannen op de 100 meter betere prestaties neerzetten?
-moet ik me verdedigen als ik agressief benaderd wordt door een vrouw?
-moet ik de rekening betalen?
-moet ik zeggen dat ze er mooi uitziet, terwijl ze lijkt op de dood van pierlala?
-moet ik opstaan voor een vrouw als ik zie dat ze graag wil zitten?
-moet ik mijn koning opgeven op het moment dat ze keihard staat te verliezen met schaken?
-moet ik gewoon maar op mijn rug blijven liggen en verwachten dat ik altijd lekker geneukt ga worden?
ik hoop het van niet eigenlijk. vrouwen zijn wel gelijk, maar absoluut niet gelijkwaardig. ik heb een hekel aan een nieuw rollenpatroon, terwijl ze het niet waar kunnen maken. kap nou eens met denken dat je een vent bent, dat is kut!
wees blij met je door evolutie bepaalde verworven positie en stop met zielig doen. je bent geen slachtoffer en je kan niet alles hebben, mkay?
iddquote:Op zondag 5 juni 2005 18:50 schreef irritantetante het volgende:
[..]
Blijkbaar heb je helemaal niets in dit topic gelezen,
Nouja, het blijft natuurlijk wel de vraag waarom we blijven vasthouden aan dit soort rolbevestigende etiquette.quote:want het slaat helemaal nergens op.... het gaat om gelijke rechten... dat heeft dus geen hol te maken met een deur openhouden (tenzij je denkt dat die vrouw daar zelf niet toe in staat is, aangezien het een vrouw is)
Waarschijnlijk omdat zowel mannen als vrouwen zich er prettig bij voelen.quote:Op zondag 5 juni 2005 18:51 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
idd
[..]
Nouja, het blijft natuurlijk wel de vraag waarom we blijven vasthouden aan dit soort rolbevestigende etiquette.
je hebt gelijk, foutje van deze man.quote:Op zondag 5 juni 2005 18:50 schreef Alicey het volgende:
[..]
Natuurlijk hoeft dat niet.![]()
En vrouwen zijn niet gelijkwaardig maar wel gelijk?
Voor de rest ben ik in ieder geval met je eens dat een rollenpatroon niet opgedrongen hoeft te worden. Ik ben gewoon een hopeloos zielig zwak vrouwtje en wil een grote sterke vent.![]()
Ik heb eigenlijk liever dat zij alles betaald..quote:Op zondag 5 juni 2005 18:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat zowel mannen als vrouwen zich er prettig bij voelen.
Qua betalen ben ik toch eerder voor 50/50, maar als hij zo nodig alles wil betalen vind ik het ook best.quote:Op zondag 5 juni 2005 18:54 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk liever dat zij alles betaald..
The social rules of women... vrouwen zijn dol op etiquette... mannen niet... daarom vergeten wij verjaardagen & trouwdagen, doen wij "lomp", hebben wij geen "smaak" etc etc etc...quote:Op zondag 5 juni 2005 18:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat zowel mannen als vrouwen zich er prettig bij voelen.
mijn vraag is derhalve of ik alles wat ik geleerd heb en waarvan ik weet dat de vrouw daar prijs op stelt moet gaan opgeven omdat jullie denken dat je gelijk bent. dat is niet zo en zal pas gebeuren als de kernbommen ons om de oren vliegen. en dan nog...quote:Op zondag 5 juni 2005 18:50 schreef irritantetante het volgende:
[..]
Blijkbaar heb je helemaal niets in dit topic gelezen, want het slaat helemaal nergens op.... het gaat om gelijke rechten... dat heeft dus geen hol te maken met een deur openhouden (tenzij je denkt dat die vrouw daar zelf niet toe in staat is, aangezien het een vrouw is)
Maar waarom studenten als gelijkwaardig beschouwen als ze niet gelijkwaardige prestaties leveren???quote:Op zondag 5 juni 2005 18:44 schreef irritantetante het volgende:
[..]
Welnee, het gaat erom op welke grond je die studenten vergelijkt. Als mens zijn ze gelijkwaardig, als student ook. Dat maakt alleen niet dat ze gelijk presteren. Ze zijn wel gelijkwaardig, maar niet gelijk.
Nu maak je denk ik dezelfde denkfout dat alle vrouwen hetzelfde willen.. Hoewel er vrouwen zijn die niet als vrouw behandeld willen worden, geldt dat zeker niet voor alle vrouwen.quote:Op zondag 5 juni 2005 18:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
mijn vraag is derhalve of ik alles wat ik geleerd heb en waarvan ik weet dat de vrouw daar prijs op stelt moet gaan opgeven omdat jullie denken dat je gelijk bent. dat is niet zo en zal pas gebeuren als de kernbommen ons om de oren vliegen. en dan nog...
ik heb ze nog never meegemaakt in een relatie, wel als ze met hun vriendinnen alles willen hebben, behalve gelijkheid.quote:Op zondag 5 juni 2005 18:57 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nu maak je denk ik dezelfde denkfout dat alle vrouwen hetzelfde willen.. Hoewel er vrouwen zijn die niet als vrouw behandeld willen worden, geldt dat zeker niet voor alle vrouwen.
Ah, het onsamenhangend lukraak dingen posten heeft zijn aanvang genomen.quote:Op zondag 5 juni 2005 18:58 schreef zoalshetis het volgende:
hey tante, enig idee hoe kut (* mooi kut roepen terwijl je man bent) het kan zijn om man te zijn? doe daar dan eens wat aan inplaats van altijd mekkeren dat je niet als man behandeld wil worden.
Mannen denken simpel... wij willen seks... het maakt niet uit hoe je ons behandelt, as long as we get some...quote:Op zondag 5 juni 2005 18:57 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nu maak je denk ik dezelfde denkfout dat alle vrouwen hetzelfde willen.. Hoewel er vrouwen zijn die niet als vrouw behandeld willen worden, geldt dat zeker niet voor alle vrouwen.
Als jij me kan uitleggen wat dat te maken heeft met het wensen van een gelijk inkomen bij een gelijke functies, gelijke kansen op de arbeidsmarkt, in de politiek en wat betreft opleiding, dan kom ik daar nog wel op terug...quote:Op zondag 5 juni 2005 18:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
mijn vraag is derhalve of ik alles wat ik geleerd heb en waarvan ik weet dat de vrouw daar prijs op stelt moet gaan opgeven omdat jullie denken dat je gelijk bent. dat is niet zo en zal pas gebeuren als de kernbommen ons om de oren vliegen. en dan nog...
en jij huilt nu ff mee met de vrouwen in het bos, staat je kies, not. ik maak wat spellingsfoutjes door een colaoverspoelt toetsenboard.quote:Op zondag 5 juni 2005 18:59 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ah, het onsamenhangend lukraak dingen posten heeft zijn aanvang genomen.
als je mij niet snapt dan moet je nog beter gaan lezen. jouw gelijkheids principe is bullshit. je bent namelijk niet gelijk en dat zal ook nooit worden. mea fokking culpa.quote:Op zondag 5 juni 2005 18:59 schreef irritantetante het volgende:
[..]
Als jij me kan uitleggen wat dat te maken heeft met het wensen van een gelijk inkomen bij een gelijke functies, gelijke kansen op de arbeidsmarkt, in de politiek en wat betreft opleiding, dan kom ik daar nog wel op terug...
Ik vind voetbal niet interessant, en zal er dan ook niet naar toe gaan, de meeste mannen wel, nou dat is dan toch prima? Het heeft niets te maken met de verdeling van arbeid en gezin... Dus ik zie de relevantie eerlijk gezegd niet...
Je maakt altijd veel spelfouten, maar ik weet dat we al blij mogen zijn met de aanwezige interpunctie. Verder doe je onafhankelijk van de erbarmelijke spelling nog steeds lukraak opmerkingen die de kwalificatie "reactie" twijfelachtig maken.quote:Op zondag 5 juni 2005 19:00 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en jij huilt nu ff mee met de vrouwen in het bos, staat je kies, not. ik maak wat spellingsfoutjes door een colaoverspoelt toetsenboard.
Je wil het wel echt graag horen he? Nou als mens zijn ze gelijkwaardig. Als het gaat om hun prestaties betreffende hun studie niet. Op grond daarvan zullen ze worden beoordeeld als het gaat om het vinden van een baan. En dan is het relevant.quote:Op zondag 5 juni 2005 18:55 schreef thabit het volgende:
[..]
Maar waarom studenten als gelijkwaardig beschouwen als ze niet gelijkwaardige prestaties leveren???
vind je? vrind. (vrind is trouwens geen spelfout)quote:Op zondag 5 juni 2005 19:02 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Je maakt altijd veel spelfouten, maar ik weet dat we al blij mogen zijn met de aanwezige interpunctie. Verder doe je onafhankelijk van de erbarmelijke spelling nog steeds lukraak opmerkingen die de kwalificatie "reactie" twijfelachtig maken.
Je maakt zelf ook genoeg taalfouten.quote:Op zondag 5 juni 2005 19:02 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Je maakt altijd veel spelfouten, maar ik weet dat we al blij mogen zijn met de aanwezige interpunctie. Verder doe je onafhankelijk van de erbarmelijke spelling nog steeds lukraak opmerkingen die de kwalificatie "reactie" twijfelachtig maken.
Belangrijk detail lijkt mequote:Op zondag 5 juni 2005 19:02 schreef irritantetante het volgende:
Mede op grond daarvan zullen ze worden beoordeeld als het gaat om het vinden van een baan. En dan is het relevant.
Als je mijn posts had gelezen, dan had je geweten dat ik helemaal niets post over gelijkheid, slechts over gelijke rechten. Jij ziet blijkbaar het verschil niet, maar eigenlijk denk ik dat je gewoon niet gelezen hebtquote:Op zondag 5 juni 2005 19:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
als je mij niet snapt dan moet je nog beter gaan lezen. jouw gelijkheids principe is bullshit. je bent namelijk niet gelijk en dat zal ook nooit worden. mea fokking culpa.
I knowquote:
ik heb je op gelezen, dat zei wel genoeg omdat het hier wel vaker over dit soort dingen is gegaan, hence mijn 13 in een dozijn opmerking, dat ook in mijn eerste post stond.quote:Op zondag 5 juni 2005 19:04 schreef irritantetante het volgende:
[..]
Als je mijn posts had gelezen, dan had je geweten dat ik helemaal niets post over gelijkheid, slechts over gelijke rechten. Jij ziet blijkbaar het verschil niet, maar eigenlijk denk ik dat je gewoon niet gelezen hebt
ik weet het wel zeker, aangezien je je eerste post daarmee begon
Okee. Maar als prestaties overal voor tellen, wat voor betekenis heeft de uitspraak "als mens zijn ze gelijkwaardig" dan nog? En ben ik niet in strijd met de grondwet als ik hun niet allemaal hetzelfde cijfer geef?quote:Op zondag 5 juni 2005 19:02 schreef irritantetante het volgende:
[..]
Je wil het wel echt graag horen he? Nou als mens zijn ze gelijkwaardig. Als het gaat om hun prestaties betreffende hun studie niet. Op grond daarvan zullen ze worden beoordeeld als het gaat om het vinden van een baan. En dan is het relevant.
Hier zit het dus precies in. Individuele prestaties moeten tellen, en niet het feit of je man, vrouw, zwart, blank, hetero, homo of wat dan ook bent.quote:Op zondag 5 juni 2005 19:06 schreef thabit het volgende:
[..]
Okee. Maar als prestaties overal voor tellen, wat voor betekenis heeft de uitspraak "als mens zijn ze gelijkwaardig" dan nog? En ben ik niet in strijd met de grondwet als ik hun niet allemaal hetzelfde cijfer geef?
Nouja, volgens TS zou het irritant worden, dus op zich..quote:Op zondag 5 juni 2005 19:06 schreef Alicey het volgende:
Zullen we even stoppen met ruzien en on-topic verder gaan?
Je hebt dus mijn op gelezen. Dan heb je ook gelezen dat het gaat om gelijke rechten en gelijkwaardigheid. Ik heb nergens iets beweerd over gelijkheid (sterker nog, ik heb toch echt een aantal verschillen genoemd, maar goed, dat kun je niet weten, want je hebt de rest dus niet gelezen). Maar we hebben het niet over dat gezeik dat in je 13 in een dozijn shit-post staat....quote:Op zondag 5 juni 2005 19:05 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb je op gelezen, dat zei wel genoeg omdat het hier wel vaker over dit soort dingen is gegaan, hence mijn 13 in een dozijn opmerking, dat ook in mijn eerste post stond.
Dat mag je dan even toelichten:quote:Op zondag 5 juni 2005 19:08 schreef ScienceFriction het volgende:
Mannen en vrouwen moeten dezelfde rechten hebben als het gaat om het verwezelijken van bepaalde doelen zoals educatie of werk.
In sociaal opzicht is er geen gelijkheid of gelijkwaardigheid.
Ik denk dat je hier aardig de stier bij de horens vat.quote:Op zondag 5 juni 2005 19:08 schreef ScienceFriction het volgende:
Mannen en vrouwen moeten dezelfde rechten hebben als het gaat om het verwezelijken van bepaalde doelen zoals educatie of werk.
In sociaal opzicht is er geen gelijkheid of gelijkwaardigheid.
dat gezeikquote:Op zondag 5 juni 2005 19:08 schreef irritantetante het volgende:
[..]
Je hebt dus mijn op gelezen. Dan heb je ook gelezen dat het gaat om gelijke rechten en gelijkwaardigheid. Ik heb nergens iets beweerd over gelijkheid (sterker nog, ik heb toch echt een aantal verschillen genoemd, maar goed, dat kun je niet weten, want je hebt de rest dus niet gelezen). Maar we hebben het niet over dat gezeik dat in je 13 in een dozijn shit-post staat....
Maar wat als nu uit de cijferlijst blijkt dat mannen beter presteren dan vrouwen? Ben ik dan een racist?quote:Op zondag 5 juni 2005 19:07 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hier zit het dus precies in. Individuele prestaties moeten tellen, en niet het feit of je man, vrouw, zwart, blank, hetero, homo of wat dan ook bent.
Nee hoor, dat is dan een feit. Je mag deze gegevens alleen niet op alle vrouwen toe passen.quote:Op zondag 5 juni 2005 19:12 schreef thabit het volgende:
[..]
Maar wat als nu uit de cijferlijst blijkt dat mannen beter presteren dan vrouwen? Ben ik dan een racist?
Als dat tot stand is gekomen door een beoordeling die onafhankelijk is van het man of vrouw zijn niet.quote:Op zondag 5 juni 2005 19:12 schreef thabit het volgende:
[..]
Maar wat als nu uit de cijferlijst blijkt dat mannen beter presteren dan vrouwen? Ben ik dan een racist?
De vraag is natuurlijk of dat altijd haalbaar is. Als je snel iemand nodig hebt en je weet dat vrouen gemiddeld slechter presteren kijk je alleen naar de mannen. Dat is dan wel discriminatie, maar ergens ook wel weer logisch.quote:Op zondag 5 juni 2005 19:13 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is dan een feit. Je mag deze gegevens alleen niet op alle vrouwen toe passen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |