abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 juni 2005 @ 00:25:17 #1
67643 iDex
opdondertje
pi_27633934
En hier weer verder. met de vragen en hulp over de mac

Archief:
[Mac] voor dummies Deel 1
pi_27634038
Zet ik mijn vraag nog maar een keertje hier

Weet iemand hoe ik mijn bluetooth Logitech MX900 zo kan instellen dat ik via mijn muis voor- en achteruit kan bladeren in Safari, zodat ik niet elke keer ' Appeltje+] ' hoef te gebruiken?
Calmer than you are
  zondag 5 juni 2005 @ 00:55:44 #3
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_27634719
Ik zie zo snel geen OSX-drivers op de site van Logitech, je zou toch verwachten dat ze gewoon zelf iets leveren waarmee je muisknoppen aan commando's kan toewijzen, maar blijkbaar niet dus

Misschien dat je het wel voor elkaar krijgt met USB Overdrive?
pi_27635143
Ga ik morgen 's ff proberen. Op zich gebruik ik de vooruit/achteruit knoppen op de muis voor Expose en Dashboard maar ik ben nog steeds gewend tijdens het surfen die knoppen ook te gebruiken.
Calmer than you are
  zondag 5 juni 2005 @ 01:20:22 #5
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_27635218
Ik heb iets weirds aan de gang... misschien zijn er mensen die iets weten.

Ik heb twee Apple displays en als ik de display properties open dan krijg ik twee windows, voor elk scherm eentje. Echter: voor het ene scherm is er een brightness slider maar bij het andere niet! De knopjes op het scherm zelf werken wel maar echt 'gelijk' krijg je het niet makkelijk op deze manier.

Weet iemand of hier wat aan te doen is?
I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
  zondag 5 juni 2005 @ 01:28:00 #6
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_27635403
Had ik trouwens al verteld dat ik weeeeeeeeeer terugmoet met m'n iBook? Een van de USB-ports heeft het begeven

Ik denk dat ik er nog ff mee wacht, ik heb de komende weken m'n notebook hard nodig. Ik breng 'em wel in de zomervakantie, dan heb ik er ten minste geen last van als ze er weer maanden over doen, net als de vorige keren

[ Bericht 2% gewijzigd door Tijn op 05-06-2005 01:43:09 ]
pi_27635576
quote:
Op zondag 5 juni 2005 01:20 schreef TheMarco het volgende:
Ik heb iets weirds aan de gang... misschien zijn er mensen die iets weten.

Ik heb twee Apple displays en als ik de display properties open dan krijg ik twee windows, voor elk scherm eentje. Echter: voor het ene scherm is er een brightness slider maar bij het andere niet! De knopjes op het scherm zelf werken wel maar echt 'gelijk' krijg je het niet makkelijk op deze manier.

Weet iemand of hier wat aan te doen is?
Volgens mij kun je, nadat je het ene scherm 'goed' hebt ingesteld, de menubalk naar het andere scherm verplaatsen. Als dat andere scherm dan de menubalk heeft, krijg je volgens mij dan daar de brightness slider.

Nooit zelf geprobeerd maar wellicht lukt het
Calmer than you are
  zondag 5 juni 2005 @ 01:52:35 #8
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_27635864
quote:
Op zondag 5 juni 2005 01:36 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Volgens mij kun je, nadat je het ene scherm 'goed' hebt ingesteld, de menubalk naar het andere scherm verplaatsen. Als dat andere scherm dan de menubalk heeft, krijg je volgens mij dan daar de brightness slider.

Nooit zelf geprobeerd maar wellicht lukt het
Het idee is interessant. Maar helaas, geprobeerd en hij blijft alleen het main screen veranderen qua brightness. Het is erg vreemd!
  zondag 5 juni 2005 @ 01:56:46 #9
9776 FLIPNEUS
Let's rawk!
pi_27635924
quote:
Op zondag 5 juni 2005 01:28 schreef Tijn het volgende:
Had ik trouwens al verteld dat ik weeeeeeeeeer terugmoet met m'n iBook? Een van de USB-ports heeft het begeven
Mja, mijn iBook is twee keer stuk gegaan en nu mijn iMac zojuist terug is van zijn tweede reparatie heb ik Apple opgegeven. Ik ben nu de hele meuk aan het verkopen en ga terug naar het x86-platform. Het OS is werkelijk waar briljant, maar de hardware (en vooral de service erop) is echt rampzalig.
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
pi_27636851
Schaamteloze tvp.

Wel verdomd hip trouwens zo'n dual-screen!
  zondag 5 juni 2005 @ 04:29:45 #11
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_27637147
quote:
Op zondag 5 juni 2005 00:29 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zet ik mijn vraag nog maar een keertje hier

Weet iemand hoe ik mijn bluetooth Logitech MX900 zo kan instellen dat ik via mijn muis voor- en achteruit kan bladeren in Safari, zodat ik niet elke keer ' Appeltje+] ' hoef te gebruiken?
Voor mijn Mx500 vond ik ooit op een obscure site een driver waarmee mijn muis onder OSX over alle functionaliteit beschikt die met de standaard meegeleverde windows software beschikbaar is onder windows.
Ik zal eens zoeken naar die mx900 versie.

voor zover beschikbaar uiteraard.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_27638163
quote:
Op zondag 5 juni 2005 01:56 schreef FLIPNEUS het volgende:

[..]

Mja, mijn iBook is twee keer stuk gegaan en nu mijn iMac zojuist terug is van zijn tweede reparatie heb ik Apple opgegeven. Ik ben nu de hele meuk aan het verkopen en ga terug naar het x86-platform. Het OS is werkelijk waar briljant, maar de hardware (en vooral de service erop) is echt rampzalig.

Damn..talk about bad luck. Mijn spullen werken perfect; ik wacht al twee weken op een nieuwe batterij voor de PB maar that's about it. Moet wel toegeven dat de iMac niet zo fluisterstil is als Apple beweert.
quote:
Op zondag 5 juni 2005 04:29 schreef sooty het volgende:

[..]

Voor mijn Mx500 vond ik ooit op een obscure site een driver waarmee mijn muis onder OSX over alle functionaliteit beschikt die met de standaard meegeleverde windows software beschikbaar is onder windows.
Ik zal eens zoeken naar die mx900 versie.

voor zover beschikbaar uiteraard.
Dan ben jij mijn held; als ik Google kom ik uit op een hoop sites die eigenlijk hetzelfde probleem hebben. USB-overdrive werkt m.i. niet met een bluetooth apparaat dus die heb ik maar weer van het systeem verwijderd.

[ Bericht 3% gewijzigd door Walter_Sobchak op 05-06-2005 10:35:59 ]
Calmer than you are
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 juni 2005 @ 10:45:02 #13
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_27638351
quote:
Op zondag 5 juni 2005 01:56 schreef FLIPNEUS het volgende:

[..]

Wat heb je voor Imac en wat moettie kosten?
  zondag 5 juni 2005 @ 11:12:22 #14
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_27638753
Da's jammer FLIPNEUS, je hebt gewoon pech gehad met jouw exemplaar. Dit kan bij elk merk voorkomen inclusief Apple. Er zijn ook mensen met een Rolls die continu terug naar de garage moet snap je...

Ik ben al aan mijn derde mac en heb nog nooit problemen gehad.
  zondag 5 juni 2005 @ 11:12:49 #15
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_27638766
quote:
Op zondag 5 juni 2005 10:30 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]
Dan ben jij mijn held; als ik Google kom ik uit op een hoop sites die eigenlijk hetzelfde probleem hebben. USB-overdrive werkt m.i. niet met een bluetooth apparaat dus die heb ik maar weer van het systeem verwijderd.
Probeer het anders eens op macosx.nl of een van de andere apple-fora. Daar zitten ongetwijfeld meer mensen die een Logitech muis hebben
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_27640020
quote:
Op zondag 5 juni 2005 11:12 schreef TheMarco het volgende:
Da's jammer FLIPNEUS, je hebt gewoon pech gehad met jouw exemplaar. Dit kan bij elk merk voorkomen inclusief Apple. Er zijn ook mensen met een Rolls die continu terug naar de garage moet snap je...

Ik ben al aan mijn derde mac en heb nog nooit problemen gehad.
Tja, ik heb wel vaker mensen horen zeggen dat je de i-producten(iMac, iBook) beter kunt laten staan of kopen met een AppleCare pakket (dure extra garantie, 3 jaar totaal) omdat de Power-producten (PowerBook, PowerMac) stukken beter zijn. Hier heb ik zelf geen ervaringen mee trouwens, zowel mijn iMac als mijn iBook hebben nooit problemen gegeven.

@Tijn: Hoe heeft die USB poort het begeven, spontaan? Of is er iets gebeurt wat de oorzaak zou kunnen zijn?

@Flipneus: waar had jij de apparaten gekocht? Want er zijn wel degelijk dealers die wel snelle service kunnen leveren...
  zondag 5 juni 2005 @ 13:21:21 #17
9776 FLIPNEUS
Let's rawk!
pi_27642545
quote:
Op zondag 5 juni 2005 10:45 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat heb je voor Imac en wat moettie kosten?
Rev. A 17 inch iMac G5 met 768 MB RAM en 80 GB harde schijf. Geen Airport, maar eventueel wel met D-Link Bluetooth adapter en dan ook nog een Apple Bluetooth keyboard. Ook zit er een iSight bij, waarmee ik de prijs wat op kan schroeven . Ik wil er 1100 voor hebben. Garantie nog tot oktober 2005.
quote:
Op zondag 5 juni 2005 12:08 schreef Jalu het volgende:

[..]

@Flipneus: waar had jij de apparaten gekocht? Want er zijn wel degelijk dealers die wel snelle service kunnen leveren...
MacHouse Rotterdam
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
  zondag 5 juni 2005 @ 14:33:11 #18
3878 Vork
Manisch creatief
pi_27644593
Nou, jullie zijn niet de enige. Ik heb sinds een jaar ongeveer nu een iBook en die moest ook al twee keer terug naar de technische dienst. Een keer had de videochip oid het begeven en hebben ze het moederbord vervangen. Ik was 'm toen slechts 6 dagen (met oud en nieuw daartussen) kwijt. Een paar maanden later begaf de harde schijf het, die moest vervangen worden, maar ze hadden geen 30 gig schijven meer op voorraad en na een week of 3 heb ik maar een 40 gig er in laten zetten, aangezien alle iBooks nietmeer worden voorzien van 30 gig schijven zou dat nog wel eens heel erg lang kunnen gaan duren.

Maargoed, desondanks al dat gezeik ben ik wel ontzettend blij met m'n iBook en met Mac in 't algemeen. Ik had met m'n pc's ook altijd problemen, dus zou absoluut geen reden zijn om weer terug te switchen naar een pc. Geen denken aan!
  zondag 5 juni 2005 @ 23:42:47 #19
105471 rucksichlos
BALL !!!!!!!!!!
pi_27661383
Weet iemand hoe je firefox kan instellen als de standaard browser in osX?
Life is a bitch, and it sucks......
..... Hey what else do you need.
Shit happens..., at least once a day.
rechts op de roltrap
  zondag 5 juni 2005 @ 23:56:20 #20
22534 buxx
http://www.buxx.nl
pi_27661837
quote:
Op zondag 5 juni 2005 23:42 schreef rucksichlos het volgende:
Weet iemand hoe je firefox kan instellen als de standaard browser in osX?
Dit doe je door naar de prefs van Safari te gaan, klinkt gek maar het is werkelijk zo.
Onder 'algemeen' is het dan het eerste dropdownmenu.
  maandag 6 juni 2005 @ 00:06:39 #21
105471 rucksichlos
BALL !!!!!!!!!!
pi_27662148
Thanks, daar was ik waarschijnlijk echt nooit opgekomen
Life is a bitch, and it sucks......
..... Hey what else do you need.
Shit happens..., at least once a day.
rechts op de roltrap
pi_27670901
Ik heb een mogelijkheid gevonden om de MX900 Bluetooth werkend te krijgen onder OSX.

http://www.patrick-roeder.de/reviews/mx900en.htm

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar het ziet er hoopvol uit. Bij thuiskomst maar 's ff proberen.
Calmer than you are
pi_27685458
Het is toch waar: Apple gaat overstappen op Intel processoren...
pi_27685622
quote:
Op maandag 6 juni 2005 19:31 schreef Jalu het volgende:
Het is toch waar: Apple gaat overstappen op Intel processoren...
ROFLMAO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2005 19:36:44 ]
pi_27685716
yup...full transition in 2 years. This keynote has been running on a P4 3.6 Ghz since this morning.
Calmer than you are
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')