Dat dacht ik alquote:Op donderdag 19 mei 2005 19:47 schreef Strolie75 het volgende:
Uninstall is gewoon van de pictogram van de map applications naar de prullenbak slepen.
quote:Op donderdag 19 mei 2005 19:45 schreef Swetsenegger het volgende:(Door E.T.!!),
Appletje+backspace.quote:
Monolingual.quote:Kan ik die nutteloze talen welke er bij de tiger install op gezet zijn nog eenvoudig verwijderen? Traditioneel chinees denk ik namelijk niet op korte termijn nodig te hebben
Dat 'bestand' wat je ziet is gewoon een uitvoerbare map. Die kun je dus in je Applications map pleuren, en dan kun je de image wegdonderen. Vanuit je Applications map kun je hem dan ook gewoon naar je dock sleuren.quote:Ik heb direkt firefox gedownload. Dit was een .dmg bestand, welke als een removable disk nu op de dekstop staat. Wanneer ik die open zie ik firefox welke ik netjes kan starten, maar ik vind het een wat raar concept Kan ik nu firefox uit de 'removable disk' naar een andere map slepen ofzo? En zo ja... hoe krijg ik een shortcut naar FF in de dock?
Ik ken alleen Virex, voor zover ik weet is het ook de enige virusscanner die voor OsX beschikbaar is. En het is inderdaad ook vrij nutteloos, aangezien er nog geen echte virussen voor de mac bestaan.quote:Voor windows kan je tegenwoordig prima freeware virusscanners vinden. Ook voor Mac? (Hoewel het denk ik enigzins nutteloos is, aangezien er geen mail of p2p oid op deze ibook zal draaien
Gewoon, map uit je Applications map donderen. Sommige programma's hebben wel een aparte uninstall, maar wegdonderen is vaak afdoende.quote:hoe 'uninstall' je sowieso wat op mac OS?
QuickSilver.quote:Welke 'must haves' moet ik echt naar kijken?
Ja! die had ik al op een forum gelezen... beats alt-tabquote:
Ok, thanksquote:Op donderdag 19 mei 2005 19:53 schreef nietzman het volgende:
[..]
Appletje+backspace.
'Gewone' toetsenborden hebben wel een del, iBooks en Powerbook niet.
[..]
Zal ik ff checkenquote:Monolingual.
[..]
het firefox bestand uit de 'removable disk' sleep ik dus gewoon naar applications?quote:Dat 'bestand' wat je ziet is gewoon een uitvoerbare map. Die kun je dus in je Applications map pleuren, en dan kun je de image wegdonderen. Vanuit je Applications map kun je hem dan ook gewoon naar je dock sleuren.
[..]
Ok, dus zonder mail en p2p is het helemaal nutteloos.quote:Ik ken alleen Virex, voor zover ik weet is het ook de enige virusscanner die voor OsX beschikbaar is. En het is inderdaad ook vrij nutteloos, aangezien er nog geen echte virussen voor de mac bestaan.
[..]
Okquote:Gewoon, map uit je Applications map donderen. Sommige programma's hebben wel een aparte uninstall, maar wegdonderen is vaak afdoende.
[..]
tis da?quote:
iWork vind ik lekkerder werken.quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:22 schreef Willaaam het volgende:
Microsoft Office 2004 <-- needs no explaining
OO draait op de Mac onder X11, en is daarom ruk omdat het er niet geil OsXerig uitziet en aanvoelt. Dan is er ook nog de native OOport, NeoOffice, en dat is iets minder ruk. Maar Pages is toch altijd nog het geilst. .quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:50 schreef Swetsenegger het volgende:
Er is toch zeker ook OO voor Mac?
Pages?quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:54 schreef nietzman het volgende:
[..]
OO draait op de Mac onder X11, en is daarom ruk omdat het er niet geil OsXerig uitziet en aanvoelt. Dan is er ook nog de native OOport, NeoOffice, en dat is iets minder ruk. Maar Pages is toch altijd nog het geilst. .
Ik gebruik VLC voor het afspelen van al m'n films en videos, maar helaas is de huidige 0.8.1 release wel wat buggy onder Tiger. Zo crasht 'ie soms als je van fullscreen naar windowed-mode switcht en zijn veel menu-keuzes gedeactiveerd die wel zouden moeten werken.quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:22 schreef Willaaam het volgende:
VLC, videolan, speelt eigenlijk alle filmpjes op het web <-- www.videolan.org
Ieder z'n ding.quote:
En ook gelukt .quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:16 schreef Swetsenegger het volgende:
Sow... printerserver werkt ook
Nu nog de windows shares kunnen benaderen
Voor een 'erbij' laptop is het een aardig prijsje om af en toe een briefje te tikken.quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is dat zo'n rare prijs voor een tekstverwerker en een presentatieprogramma?
Als het niet meer dan een simpel briefje is, kun je net zo goed TextEdit gebruiken, wat bij OSX hoort en een soort Mac-equivalent van Wordpad en Notepad in 1 isquote:Op donderdag 19 mei 2005 22:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Voor een 'erbij' laptop is het een aardig prijsje om af en toe een briefje te tikken.
Ja, F11.quote:Is er ook een hotkey om naar het buroblad terug te keren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |