abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27730323
Ik doe nu voor de 2e keer mee. Met analoog deed ik niet snel mee omdat ik het zonde van mijn geld vond om 1 rolletje vol te schieten en er later achter te komen dat het het niet is.
Nu ik digitaal heb vind ik het geweldig, ik kan nu net zo lang schieten tot ik op de foto heb wat ik in gedachten heb.
Wat ik wel erg jammer vind is dat de meeste mensen aan hun foto's knutselen. Het enige wat ik knutsel is het resizen en verder niet. Ik hou van foto's die puur zijn en niet bewerkt. Maar dat is mijn mening.
Ik zou dus niet gauw stemmen op een foto waar een rand om heen zit.
pi_27731248
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:44 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

WHZ*

*wat hij zegt
Ik begrijp dat jij ook naar MissyMirjaM zwaait
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_27731277
Ik zie dat in die drie maanden dat ik hier niet rondliep er dus eigenlijk geen zak veranderd is

@luckepuk: het gaat erom dat je lol hebt in het meedoen en dat jij tevreden bent over je foto. Dat anderen daar vervolgens commentaar opleveren is logisch (FOK! en zo), maar je moet met dat commentaar doen wat je wilt. Je kunt het gewoon naast je neerleggen omdat je zelf helemaal tevreden bent en je kunt het "tot je nemen" en dan eens gaan experimenteren met je foto. Misschien wordt-ie nog mooier
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_27731282
-- laat maar --
  woensdag 8 juni 2005 @ 07:37:47 #105
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_27731353
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 15:23 schreef Astridj0h het volgende:

[..]

Wie plaatst er nou een zinloze post wat vervolgens uitgelegd moet worden middels mysterieuze IM's... vraag me af wie nou gedoe er bij haalt wat niks met Fok te maken heeft...

Ontopic: bokeh, alweer een onderwerp waar ik als enige echt niks mee had van de onderwerpen
<laat maar>

[ Bericht 12% gewijzigd door Puckzzz op 08-06-2005 07:50:40 ]
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  woensdag 8 juni 2005 @ 08:20:30 #106
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_27731536
ff snel wat uitgeprobeerd, dit wordt 'm niet, maar nu weet ik wel hoe ik het ongeveer moet doen.

bokeh+lensflare

Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 8 juni 2005 @ 08:38:02 #107
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_27731697
Apart zo met die belichting van achteren, Puckzzz!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 8 juni 2005 @ 10:00:42 #108
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_27733452
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 00:26 schreef Luckepuk het volgende:

Voorbeeld?

Vorige maand, afval, ik had een (naar mijn idee!) leuke foto gemaakt, een prullenbak in verre staat van ontbinding, mooi groen op de achtergrond. Was compleet tevreden over mijn foto. Was hyper hyper over het resultaat. Was er zelfs bijna trots op! Vraag ik om de mening van de "prof"fot-ters hier, krijg ik oa deze reactie:
[..]

En spontaan voelde ik mijn enthousiasme weg-ebben.... Het "eindelijk eens een leuke goeie foto!" gevoel zakte direct weg....

Ik weet niet precies wat ik nu probeer te zeggen volgens mij, dwaal wat af en terug, maar ik blijf na een aantal keer meegedaan te hebben toch het "newbee" gevoel behouden... en heb ook het idee daar niet vanaf te kunnen komen....
Niet om flauw te doen, maar in de post waarin je je foto aankondigd zette je er duidelijk het volgende bij:
quote:
Commentaar iemand?
Als je geen commentaar wilt moet je er misschien ook niet om vragen. Ik gaf het in ieder geval met de vriendelijkste bedoelingen. En voor wat het waard is, ik ben hier op FOT ook maar een Newbie en mijn foto's hebben nog nooit hoge ogen gegooid. Doe er dus mee wat je wilt.
Life is what you make it.
pi_27733612
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 23:35 schreef Re het volgende:
ook wat geprobeerd
he re...
leuk idee...
echter....
ik zou een tumbler pakken(zo'n whiskey glas...) dan hoef je niet zo de hoogte in....
en misschien wat meer tafel aan de voorgrond..... maar vooral wel scherp stellen op de advil....
advil vooral niet in de midden leggen dat is de minste die erbij zit...vind ik....
And God created BB.
pi_27733830
Luckepuk, als je geen (negatief/opbouwend/leerzaam) commentaar wil op een foto omdat je er zelf 100 % zeker van bent dat het een leuke goeie foto is, dan moet je hem gewoon direct inzenden (doe ik ook vaak).
Als je hem hier plaatst, zal je commentaar krijgen, en als andere mensen het ook een leuke goeie foto vinden zal het commentaar positief zijn.

Anitra, over het knutselen aan foto's zijn al aardig wat discussies geweest, maar een rand om een foto gebeurd ook bij analoge foto's en een ontwikkelcentrale veranderd ook de kleur en contrast in de foto, daarom verschillen de foto's ook altijd per centrale.
Dan verschilt een foto nog per camera (merk/type) dus een pure foto uit een digicam is net als een negatief, maar nogmaals die discussie is al te vaak gevoerd, je moet gewoon punten geven zoals jij het wilt.
Zelf ga ik sinds mijn onbegrepen 'vergane glorie' foto niet meer voor punten, al word ik laatste, juist door mensen die geen punten geven omdat er een rand om zit of mensen die punten geven voor het idee al is de uitvoering slecht, is het een hele subjectieve wedstrijd geworden, leuk toch .

Even in het algemeen:
Ik stem niet meer zo veel op de onderwerpen omdat ik van mening ben dat alle onderwerpen haalbaar zijn en laat me dan ook graag verrassen.

Dat de onderwerpen moeilijker worden heeft imo te maken met het feit dat veel mensen hier steeds meer leren op het gebied van fotografie, dat zie je bv. ook aan de meetings, waar het eerst een dagje dierentuin was (ook leuk), wordt het nu een modellenshoot inc. lampen etc.
Dit kan je alleen bereiken door elkaar commentaar te geven, waarna iedereen zelf beslist wat hij er mee doet.

Het ons kent ons sfeertje bestaat op ieder forum wat al wat langer bezig is, zeker als er meetings georganiseerd worden.
Ik kom op veel forums en zie dit na verloop van tijd overal optreden, het wordt dan lastiger voor een nieuwkomer om er tussen te komen, zeker als de nieuwkomer ook nog eens nieuw is in het onderwerp (fotografie), de oudere leden zullen vaak iets hebben van 'weer die vraag over...' en de nieuwkomer zal snel denken 'is dit wel goed genoeg', van beide zal wat meer inspanning moeten komen.

Zo, genoeg gel** ik ga weer wat foto's maken
Iedereen een prettige kerst en een gelukkig nieuwjaar!!!
kiekjes
pi_27734305
@ .Achita. : Een hele mooie foto
@ Flipper01: foto 2
@ Rewimo: mooie libellefoto.
@ Anitra: mooie kleuren, alleen jammer van het onderste rozenblaadje.
@ Sander0105: ik vind hem wat saai, wel een mooie bokeh.
@ Re: Wat Bees zegt, origineel.
@ Puckzzz: opzich vind ik de bokeh en de lensflare goed, maaaar ik vind de achtergrond een beetje saai, te veel donkere plekken zeg maar.
Iedereen een prettige kerst en een gelukkig nieuwjaar!!!
kiekjes
  woensdag 8 juni 2005 @ 10:29:17 #112
262 Re
Kiss & Swallow
pi_27734306
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 10:06 schreef bees het volgende:

[..]

he re...
leuk idee...
echter....
ik zou een tumbler pakken(zo'n whiskey glas...) dan hoef je niet zo de hoogte in....
en misschien wat meer tafel aan de voorgrond..... maar vooral wel scherp stellen op de advil....
advil vooral niet in de midden leggen dat is de minste die erbij zit...vind ik....
dank je , glas is inderdaad wel wat hoog jah (was mijn kleinste bierglas), ik ga het nog wel verder uitwerken, whisky glas is inderdaad een stuk beter (heb alleen niet zo'n mooi geslepen glas), ging er voornamelijk om of ik een mooie bokeh kon maken en dat gaat dus wel (bier was ook warm dus weinig verstrooiing)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 8 juni 2005 @ 10:35:31 #113
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_27734480
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 10:29 schreef dubbellu het volgende:

@ Puckzzz: opzich vind ik de bokeh en de lensflare goed, maaaar ik vind de achtergrond een beetje saai, te veel donkere plekken zeg maar.
Het was ook gewoon ff een oefenrondje om te zien welke instellingen, afstand object / achtergrond e.d. ik moest hanteren. Het wordt mijn inzending ook niet, daarvoor is ie veel te saai.
Ik ga er studiowerk van maken, ik wil toch iets spannenders / anders doen. als dat lukt, maar ik ga mijn best doen

@Re: wat er al gezegd is, het idee is leuk, maar imo is je advil net iets te klein in zo'n grote omgeving.
  woensdag 8 juni 2005 @ 10:37:41 #114
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_27734536
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 07:05 schreef PdeHoog het volgende:
Ik begrijp dat jij ook naar MissyMirjaM zwaait
Dat is een optie. Ik had het echter wel over WHZ, niet over WHD (wat hij doet) dus indien het mogelijk is om verbaal te zwaaien, dan bij deze.
Indien niet, dan niet, en concludeer ik hieruit dat jij foute conclusies trekt gestaaft op de brakkige basis van vage replies die ik quote van vage figuren
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  woensdag 8 juni 2005 @ 10:42:41 #115
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_27734627
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 10:37 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Dat is een optie. Ik had het echter wel over WHZ, niet over WHD (wat hij doet) dus indien het mogelijk is om verbaal te zwaaien, dan bij deze.
Indien niet, dan niet, en concludeer ik hieruit dat jij foute conclusies trekt gestaaft op de brakkige basis van vage replies die ik quote van vage figuren
Ooit gedacht aan een carriere in de politiek?
  woensdag 8 juni 2005 @ 11:24:22 #116
30488 coolbabe
My little pwny
pi_27735737
Wat vinden jullie van deze?
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  woensdag 8 juni 2005 @ 11:30:52 #117
262 Re
Kiss & Swallow
pi_27735918
vreemde vogel
  woensdag 8 juni 2005 @ 11:31:48 #118
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_27735939
Mooi wat een vreemde vogel

zegguh Re: wil je mijn txten niet stelen?
  woensdag 8 juni 2005 @ 11:55:26 #119
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_27736605
idd een rare vogel
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  woensdag 8 juni 2005 @ 11:57:09 #120
30488 coolbabe
My little pwny
pi_27736659
Ik heb die vogel ook niet gemaakt
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_27737068
Om me een klein beetje in de discussie te mengen:
Ik denk dat het voor "nieuwkomers" best te doen is hier, je moet alleen tegen enige kritiek kunnen. Maar als je dat over je heen laat komen, kun je juist erg veel leren van de kritiek van anderen (niet voor niets is er het "beoordeel mijn foto"-topic waar erg veel gepost wordt). En dat is nu eenmaal zo in de fotografie. De beoordeling is, naast een klein deel technische beoordeling, voor een groot deel subjectief. Maar dat maakt het imo juist wel interessant
Verder ben ik het er mee eens dat een onderwerp wel meerdere keren gebruikt kan worden voor de fotowedstrijd, maar zet er dan een termijn op of iets dergelijks (bijv. het moet minimaal een jaar geleden zijn dat het onderwerp is geweest van een vorige wedstrijd).

@ Re: Mooie foto's! Leuke sfeer en kleuren
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  woensdag 8 juni 2005 @ 12:44:39 #122
262 Re
Kiss & Swallow
pi_27737980
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 11:31 schreef Puckzzz het volgende:
Mooi wat een vreemde vogel

zegguh Re: wil je mijn txten niet stelen?
pi_27738673
@Schanulleke en Re en alle anderen: Ik bedoelde dus niet dat ik geen (óf positief óf negatief ) commentaar zou willen, maar ik merk van mezelf dat ik me nog steeds een newbee voel en dat ik daardoor het commentaar (waar ik idd zelf om vraag én waar ik ook van wil leren!) te veel laat inspelen op mijn eigen gevoel en dat ik me daardoor onzeker ga voelen! tis dus een punt wat bij mezelf zit en waar ik aan moet werken! Dat kan nog 2 ronde´s duren, kunnen er ook nog 20 zijn!
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
  woensdag 8 juni 2005 @ 13:10:18 #124
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_27738771
Commentaar is goed, doe er je voordeel mee
  woensdag 8 juni 2005 @ 13:39:26 #125
13957 Lord_Of_Darkness
Ik wel, Jij ook?
pi_27739818
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')