Yup. het onderwerp is eigenlijk: geringe scherptediepte met mooie bokeh. (athans, wat ik ervan kan maken) Want een foto met alleen maar bokeh is niet interessant (vind ik)quote:Op zondag 12 juni 2005 13:16 schreef American_Nightmare het volgende:
Sja .. sterker nog; het is niet eens een onderwerp. Het is gewoon een eigenschap van een foto, veroorzaakt door de camera maar vooral de rendering van de lens. Heb je een goedkope camera en/of lens dan krijg je per definitie al geen mooi bokeh. Bokeh is nooit het onderwerp van een foto. Dus moeten we nou straks punten gaan geven aan de mooiste foto, waarop toevallig ook nog wat bokeh te zien is, of gaan we punten geven voor het mooiste bokeh? Dat is dan weer net zoiets als punten geven voor het mooiste kader. En de foto, ja die is maar bijzaak.
Thnx, ik ben er ook nog steeds niet uit, maar ik neig idd meer naar de ring. De ster is wel erg BlingBling, alhoewel dat wel precies de bedoeling was, dus wat dat bereft is die wel gelukt zoals ik 'm hebben wou.quote:Op zondag 12 juni 2005 11:38 schreef mwvdlee het volgende:
Trouwens puckzzz, iedereen lijkt die ster het mooist te vinden maar ik persoonlijk vind die ring echt 10x mooier, qua kleur en hoe die bokeh is opgebouwd op de achtergrond.
quote:Op maandag 13 juni 2005 11:57 schreef Olio het volgende:
Wat overbelicht op de lichte huid (midden op de dag met volle zon) maar met bokeh:
[afbeelding]
Mss een kleine crop aan de onderkant zodat het overbelichte deel een stuk minder. Het trekt een beetje de aandacht van het geheel naar zich toe.quote:Op maandag 13 juni 2005 11:57 schreef Olio het volgende:
Wat overbelicht op de lichte huid (midden op de dag met volle zon) maar met bokeh:
[afbeelding]
Dank je. De maand is nog niet om, maar van deze en de vorige poging vind ik deze de mooiste.quote:Op maandag 13 juni 2005 16:29 schreef Puckzzz het volgende:
Hij is wel mooi ja, leuk dat die bloem en bladen linksbovenin zitten, warme kleuren
hele fraaie foto, peaquote:Op maandag 13 juni 2005 16:25 schreef pea4fun het volgende:
Zo, zelf vind ik dit wel een kandidaat voor deze maand. Het is "maar" een bloem, maar ik vind de bokeh wel geslaagd.
[afbeelding]
jaquote:Op maandag 13 juni 2005 17:22 schreef mwvdlee het volgende:
Is mijn poging trouwens eens potentieel kansmaker of moet ik nog maar eens wat beter m'n best gaan doen?
Haha..... je hebt goede ogen! Bambi is inderdaad net niet helemaal scherp. Komt omdat ik snel handmatig moest scherpstellen anders had ik die vervelende takken scherp. Ik dacht nog: dat valt niet op met deze resolutie maar helaas.quote:Op maandag 13 juni 2005 21:19 schreef Rewimo het volgende:
Luap, hij lijkt haast niet echt
Maar ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat Bambi zelf net niet helemaal scherp isLigt misschien aan het verkleinen? Heb je ergens een grote versie staan?
dank jequote:
Hee, het is niet jouw taak om daarover te klagen. Daar hebben we experts voor.quote:
*wannabee bitch isquote:Op dinsdag 14 juni 2005 10:37 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hee, het is niet jouw taak om daarover te klagen. Daar hebben we experts voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |