Dat je balbezit een voorwaarde is, is niet helemaal waar.
balbezit is een verdediging tegen teveel kansen voor je tegenstander, als je 45% balbezit haalt zal je tegenstander 6 tot 7 kansen hebben (al dan niet vermeld), heb je 32% balbezit krijgt je tegenstander al snel 8 ~9 kansen.
Als je verdediging sterk genoeg is, is er geen reden tot paniek zonder balbezit. Je kansen creeer je immes uit events & counters, je verdediging (toch hopelijk wel het dubbele van je tegenstanders aanval, zet uitstekend - formidale ratings v.s. een matige aanvalsraing) zorgt dat je minder doelpunten incasseert dan je zelf kan produceren.
Ik hanteer zelf dat principe met voorlopig succes, ik heb een behoorlijk goede keeper (5 - 5.5*) voor mijn divisie om de kansen op events en spelhervattingen in te dammen. Afgelopen zondag had ik b.v. slechts 32% balbezit en won ik alsnog met 1-3. De hele wedstrijd maar 1 kans weg gegeven in het verslag terwijl hij er toch 9 gehad heeft.
Hij speelde echter met 4 koppers en ik met 0 dus ik kreeg een kopgoal tegen.. dat gebeurd
![]()
Mijn tip om te counteren:
Doe het alleen als je verdediging echt een kop groter is dan de aanval van je tegenstander anders doe je jezelf alleen maar pijn met 7% minder BBZ
![]()
Als je normaal speelt met minder BBZ en je verdediging is "aardig" zit er namelijk ook een aardige kans in om een"random counter" te krijgen in je voordeel.