Kortzichtige conclusie. Een enkeling hier is ouderejaars en zelfs die zijn nog geen volleerd arts. De kans die iemand een goede diagnose stelt als slechts 1 vage afwijkende serumwaarde ('een antistof M') bekend is, is gewoon 0,0.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:41 schreef Tique het volgende:
[..]
Kennelijk zijn jullie, zoals zovelen in de zorg, alleen goed in het doorverwijzen van mensen.
Je geeft zelf aan dat alléén 'een antistof M' (welke weet je zelf dus niet eens) verhoogd is. Bij HIGM zijn dus óók je IgG & IgA waardes verlaagd.quote:The hyper IgM syndromes (HIGM) are a group of primary immune deficiency disorders characterized by defective CD40 signaling by B cells affecting class switch recombination and somatic hypermutation. As a consequence, patients with HIGM have decreased concentrations of serum IgG and IgA and normal or elevated IgM, leading to increased susceptibility to infections. The most common HIGM syndrome is X-linked and due to mutations of CD40 ligand (CD40L) expressed by activated CD4+ T lymphocytes. Four other genes, expressed by B cells, have been associated with the HIGM phenotype. Mutations of CD40, the receptor for CD40L, cause a rare autosomal form of HIGM with a clinical phenotype similar to CD40L deficiency. Mutations of Activation-Induced Cytidine Deaminase (AICDA) and Uracil (DNA) Glycosylase (UNG), both expressed by follicular B lymphocytes, lead to defective class switch recombination and somatic hypermutation. Mutations of Nuclear Factor {kappa}B Essential Modulator (NEMO), an X-chromosome associated gene, result in hypohidrotic ectodermal dysplasia and immune deficiency. Thus, the molecular definition of these rare primary immune deficiency disorders has shed light on the complex events leading to the production of high-affinity, antigen-specific antibodies of different isotypes.
Het punt is gewoon dat jij een topic, waarin mensen gewoon over hun studie(-keuze) willen praten, hijacked voor je eigen doeleinden. Vervolgens wordt je door meerdere mensen uitgelegd dat het niet nuttig is om hier dit soort vragen te stellen, omdat we ook nog maar in opleiding zijn, en besluit je daar geen boodschap aan te hebben. Bovendien zou het erg onzorgvuldig zijn als een arts die toevallig je vragen wèl kan beantwoorden, je via een forum als dit fragmentarische informatie zou geven waarmee jij al dan niet verkeerde conclusies zou kunnen trekken m.b.t. je bloedtests, waarna je met nog meer dringende vragen blijft zitten.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:41 schreef Tique het volgende:
[..]
...ik heb geprobeerd om in dit topic een normale reactie te krijgen op een hele serieuze vraag.
Je zou ook ergens anders kunnen gaan trollen. Op een gemiddelde zaterdagavond als deze schijnen de dronken discogangers erg goed te happen als je wat aanstootgevends roeptquote:Kennelijk zijn jullie, zoals zovelen in de zorg, alleen goed in het doorverwijzen van mensen.
Waar maak je je dan druk over?quote:Op zondag 26 juni 2005 00:49 schreef Tique het volgende:
Overigens geef ik niet aan dat de waarde verhoogd is, het is enkel aangetroffen in mijn bloed.
IgM = immunoglobuline Mquote:Op zondag 26 juni 2005 12:43 schreef Tique het volgende:
ik weet dus niet of het om de antistof type M gaat of om IgM en/of deze hetzelfde zijn
Klopt niks van wat je zegt. Tekst nog maar eens doorlezen.quote:Op zondag 26 juni 2005 13:38 schreef Tique het volgende:
m021 ik denk dat je inderdaag gelijk hebt.
in dit artikel staat dus dat rhesus D, immuunglobuline D is.
Dat zou dus betekenen dat die antistof M (feitelijk rhesus M), immuunglobuline M is.
Dank voor de hulp.
Daar lees ik uit af dat dit IgD is. Waarom zou dit niet kloppen dan?quote:Rhesus (D)-Immunoglobuline
Kennis van me was uitgeloot in Nederland en zijn 2e keus was in Antwerpen studeren. Ik dacht dat het ook geneeskunde was, maar weet niet cker.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:33 schreef M1RR1E het volgende:
Sow, deel twee alweer![]()
We hadden het over tweede keuzes enzo he.. ik zit daar ook nog een beetje mee te worstelen. Ik heb voeding en gezondheid opgegeven als tweede keuze.. maar ik heb absoluut geen zin om in wageningen terecht te komen eigenlijk. Dus als ik uitgeloot word ga ik toch nog eens hard nadenken over de mogelijkheden van een jaar ertussenuit enzo.. dat lijkt me wel relaxt. Gevolg is alleen dat je ook wel minstens een halfjaar moet werken dan om geld bij elkaar te krijgen.. en daar heb ik weer wat minder zin in.
Wat gaan jullie doen áls je uitgeloot zou worden.
Nee, dat klopt niet. De Rhesusfactor is iets anders dan een antistof.quote:Op zondag 26 juni 2005 13:38 schreef Tique het volgende:
in dit artikel staat dus dat rhesus D, immuunglobuline D is.
Dat zou dus betekenen dat die antistof M (feitelijk rhesus M), immuunglobuline M is.
Ik ben er nu 2ejaars, volgend jaar 3e alweer.quote:Op zondag 26 juni 2005 20:07 schreef m021 het volgende:
[..]
Nee, dat klopt niet. De Rhesusfactor is iets anders dan een antistof.
Maar ik zou je inderdaad aanraden een topic in LIF te openen o.i.d.
Ontopic: ik ga naar Groningen
Staat er niet. En rhesus M positief, dan heb je die verschillende artikelen niet begrepen.quote:Op zondag 26 juni 2005 20:01 schreef Tique het volgende:
[..]
Daar lees ik uit af dat dit IgD is. Waarom zou dit niet kloppen dan?
Ik ben dus trouwens rhesus M positief he.. (kan ik uit verschillende artikelen afleiden)
En ja ik zal wel een topic openen
http://www.ib-groep.nl/studiepunt/ShowContent.asp?cID=1000004897&sID=3912quote:Op maandag 27 juni 2005 13:22 schreef m021 het volgende:
In de IB-groep brochure staat dat je bij uitloting een bezwaarschrift kunt indienen. Maar in welk geval is zo'n bezwaar nou gegrond? Ik bedoel, dan kan iedere uitgelote wel een bezwaarschrift indienen.
Ik moet vrijdag EN volgende week vrijdag de jaartoets...quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:31 schreef intoxicated het volgende:
Vrijdag m'n laatste tentamen van dit jaar en dan m'n P binnen![]()
Had ik ook gekregen, terwijl ik mn cijferlijst al op had gestuurd. Het verwerken kost gewoon een paar dagen, ik heb vandaag naar ze opgebeld en ze hebben die van mij iig binnen nu, en me al ingedeeld in de juiste categorie. Als ik jou was zou ik dus gewoon ff bellen, dan komt het helemaal goed!quote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:05 schreef Repeat het volgende:
Kom ik net thuis, ligt er weer een brief van de ib-groep. "verzuimmelding" ja hoor, krijg de tering. Alweer gezeik met die lakse kut ib groep. Ze hebben mn cijferlijst nog niet ontvangen en ik heb ook het kaartje verlate inzending niet opgestuurd blabla" Als ik dat niet snel doe wordt mn aanmelding ingetrokken. Nou is het leuke dat ik dat kaartje al heel lang geleden heb ingestuurd. Zijn die homo's het zeker weer kwijtgeraakt door hun interne chaos.Ik ga ze morgen gelijk bellen, want als ze mn aanmelding intrekken ga ik daar echt langs om alle ruiten in te gooien
![]()
![]()
![]()
Bij mij ging het vorig jaar prima en soepel!quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:44 schreef Repeat het volgende:
ja heb ik ook gedaan, ze zeiden dat ze die antwoordkaartjes niet registreerden. Waarom moet ik het dan insturen vraag ik me dan af![]()
Maar ik ben die ib groep nu al goed zat, die lakse instelling daar. Zo traag, alles loopt fout, en ik ben nog niet eens begonnen met mn studie![]()
![]()
Goh ja.. Das wel heel loos!quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:44 schreef Repeat het volgende:
ja heb ik ook gedaan, ze zeiden dat ze die antwoordkaartjes niet registreerden. Waarom moet ik het dan insturen vraag ik me dan af![]()
Feli! 'k Ken ook iemand die heeft meegedaan, ben benieuwd of ze het gehaald heeftquote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:05 schreef Singa het volgende:
YESSSSS ik ben door de decentrale selectie in Rotterdam(gem: 7,8)
late reactie:quote:Op zaterdag 25 juni 2005 18:32 schreef M1RR1E het volgende:
[..]
En bevalt het een beetje? voldoet alles aan de verwachtingen die je had?![]()
TOF!quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:05 schreef Singa het volgende:
YESSSSS ik ben door de decentrale selectie in Rotterdam(gem: 7,8)
thanks...quote:Op zaterdag 2 juli 2005 16:44 schreef Wuder het volgende:
[..]
TOF!
Ik ben volgend jaar mentor van de 1e jaars, dus misschien zit je wel in mijn groep.
Aan je foto te zien ben je een Rambo, dus ik zal wel mijn m16 meenemen om je onder bedwang te kunnen houden
Voor ¤1.000.000 wil ik daar wel over nadenken...quote:Op zaterdag 9 juli 2005 11:11 schreef Jan-Ton het volgende:
hoi fokkertjes willen jullie ajb allemaal je inschrijving annuleren
zo maak ik tenminste kans om ingeloot te worden
woeeeej
Zit je in zo'n lage lotingsklasse dan? Loooser.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 11:11 schreef Jan-Ton het volgende:
hoi fokkertjes willen jullie ajb allemaal je inschrijving annuleren
zo maak ik tenminste kans om ingeloot te worden
woeeeej
quote:Op zondag 10 juli 2005 10:48 schreef Jan-Ton het volgende:
heej ga eens iemand anders pesten
ik zit in lotingsklasse B
Je was gewoon niet slim genoeg.. VWO is echt niet moeilijk...quote:Op zondag 10 juli 2005 11:21 schreef Jan-Ton het volgende:
2004, we leven tog in 2005???
maar goed hoor..dat wou je tog horen..heel erg goed dat je zooo slim was dat je een 8 gemiddeld staat. ik heb al mijn vrije tijd geinvesteerd in mijn skiën en zodoende mijn skileraar diploma gehaald
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |